Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Berlijn , 2 dagen geleden: Tagesspiegel meldt dat in de Gustav Freytag Schule een minuut stilte werd georganiseerd ter nagedachtenis van de Franse leraar Paty.
Een leerling van de 8e klas doorbrak die minuut stilte door te roepen dat Paty zijn verdiende loon had gekregen. Zo iemand verdient geen respect.
Dit is geen alleenstaand geval. Leerkrachten krijgen het steeds moeilijker om met rationele argumenten in te gaan tegen de islamitische visie.
Een leerling van de 8e klas doorbrak die minuut stilte door te roepen dat Paty zijn verdiende loon had gekregen. Zo iemand verdient geen respect.
Dit is geen alleenstaand geval. Leerkrachten krijgen het steeds moeilijker om met rationele argumenten in te gaan tegen de islamitische visie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Wil; Islam kent de woorden 'rationele argumenten' niet. Ge kunt geen enkele moslim overtuigen dat die man iets verkeerd gedaan heeft, integendeel, hij is een lichtend voorbeeld voor de anderen en is zo goed als heilig verklaard.....Nu is het alleen wachten op navolgers.....Ik houd mijn hart vast...Wil. schreef: ↑06 nov 2020, 15:35Berlijn , 2 dagen geleden: Tagesspiegel meldt dat in de Gustav Freytag Schule een minuut stilte werd georganiseerd ter nagedachtenis van de Franse leraar Paty.
De zon is gratis voor iedereen
-
Volgens een bevraging van Ifop (het Franse Gallup) in opdracht van het Comité Laïcité République is 57% van de Franse moslims onder 25 j. van mening dat de sharia bóven de nationale wet moet staan.
Dat is een stijging met 10 punten sinds 2016.
Jonge moslims zijn veel uitgesprokener in hun visie, maar voor alle Franse moslims samen is het nog altijd 38%.
66% van alle Franse moslims uit de steekproef vindt dat leraars géén recht hebben om afbeeldingen van religieuze figuren te laten zien in de klas. Daartegenover staat de mening van de Fransen: 75% keurt het tonen van afbeeldingen wél goed. Bij de Franse katholieken is het zelfs 80%.
Dat is een stijging met 10 punten sinds 2016.
Jonge moslims zijn veel uitgesprokener in hun visie, maar voor alle Franse moslims samen is het nog altijd 38%.
66% van alle Franse moslims uit de steekproef vindt dat leraars géén recht hebben om afbeeldingen van religieuze figuren te laten zien in de klas. Daartegenover staat de mening van de Fransen: 75% keurt het tonen van afbeeldingen wél goed. Bij de Franse katholieken is het zelfs 80%.

-
De Oostenrijkse Minister van Binnenlandse Zaken Karl Nehammer en zijn familie staan in het vizier van de radicale islamieten. Nehammer heeft na de moordpartij besloten de politieke islam te gaan bestrijden. Daartoe heeft hij meerdere moskeeën gesloten en enkele raids laten uitvoeren tegen radicale islamitische groepen.
Nehammer en zijn familie staan nu 24/24 onder politiebewaking. Hij is niet de eerste die dat meemaakt en hij zal ook niet de laatste zijn. Het is de prijs voor de culturele verrijking die de islamideologie ons brengt, neem ik aan?
Nehammer en zijn familie staan nu 24/24 onder politiebewaking. Hij is niet de eerste die dat meemaakt en hij zal ook niet de laatste zijn. Het is de prijs voor de culturele verrijking die de islamideologie ons brengt, neem ik aan?

Moslims klagen bovenmatig over de 'hate crimes' die tegen hen gepleegd worden.
In de VS heeft het FBI de cijfers over 2019 vrijgegeven. Net zoals het jaar ervoor is er een vermindering van misdrijven tegenover moslims vastgesteld. Wie echter veel meer het lijdend voorwerp uitmaakt, dat zijn de joden. Hun aantal is iets groter (65% meer) dan het aantal moslims in de VS, maar het aantal incidenten is 5,4 keer groter.
Eigenaardig toch dat de woordvoerders van de overheid na elke islamaanslag zo vaak waarschuwen voor een anti-moslim 'backlash' terwijl de joodse burgers - zonder enige terreuraanslag - bovengemiddeld het mikpunt zijn hate crimes.

