In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, het is koud buiten, zeg het je maar moest je je buiten moeten begeven.
Anjelier, Geen product in het dweilwater, dat zou ik vervelend vinden. Kan wel begrijpen dat dat het beste is. Maar ik gebruik HG voor hoogglansvloeren met een flinke scheut Dettol en mijn vloer ziet er als nieuw uit. Behalve in de garage, daar gebruik ik een gewoon poetsproduct met lavendel erin. Maar dat is dan ook een gewone vloer. Ben blij voor jullie dat de nieuwe vloer ligt, enkel de plintjes dan nog. Het zal mooi zijn.
Ik heb gaatjes in mijn geheugen, want ik heb alles wel gelezen, maar ben vergeten op wie ik nog moest reageren
Gisteren naar het dorp gefietst om naar de slager en de bank te gaan. Was dan even gestopt aan een bloemenwinkel waar ze ook tierlantijntjes verkopen. Manlief vond namelijk dat er nog iets van Kerst op de buffetkast moest staan. Liefst strak en in het zilver. Heb daar een zilveren eland, een vogeltje en een bijpassende ledkaars gekocht. De verkoopster had alles heel goed ingepakt in bubbelplastic. Want mijn fietstassen zaten al vol. Maar had mijn fietsrugzak bij en dat is een ruime en kon daar alles instoppen. Toen ik thuiskwam, alles uitgepakt en dit op de buffetkast gezet. Manlief vond het heel mooi en passend bij de kerstboom.
En onze Matice is vandaag net 2 jaar hier. Hij heeft een bal voor binnen gekregen die net niet onder de kasten kan rollen. Hij heeft er al een hele tijd mee gespeeld. Op dat gebied hebben we een dankbare hond. Die is altijd superblij met een nieuw speelgoedje. Voor zijn Sint krijgt hij een grappige giraf.
En dan moet hij zijn Kerst nog hebben, maar daarvoor moeten we naar een andere dierenwinkel, want waar ik zijn bal en zijn giraf heb gekocht, daar heeft hij bijna alles al van. Die doet ook nooit speelgoed stuk. En speelt nog vaak met puppyspeelgoed ondanks ik dat altijd onderaan in zijn speelgoedboxen leg.
Zo, verder heb ik niet veel te vertellen. Ga vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedovertrekken leggen.
Ik wens iedereen een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren kwam ventje thuis en er was al meer miserie op de buro geweest dan wat anders dus valt de spaghetti op vandaag. we hebben dan elk twee hardgekookte eitjes gegeten want ventje had geen honger zodoende.
zelfde scenario donderdag maar dan kan er naar de frituur gegaan worden om snacks en geen frieten. Best dat dit scenario zich tot het einde van het werkjaar voordoet en het jaar erop 4 maanden op de tanden bijten gelijk we nu weer al doen.
Gisteren prei- soep gemaakt met komkomer en courgette. moet nog een smaakversterker in, maar ik moet wachten tot ventje vrijdag op boodschap gaat om die op het lijstje te schrijven.
( en dan hopen dat hij ze vind of dat ze er hebben want ik koop die normaal in action)
Overbuurvrouw haar wagen is hersteld.
De grote grillplaat is dus niet afgewassen. zag ventje aan het raam kijken dus ik denk dat die de sterren zal willen hangen. de grillplaat zal voor een andere keer zijn.
Heb veel en raar gedroomd vannacht. Gimly is naar boven. kreeg geen eten en is gaan sulken.
Vandaag de boekjes lezen en misschien een begin maken van de te versturen kerst kaartjes.
Wilde eend: bedankt voor het mooie kaartje! Heel creatief!
Ik heb me laten vangen bij de diepvries en een doos pralines gekocht. ( + ijspralines en pistachioijs)
kan ik er aan doen dat ze zulke lekker smaken hebben zo als salted caramel?
Moeder gisteren ook gebeld om haar te bedanken voor haar kaartje. als het is wat zij wenst dan ben ik 106 jaar oud !
