Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

22 nov 2020, 16:50

voorn schreef:
22 nov 2020, 09:31
Daar ik dagelijks buiten aan het gebouw een uurtje op de bank zit valt me op dat moslimvrouwen 90% een mondmasker dragen in tegenstelling tot de mannen zowel moslim als Oostblokkers
Natuurlijk, die zijn in hun sas, daar het dragen van een boerka verboden is, mogen ze nu een nicnab dragen met gelaats- bedekking zodat hun ogen alleen maar zichtbaar zijn,dus is hun man content dat ze opnieuw mogen buitenkomen zonder hitsige blikken van andere venten. :D :mrgreen: Hun cultuur is terug gered.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

22 nov 2020, 17:06

... waarom de roverheid de aanbevelingen van de WHO weigert te volgen om alle maatregelen op te heffen ...
Das dus om de moslimcultuur te redden en het boerka verbod te omzeilen >>> :lol: :lol: :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Seppe123

22 nov 2020, 23:06

Ice, u beweert dat de Who alle maatregelen onnodig vindt. DIT kan je lezen bij WHO:

Protect yourself and others from COVID-19

If COVID-19 is spreading in your community, stay safe by taking some simple precautions, such as physical distancing, wearing a mask, keeping rooms well ventilated, avoiding crowds, cleaning your hands, and coughing into a bent elbow or tissue. Check local advice where you live and work. Do it all!

What to do to keep yourself and others safe from COVID-19

Maintain at least a 1-metre distance between yourself and others to reduce your risk of infection when they cough, sneeze or speak. Maintain an even greater distance between yourself and others when indoors. The further away, the better.
Make wearing a mask a normal part of being around other people.

How to make your environment safer

Avoid the 3Cs: spaces that are closed, crowded or involve close contact.
Outbreaks have been reported in restaurants, choir practices, fitness classes, nightclubs, offices and places of worship where people have gathered, often in crowded indoor settings where they talk loudly, shout, breathe heavily or sing.
The risks of getting COVID-19 are higher in crowded and inadequately ventilated spaces where infected people spend long periods of time together in close proximity. These environments are where the virus appears to spreads by respiratory droplets or aerosols more efficiently, so taking precautions is even more important.
Meet people outside. Outdoor gatherings are safer than indoor ones, particularly if indoor spaces are small and without outdoor air coming in.
For more information on how to hold events like family gatherings, children’s football games and family occasions, read our Q&A on small public gatherings.
Avoid crowded or indoor settings but if you can’t, then take precautions:
Open a window. Increase the amount of ‘natural ventilation’ when indoors.
WHO has published Q&As on ventilation and air conditioning for both the general public and people who manage public spaces and buildings.
Wear a mask (see above for more details).
Deze tekst is overgenomen van het WHO.

Dus ze raden aan om de maatregelen te volgen om het virus niet te verspreiden! En zo uzelf en anderen te beschermen tegen Covid.

Seppe123

22 nov 2020, 23:30

Wereldwijd sterven er jaarlijks 250000 tot 500000 mensen aan griep. Nu door Covid op 9 maanden: meer dan 1300000 en het aantal besmettingen stijgt nog steeds, dus ook het dodental zal nog stijgen. Mensen die nu nog beweren dat covid maar een griepje is, steken hun kop in het zand. Misschien denken ze dat ze dan niet besmet zullen worden door covid.

boeffer

22 nov 2020, 23:32

In het begin doen ze 't, nu hangt het op hun kin/onder neus of helemaal niet. Maar direct gereed om het te corrigeren. Of police in burger mag verbaliseren?
De borden die't aangeven zijn ook niet heilig, 2 à 3 pagina iets anders ipv 1 met de melding mondmaskerplicht. Zelfs met 10 kmh voorbijrijden is die melding soms niet verschenen+evtl lage zon erop.
Altijd dat gepush om toch maar een phone in gebruik te nemen zo zou je't geweten hebben(en nog maar eens veranderd)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
Ice

