politiegeweld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

figaretto

19 nov 2020, 16:11

Waarschijnlijk zag iedereen wel het filmpje waarbij Brusselse politieagenten geschopt en geslagen werden door “jongeren” in “sommige wijken”, die dan enkele uren al fluitend naar huis mochten gaan “onder voorwaarden”. Misschien moeten ze later nog eens terugkeren indien de gerechtelijke diensten ergens eens een gaatje zien. Van het hoofd van Politie Zuid vernam ik gisteren in “De Afspraak” dat het verre van zeker is dat, indien ze ooit een boete krijgen, ze die ook zullen betalen. Ze hebben te weinig geld, althans voor dergelijke zaken. Van gevangenisstraf kan geen sprake zijn wegens te weinig plaats. Kortom, dit wordt wellicht alweer een “fait divers”.
Dan, geen fait divers dit keer, een andere heel ernstige zaak. Een of andere hannewuiten heeft het aangedurfd om tijdens een bezoek aan het Fort van Breendonk, de hitlergroet te vertonen. Dit is natuurlijk veel erger dan politieagenten tegen het hoofd schoppen en daarom werd hij vervolgd en begin volgend jaar komt zijn proces voor. Daar zal ruimte voor gevonden worden. Ook enkele andere oelewappers die hem vergezelden komen voor de rechter. In tegenstelling tot het incidentje in Brussel wordt ‘s mans identiteit wèl bekend gemaakt. Meer zelfs, ook die van zijn vader, tot welke politieke partij die behoorde en ja, zelfs hoe zijn bijnaam luidt. Alles klaar en duidelijk vermeld tijdens het VTM-journaal van 13u.
Ja, we kennen onze prioriteiten in België.

Wiana

19 nov 2020, 16:21

De hamvraag :
WAT doen we eraan ?
Of beter : Wat KUNNEN we eraan doen ?
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

benq

20 nov 2020, 08:29

Wiana schreef:
19 nov 2020, 16:21
De hamvraag :
WAT doen we eraan ?
Of beter : Wat KUNNEN we eraan doen ?
In de Verenigde Staten Van Amerika lossen ze dat rap op :oops:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

figaretto

20 nov 2020, 11:37

De hamvraag :
WAT doen we eraan ?
Of beter : Wat KUNNEN we eraan doen
?

Het is inderdaad niet eenvoudig Wiana. Toch is het zo, daarvan ben ik overtuigd, dat de meerderheid in Vlaanderen die brutaliteiten door allochtoon gespuis t.o.v. de politie en andere hulpverleners grondig beu is. Niettemin stemmen nog steeds een groot deel onder hen op partijen die de situatie wel aankaarten maar uit een onbegrijpelijke angst om als racist te worden beschouwd daar niets aan doen. Dit geldt niet alleen in Vlaanderen maar ook in de meeste Europese landen.
Er is een antwoord op uw vraag maar het is nogal utopisch want men dient hierbij te rekenen op het gezond verstand van de Europeanen. En dat is nog altijd ver zoek. Immers, terwijl zowat iedereen ervan overtuigd is dat het zo niet verder kan, blijft de meerderheid nog altijd kiezen voor partijen die deze ongein gedogen. Net zoals Chamberlain dacht dat er met Hitler nog wel te praten viel, vinden de huidige machthebbers dat de islam zich wel zal aanpassen aan onze maatschappij. Quod non. Zielig is ook de houding hierbij van de huidige paus Franciscus die met de idee speelt van een oecumene met die duivel. Hierdoor zou hij als imam zeker al niet geschikt zijn.
Het enige antwoord dat ik kan bedenken is het stemhokje. Wanneer iemand je zijn/haar ongenoegen bekend maakt over de mishandeling van hulpverleners, dan antwoord je dat dit de fout is van al diegenen die nog blijven stemmen op die traditionele partijen of de Groenen. Heel dikwijls hoort hij/zij daar ook bij. Ook bij de Europese verkiezingen. Want ze halen niet zomaar een Paard van Troje binnen, maar de hele cavalerie. Geweld tegen politie, hulpverleners, terreur, gezinsherenigingen, visafraude, onthoofdingen, alle baatjes helpen voor hun jihad. Stem de Chamberlains weg !

gast43

20 nov 2020, 11:48

figaretto en Wiana ,

Dan ook gelezen dat ze al vrijlopen op den dag zelf de gepaste straf is nog in de maak .
Wie maken dan fouten in beleid ( twee maten en twee gewichten ) maar als de balans
niet in evenwicht staat is dweilen met de kraan open en doen ze maar verder .
Hier maakt gerecht enorm fouten , maar hebben geen plaats om ze te plaatsen .
Wat zegt dan de rechter laat ze maar terug vrij .

