In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

24 nov 2020, 09:31

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
daarnet was er de zon, maar ze is al terug weg :oops:
jammer, want het zijn heerlijke dagen als het zonnig is :)

Helena, we duimen allemaal voor jou, goed in 't oog houden
(hoe kan het anders?) en hopen dat het zich rustig houdt
sterkte voor beterschap, je ogen zijn goud waard hé :roll:

anjelierken, zo ineens zonder te verwittigen grote
werken komen doen, dat is schrikken, maar hopelijk
wordt het goed gedaan, en kan het liggen voor altijd...
niet zo leuk voor de woef maar ja die zou te graag helpen
denk ik :lol: zo'n grote werken, goede moed...het komt goed...

clive goed dat Matice beter is, dat is net zoals bij kindjes
die kunnen ook zo ineens heel ziek zijn en na een paar
dagen is het gedaan, misschien toch iets gegeten
dat niet bekomen is....ik dacht aan boomschors
of zoiets uit de tuin... :oops:

M-J, wilde eend, M-M, granny M, mammyretro,
wingerd en alle seizoentjes waar ik even niet aan denk :oops:
allen een gezellige dinsdag, maak er het beste van :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

24 nov 2020, 09:51

Goede morgen seizoentjes,

En we hebben maar besloten op te staan. moet nog naar de brievenbus, de boekhandel en de groentenboer. maar eerst koffie.
Gisteren ben ik dus zoals gevraagd meegeweest naar de beenhouwer. er mogen maar 3 pers. in de winkel zijn en de man voor ons kreeg een telefoontje en liet ons dan maar alles bestellen want hij was zijn kluts kwijt in zijn bestellen. ik heb voor lever gekozen met gebakken aardappelen. omdat ventje te laat was en niet meer richting ldl ging, ben ik na de sessie met Tom nog wat extra spek gaan halen want ventje ging normaal eerst boodschappen gaan doen kort na de middag.
Ventje had zondag naar Suus gebeld maar die had niet opgenomen omdat er een vriendin op bezoek was. ze dacht dat er iets met me scheelde. wij dus aan de messenger en net op tijd bij Tom. Dus van soep en een cracker met beleg kwam niets in huis. maar bon. ben dus voor 5 uur aan de lever met spekjes en gebakken aardappelen begonnen en rond 6 uur aan de afwas. ventje zei die te laten staan maar ik zei dat ik het niet wilde dus heeft hij helpen afdrogen en wegstoppen. Daarna naar Wall- E gekeken en daarna nog 't een en 't ander. heb een dikker bedjasje aangedaan en heb beter geslapen dan de nacht er voor. Heb ook nog een extra fleece op mijn voeteind gedaan.
Gimly stond te miauwen aan de wc- deur daarstraks maar ik ga hem nog geen eten geven. hij moet nog 1 dagje vasten.
Ik heb vandaag wat last van mijn nek, dus we gaan niet zot doen.
heb hutsepot zonder vlees mee voor mijzelf vanmiddag want ik had eens zin in de smaak van de groenten. aha, zei Tom je gaat eens vegetarisch doen maar er zitten toch wat stukjes vlees bij de groenten. Als ventje niet thuis is durf ik wel eens een pasta arrabiata eten, dus zonder vlees enkel pikante saus. wel met kaas. Die is dus ook voor op het lijstje van morgen.
ik hoop dat ik vandaag alles kan doen wat ik van plan was.
Anjelier: ook een manier om op maandag wakker te worden. wel jammer dat er meer schade is dan gedacht en jullie naar boven verbannen. hoe maak je dan eten klaar of heb je toegang tot je keuken?
HVT: oei , een aneurysma. das niet van de Poes. vreemd hoe het soms komt dat je oude collega's terug ziet. En je volgt je gevoel waar de dokter het mee eens is.
Clive: Matice helemaal genezen, honden en katten kunnen ook de griep krijgen hoor. zelfs Gimly heeft al eens een verkoudheid gehad. Zijn oogje was aan het tranen gegaan en dat vond hij niet leuk. toen hij nog heel klein was, kreeg hij dus (ongevraagd) een rectale thermometer in zijn poep en wat was me dat! ik heb een kat nog nooit zo verontwaardigd zien kijken. Gimly heeft ook last van een soort "koortslip". dan valt het haar op zijn kin uit en wordt dat rood. teken van een verkoudheid.
ik ga eerst kijken of ventje niet verzuipt in het werk en dan me gaan aankleden.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