23 nov 2020, 14:43

Seppe123 schreef:
22 nov 2020, 23:30
Wereldwijd ...... Mensen die nu nog beweren dat covid maar een griepje is, steken hun kop in het zand. Misschien denken ze dat ze dan niet besmet zullen worden door covid.
De WHO heeft het coronavirus, na onderzoek, van de lijst met dodelijke bedreigingen zoals het ebola virus áfgehaald.
De WHO heeft corona/covid-19 als GRIEPVIRUS in de categorie GRIEPVIRUSSEN geplaatst.
Wetenschappers en virologen bewezen en bevestigen dat alle 8 types coronavirussen tot de categorie van de griepvirussen behoren.
Maar gij weet het beter? :roll: Covid behoort niet tot de griepvirussen? :evil:

Dr. David Nabarro, afgevaardigde namens WHO voor covid-19, wijst op 12 oktober erop dat inmiddels 80% van de toerisme industrie weggevaagd werd en vindt dat een lockdown alleen gerechtvaardigd is om tijd te kopen om te reorganiseren, hergroeperen, je middelen te herbalanceren, en je uitgeputte medische werkers te beschermen.
De maatregelen voor een dodelijke dreiging zoals ebola zijn buitenproportioneel voor covid-19 in vergelijking tot de enorme, wereldwijde economische schade die aangericht wordt door lockdowns en andere maatregelen die onnodig zijn voor een niet-dodelijke dreiging zoals covid-19!

Bij een uitbraak van het dodelijke ebola worden zieke en besmette mensen geïsoleerd en in quarantaine geplaatst om verspreiding tegen te gaan en dat heeft altijd gewerkt en er werd NIET en NOOIT een heel land en gezonde mensen onnodig in lockdown gedwongen met alle schadelijke gevolgen vandien.

Dit coronabeleid heeft een ‘vreselijke, gruwelijke wereldwijde catastrofe’ veroorzaakt en daarom werden alle wereldleiders opgeroepen om te stoppen met de verwoestende lockdowns, Dr. David Nabarro.
Kijk dus eens wat verder dan je eigen bekrompenheid en panische angst voor besmetting en zie eens welke verwoesting wereldwijd wordt aangericht...ónnodig dan nog wel want er is géén dodelijke dreiging...en waarvoor ook gíj en je achter/kleinkinderen nog zullen bloeden voor de economische schade. :roll:

frits1955

23 nov 2020, 14:56

De WHO heeft corona/covid-19 als GRIEPVIRUS in de categorie GRIEPVIRUSSEN geplaatst.
Ik kan dat niet terugvinden op de site van de WHO. Kan je eens een linkje plaatsen waar dat ergens staat op hun site?
Ice

23 nov 2020, 15:35

frits1955 schreef:
23 nov 2020, 14:56
Ik kan dat niet terugvinden op de site van de WHO. Kan je eens een linkje plaatsen waar dat ergens staat op hun site?
Mail hemzelf en vraag het eens... :twisted:
Dr. David Nabarro, Britain’s envoy to the World Health Organisation (W.H.O.)...
Nabarro has condemned mass coronavirus lockdowns calling them the “ghastly global catastrophe” which has caused the unprecedented crash of the world economy.
David Nabarro @davidnabarro;
Skills Systems and Synergies for Sustainable Development (4SD) David Nabarro is Co-Director of the Institute of Global Health Innovation and Professor of Global Health at Imperial College, London. He is Strategic Director of the Swiss-based social enterprise 4SD …

frits1955

23 nov 2020, 15:41

Mail hemzelf en vraag het eens.
Kortom: je zit weer te brallen zonder enige vorm van bewijs. Het gaat ook niet over "hemzelf"???

Het gaat wel over:"De WHO heeft corona/covid-19 als GRIEPVIRUS in de categorie GRIEPVIRUSSEN geplaatst."
Ik vraag gewoon waar ik dat kan vinden op de site van de WHO.

tokkio

23 nov 2020, 17:30

Het gaat wel over:"De WHO heeft corona/covid-19 als GRIEPVIRUS in de categorie GRIEPVIRUSSEN geplaatst."
In feite valt corona onder de categorie "griep"de symptomen zijn de zelfde ,maar het WHO gebruikt nu de naam covid 19, zoals ze jaren terug een corona virus "Mexicaanse griep noemde, of Hongkonggriep in 1968. of Russische griep in 1977, het zijn allemaal vogelvirussen,al of niet in samenwerking met "varkens, en al of niet natuurlijk, of in een labo ontwikkelt,maar wat is een naam, aan griep gaan mensen dood, aan covid 19 ook, dat is zo met "pandemieën"
https://www.itg.be/N/Artikel/nieuwe-cor ... moet-weten
In deze PDF staat het verschil tussen covid en griep.
https://www.rivm.nl/documenten/griep-en-covid-19
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Seppe123