Het kaartje voor haar buurvrouw is gisteren gebust en schoonbroer kwam voor moeder podo en deed zijn beklag over: Schoonmoeder! Die had het lumineuze idee dat schoonbroer voor iedereen ging een potje koken en het ging aanbieden ipv het samen komen. De hele dag slaven achter een hete stoof? ik denk het niet, zei schoonbroer die haar ook al van het zetten van een kerstboom had gehaald ( Frank, wil je eens de kerstboom en de dozen van de zolder halen?) want ze zit weer meer bij " de vriend". nu ze weduwe is moet je tegen Loverboy " de vriend" zeggen en ze zou eigenlijk niet veel genot aan die boom hebben. Hij zou dan naar het kot van de jongste moeten rijden met haar kerstmenu en naar waar zijn zoon en steenrijke vriendin ook wonen rijden? alles bij elkaar zei hij en ik krijg ook nooit niets voor mijn verjaardag zei hij: waarop Moeder zo rap of kijken zei: mijn dochter ook niet. Daar verschoot hij van want hij had gedacht dat ik wel verjaardagscentjes kreeg. Dus Schoonmoeder ligt in het allerlaagste schuifje van de kast van schoonbroer. Ze zou het eens moeten weten. Ik zelf zal een telefoontje krijgen of een smsje en that is it. moet ik maar mee content zijn. ( ook een kaartje kan er niet vanaf)
Ik heb me er bij neergelegd maar ik wist niet dat het schoonbroer zo hoog zat. En zeker dat idee van koken voor iedereen en dan nog Deliveryservice spelen. Wij hebben nog steeds geen idee over wat ons kerstmaal zal zijn.
Ventje is terug, nu ga ik mijn ontbijt nemen van pillen en dan een yoghurtje delen met Gimly.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Gisteren kwam ventje thuis en er was al meer miserie op de buro geweest dan wat anders dus valt de spaghetti op vandaag. we hebben dan elk twee hardgekookte eitjes gegeten want ventje had geen honger zodoende.
Gisteren prei- soep gemaakt met komkomer en courgette. moet nog een smaakversterker in, maar ik moet wachten tot ventje vrijdag op boodschap gaat om die op het lijstje te schrijven.
( en dan hopen dat hij ze vind of dat ze er hebben want ik koop die normaal in action)
Overbuurvrouw haar wagen is hersteld.
De grote grillplaat is dus niet afgewassen. zag ventje aan het raam kijken dus ik denk dat die de sterren zal willen hangen. de grillplaat zal voor een andere keer zijn.
Heb veel en raar gedroomd vannacht. Gimly is naar boven. kreeg geen eten en is gaan sulken.
Vandaag de boekjes lezen en misschien een begin maken van de te versturen kerst kaartjes.
Wilde eend: bedankt voor het mooie kaartje! Heel creatief!
Ik heb me laten vangen bij de diepvries en een doos pralines gekocht. ( + ijspralines en pistachioijs)
kan ik er aan doen dat ze zulke lekker smaken hebben zo als salted caramel?
Moeder gisteren ook gebeld om haar te bedanken voor haar kaartje. als het is wat zij wenst dan ben ik 106 jaar oud !
Het kaartje voor haar buurvrouw is gisteren gebust en schoonbroer kwam voor moeder podo en deed zijn beklag over: Schoonmoeder! Die had het lumineuze idee dat schoonbroer voor iedereen ging een potje koken en het ging aanbieden ipv het samen komen. De hele dag slaven achter een hete stoof? ik denk het niet, zei schoonbroer die haar ook al van het zetten van een kerstboom had gehaald ( Frank, wil je eens de kerstboom en de dozen van de zolder halen?) want ze zit weer meer bij " de vriend". nu ze weduwe is moet je tegen Loverboy " de vriend" zeggen en ze zou eigenlijk niet veel genot aan die boom hebben. Hij zou dan naar het kot van de jongste moeten rijden met haar kerstmenu en naar waar zijn zoon en steenrijke vriendin ook wonen rijden? alles bij elkaar zei hij en ik krijg ook nooit niets voor mijn verjaardag zei hij: waarop Moeder zo rap of kijken zei: mijn dochter ook niet. Daar verschoot hij van want hij had gedacht dat ik wel verjaardagscentjes kreeg. Dus Schoonmoeder ligt in het allerlaagste schuifje van de kast van schoonbroer. Ze zou het eens moeten weten. Ik zelf zal een telefoontje krijgen of een smsje en that is it. moet ik maar mee content zijn. ( ook een kaartje kan er niet vanaf)
Ik heb me er bij neergelegd maar ik wist niet dat het schoonbroer zo hoog zat. En zeker dat idee van koken voor iedereen en dan nog Deliveryservice spelen. Wij hebben nog steeds geen idee over wat ons kerstmaal zal zijn.
