Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

24 nov 2020, 10:29

Goedemorgen allemaal!
Weer een mooie wandeling Rita!
Yvette ik kijk ook naar the voice senior, vriendinnen hebben al gezegd dat ik daar ook aan moet meedoen...maar de meeste deelnemers zijn gewoon van op te treden en zingen al jaren...ik daarentegen heb nog nooit opgetreden uitgezonderd samen met ons koor en een paar keer solo voor een klein publiek op de muziekschool...dus ik zou daar nooit aan meedoen ik zou vergaan van de zenuwen!
Deze namiddag komen ze eindelijk met ons tapijt en de nieuwe boekenkast die we gekocht hebben, we hebben er 10 weken moeten op wachten, ja ze komt dan ook uit Italïe!
Ik heb ook een bestelling gedaan bij de Sint en dat komen ze ook leveren in de loop van de dag...dus ik moet thuisblijven vandaag...maarja we zijn het gewoon hé van in ons kot te blijven!
Koken moet ik ook al niet doen want heb overschot van gisteren...dus ga veel tijd hebben om verder te lezen in mijn boek en heb daarnet een mail gekregen met een partituur van mijn zanglerares met een nieuw lied, het komt uit de musical van my fair lady...dus dat ga ik dan ook eens proberen te zingen!
Afbeelding
Zo ga nu eens bellen naar mijn beste vriendin, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

24 nov 2020, 12:52

Goeiemiddag

Moet je doen Vévé.
Wie niet waagt blijft maagd :wink: :wink:

Drukke voormiddag gehad en dat mag weleens :lol: want soms is het veel te rustig.
Kine, Pedicure, Bovenverdieping stofzuigen, koken

Menu : brocolisoep, gebakken wijting met tomaatjes en aardappel.

Namiddag : 't is droog buiten dus ....

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

24 nov 2020, 17:50

t zit er weer op voor vandaag

Alles in de omgeving van Dikkebus Ivette :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto is van het Karmelklooster Frezenberg Vlamertinge
Oud maar niet Out

corry

25 nov 2020, 07:15

Goedemorgen

Weer vroeg uit de veren.
Oude mensen slapen minder, zou wel kunnen waar zijn.

Heb een mail naar syndicus gestuurd met bijlage van foto’s, deze werkt op het ogenblik van thuis uit. Daags nadien al antwoord, komt ter plaatsen kijken, eindelijk verlost van isomo platen.

Ze doet het met de beste bedoeling, , dochter al weken niet gezien, kleinzonen komen regelmatig.
langs. Ook onze kindjes zijn hier even geweest. Haar Kerstfeest moet op één dag doorgaan om iedereen samen te krijgen, kleinzoon, onze dochter en haar partner werken ook in het weekend.
Ooit als alles weer normaal zal zijn is er een ander probleem . Staf kan niet veel meer aan als de bloedtransfusie bijna aan beurt is. Kan altijd alleen gaan wat ik ga doen.
Veveke, je voorkomen, je stem, iedereen zal omdraaien , wie zou jij als coach kiezen moest je nu deelnemen.

Vandaag Kerstgerief van ons zoldertje halen, geen boom, wel prullaria om het gezellig te maken.

Nog een fijne dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

25 nov 2020, 09:57

goeie morgen iedereen
lag eventjes in de lappenmand met die tand

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

25 nov 2020, 10:29

Goede,zonnige, frisse morgen, aan jullie allemaal !

Ja, ik kom wel geregeld lezen en ik geniet van de mooie foto's en van al jullie belevenissen, in deze verwarrende tijd. Ik doe ook mijn best om iedere dag mijn wandeling te doen. Gisteren, zelfs een fietstochtje, al was het frisjes, zeker als je handschoenen thuis op tafel laat liggen...

En nu eens mijn jongste dochter opbellen, nu het weer school is is haar "buitenschoolse kinderopvang" weer open. In de vakanties heeft ze de ganse dag kindjes.