In de VS heeft het FBI de cijfers over 2019 vrijgegeven. Net zoals het jaar ervoor is er een vermindering van misdrijven tegenover moslims vastgesteld. Wie echter veel meer het lijdend voorwerp uitmaakt, dat zijn de joden. Hun aantal is iets groter (65% meer) dan het aantal moslims in de VS, maar het aantal incidenten is 5,4 keer groter.
Eigenaardig toch dat de woordvoerders van de overheid na elke islamaanslag zo vaak waarschuwen voor een anti-moslim 'backlash' terwijl de joodse burgers - zonder enige terreuraanslag - bovengemiddeld het mikpunt zijn hate crimes.

Daarom dat de stopzetting van subsidiëring door Turkije van de Turkse politieke Diyanet-moskeeën blijkbaar een heet hangijzer is. Blijkbaar heeft Somers ergens beloofd om dit te laten betalen door ons of heb ik verkeerd gehoord????? Zou me niet verbazen hoor.Wil. schreef: ↑15 nov 2020, 21:48De Oostenrijkse Minister van Binnenlandse Zaken Karl Nehammer en zijn familie staan in het vizier van de radicale islamieten. Nehammer heeft na de moordpartij besloten de politieke islam te gaan bestrijden. Daartoe heeft hij meerdere moskeeën gesloten en enkele raids laten uitvoeren tegen radicale islamitische groepen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mogelijk probeert "Europa" recht te zetten wat het in de jaren 70 zelf heeft scheef getrokken ? Gelukkig springen de ratten toch nog niet van het zwalpende schip.
Voorstel voor nieuw EU-beleid: strenge eisen aan migranten om ‘islamisering’ te voorkomen.
"Migrants to Europe must learn the language of their new home countries and encourage theichildren to integrate in the light of the recent Islamist terror attacks, EU governments plan to say in a declaration drafted by France, Austria and Germany."
The Guardian
Voorstel voor nieuw EU-beleid: strenge eisen aan migranten om ‘islamisering’ te voorkomen.
"Migrants to Europe must learn the language of their new home countries and encourage theichildren to integrate in the light of the recent Islamist terror attacks, EU governments plan to say in a declaration drafted by France, Austria and Germany."
The Guardian
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ik hoop dat dit "voorstel" niet direct afgeschoten word en dat ze dan de andere regels van res. 1743 onder de loepe gaan nemen.socrates schreef: ↑02 dec 2020, 10:38Mogelijk probeert "Europa" recht te zetten wat het in de jaren 70 zelf heeft scheef getrokken ? Gelukkig springen de ratten toch nog niet van het zwalpende schip.
The Guardian
-
@ Socrates: Je zet het woord 'islamisering' tussen aanhalingstekens. Maar goed ook, want het is een heel rekbare term. Volgens mij is het binnenlaten van bijkomende volgelingen van de islamideologie een manier om bij te dragen tot de islamisering.
Een aantal Europese landen willen vooral niet zien dat ze zachtjes aan worden omgevormd tot staten die met kleine stapjes islamlanden worden. Zo verklaarde Frankrijk zeer recent nog dat de islam een religie is en geen politiek-ideologische beweging. Succes ermee, zou ik zeggen.
Een aantal Europese landen willen vooral niet zien dat ze zachtjes aan worden omgevormd tot staten die met kleine stapjes islamlanden worden. Zo verklaarde Frankrijk zeer recent nog dat de islam een religie is en geen politiek-ideologische beweging. Succes ermee, zou ik zeggen.

We moeten de 'gematigde islam' steunen, lees ik al eens.
Een Parijse imam die door westerlingen als gematigd wordt beschouwd, krijgt - Wildersgewijs - nu politiebescherming en heeft vrouw en kinderen naar een veilig buitenland gestuurd.
Zó gaan we er niet komen, hé, mannen.

Een Parijse imam die door westerlingen als gematigd wordt beschouwd, krijgt - Wildersgewijs - nu politiebescherming en heeft vrouw en kinderen naar een veilig buitenland gestuurd.