Ventje is terug, nu ga ik mijn ontbijt nemen van pillen en dan een yoghurtje delen met Gimly.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
Ja, hier wacht ik tot na de Sint eer ik aan kerst denk
en veel zal er niet bovengehaald worden
want jullie weten ik hou niet van die feestdagen
een beetje versiering en het is genoeg...dus geen boom
clive, weer een mooi stukje gevonden voor de kerstverzameling
geniet ervan als je ervan houdt
anjelierken, ik gebruik ook meestal niks in het dweilwater
hooguit één drupje dreft...mij werd gezegd dat dàt het beste was,
dus doe ik dat
zo heeft elk z'n manier hé
Ik ga als het weer het toelaat (geen regen) straks
toch even een toerke wandelen, ja clive goed en warm aangekleed
muts, sjaal en handschoenen vergeet ik niet en een masker op
om het fijne stof tegen te houden
Alle seizoentjes een fijne dag, maak er het beste van
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen,
Het voornemen is vandaag de strijk te doen.
De vraag is of dat voornemen uitgevoerd zal worden.
Alles om de kaartjes te beginnen schrijven ligt klaar.
Dat zou dus ook een van de bezigheden kunnen worden.
Mijn kerstmenu voor het geval dat ik nergens naartoe ga:
Kaaskroket
Mechelse koekoek Fine Champagne
Ik bestel het bij de beenhouwer.
En lekker dat dat gaat zijn!
Verleden jaar vroeg ik eens om vol au vent en ze had geen meer.
Maar wel die Mechelse koekoek.
Dessert? Iets van bij de bakker.
In het dweilwater doe ik Carolin, enfin J. doet dat.
Zij heef liefste de witte neutrale geur.
Ik heb graag de oranje bloesem geur.
T. poetste graag met de lavendel.
Voor mijn part koop ik waar zij die poetsen graag mee kuisen.
Het terras schuur ik meestal zelf met echte onvervalste d'Or bruin zeep.
GrannyM had het over lavendelzakjes in de kasten.
Die liggen er bij mij ook in.
Ik ga toch een kerstboom zetten.
Aan de jongste vragen om hem op tijd beneden te halen.
De eerste keer een kersthuis met de nieuwe zetels.
Ik ga wel wachten tot mijn logé weg is...
Ik had een sms gesprekje met de kleinkinderen, de grote.
Kotstudent heeft het moeilijk met over en weer reizen met openbaar vervoer.
Normaal gezien zou hij al lang zijn rijbewijs moeten hebben.
Corona is spelbreker.
Ach ja, zo is e overal wat.
Dochter heeft gelukkig negatieve test.
Jongste kleinzoon was ook al eens getest.
Gelukkig ook negatief.
Ondanks he grijze weer maak er een prettige dag van.
Het voornemen is vandaag de strijk te doen.
De vraag is of dat voornemen uitgevoerd zal worden.
Alles om de kaartjes te beginnen schrijven ligt klaar.
Dat zou dus ook een van de bezigheden kunnen worden.
Mijn kerstmenu voor het geval dat ik nergens naartoe ga:
Kaaskroket
Mechelse koekoek Fine Champagne
Ik bestel het bij de beenhouwer.
En lekker dat dat gaat zijn!
Verleden jaar vroeg ik eens om vol au vent en ze had geen meer.
Maar wel die Mechelse koekoek.
Dessert? Iets van bij de bakker.
In het dweilwater doe ik Carolin, enfin J. doet dat.
Zij heef liefste de witte neutrale geur.
Ik heb graag de oranje bloesem geur.