wilde eend 2

24 nov 2020, 10:32

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : ik ben zo blij voor jullie dat Matice weer beter is ... was er wel ongerust over .
HVT : ik denk ook aan u ... 2020 is echt wel een jaar om snel te vergeten voor ons allemaal .
Hier schijnt een stralende zon .. Ik heb nog wat werk te doen buiten in de tuin . Een wandeling zal niet kunnen vandaag omdat de technieker van V*ndeborre voor de DERDE ! keer komt om de frigo te repareren: dus : thuis bljiven .... Grr... ik heb nog garantie tot volgend jaar juni maar ik koop nooit meer iets van die winkel .... amateurs !!
Enfin , er zijn ergere dingen ...
Geniet van de zon , als je kan !! groetjes aan iedereen !!

Oma-C

24 nov 2020, 16:01

Afbeelding

Goede namiddag allemaal, :wink:
Wij hadden nog zon vandaag met tussenpozen
en ik heb een toerke gewandeld met
een warmere jas aan, en het heeft deugd gedaan
thuis een kopje thee gemaakt en dat was
ook goed om terug op te warmen

wilde eend, niet leuk als ze moten komen
om te repareren en ze doen het niet
hier moet al sedert het voorjaar een
nieuwe bel worden geplaatst met een
parlofoon-aansluiting op elk verdiep
en wegens corona is dat ook al dikwijls
uitgesteld heel vervelend, want die bel
werkt nu eens wel en dan weer niet :roll:
binnenin last van corrosie doordat die
aan de regenmuur staat...
En als de bel niet werkt kan ook de
automatische deur niet open van hieruit
En zo is er altijd wel iets :oops: :roll:

Ik wens jullie allen een fijne dag nog...
straks een goeie nacht, en tot later... :)

granny M

24 nov 2020, 17:09

Goede namiddag dames,
Vandaag een dag met veel probleempjes, van het ene in het andere. Die zijn er om opgelost te worden, maar leg het maar eens aan de telefoon, als je van de ene persoon naar de andere wordt doorgeschakeld en weer terug. Zelfs een e-mail met alle punten op een rij wordt dan weer teruggestuurd met onnodige vragen van de ene en opmerkingen van anderen tegen elkaar. Om hopeloos van te worden..
Ach ja, het is nu eenmaal corona-tijd, morgen weer vol frisse moed verder zeker ?
HvT weer een beetje beter zicht, zal je niet te veel bukken of sleuren ? Al goed dat je bollen in de grond zitten, ik zie je er voor aan om dat ook nog vlug even te doen.
Oma-C, voor U hetzelfde hoor, kalmkes aan hè ? En Matice weer in orde, gelukkig. En Anjelierke, onverwacht werk- volk maar het is voor de goede zaak moet je maar denken.
Ik ga hier eerst de stapel papieren nog ordenen en dan kunnen ze allemaal de boom in, ik doe geen fluit meer vandaag ..
Tot de volgende, voor iedereen ( net als ik ) dadelijk lekker onderuit en een rustige avond/nacht !

wilde eend 2

24 nov 2020, 19:33

Afbeelding
Hierbij dan de foto van mijn kerstboom 2020 ... :-D het is vroeg maar het is dan ook al 14 jaar geleden dat ik nog een bij mij thuis versierd heb ;-) / Daarachter zie je de tuin van mijn nieuwe woonst . Heb vandaag nog een laatste keer het stukje gras gemaaid ...

