In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert

Goede morgen leuterkes,
ik weet niet veel te vertellen. We kunnen/mogen nergens heen.
Heb gisteren avond een slaappilletje genomen.
Mijn teen speelde met mijn voeten
Jadi, oeie, platte batterij.....meer kilometertjes doen hé
Of ben je dan ook met uw poederdoos bezig tijdens het rijden?
Het is dan ook niet zeker dat uw batterij kapot is. Eerst eens laten opladen en dan laten testen.
Starten met startkabels word bijna niet meer gedaan. Is goed voor oudere wagens.
Bij de moderne wagens is dit zeer slecht voor de electronische dinges die er in zitten.
En die dingen zijn peperduur.
Dus best opletten daarmee. Mag die van mij ook niet met startkabels starten.
Daar hebben ze in de garage een Booster voor.
Men kan dit ook kopen in een lichtere uitvoering voor eigen gebruik en dat kost
niet zo erg veel in bvb de Hubo. (€ 60,00 ongeveer) En die kan je overal meenemen en is simpel in gebruik.

Heb er al aan gedacht om mezelf dit eens cadeau te doen met nieuwjaar.
Alhoewel, het zou al slecht moeten gaan zeker met een nieuwe auto?
Allé, tot latersss...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een late goeie morgen allemaal
brrrrrr tis frisjes vandaag maar tis droog en er word nog regen voorspeld voor deze namiddag , dus we zullen wel zien hé
mijn pot verse soep staat al te koken en ik heb ondertussen ook al een pot klaar gezet met rabarber om deze namiddag lekkere confituur te maken
Bertje onze koffie hebben we daarjuist al binnen hoor maar toch bedankt voor de koffie
en je teen die met jou voeten speelde
das een goeie zeg
jadi oei in kosten moeten komen maar tis zoals Bertje zegt misschien is je batterij niet kapot en kan het op een andere manier opgelost worden
frankje ook een goeie morgen en je hebt weer je best gedaan om iets mooi te maken , prachtig
An-W veel werkplezier nog vandaag
puzzel aan de wasjes bezig zo te zien
marietteke , ghyra , miesje , Sita , jadi , Bertje , gerda , Lenk , Remie , puzzel , An-W , Thijli , mama-inge , frankje , granny M , Tontoos , Flowers , Bekske en omadina
nog een aangename maandag voor jullie allemaal
en nu mijn soep mixen sè
daaaaag

brrrrrr tis frisjes vandaag maar tis droog en er word nog regen voorspeld voor deze namiddag , dus we zullen wel zien hé
mijn pot verse soep staat al te koken en ik heb ondertussen ook al een pot klaar gezet met rabarber om deze namiddag lekkere confituur te maken
Bertje onze koffie hebben we daarjuist al binnen hoor maar toch bedankt voor de koffie
en je teen die met jou voeten speelde
jadi oei in kosten moeten komen maar tis zoals Bertje zegt misschien is je batterij niet kapot en kan het op een andere manier opgelost worden
frankje ook een goeie morgen en je hebt weer je best gedaan om iets mooi te maken , prachtig
An-W veel werkplezier nog vandaag
puzzel aan de wasjes bezig zo te zien
marietteke , ghyra , miesje , Sita , jadi , Bertje , gerda , Lenk , Remie , puzzel , An-W , Thijli , mama-inge , frankje , granny M , Tontoos , Flowers , Bekske en omadina
nog een aangename maandag voor jullie allemaal
en nu mijn soep mixen sè
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Hoi Luitjes
Ook hier voorzichtigjes aan maar weer de
op zien te pakken lijkt mij Luitjes.Aankomende woensdag wordt de buurman gecremeerd, zijn wij niet bij vanwege de coronaregels. Zeer grote familie en er mogen (maar) 50 aanwezige zijn.
De buurvrouw en de kinderen hadden dan in de familie moeten schrappen om ons toe te kunnen laten, hebben wij direct een stokje voor gestoken natuurlijk.
Buurvrouw houdt zich (nog) kranig, komt nog wel denken wij, en dan zijn wij er ook nog voor haar als het nodig zou moeten blijken.
Wat gaan wij eten vandaag:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede avond allemaal
Bert hartelijk dank voor de tip. Staat al genoteerd.
Daar gaan we voor zorgen in de toekomst
Ik zal één aan de kerstboom hangen voor mijn ventje woeha...(Als de boom dan maar niet omvalt)
Zonnebloemetje waar we vroeger woonden was het al zeker elke week 13km x 2 voor de boodschappen alleen. Maar nu heb ik me een beetje misrekend 3kmx2 een verschil van 20 km alles is dichterbij.
En ik laat dan nog mijn radio spelen, verwarming aan. En als het moet nog eens de lichten aan.
Deze zomer ook al eens platte batterij gehad. Dus ja de garage denkt een nieuwe batterij..
Zal er mijn lesje uit trekken..
Ik hoor het wel vanavond die garagist komt na 19u..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
halloooo een goeie avond alweer
tis alweer donker en met dat duister weertje is het nog rapper donker hé
mijn pot confituur staat te koken en ze ruikt al lekker
en als die klaar is ga ik dan nog een koekebroodje bakken om morgenochtend vers van te eten
er begint wat nattigheid te vallen maar tis buiten en we zitten hier gezellig in de warmte
Remie jou dagschotel ziet er lekker uit hoor
laat het jullie smaken vanavond
gerda wat een leuk plaatje van jou
allé ik ga dadelijk de bokaaltjes vullen sè want mijn confituur is bijna klaar
daaaaaag