T. poetste graag met de lavendel.
Voor mijn part koop ik waar zij die poetsen graag mee kuisen.
Het terras schuur ik meestal zelf met echte onvervalste d'Or bruin zeep.
GrannyM had het over lavendelzakjes in de kasten.
Die liggen er bij mij ook in.
Ik ga toch een kerstboom zetten.
Aan de jongste vragen om hem op tijd beneden te halen.
De eerste keer een kersthuis met de nieuwe zetels.
Ik ga wel wachten tot mijn logé weg is...
Ik had een sms gesprekje met de kleinkinderen, de grote.
Kotstudent heeft het moeilijk met over en weer reizen met openbaar vervoer.
Normaal gezien zou hij al lang zijn rijbewijs moeten hebben.
Corona is spelbreker.
Ach ja, zo is e overal wat.
Dochter heeft gelukkig negatieve test.
Jongste kleinzoon was ook al eens getest.
Gelukkig ook negatief.
Ondanks he grijze weer maak er een prettige dag van.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: in het begin is het wennen om met puur water te poetsen, maar de vloer is wel proper.
De kerstboom zal voor na de Sint zijn, dus ergens volgende week.
Daarstraks bij oogarts geweest, is om de 3 jaar, alles was oké.Kon daar ook contactloos betalen , is echt gemakkelijk.In meer en meer winkels kun je dat nu, hier bij de bakker , de boekhandel , enz.De vooruitgang staat niet stil
.Dacht bij mezelf : straks vergeet ik mijn code nog.Ah, ja, als je die nog weinig nodig hebt.Maar er staan wel limieten op, niet hoger dan 50 euro en maar een aantal keer per dag, voor de veiligheid.
Voor vanavond een veggie schotel maken voor 2 dagen.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: in het begin is het wennen om met puur water te poetsen, maar de vloer is wel proper.
De kerstboom zal voor na de Sint zijn, dus ergens volgende week.
Daarstraks bij oogarts geweest, is om de 3 jaar, alles was oké.Kon daar ook contactloos betalen , is echt gemakkelijk.In meer en meer winkels kun je dat nu, hier bij de bakker , de boekhandel , enz.De vooruitgang staat niet stil
Voor vanavond een veggie schotel maken voor 2 dagen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal :
HVT : hier volgt de menu ... voor de feestdagen
las ik ergens :
Nieuwjaarsmenu :
Niet veel soeps ,
In de puree,
Doofpotje van wild ,
Zelfgedopte boontjes ,
gebakken peren
en als dessert : Tegen slagroomtaart ...
Hopelijk komt er toch nog iets anders op tafel ....
//
Verder hier de stand van zaken van de reparaties door de huisbaas ...
de spoeling van het toilet boven werkt nog steeds niet ,omdat hij dat al ettelijke keren heeft gespoeld met azijn en dat helpt dus niet bij versleten rommel
Zucht .....
Ben nu aan het wachten op de slotenmaker voor de voordeur , omdat je die niet kan openen van buiten uit ....
Tot later iedereen ..
HVT : hier volgt de menu ... voor de feestdagen
las ik ergens :
Nieuwjaarsmenu :
Niet veel soeps ,
In de puree,
Doofpotje van wild ,
Zelfgedopte boontjes ,
gebakken peren
en als dessert : Tegen slagroomtaart ...
Hopelijk komt er toch nog iets anders op tafel ....
//
Verder hier de stand van zaken van de reparaties door de huisbaas ...
de spoeling van het toilet boven werkt nog steeds niet ,omdat hij dat al ettelijke keren heeft gespoeld met azijn en dat helpt dus niet bij versleten rommel
Zucht .....
Ben nu aan het wachten op de slotenmaker voor de voordeur , omdat je die niet kan openen van buiten uit ....
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Vanmorgen opgestaan met een oog met een dikke zak eronder. Geen gezicht. Ik heb er al koude lepels op gelegd en voorzichtig met vingers geklopt om het weg te krijgen. Nu nog altijd even dik. Als het morgenochtend niet beter is, bel ik de huisarts. Heb ik normaal nooit geen last van.