23 nov 2020, 18:23

Ice, u zegt: 'Mondmaskers en andere, TIJDELIJKE maatregelen voor dodelijke bedreigingen zijn totaal overbodig, dit wordt bevestigd en bewezen door de WHO. '
Het WHO roept juist op om de maatregelen te volgen! Heb je de tekst van het WHO eigenlijk gelezen? Of versta je geen Engels?
Covid is dodelijker dan een gewone griep: wereldwijd al meer dan 1300000 doden. En het dodental stijgt nog. Je kan dit absoluut niet vergelijken met een gewone griep!
Het probleem met Covid: je kan besmet worden door mensen waaraan je niet kan zien dat ze besmet zijn.
Ebola kan je krijgen van iemand die duidelijk ziek is, je wordt besmet door contact met urine, ontlasting, bloed of sperma. Weinig kans dat je dit gewoon op straat tegenkomt he. Ik denk dat de kans op besmetting hier 0 procent is. Daarbij komt dat deze ziekte alleen voorkomt in enkele Afrikaanse landen in kleine dorpjes, waar er geen zorg is. Ze leggen de zieken in een hutje om te sterven. Wereldwijd 7000 doden?En een lockdown was er alleen heel plaatselijk nodig omdat dit afgelegen gebieden zijn.
Covid kan je krijgen als er iemand in uw gezicht hoest of niest, of door iets vast te nemen dat een besmet iemand vastgehad heeft.
Meer landen gaan terug in lockdown, zelfs Zweden dat het maanden geprobeerd heeft om groepsimmuniteit op te bouwen. De ziekenhuizen liggen daar nu ook vol.
Het is door de mensen die zich niet aan de regels houden: mondmaskers, samenkomsten vermijden enz. dat er overal een tweede golf bezig is. En het zijn diegenen die het hardst roepen over vrijheid en nu klagen dat ze weer niets mogen. Ze helpen het virus om te verspreiden.
Hier zijn de cijfers allemaal aan 't zakken, dank zij de maatregelen en de inspanning van vele mensen die wel hun best doen. Maar waarschijnlijk gaat er in januari een derde golf komen door de mensen die blijven feesten.
Jij weet het beter dan al de landen over heel de wereld die in lockdown gaan? Ze doen dit om de gezondheidszorg te redden. Juist zoals dr. Nabarro van het WHO zegt.
Ice

23 nov 2020, 19:10

Och, seppe kind, ga ergens anders paniek en angst zaaien.
De sterftecijfers van de seizoensgriep 2017-2018 bewezen hoger te liggen dan de nép corona cijfers waarbij ze zelf toegeven allerlei mogelijke doodsoorzaken als corona overlijdens te tellen, dus dat de cijfers bedrog zijn en zelfs in werkelijkheid dus NOG VEEL LAGER liggen dan ze je wijsmaken! :roll:

En het gaat nérgens over het risico op besmetting met ebola híer te lande...amai, zég...
Maar weer een tekeningske: het gaat om de dodelijke bedreiging die ebola vormt waarvoor dan zulke maatregelen gerechtvaardigd zijn maar die NIET van toepassing zijn op corona WANT dat is NIET dezelfde dodelijke dreiging zoals ebola....8O
Traag van begrip of wat?
Als je dat al niet begrijpt dan is elke uitleg of poging tot een discussie puur tijdverlies... :roll:

En neen, er komen nog héél véél golven en deze corona duurt zelfs tot einde maart 2025, óók en zelfs als íedereen elke maatregel nauwgezet zou volgen want dat is het opgezette plan:
https://www.frontnieuws.com/sluitend-be ... -lanceren/

bluevelvet

23 nov 2020, 22:32

tokkio schreef:
23 nov 2020, 17:30
In feite valt corona onder de categorie "griep"de symptomen zijn de zelfde ,maar het WHO gebruikt nu de naam covid 19......
https://www.itg.be/N/Artikel/nieuwe-cor ... moet-weten
In deze PDF staat het verschil tussen covid en griep.
https://www.rivm.nl/documenten/griep-en-covid-19
Interessante websites tokkio !