tis alweer donker en met dat duister weertje is het nog rapper donker hé
mijn pot confituur staat te koken en ze ruikt al lekker
en als die klaar is ga ik dan nog een koekebroodje bakken om morgenochtend vers van te eten
er begint wat nattigheid te vallen maar tis buiten en we zitten hier gezellig in de warmte
Remie jou dagschotel ziet er lekker uit hoor
laat het jullie smaken vanavond
gerda wat een leuk plaatje van jou
allé ik ga dadelijk de bokaaltjes vullen sè want mijn confituur is bijna klaar
daaaaaag

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond.
Vandaag de boodschappen gedaan.
Man moet morgen om 8 uur ginder bij de woning zijn en ik kan niet mee ( andere verplichtingen) en heb dan ook geen auto bij huis voor de boodschappen
Verder nog wat spullen opgeruimd en in de auto gedaan.
Vanmiddag druk bezig met de mannen voor hun sinterklaas gedichten.
Surprise en gedicht moeten morgen al ingeleverd worden op school, in een dichte zak en in een krat (spul moet in quarantaine
)
Gaf wel wat stress, want we waren nog niet begonnen, toen we dat te horen kregen.
Maar het is af, deze mama moet vanavond nog even de gedichten netjes over schrijven en een pakje inpakken en aan de surprise vast maken.
Wild flower, de schutting is er af.
Buurman heeft geen boe of ba gezegd, durfde hij niet omdat er te veel mensen rond liepen.
Maar heeft wel de hele dag lopen gluren en naar andere mensen om heel zielig zijn verhaal te doen, dat we zijn schutting aan het afbreken waren.
De andere buurman maakte nog wel een opmerking, gaat de schutting er uit? Zetten jullie de heg dan terug?
Heel appart want we hebben toendertijd in goed overleg met hun de heg er uit gehaald en de schutting er neer gezet.
Vandaag de boodschappen gedaan.
Man moet morgen om 8 uur ginder bij de woning zijn en ik kan niet mee ( andere verplichtingen) en heb dan ook geen auto bij huis voor de boodschappen
Verder nog wat spullen opgeruimd en in de auto gedaan.
Vanmiddag druk bezig met de mannen voor hun sinterklaas gedichten.
Surprise en gedicht moeten morgen al ingeleverd worden op school, in een dichte zak en in een krat (spul moet in quarantaine
Gaf wel wat stress, want we waren nog niet begonnen, toen we dat te horen kregen.
Maar het is af, deze mama moet vanavond nog even de gedichten netjes over schrijven en een pakje inpakken en aan de surprise vast maken.
Wild flower, de schutting is er af.
Buurman heeft geen boe of ba gezegd, durfde hij niet omdat er te veel mensen rond liepen.
Maar heeft wel de hele dag lopen gluren en naar andere mensen om heel zielig zijn verhaal te doen, dat we zijn schutting aan het afbreken waren.
De andere buurman maakte nog wel een opmerking, gaat de schutting er uit? Zetten jullie de heg dan terug?
Heel appart want we hebben toendertijd in goed overleg met hun de heg er uit gehaald en de schutting er neer gezet.
-
Bert
Goed idee Jadi, ik zal ook een briefje leggen voor de sint of de kerstman
https://www.hubo.be/nl/Zoekresultaten.h ... =powerplus
moet wel eerst opgeladen worden en na gebruik terug opladen.
mama-inge, proberen vooraf alles op papier te zetten met de buren om dergelijke problemen te vermijden.
Zo ziet men hoe sommige mensen echt in elkaar steken. En als het op papier staat en ondertekend dan kunnen ze weinig doen hé.
Beste leuterkes, ik wens jullie allen nog een leuke avond.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Mama-Inge,
Ik denk dat ik niet de enige ben die blij zal zijn als jullie veilig en wel "over" zijn. Dat zal een hele opluchting zijn voor jullie hele gezin ...
En kleine dingetjes, die nog moeten gebeuren ach dat komt allemaal wel in orde, jullie hebben al zoveel gewerkt en ook fijn dat je hulp krijgt rondom.
Houdt er nog even de moed in hoor !
Ik denk dat ik niet de enige ben die blij zal zijn als jullie veilig en wel "over" zijn. Dat zal een hele opluchting zijn voor jullie hele gezin ...
En kleine dingetjes, die nog moeten gebeuren ach dat komt allemaal wel in orde, jullie hebben al zoveel gewerkt en ook fijn dat je hulp krijgt rondom.
Houdt er nog even de moed in hoor !
-
hallooooo nog efkes tussendoor sè voor het avondeten
mijn rabarber confituur is klaar en ik heb er 10 potjes en ze is lekker want ik heb er al van geproefd
jadi wij hadden op het zelfde ogenblik afgeduwd en ik heb het nu pas gezien
mama-inge trek je maar al die zever van de buren niet aan en binnenkort zijn jullie daar toch weg , maar plezant is anders hé natuurlijk
Bertje ook voor jou een leuke avond
granny M ook voor jou een fijne avond
en nu ist etenstijd sè
daaaaaag