De vrienden van Al Qaeda hebben een nieuw magazine, genaamd "De Wolven van Manhattan".
In hun eerste uitgave krijgen de 'lone wolves' goede raad m.b.t. het plegen van aanslagen of het doden / ziek maken van 'kruisvaarders' .
- De mujahideen lone wolves krijgen de raad om altijd gezichtsmaskers en handschoenen te dragen, zodat ze niet kunnen worden herkend op veiligheidscamera's.
- De strijders wordt gevraagd om vergiftigde of besmette maskers uit te delen op straat aan voorbijkomende kruisvaarders. Daarbij dringen ze erop aan om geen kleding te dragen die achterdocht zou kunnen opwekken.
- Het artikel stelt het zo: "uw doelwit is elke kruisvaarder, aangezien elke kruisvaarder een crimineel is. De grootste misdaad die hij begaan heeft, is zijn ongeloof in Allah. (...) Kruisvaarders die vijandig en strijdvaardig zijn tegenover de islam in hun uitlatingen, zijn een 'key target' " en natuurlijk "kruisvaarders in het algemeen die collaboreren door belastingen te betalen."
Mocht het nog niet duidelijk zijn: de reden waarom sommige moslims ons actief met wapens bevechten, is omdat wij niet in Allah geloven. Andere redenen die men kan verzinnen (economische uitbuiting van moslimlanden bv.) komen pas op de tweede of derde plaats.
Wanneer zal die strijd dan ophouden? Het antwoord is duidelijk, denk ik.
In hun eerste uitgave krijgen de 'lone wolves' goede raad m.b.t. het plegen van aanslagen of het doden / ziek maken van 'kruisvaarders' .
- De mujahideen lone wolves krijgen de raad om altijd gezichtsmaskers en handschoenen te dragen, zodat ze niet kunnen worden herkend op veiligheidscamera's.
- De strijders wordt gevraagd om vergiftigde of besmette maskers uit te delen op straat aan voorbijkomende kruisvaarders. Daarbij dringen ze erop aan om geen kleding te dragen die achterdocht zou kunnen opwekken.
- Het artikel stelt het zo: "uw doelwit is elke kruisvaarder, aangezien elke kruisvaarder een crimineel is. De grootste misdaad die hij begaan heeft, is zijn ongeloof in Allah. (...) Kruisvaarders die vijandig en strijdvaardig zijn tegenover de islam in hun uitlatingen, zijn een 'key target' " en natuurlijk "kruisvaarders in het algemeen die collaboreren door belastingen te betalen."
Mocht het nog niet duidelijk zijn: de reden waarom sommige moslims ons actief met wapens bevechten, is omdat wij niet in Allah geloven. Andere redenen die men kan verzinnen (economische uitbuiting van moslimlanden bv.) komen pas op de tweede of derde plaats.
Wanneer zal die strijd dan ophouden? Het antwoord is duidelijk, denk ik.

Van Quickenborne is van oordeel dat het niet schoon is van de Islamitische politiekers om de Islam te misbruiken voor politieke doeleinden.. Heeft die man nu nog niet begrepen dat het juist het omgekeerde is dus dat het de Politieke Islam is die zich verkleed als godsdienst????
Beste Van Quickenborne, de Islam IS EEN POLITIEKE VEROVERINGSDOCTRINE EN GEEN GODSDIENST;en dat gaan we binnen enkele jaren ten volle aan den lijve ondervinden. In sommige Islamitische landen heeft de bevolking meer schrik van de Jihadisten dan van Covid 19
Jongeren, een goede raAd, BOL HET HIER AF NU HET NOG KAN....
Beste Van Quickenborne, de Islam IS EEN POLITIEKE VEROVERINGSDOCTRINE EN GEEN GODSDIENST;en dat gaan we binnen enkele jaren ten volle aan den lijve ondervinden. In sommige Islamitische landen heeft de bevolking meer schrik van de Jihadisten dan van Covid 19
Jongeren, een goede raAd, BOL HET HIER AF NU HET NOG KAN....
Laatst gewijzigd door Idefix op 04 dec 2020, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Men kan zich dan wel afvragen welke godsdienst apolitiek zou zijn? Ga en vermenigvuldig ! Met een god als opperhoofd krijgt de tegenstander immers nog weinig kansen. (Gott mit uns, In god we trust, AVVK)Idefix schreef: ↑04 dec 2020, 11:14Van Quickenborne is van oordeel dat het niet schoon is van de Islamitische politiekers om de Islam te misbruiken voor politieke doeleinden.. Heeft die man nu nog niet begrepen dat het juist het omgekeerde is dus dat het de Politieke Islam is die zich verkleed als godsdienst????
Beste Van Quickenborne, de Islam IS EEN POLITIEKE VEROVERINGSDOCTRINE EN GEEN GODSDIENST;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.