Eén ding begrijp ik niet goed !
Ik citeer:
”Het zou kunnen dat het SARS-CoV-2-virus niet direct van vleermuizen op mensen overgebracht werd, maar dat de transmissieketen een zogenaamde tussenliggende gastheer kreeg. Dit is niet ongewoon: in het geval van MERS waren het kamelen, en voor SARS civetkatten.

Ik heb begrepen dat virussen gemakkelijker op de mens overgaan omdat,
ik citeer :
Onze steden, en de wereld in het algemeen, zijn dichter bevolkt en meer met elkaar verbonden. Ook het leefgebied van dieren verkleint waardoor er toenemende interactie is tussen wilde dieren en de mens.

Bij mijn weten en uit de wereldgeschiedenis blijkt toch dat kamelen al eeuwen lang deel uitgemaakt hebben van het dagelijkse leven rondom en dichtbij de mens bv. voor transport, nl. in het Midden-Oosten. Terwijl het bij ons de paarden waren die dichtbij de mens leefden en gebruikt werden voor allerlei doeleinden.
Nu is mijn vraag waarom nu opeens coronavirussen van kamelen overgaan op de mens en kwalijke ziekten zoals MERS konden veroorzaken ?
Waarom paarden geen virussen overdragen op de mens ?
En meteen ook maar vragen waarom honden en katten geen coronavirussen overdragen op de mens ?

Dirk Draulans verweet de mens het habitat van wilde dieren in te korten en daardoor meer en meer mogelijkheid bestaat dat de mens besmet wordt door overdracht van virussen van (wilde) dieren !

Er moet m.i. wel een reden zijn waarom de overdracht van virussen van kameel of dromedaris op de mens ineens kwalijke gevolgen heeft ?
In China eten ze toch al langer dan vandaag vleermuizen(soep) of dat schubdier ?
Mensen leven al eeuwen lang met miljoenen virussen, in een druppel zeewater zitten bv. al meer dan één miljoen bacteriën en tien miljoen virussen.

Waarschijnlijk moeilijk om daar ooit een antwoord op te kunnen geven :roll:
Ik vind het in elk geval niet normaal dat wetenschappers zich al op voorhand uitspreken dat er nog pandemiën kunnen volgen.
Hoe komt het dat Bill al patent genomen heeft op het coronavirus in oktober 2019 vlak vóór de uitbraak van het virus in Wuhan :roll:

Seppe123

23 nov 2020, 23:54

Ice,
Ik zaai geen paniek en angst, ik ben zelfs positief voor de toekomst.
Het gaat er over dat jij beweert dat het WHO het niet nodig vindt dat de maatregelen gevolgd worden. Waar haal jij dat? Pure verzinsels weer. Gewoon om uw gelijk te halen, verzin je leugens over het WHO.
En het aantal doden zijn nepcijfers zeg je? Ja, volgens u is alles nep, allemaal fake news. Heel de wereld is in scene gezet.
Waarschijnlijk ligt het aantal doden nog veel hoger. Denk je dat alle doden geteld zijn in alle landen? Ik denk dat men zelfs niet weet hoeveel doden er zijn gevallen in bv Indië. In Brazilië hebben ze de doden van de straten gehaald en samen begraven, zijn die allemaal geteld?
En het is bewezen dat Covid in België meer doden heeft dan de griep in 2018. Hoeveel doden zouden er zijn als er geen maatregelen genomen waren?
En dan vindt jij nog altijd dat Ebola een groter gevaar is voor de mensen. 7000 doden wereldwijd door Ebola is volgens u veel erger dan meer dan 1300000 doden door Covid? Een rare kronkel in de hersenen!
En u zegt dat covid er nog zal zijn in 2025. Als het aan u ligt wel. Alle gevaarlijke ziektes verdwijnen uiteindelijk na vaccinaties. Wedden dat jij zal oproepen om niet te laten vaccineren, u bent een bondgenoot van Covid. Polio is ook verdwenen dankzij vaccinatie.
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 24 nov 2020, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

janieburton

24 nov 2020, 01:30

Ice schreef:
10 jul 2020, 13:01

En? MOGEN we nog kritiek hebben door als burgers normaal te denken ipv ons te laten leiden, zoals gij, door de angst die je wordt aangepraat door ongeloofwaardige huichelaars voor politieke doeleinden?