Even een lief woordje voor alle dames, die hondjes/poezen/andere huisdieren hebben thuis of op "logement" en daar hun ziel en zaligheid in stoppen. Ik kan van jullie verhalen er over zo van genieten. (Van de dagelijkse gebeurtenissen van jullie ook hoor.)
Dagelijks wandelingetje maar ingekort. Daar is dan het mondkapje wel goed voor, hoog opgetrokken, dan zagen de mensen die ik tegenkwam niet hoe ik eruit zag. Er is tenminste toch niemand gillend weggelopen
Tot de volgende, ik ga lekker zielig een beetje op de bank liggen..
Even een lief woordje voor alle dames, die hondjes/poezen/andere huisdieren hebben thuis of op "logement" en daar hun ziel en zaligheid in stoppen. Ik kan van jullie verhalen er over zo van genieten. (Van de dagelijkse gebeurtenissen van jullie ook hoor.)
Dagelijks wandelingetje maar ingekort. Daar is dan het mondkapje wel goed voor, hoog opgetrokken, dan zagen de mensen die ik tegenkwam niet hoe ik eruit zag. Er is tenminste toch niemand gillend weggelopen
Tot de volgende, ik ga lekker zielig een beetje op de bank liggen..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje naar het werk vertrokken, wat zal het nu weer zijn? Sterren hangen nog steeds niet op en gisteren moest ventje langer werken want had zich overslapen. Er is wel spaghetti gegeten, maar de afwas staat nog. wij hebben tijd. 't zullen vanavond frituursnacks zijn.
Gimly is wakker en een snuffelzakje aan het vermoorden. hij lag op zijn dweilen als ik naar beneden kwam. nog zwaar bewolkt en geen mooi weer. Volgende week is het schema thuiswerk weer veranderd daar er weer vergaderingen en masse zijn. moet nu drie dagen naar brugge ipv twee.
En ik lig ook achter met mijn leesvoer.
Verder niet veel te vertellen, denk eerder dat in me in de keuken sluit en daar wat orde in de chaos zal scheppen.
Fijne dag seizoentjes!
Ventje naar het werk vertrokken, wat zal het nu weer zijn? Sterren hangen nog steeds niet op en gisteren moest ventje langer werken want had zich overslapen. Er is wel spaghetti gegeten, maar de afwas staat nog. wij hebben tijd. 't zullen vanavond frituursnacks zijn.
Gimly is wakker en een snuffelzakje aan het vermoorden. hij lag op zijn dweilen als ik naar beneden kwam. nog zwaar bewolkt en geen mooi weer. Volgende week is het schema thuiswerk weer veranderd daar er weer vergaderingen en masse zijn. moet nu drie dagen naar brugge ipv twee.
En ik lig ook achter met mijn leesvoer.
Verder niet veel te vertellen, denk eerder dat in me in de keuken sluit en daar wat orde in de chaos zal scheppen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, hoop dat de miserie op ventjes werk vlug opgelost geraakt.
En jij hebt lekkere soep gemaakt gisteren, ze zal wel heerlijk smaken.
Oma-C, die zilveren kerstprulletjes die ik heb gekocht, daar hangt eigenlijk een verhaal aan vast. Wij hebben dit jaar alle kerstgerief dat wij nimmer moesten hebben, weggeven aan een vriend. Zondag echter toen de kerstboom was gezet en al de boxen leeg waren, mis ik 1 doos met zilveren prulletjes en 2 kabouters die een theelichtje vasthouden. Overal gezocht, nergens te vinden. En dat was spijtig, want op die manier kon ik de kast niet versieren zoals ik wou. Conclusie, ik heb een verkeerde doos weggeven aan onze vriend. Bel hem op en vertel hem dat. Die heeft alles afgezocht, niet te vinden. Goed dan. Toen ik dan naar het dorp fietste, ook gestopt bij de bloemenwinkel en die zilveren prulletjes gekocht. Ik kom thuis en manlief zegt dat hij een verrassing voor me heeft, namelijk de verloren gewaande doos waar alles voor mijn kast inzat. Was wel blij dat het gevonden heb en oud en nieuw passen goed samen en sieren nu mijn kast.