Veel lieve groetjes aan jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

25 nov 2020, 10:39

Dit schreef ik in mijn Okra Krantje van december:

Tot in de prille maart verliep ons leven heel gewoon. Toen nam het oppermachtige Corona virus alles over, heerst nog altijd over de hele wereld en bepaalt wat wij MOGEN en nog meer wat we MOETEN !
Al onze zorgvuldig geplande Okra activiteiten vielen één na één weg.
De koffienamiddagen bij ons thuis konden niet meer doorgaan, even binnenlopen bij een buur werd “gevaarlijk”. De meesten onder ons blijven in hun kot waar we ons veilig maar soms toch wel eenzaam
voelen. Sportactiviteiten moeten zonder publiek. Cafés, WC’s, restaurants zijn gesloten.
De zorgverleners moeten heel hard werken om de vele patiënten de nodige verzorging te geven.
Het bezoek en de knuffels van de kleinkinderen missen we nog het hardst.
We waren voor Corona zoveel gewend, konden zoveel plannen maken waar we nu zelfs geen energie meer insteken omdat er toch zoveel verboden is. Corona steelt zoveel van onze kostbare tijd!
Het wordt ook moeilijker om zonder kritiek te beoordelen en geduldig op betere tijden te hopen.
Toch brengt het nieuws van het reeds gevonden vaccin een nieuwe, voorzichtige stap naar een gezonde samenleving waarin we weer van “onze oude dag” zullen kunnen genieten!
Vanmorgen zat ik helemaal alleen op de Lijnbus 74 naar Roeselare. Op de markt keek ik mijn ogen uit: geen enkel klerenkraam, hooguit 6 kramen, spekken, bouillon, stof, naaigaren enz. om zelf te naaien, heel troosteloos en weinig bezoekers, nog nooit gezien, een “dode stad”!Aan het viskraam moest ik eerst in de file wachten, dan op een afstandpunt voor het kraam en van daaruit vis bestellen zonder te kunnen kiezen.
Of: het markt - winkelplezier met een koffietje achteraf heeft Corona ook al gestolen!
Maar onze bibliotheek in Gits is nog open en we kunnen nog onze TV programma’s kiezen.

KERSTMIS
Corona twijfelt nog hoe we Kerstmis gaan mogen “vieren”
maar onder de kerstboom liggen dit jaar toch geschenken
doosjes met menselijke warmte die deugd zullen doen
Afbeelding
zakjes vol geduld, liefde, respect en vertrouwen
wensen voor de één wat minder pijn
voor de ander niet meer zo eenzaam zijn
en voor iedereen een bus boordevol hoop
op geluk, gezondheid ook al is dat niet te koop
koester elk schaars maar blij moment
kijk positief vooruit en geloof: het wordt beter!
denk niet voortdurend aan wat je mist
maar wees content met wat je nog wel hebt!

Maar bovenal wens ik u allemaal: blijf of word GEZOND, tot ziens allemaal, Yvette

WE WENSEN AL ONZE LEDEN WARME, LIEFDEVOLLE KERSTDAGEN!
Ivette

Ritavdm

25 nov 2020, 17:51

Goeie vooravond

Een thuisblijvertjesdag waar alles kan en mag, niets moet.
maar
daar zijn dan geen foto's van hé :wink:

Hier is het morgen containergang, de auto zit vol.

Menu : witloof-hesp-kaassaus rolletjes

Terug super goed gedaan Ivette, je krantje.
Oud maar niet Out

vera-maria

25 nov 2020, 17:55

Hallo allemaal!
Corry wie ik zou kiezen van coach, ik zou het begot niet weten maar misschien Karen?
Al zal dat probleem zich niet voordoen ik ga niet meedoen 😅
Yvette, hier bij ons op de markt komt er toch wel veel volk op af hoor al is het enkel voor vlees, vis, groenten, brood en bloemen!
Ik ben deze namiddag gaan wandelen...met mijn beste vriendin joepie...goh ik heb er deugd van gehad we hadden 19.854 stappen op de teller...maar ben nu wel een beetje stijf!
Gisteren zijn ze gekomen met ons tapijt en onze zwevende boekenkast, ben content maar zal nu moeten wachten tot de winkels weer open zijn om nog een paar dingen te kopen om op de kast te zetten...
Afbeelding
Hoor mijn wederhelft thuiskomen...ga de tafel dekken!
Tot later daag...

Ritavdm

26 nov 2020, 11:05

Goeie voormiddag

Heel mooi Veve, je hebt smaak; maar dat wisten we al hoor.
Als jij aanzet om te wandelen is het blijkbaar ook de moeite. Ja dat ken ik met zijn tweetjes en vertellen vertellen vertellen en de stappen lopen op :wink:

Het weer ???
't weet precies nog niet welke kant op, droog, windstil, frisjes....
nog goed genoeg om de fiets nog eens op te laden en mezelf meteen ook

Menu : Lekker dikke goed gevulde Minestrone; boerenomelet met frietjes.
Zo zijn al mijn groentenrestjes op.
Oud maar niet Out