En wat denken dan die jongeren we doen maar verder ze kunnen ons toch niks doen .
Dan kun je u ook de vraag stellen waar zijn de ouders van minderjarige .
Wij worden op matje geroepen , omdat ze minderjarig zijn
waarom zij niet ?
Misschien problemen met tolk , want ze hameren dat ze les moeten volgen
om hier te wonen , zijn er veel van de vrouwen die de taal niet machtig zijn .
Dat de kinderen overal hun ouders moeten bijstaan

Wiana

20 nov 2020, 12:03

Juist, gast 43, de fout ligt, m.i. inderdaad bij de rechterlijke macht.
De vraag : waarom nemen rechters dergelijke beslissingen ?
Hebben die schrik voor represailles ?
Feit is wel dat die "gastjes" heel goed weten dat ze sterk staan !
Sorry als ik iemand kwets, maar dat weten vele allochtonen !
Wij komen ver met onze "bange, blanke,brave man"-mentaliteit !

Figaretto zal ons wel de enige oplossing aanbieden :
het stemhokje. ( Als het al niet te ver gekomen is...)

Waarom de ouders niet reageren op hun lieve kroost ?
Geen idee ... Misschien, omdat ze de voordelen ervan inzien ?

Trouwens : inwijkelingen die zich willen integreren,
doen wél hun best om onze taal te leren !
't Is gemakkelijk hé, als je "niet begrijpt" ...

De kannibaal

20 nov 2020, 12:29

Wiana schreef:
20 nov 2020, 12:03
Juist, gast 43, de fout ligt, m.i. inderdaad bij de rechterlijke macht.
De vraag : waarom nemen rechters dergelijke beslissingen ?
Hebben die schrik voor represailles ?
Feit is wel dat die "gastjes" heel goed weten dat ze sterk staan !
Sorry als ik iemand kwets, maar dat weten vele allochtonen !
Wij komen ver met onze "bange, blanke,brave man"-mentaliteit !

Figaretto zal ons wel de enige oplossing aanbieden :
het stemhokje. ( Als het al niet te ver gekomen is...)

Waarom de ouders niet reageren op hun lieve kroost ?
Geen idee ... Misschien, omdat ze de voordelen ervan inzien ?

Trouwens : inwijkelingen die zich willen integreren,
doen wél hun best om onze taal te leren !
't Is gemakkelijk hé, als je "niet begrijpt" ...
Toch wat kort door de bocht om de vinger te wijzen richting gerecht. Wat kan een rechter doen zonder mogelijkheden. Wetten worden gemaakt door anderen, en de rechter moet niks anders doen dan te straffen volgens de mogelijkheden van de wet. Maar er zijn ook praktisch beperkingen. Als de strafinstellingen en de tehuizen vol zitten, dan kan de rechter hoogstens op zijn tanden bijten en zorgen dat zijn tong er niet tussen zit. De democratie is uitgeleefd, en hier heerst nood aan een milde dictatuur.

Wiana

20 nov 2020, 12:50

Rechters moeten idd. de mogelijkheden hebben, kannibaal
én er zijn effectief praktische problemen.
Wie/wat is er dan de oorzaak van dit twee maten/twee gewichten- beleid ?

De democratie ?
Een dictatuur zal ook wel niemand willen !

De kannibaal

20 nov 2020, 13:41

Wiana schreef:
20 nov 2020, 12:50
Rechters moeten idd. de mogelijkheden hebben, kannibaal
én er zijn effectief praktische problemen.
Wie/wat is er dan de oorzaak van dit twee maten/twee gewichten- beleid ?

De democratie ?
Een dictatuur zal ook wel niemand willen !
Ik denk persoonlijk dat het de enige manier is, om het volk, en meer bepaald de jeugd opnieuw in de pas te laten lopen en ik ben bereid om mee in de pas te lopen van een milde dictatuur. Er is niks verkeerd mee. Kijk naar de resultaten, die men in China kan bereiken, als het moeilijk wordt.
Ons huidig beleid is geen beleid van 2 maten en 2 gewichten, maar de mogelijkheden van onze ordediensten worden afgeremd door de regeltjes van de democratie. De uitrusting van de politiediensten worden versterkt; ze krijgen allemaal een draagbare videocamera. 8O 8O Laat ze liever zonder boe of ba GSM's inzamelen en vernietigen van toeschouwers bij incidenten, en laat ze opnieuw de ratten ongestoord in de riool spuiten.

gast43

20 nov 2020, 14:09

Regering maakt de grootste fout ze doen er alles aan zogezegd :?: :idea:
En dan de rechters , je hebt er fantastische mensen onder , maar je hebt er ook
laat ze maar lopen , we hebben geen plaats .
Trouwens zijn veel die geen papieren en woning hebben waar gaan ze aankloppen
en wie gaan ze rekening presenteren , belastingbetaler uiteraard .