Afbeelding
Poes voelt zich al helemaal thuis / hier op haar matje met valeriaan / kattenkruid :-D

wilde eend 2

24 nov 2020, 19:42

Oma C : ook niet leuk dat je zo lang moet wachten op een herstelling van de bel/parlofoon .... :evil:
Granny M : hebben ze jou ook zo aan het lijntje gehouden ?? O wee als iemand hulp nodig heeft .. je wordt van het kastje naar de muur gestuurd .... Hopelijk volgende keer beter .... ik duim voor jullie ..
HVT : rustig aan doen hé / zoals Granny zegt : Zeker NIET bukken ... // Veel moed !!
Hier ben ik ook stilaan dat gedoe beu met de frigo/ diepvries van V@ndenb*rre . Ik heb 5 jaar garantie en de frigo is 4 jaar oud / maar helemaal stuk wegend gasophoping in de achterwand !!! / Ik krijg maar 110 EU meer terug en moet dan morgen online dan maar een andere frigo bij hen kopen grrr.... :evil: :evil: 8O / Ik denk dat ik de "inspecteur " van Radio 2 eens zal bellen .... / moet helemaal geen toestellen meer hebben van die firma.
Zal me morgen eens goed boos maken ALS ze nog durven bellen ...
Morgen weer geen wandeling mogelijk omdat ik moet wachten op de komst van de slotenmaker voor de voordeur die je niet van buiten uit kan openen .....
Geen tijd om me te vervelen ....... 8O :roll: :roll:
Slaap goed iedereen ! zonder pijn en ongemakken ...

clive

25 nov 2020, 08:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, wat woon je mooi en wat een mooie kerstboom. Maar niets is zo mooi als poes :D .
Wij zetten zondag ook de kerstboom, voor het eerst wachten we niet tot de Sint is geweest. Kwestie van het nog wat gezelliger te maken in de living. Fijn dat poes zich daar al goed thuis voelt.

HVT, zoals iemand anders al zei, jouw oog goed in het oog houden ( wat een zin ).

Anjelier, ja, dat heb je met werken in huis, je loopt als het ware een beetje verloren in jouw eigen huis en je kunt heel weinig doen. Hoop dat de werklieden goed kunnen doordoen, zodat dit alles vlug achter de rug is. En Spaanse woef zal het wel leuk vinden, die 2 wandelingen per dag. Eentje dat blij is dan.

Oma-C, moest je gaan wandelen, ben net even in de tuin geweest met Matice, het is ijzig koud. Duffel je goed in.

Muddy Maddy, is Gimly weer een beetje beter ? Gaf ons katje Vincent vroeger een lepeltje olie in zijn eten , zowat 1 keer per week op aanraden van onze ( oude ) dierenarts en daardoor had hij nooit last van haarballen, dus dat hielp echt wel.

Granny M, MJ en wie vergeet ik nog ? Alles oké met jullie. Het wordt een mooie droge dag vandaag. Maar koud, het is dan ook bijna eind november.

Zie hier in de wijk al heel veel kerstbomen staan.
Vandaag boven poetsen en ik ga de dikke dons opleggen, heb het fris 's nachts. Kan ik beiden luchten in de droogkast en de dunne opplooien en wegleggen.
Deze namiddag als manlief een welverdiende pauze neemt, hou ik ook even op en gaan we wandelen met Matice, dat doet ons alle 3 goed. Matice doet na de wandeling steevast een grote dut. En wij, wij werken door. Moet om 11.15H even naar het dorp fietsen naar de dokter, die had zich vorige keer vergist en mij bepaalde medicatie die ik hard nodig had, 2 doosjes te weinig voorgeschreven en morgen gaat die op verlof
( wat nodig is, want hij is nogal kort aangebonden) Ga me warm induffelen.
Matice is net opgestaan, dat beestje doet hier ook zoveel, die moet wel een beetje uitslapen :D .

Zo, ga meteen onder de douche en dan ga ik beginnen.

Ik wens iedereen een mooie woensdag, heel veel liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Muddy Maddy