Ritavdm

26 nov 2020, 17:26

Ritje van 45 km maar zonder bezienswaardigheden om te fotograferen of zonder zin om telkens te stoppen.
Toch : Kerstverlichting in buurtgemeente; vaartje, kapelletje....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu ga ik suikerwafels bakken
Oud maar niet Out

vera-maria

27 nov 2020, 09:13

Goedemorgen allemaal!
Is donker in onze living en het miezert buiten...is echt zo een triestige dag!
Gisteren was ons oogappeltje jarig ze werd al 7 wat vliegt de tijd en ik had deze kaart gemaakt...
Afbeelding
We zijn gisterenavond met haar cadeautje geweest met ons mondmasker aan een 5 tal minuutjes in de hall en geen knuffels...ja zo gaat dat in coronatijden!
Corry jou buurtje zal niet welgezind zijn met de komst van de syndicus denk ik!
Rita suikerwafels gebakken mmmm...
Gisteren ben ik naar de wekelijkse markt geweest om vis, groenten en een mooi boeket om de living op te fleuren in deze donkere tijden..
Afbeelding
Op het menu deze middag: tongfiletjes ik draai ze nog op ouderwetse wijze in de bloem en dan kan je ze heerlijk krokant bakken!
Maar eerst ga ik in bad dat is mijn wekelijkse routine op vrijdagvoormiddag!
Nog een aangename vrijdag en tot later daag...

Ivette

27 nov 2020, 09:57

Schone kaart, mens toch al 7 jaar, de tijd vliegt inderdaad voorbij, net zo lang ben ik al weduwe!
oma -c heeft het bij de uiltjes gezet, ik neem het hier van haar over:
@ Aan de liefhebbers even melden dat er
op zaterdag 28 nov op ARD een Advents-Kerstshow
is met Florian Silbereisen
"Das Adventsfest der 100.000Lichter"Ik ben benieuwd hoe ze de show moeten aanpakken in deze Corona tijd want in "gewone tijden" worden de kaarsen aangestoken en beginnen overal de vieringen op de Kerstmarkten. Toch elk jaar de moeite,
ik ga zeker kijken!

en op Woensdag2 december op ZDF
"Die schönsten Weihnachtshits"
Kerstlieder met Carmen Nebel (hier wordt er wel meer gebabbeld!)

Voor hen die ervan houden natuurlijk
geniet ervan
Ivette

omadina

27 nov 2020, 10:03

Goede morgen ,

Yvette, ja goed geschreven hoor, niet alleen voor uw leden, maar voor ons allemaal ! Ja we moeten de moed er in houden en nog genieten van wat we nog kunnen en mogen, en ja ook in het najaar is de natuur heel mooi, en een wandeling of fietstochtje, goed aangekleed daar kan ik ook van genieten.

Vera-Maria, ja kleine meisje al 7 jaar, ja de jaren gaan vlug, geniet er maar van ! Natuurlijk nu nog een beetje van op afstand, maar het is zoals Yvette hier schrijft, we leven met de hoop dat 2021 ons weer een beetje meer vrijheid zal geven.
Ondertussen mis ik ook mijn kinderen en kleinkinderen, en ja, ik had ze graag allemaal samen gehad met de komende feestdagen, maar ....jammer genoeg zullen we het nog wat moeten uitstellen.
Weer al de laatste dag van de week, mijn appartementje is weer netjes, ik heb ook nog eten over van gisteren, ja gisteren we eens konijn klaargemaakt, 't was wel lekker. Dus heb ik ook nog wat tijd om wat te lezen.
Voor jullie allemaal, geniet van "vandaag" !
omadina
groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

27 nov 2020, 10:26

Goedemorgen,

Buurtje wil van geen wijken weten, tegemoetkomingen van ons worden genegeerd.
Haar eisen zijn zo belachelijk dat ik er niet over wil schrijven.
De advocaat van ons park is op de hoogte, ook was er gisteren de voorzitter van het bestuur erbij.
Had alles op mail gezet en deze is doorgestuurd naar advocaat van ons park.

Wachten af, het is onverantwoord er geen gevolg aan te geven, bij de eerste zware storm zijn er problemen.

Het doet wat met ons, kunnen zulke toestanden best missen.
Gelukkig zijn onze kleinzonen heel begripvol, en helpen waar nodig.
Dochter is op oorlogspad.
Daar hebben we ervaringen mee. De reden ervan, dwingt ons om advocaat in te schakelen en er een rechtszaak van te maken. Waar wij geen oren naar hebben.

Och het leven kan zo mooi zijn wanneer ieder zijn waarde heeft en waardevol benaderd wordt.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.