HVT, heb je kunnen kiezen tussen de strijk en de kaartjes
Anjelier, fijn dat alles oké is bij de oogarts. Dat contactloos betalen is inderdaad handig. Maar als je toch meer dan 50€ hebt, moet je gewoon jouw code intypen, kaart moet er dan niet in.
Wilde eend, jouw feestmenu lijkt me een beetje decadent
Granny M, oeps, een dikke oog. Als de bliksem naar de dokter als ze nog dik is. En hij zal je wel doorverwijzen naar een oogarts. Je hebt er maar 2 hé . Daar moet je goed zorg voor dragen.
Ik was om 05.45H opgestaan, een tasje koffie gedronken en dan meteen begonnen aan een reuzenstrijk. Die ligt nu netjes in 2 manden. Moet vandaag nog wel 1 kleedje wassen op zijdewasprogramma met Woolite en op kapstok laten drogen.
En dan vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen.
Gisteren bloemkool met kaassaus gemaakt op vraag van manlief met puree en een steakje. Had er maar 1 gekocht, want ze vielen nogal groot uit en ik eet heel weinig vlees.
Gisteren is mijn pakje aangekomen voor mijn Sint. Het is een klein pakje, maar weet niet wat erin zit. De naam van de winkel op het pakje verraad wel dat het om een juweeltje gaat. Ben benieuwd. Manlief moest voor zijn Sint een snoerloze muis hebben , die ligt ook tot zondag onder de kerstboom.
Zo, ik wens jullie allemaal een mooie donderdag. Liefs en een dikke knuffel.
-

Goede morgen alle seizoentjes
weer een donkere dag vandaag...
raar dat zoiets niet went hé
Maar het is droog dat is al veel waard
Clive, dan toch het mysterie opgelost
van de doos met de zilveren spulletjes
Je krijgt zoveel bijeen dat je niet meer weet
waar je het gestoken hebt om te bewaren
maar alles komt goed zie je wel
En je hebt al pakjes voor onder de boom
M-M, vervelende taak voor je ventje
Nog even geduld en dan kan hij op pensioen
Voor jou nog wat werk in de keuken
en leeswerk, je krijgt de dag ook wel door
granny M, oei een dik oog goed verzorgen en als het niet
weg is toch maar naar de dokter, want zoals clive zegt
je hebt ze nodig die ogen... beterschap en sterkte
Helena, maak het gezellig met de kerstboom
maar even wachten tot poes weg is
anjelierken, fijn dat de ogen oké zijn, je kan ze niet missen
en laat de veggieschotel smaken
wilde eend, je dacht om van de miserie vanaf te zijn
nu is het dit weer.... sterkte...
hopelijk werkt de huisbaas een beetje mee
zodat alles op z'n plooi komt ...en smakelijk
met je origineel menu
Alle seizoentjes een fijne dag, hopelijk wordt
het nog wat lichter, want ik wil de eindejaars
kaarten beginnen schrijven
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
W Eend, het enige verschil met miserie in een eigen huis of huurhuis is dat je het kan laten oplossen in een huurhuis en dat je het zelf moet oplossen in je eigen huis.
Maar mankementjes heb je altijd.
Geniet van wat wel werkt.
Poes begint een trouwe wekker te worden.
Stipt half acht is ze daar.
Gisteren was ze wat vroeger.
Ik heb gezegd dat de poetsvrouw maar om de veertien dagen op maandag al om acht uur aan de deur staat...
Die mankeert echt alleen nog de spraak.
Gisteravond, we zaten samen gezellig tv te kijken, zij met haar ogen toe en ik ook af en toe.
Lekker warm, fleecedekentje en Poes op schoot.
Reclame, ik ga ondertussen even naar toilet.
Ik installeer me weer en denk: "Oké, ze komt wel terug."
Maar neen, er was iets. Maar wat?
Zat ze braaf te wachten aan de trapjes naar beneden.
Begrepen, er moest beneden iets niet naar haar zin zijn.
Ik sta recht en zeg:" Vertel het eens. Wat moet er gebeuren? Laat eens zien."
Trapjes af en halte aan de tussen deur tussen gang en hall.
"Poes, daar kan je niets gaan doen. Verder?"