25 nov 2020, 08:44

Good morning seizoentjes,

Gisteren mijn leesvoer gaan halen en mijn fruit. dan waterkers besteld. mag er vandaag om. dat is snelle service. vanaf 6 u 30 deze morgen zei hij. ja, maar dan, lig ik nog lekker in mijn bed hoor.
Ga er straks om. Ventje gaat mee. die gaat dan door naar de ldl en ik ga terug met mijn waterkers en nog wat zaken.
Heb hier tot zeer groot ongenoegen van Gimly gemopt. Ventje vroeg welke zeep ik gebruikt had. het rook heerlijk. gewone marseillezeep. Vandaag verder doen want ik heb een paar stukjes niet kunnen doen. en vandaag ook swifferen. ( + een klein afwasje)
Moet nog de libelle en Goed gevoel uitlezen.
Helaas doet Gimly het nog steeds naast de bak. :? hij eet weer, maar omdat ik gemopt had, heeft hij het uit baldadigheid weer gedaan.
de hutsepot zonder vlees heeft gesmaakt. onze brochettes met spek 's avonds ook. nu was ik te moe om nog af te wassen. (brochettes in de oven gedaan)
maar ik was tevreden van mijn dag.
Oma C: das vervelend zonder bel zitten. En de deur niet open kunnen doen.... zijn het videoparlofoons dat ze moeten plaatsen?
Wilde eend: maar jij woont daar mooi. wij hebben nog geen kerstboom gezet. denk buren v wel want er hing een figuurtje van zwarte Piet aan het raam. misschien is de boom wel versierd met Kerstmannentjes en Pietjes. :D Poes voelt zich ook heel op d'r gemak. Dus VDB wil dat je een nieuwe frigo koopt en je krijgt maar 110 euro voor je oud toestel? Spijtig dat ze dat altijd in kassabons omzetten want met zomaar geld kon je ergens anders je frigo gaan kopen.
Ventje koopt veel online maar van onze oven is hij het zich aan het beklagen. de timer gaat van 0 tot 40 ' in 1 keer dus das raden als het maar 10 ' in de oven mag. dus hebben wel al veel deugd gehad van een keukenwekker.
Gimly is tegen ventje aan het miauwen. hij is bezig koffie te zetten voor mij.
De broer van nummer 4 is daar weer. daar is zeker sprake van het verbreken van de covidregels.
hij stuurt ook zijn kinderen naar hier naar school als ze hier zitten en daarna waar zij wonen. :?
Enfin: hij doet maar.
HVT: inderdaad niet bukken. mijn moeder kreeg dat advies ook als ze haar ogen moest laten doen om de druk te verminderen. ze was dan constant aan het overgeven.
Granny M: heb gisteren een sms gestuurd voor mijn vloer. ze ligt er nu een jaar. ik ga eens op zoek naar de eindafrekening en een fotokopie laten maken en die onder hun neus duwen. heb weer nog geen antwoord gehad. dan maar bellen. en bericht achter laten. ik ben al serieus wankel als ik op die plaats sta zeker omdat ik daar m'n bereidingen doe. Seffens ga ik naar een van de broers want ik weet hem wonen. :x
De zon doet een poging om te komen schijnen. gisteren droogde het in de voormiddag niet goed maar later in de namiddag wel. ik had gisteren wel koude handen maar kan geen handschoenen dragen want je moet overal je handen ontsmetten.
Ik ga koffie drinken en eens rap naar de boerderij.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

anjelierken

25 nov 2020, 08:53

Hallo iedereen,

Wilde eend2: je woont mooi en je hebt het mooi ingericht, echt gezellig.Eenmaal alle beslommeringen en "ongemakjes" opgelost zijn, zul je er gelukkig zijn, ben er zeker van.En poes die lijkt ook gelukkig, is al op haar gemak.

De werken vorderen goed, vandaag zou de keuken en de living gedaan zijn.Wij wonen boven, en dat valt mee.Een goede soldaat moet zijn plan trekken :D Ga straks belegde broodjes halen , want kan niet koken.En voor morgen waarschijnlijk een bereide maaltijd kopen en opwarmen.En daarna zien we wel.

Spaanse woef heeft vannacht zachtjes liggen janken, ja, voor hem is het ook niet evident, hij is zijn routine kwijt.Manlief is al gaan wandelen, zo vroeg is hij nog nooit wandelen geweest.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

25 nov 2020, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een koude morgen maar we mogen
niet teveel meer verwachten, 't is bijna
december :oops: :roll:

Helena, ja de goede raad van granny M
bukken en heffen is nooit goed na eender
welke ingreep, dus oppassen :( sterkte
en beterschap...
Alle seizoentjes een fijne dinsdag,
hier was vanmorgen nog een stralende zon
maar ze is weggekropen, ze zal het ook
te koud gevonden hebben :roll:

Ja een warmere jas als je buitenkomt
en handschoenen ook voor tussen het ontsmetten
als je geen koude handen wil :lol:

wilde eend hele mooie lichte woning, en poes
weet ook waar het goed is, :lol:
en een vervelende vdB....ik koop er ook al lang niet meer