We kunnen enkel maar medelijden hebben met jou en alle angsthazen, zo in angst te moeten leven moet haast onleefbaar zijn en dan nog wel onnodig.. :roll: ....en denk eraan: het is de schuld van deze angsthazen dat ons allemaal onnodig verplichtingen kunnen worden opgelegd en wij onze grondwettelijke en zelfs ménsenrechten verliezen want daar gaat dit corona-bedrog over.
De volgende stap kan zijn dat de politiek je nog gaat opleggen wát je nog, met muilband op, mag kopen en eten of zijn jullie blínd dat je niet kan zien waartoe dit kan leiden??
Jullie worden MISBRUIKT om onnodige maatregelen te kunnen afdwingen voor iedereen, enkel door jouw angst voor een onbestaand risico.
Want de dictators kunnen dat énkel doen omdat angsthazen zich in de luren laten leggen, meewerken aan de dictatuur, júllie zijn de schuld van ons aller ondergang, de onherstelbare schade aan de economie en het verlies van onze rechten, vrijheid en democratie.

Ongelooflijk hoe een virus leugen door ongeloofwaardige politiekers het vermogen tot denken kan wegvegen en mensen kan bewegen om iederéén en zichzelf vrijwillig schade te berokkenen door hun vrijheid op te geven om, verarmd en op hun knieën, onder een dictatuur te leven.

@miel: NEEN, ik zal GEEN mondmasker dragen en alleen winkelen gaan waar klandizie en winst bóven dictatoriale, nutteloze verplichting staat!
Ik laat mij niet afpersen om te kunnen eten! :evil:

Kruip in jullie kot om levenslang met een muilband op in angst te leven voor een denkbeeldig gevaar, dát is door jullie nu ook al de toekomst voor je klein/kinderen. :x
Beste Ice,
Niemand verbiedt je om te denken, iedereen is vrij om te denken wat hij wil.
Als jij denkt dat dit een leugen is dan is dat jouw vrijheid om dat te denken zoals het de vrijheid is van iemand anders om te denken dat het waar is.

Als jij een winkel in jouw buurt hebt of naar een winkel kan gaan waar je zonder mondmasker kan gaan winkelen dan is dat fijn voor jou.(in mijn buurt heb ik geen winkels waar men zonder mondmasker kan gaan winkelen om mijn eten te kopen, als ik wil eten dan moet ik wel een mondmasker dragen of mijn boodschappen on line doen).
Ieder zijn keuze, jij maakt een keuze en iemand anders maakt een andere keuze; dat is ieder zijn vrijheid.

Nu ik denk dat je als naar de post gaat (en in elk postkantoor is het verplicht een mondmasker te dragen) dat je wel een mondmasker zal dragen want anders zal men je weigeren te bedienen, en ik denk ook dat je zelfs met een afspraak op het stadhuis of het gemeentehuis van je woonplaats ook een mondmasker zult dragen want indien je dat niet doet zal men je vriendelijk vragen om het gebouw te verlaten of je ook weigeren je van dienst te zijn en je dokter zal ook vriendelijk vragen om een mondmasker te dragen als je op consultatie gaat en indien je er geen bij hebt dan zal hij/zij je zeker een mondmasker geven en vriendelijk vragen om dat aan te doen.

Ik weet niet waar je woont maar als er in jouw stad of gemeente in bepaalde delen een mondmasker verplicht is en jij gaat daar wandelen dan denk ik dat jij daar ook een mondmasker zal dragen en ook voor de nachtklok als dat in jouw woonplaats van kracht zou zijn dan denk ik dat jij je er ook gaat aanhouden of tart jij het lot en draag je dan geen mondmasker en ga je na 24u00 toch buiten om het lot te tarten?

Beste Ice, ik heb respect voor jouw mening maar waarom heb jij geen respect voor de mening van andere mensen die een andere overtuiging hebben?

Waarom sta je steeds zo te roepen zoals een marktkramer in de trant van: " Kruip in jullie kot om levenslang met een muilband op in angst te leven voor een denkbeeldig gevaar, dát is door jullie nu ook al de toekomst voor je klein/kinderen."

Ieder heeft recht op zijn menig, jij ook en ieder is vrij om te denken wat hij of zij wil en jij bent ook vrij om te denken wat jij wilt, Ice