Ze trippelt verder en jawel hoor!
De deur tussen keuken en garage was dicht.
Gevolg ze kon niet op haar bakje gaan....
Zeg dat dat duidelijk aangegeven was wat er mankeerde!
Madame moest ook naar de WC.
Dat was dan de poezen historie van vandaag.
Kerstboom is voor als ze naar huis is, inderdaad oma-C.
Zo heb ik eens een heel jaar naar de beeldjes van de kerststal gezocht, Clive.
Grauw grijs en nat maar er steekt toch een wasje in, want de voorraad ondergoed is aan het slinken...
Maak er een gezellige dag van dames en dieren, eventueel ook meelezende heren.
Maar mankementjes heb je altijd.
Geniet van wat wel werkt.
Poes begint een trouwe wekker te worden.
Stipt half acht is ze daar.
Gisteren was ze wat vroeger.
Ik heb gezegd dat de poetsvrouw maar om de veertien dagen op maandag al om acht uur aan de deur staat...
Die mankeert echt alleen nog de spraak.
Gisteravond, we zaten samen gezellig tv te kijken, zij met haar ogen toe en ik ook af en toe.
Lekker warm, fleecedekentje en Poes op schoot.
Reclame, ik ga ondertussen even naar toilet.
Ik installeer me weer en denk: "Oké, ze komt wel terug."
Maar neen, er was iets. Maar wat?
Zat ze braaf te wachten aan de trapjes naar beneden.
Begrepen, er moest beneden iets niet naar haar zin zijn.
Ik sta recht en zeg:" Vertel het eens. Wat moet er gebeuren? Laat eens zien."
Trapjes af en halte aan de tussen deur tussen gang en hall.
"Poes, daar kan je niets gaan doen. Verder?"
Ze trippelt verder en jawel hoor!
De deur tussen keuken en garage was dicht.
Gevolg ze kon niet op haar bakje gaan....
Zeg dat dat duidelijk aangegeven was wat er mankeerde!
Madame moest ook naar de WC.
Dat was dan de poezen historie van vandaag.
Kerstboom is voor als ze naar huis is, inderdaad oma-C.
Zo heb ik eens een heel jaar naar de beeldjes van de kerststal gezocht, Clive.
Grauw grijs en nat maar er steekt toch een wasje in, want de voorraad ondergoed is aan het slinken...
Maak er een gezellige dag van dames en dieren, eventueel ook meelezende heren.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wilde eend2: de verborgen gebreken ontdekt je altijd als je erin woont.Hopelijk wordt alles vlug gerepareerd.
GrannyM: dat oog zou ik goed in het "oog" houden(wat een zin).
Clive: ik heb hier ook een snoerloze muis, is wel gemakkelijk, maar vergeet vaak die af te zetten.Dat ontdekt je meestal de volgende dag.
Zit hier met een pijnlijke arm, ben gisteravond nog naar de huisarts geweest.Moet morgen voor rx en echo gaan.Kan mijn arm niet omhoog heffen, veel te veel pijn.Heb nu pijnstillers .Denk dat ik wat teveel gedaan heb de vorige dagen met de verhuis van de meubelen.We zien wel , morgen weten we meer.
Manlief heeft zichzelf een e-reader cadeau gedaan voor de feestdagen.Hij gebruikt hem al, want ja, eenmaal in huis moet dat gebruikt worden
.
Dames,tot morgen allemaal.
Wilde eend2: de verborgen gebreken ontdekt je altijd als je erin woont.Hopelijk wordt alles vlug gerepareerd.
GrannyM: dat oog zou ik goed in het "oog" houden(wat een zin).
Clive: ik heb hier ook een snoerloze muis, is wel gemakkelijk, maar vergeet vaak die af te zetten.Dat ontdekt je meestal de volgende dag.
Zit hier met een pijnlijke arm, ben gisteravond nog naar de huisarts geweest.Moet morgen voor rx en echo gaan.Kan mijn arm niet omhoog heffen, veel te veel pijn.Heb nu pijnstillers .Denk dat ik wat teveel gedaan heb de vorige dagen met de verhuis van de meubelen.We zien wel , morgen weten we meer.