Sorry zou nog veel meer typen maar heeft geen zijn , we kunnen ons alleen maar ergeren
Maar o we als ze iemand van de regering of magistraten aanvallen dan staat alles onder rep
en roer

Vraag eens camera beelden aan en we hebben dat recht te vragen nergens te vinden
moet je mij eens wijsmaken dat ze in bank geen camera's hangen ?
Wil zeggen dat ze hun bankbediende ook niet beschermen .

Enige als er iets voordoet naar onze bevolking is seponeren .

figaretto

20 nov 2020, 17:37

Ons huidig beleid is geen beleid van 2 maten en 2 gewichten, maar de mogelijkheden van onze ordediensten worden afgeremd door de regeltjes van de democratie

Precies. En inderdaad, zoals de zaken nu uit de hand aan ‘t lopen zijn zou een “milde dictatuur” momenteel verkieslijker zijn dan een democratie met wetgeving gebaseerd op een normale beschaafde bevolking. Eigenlijk vind ik het erg zo iets te moeten schrijven.
Probleem is ook dat men de oorzaak niet mag benoemen. Zo is het merkwaardig dat men bij de eerste coronagolf duidelijk schreef dat het voornamelijk de skiërs uit Ischgl waren die het virus binnen brachten. Men trok daar de juiste conclusies uit en handelde ernaar. Ischgl en C° dicht! De meeste skiërs waren vertrokken in tempore non suspecto en voelden zich dan ook niet “gestigmatiseerd”.
De oorzaak van het politiegeweld en aanverwanten is eveneens gekend. Grootstedelijke allochtone wijken en islamitisch. Oei, niet stigmatiseren a.u.b. . Ze wonen te dicht op mekaar, ze zijn arm, ze zijn de taal niet goed machtig, ze worden gediscrimineerd, ze kijken niet voldoende naar Ter Zake. Een paar straathoekwerkers meer en alles komt wel goed. Zucht.
In verband hiermee wou ik eerst nog de intenties van de nieuwe justitieminister (Van Quickenborne) aanhalen maar dit is eerder voor de rubriek “Politiek”. Misschien toch even de rake kop uit ‘t Pallieterke van deze week : Frankrijk bestrijdt islamisme, België islamkritiek.

Paul Siemons

20 nov 2020, 19:56

gast43 schreef:
....moet je mij eens wijsmaken dat ze in bank geen camera's hangen ?
Naam en adres van een bankfiliaal waar GEEN camera's hangen kan ik je zo geven van hier in het dorp.. en het is geen eenmanszaak want ik schat dat daar toch een persoon of 10 tewerkgesteld is!

boeffer

20 nov 2020, 22:28

Bodycams zoals in de UK, of gaat men de beelden dan wegknippen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

verhaegen
Support SeniorenNet

21 nov 2020, 09:11

elke bank heeft veiligheidscamera's
maar je ziet ze niet altijd !

De kannibaal

21 nov 2020, 13:30

Paul Siemons schreef:
20 nov 2020, 19:56
gast43 schreef:
....moet je mij eens wijsmaken dat ze in bank geen camera's hangen ?
Naam en adres van een bankfiliaal waar GEEN camera's hangen kan ik je zo geven van hier in het dorp.. en het is geen eenmanszaak want ik schat dat daar toch een persoon of 10 tewerkgesteld is!
Het gaat hier waarschijnlijk om een vergissing. Gast spreekt over een echte bank en niet over de Spaarkas van café " Het gouden Schaap". Een echt bank filiaal , hoe klein dan ook, dient verplichtend uitgerust te zijn met een gecertifieerd bankbeveiligingssysteem, waartoe camera's behoren. Mo van het Gouden Schaap , الخروف الذهبي , moet waarschijnlijk geen verzekering afsluiten, en het dient vermeld te worden dat hier soms grotere sommen verhandeld worden, dan in de gewone bank.