Ja wachten op de deurbel, en nee het wordt geen videoparlofoon,
ik ben niet alleen om te beslissen, heb nog 2 onderburen :oops:
Maar wegens corona mag elektrieker geen personeel
sturen die binnen moeten zijn om te vernieuwen...
Geduld is een mooie zaak...!!!
Met de loodgieter had ik geen probleem, die kwam
een nieuwe keukenkraan plaatsen, met een masker op
en ik ook met een masker en op afstand...
Je begrijpt sommigen niet.... :oops:

Groetjes allen en ik ga verder doen

Helena van Troje

25 nov 2020, 10:08

Dat wordt dan wel heel moeilijk leven als je niet mag bukken....
Dokter heeft daar niets van gezegd.
Ik heb nog gevraagd of ik ergens speciaal moest op letten.
Mijn brood niet uit de brooddoos halen, geen keukenhanddoeken pakken...
En wat nog meer allemaal. Poes geen buikstreeltjes geven, want die wil niet gepakt en ligt op de grond...
Ik was een beetje overweldigd als hij vroeg of ik nog vragen had voor hem.

Allez ze hebben weer iets anders gevonden om over te zagen.
In het nieuws kan je ze soms toch door de radio trekken.
Eerst maken ze er op radio2 een poll met de tendens dat de vaccins er te rap zijn.
Niet genoeg onderzocht.
Nu is op het nieuws dat er huisdokters twijfel aan het vaccin.
Wat is dat toch met die mensen?
Het is al zo moeilijk en dan gaan ze nog wat olie op het vuur gooien om de mensen op te jutten tegen elkaar.

Ik ga proberen mijn schermtijd te beperken, dus als jullie mij niet lezen is dat de oorzaak.

Hopelijk zijn de werken vlug afgerond bij jullie, Anjelier.
Nog minder rap zijn oma-C dat is niet simpel, hé.
Huisarts een beetje overwerkt, Clive?
Je zou voor minder een beetje kort zijn.
Wilde Eend je woont daar mooi. Eens alle mankementjes opgelost ga je genieten.
Granny-M dank voor het mentale steuntje op het www.
Wingerd ben je je nieuwe leeftijd al gewoon ondertussen?

Wie ik niet vernoemde even goed een prettige dag verder.

wingerd

25 nov 2020, 12:53

Clive, jij ook nog eens bedankt voor je kaart, die is ook aangekomen.
HvT ja ben die 3 al gewoon hoor, niet veel verschil met die 2... :wink:

Oma-C

25 nov 2020, 18:44

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
ik ben vanmiddag een uurtje gaan wandelen,
heerlijk was het buiten, goed gekleed weliswaar,
nadien hebben de kinderen mijn boodschappen
thuisgebracht, ik denk niet dat ik nog naar een
of andere winkel moet, ze hebben me goed voorzien :lol:
en een bloemetje erbij, fijn is dat :D

Ik wens jullie allen een fijne avond en een goede nachtrust later

Ik las zopas dat Maradonna, een Argentijnse oud voetballer
en nadien trainer overleden is...
ik wist al wel dat hij ziek was, maar 't gaat rap de laatste tijd... :oops: :roll:
Hij heeft wel een dubbel leven gehad :oops:

Slaapwel straks en tot morgen...

anjelierken

26 nov 2020, 08:20

Hallo iedereen,

Ben de eerste vandaag, da's ook de eerste keer :D .Maar ja, met werkmannen in huis , moet je vroeg uit de veren en ik kan niet veel doen.

Spaanse woef heeft vannacht bij ons geslapen in zijn mand, hij was braaf, hebben hem niet gehoord.Toen ik hem gisteravond in zijn bench stak, begon hij al te janken.

Waarschijnlijk zal maandag alles afgewerkt zijn, dan begint de grote kuis.Denk dat alles zal moeten gekuist worden, want stof kruipt overal.

In de namiddag naar vader, de was heb ik toch nog op de valreep kunnen doen.

Ga straks in de supermarkt eens kijken voor bereide maaltijden.Is dus enkel opwarmen in de microgolfoven.Vanaf morgen misschien al koken , we zien wel.

Dames, tot morgen allemaal.