Manlief heeft zichzelf een e-reader cadeau gedaan voor de feestdagen.Hij gebruikt hem al, want ja, eenmaal in huis moet dat gebruikt worden
Dames,tot morgen allemaal.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Zag vanmorgen bij opstaan een beetje bloed onderin het linkeroog, om 10.30 uur zat ik al bij de huisarts. Die heeft het opgezogen via een soort pipet en het was gelukkig niet van het oog zelf, maar van ontsteking van de binnenkant ooglid. Druppeltjes en zalf en het zou binnen een paar dagen genezen moeten zijn, ik moest ècht niet ongerust zijn...
De reden dat ik dat van te voren wel was is, dat ik een aantal jaren een netvlies loslating heb gehad aan het andere oog. Begon toen ook met een donker bloedvlekje op het oog, wat steeds groter werd. Toen ook eerst naar huisarts dan naar specialist en toen direct van specialist naar Middelheim verwezen. Daar direct geopereerd, maar eigenlijk had dit veel eerder moeten gebeuren. Blijvend resultaat : als ik nu een hand op het goede oog leg, zie ik met het slechte oog het beeld met horizontale golvende lijnen., zoals je jezelf ziet in een grote lachspiegel. Maar met 2 ogen zie ik prima, het sterke oog neemt gewoon mee over. Heb toen een autorij-test gehad en mag gewoon autorijden, maar ik rij liever niet in het donker voor alle zekerheid.
Ik was wel zo blij vanmorgen, had eerst weeral visioenen van de vorige keer. Conclusie: liever een keer te veel naar de dokter als je het niet vertrouwt !
Hèhè, dit was wel een ego-mail ...sorry, de volgende keer weer een gewone
De reden dat ik dat van te voren wel was is, dat ik een aantal jaren een netvlies loslating heb gehad aan het andere oog. Begon toen ook met een donker bloedvlekje op het oog, wat steeds groter werd. Toen ook eerst naar huisarts dan naar specialist en toen direct van specialist naar Middelheim verwezen. Daar direct geopereerd, maar eigenlijk had dit veel eerder moeten gebeuren. Blijvend resultaat : als ik nu een hand op het goede oog leg, zie ik met het slechte oog het beeld met horizontale golvende lijnen., zoals je jezelf ziet in een grote lachspiegel. Maar met 2 ogen zie ik prima, het sterke oog neemt gewoon mee over. Heb toen een autorij-test gehad en mag gewoon autorijden, maar ik rij liever niet in het donker voor alle zekerheid.
Ik was wel zo blij vanmorgen, had eerst weeral visioenen van de vorige keer. Conclusie: liever een keer te veel naar de dokter als je het niet vertrouwt !
Hèhè, dit was wel een ego-mail ...sorry, de volgende keer weer een gewone
-
Nu vraag ik jullie: een ego-mail wat is daar eigenlijk tegen?
Het is toch iets waar je je ongerust over maakt.
Je mag dat hier toch meedelen?
Ik heb dat al dikwijls gedacht.
Nu schrijf ik het gewoon.
Oef, gelukkig is het niet meer dan een ontsteking.
Ogen zijn toch een kostbaar iets.
Gelukkig hebben we er twee.
Nog een rustige avond en een diepe slaap gewenst aan allen.
Het is toch iets waar je je ongerust over maakt.
Je mag dat hier toch meedelen?
Ik heb dat al dikwijls gedacht.
Nu schrijf ik het gewoon.
Oef, gelukkig is het niet meer dan een ontsteking.
Ogen zijn toch een kostbaar iets.
Gelukkig hebben we er twee.
Nog een rustige avond en een diepe slaap gewenst aan allen.
-
@ granny M veel sterkte met het oog en ja
je bent niet gerust voor het genezen is
ik heb ook in één oog loshangend netvlies
maar het is niet storend alleen af en toe even
maar de oogarts zegt er nog niks aan te willen doen
@ Helena, ja poes mankeert nog alleen de taal
ze zou het nogal uitleggen
toch fijn dat
ze je komt verwittigen....
@ anjelierken, sterkte met de arm, beetje rustigaan