mijn rabarber confituur is klaar en ik heb er 10 potjes en ze is lekker want ik heb er al van geproefd
jadi wij hadden op het zelfde ogenblik afgeduwd en ik heb het nu pas gezien
mama-inge trek je maar al die zever van de buren niet aan en binnenkort zijn jullie daar toch weg , maar plezant is anders hé natuurlijk
Bertje ook voor jou een leuke avond
granny M ook voor jou een fijne avond
en nu ist etenstijd sè
daaaaaag

Bert
Bloemeke,

granny-M, ik zal ook blij zijn als de verhuis er op zit voor mama-inge. Wat een gedoe allemaal.

granny-M, ik zal ook blij zijn als de verhuis er op zit voor mama-inge. Wat een gedoe allemaal.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Mmmm lekkere confituur z'bloemetje .
Inge , succes met alles . Straks lekker rust in jullie huisje.
Jadi , die lege batterij hadden wij ook vaak met onze hybride auto , nu geen hybride meer en ook geen lege accu meer
. Goede tip van Bert trouwens.
Het is vandaag volle maan , maar door de bewolking en regen niet te zien helaas .
Fijne avond aan alle leutertjes .

Inge , succes met alles . Straks lekker rust in jullie huisje.
Jadi , die lege batterij hadden wij ook vaak met onze hybride auto , nu geen hybride meer en ook geen lege accu meer
Het is vandaag volle maan , maar door de bewolking en regen niet te zien helaas .
Fijne avond aan alle leutertjes .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Als ik me goed herinner kwam er nog al veel suiker aan te pas. Onze moeder maakte dat ook met rabarber uit eigen tuin, vond het altijd heerlijk, waarschijnlijk omdat ik toen een zoetekauw was. (nu eigenlijk nog wel 'n beetje
Nu zal ik er niet aan denken om het te eten (diabetes type 1).
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
goede avond allemaal,
ja was zeker koud vandaag,,,brrrrrr...
in de middag veel regen,dat was minder....dan maar vorst....
mss ook goed voor de lucht
mamainge hopelijk gauw over,dat je er maar klaar mee bent zulke buren
jadi wat een pech,ja met de kou meteen raak met de accu...
remie wat zielig voor je buren,sterkte
bloempje lekker rabarber......
fijne avond hou jullie gezond
ja was zeker koud vandaag,,,brrrrrr...
in de middag veel regen,dat was minder....dan maar vorst....
mss ook goed voor de lucht
mamainge hopelijk gauw over,dat je er maar klaar mee bent zulke buren
jadi wat een pech,ja met de kou meteen raak met de accu...
remie wat zielig voor je buren,sterkte
bloempje lekker rabarber......
fijne avond hou jullie gezond
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............