Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

05 dec 2020, 13:03

Oh wat een leuke verrassing meme-Rietje
'k kan best geloven dat er een traantje bij was
Geniet er maar ten volle van (nog een paar dagen :wink: )

Menu : pizza van de markt.
Oud maar niet Out

Ivette

05 dec 2020, 15:47

Vera-maria, mens wat was dat concert op één schoon en als ge zegt dat Jonas Kaufmann uw favoriete zanger en een mooie man is (hij ziet er geen 51 jaar uit!) ben ik het volkomen met u eens. Ik kreeg de tip van oma-c van de uiltjes, ben er haar dankbaar voor.
Ik ga nog wat lezen voor het donker wordt!
Ivette

meme-rietje

06 dec 2020, 09:25

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

06 dec 2020, 09:58

Goeie zonnige zondagmorgen

Enkele beelden van onze Polygone-wandeling gisteren. Om jullie zin te doen krijgen naar buiten te komen .
En voor de liefhebbers er zijn lekkere oliebollen te verkrijgen aan het raam 😋

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ivette : Zonnebeke :wink:
Oud maar niet Out

vera-maria

06 dec 2020, 18:14

Goede avond allemaal!
Meme-rietje wat een aangename verrassing was dat gisteren...fijn dat je weer elke dag langskomt met een prentje!
Yvette blij dat je van die show genoten hebt!
Deze morgen was de Sint hier geweest...
Afbeelding
We hebben dan gefacetimed en ze zeiden dat ze na hun ochtendwandeling een stuk speelgoed gingen komen ophalen!
Dus ik vlug verse soep gemaakt dat ging na hun wandeling wel smaken en ik wist dat ze toch gingen buiten blijven staan met hun tas verse soep...enzo geschiedde
Afbeelding
Elise zei dat ze zo blij was om bij oma te zijn en dat het jammer was dat ze niet kon blijven...mijn omahart smolt...we hebben efkes buiten gespeeld want opa heeft gisteren het terras uitgebroken waar ons nieuwe buitenkamer komt volgend jaar en ze vond dat uitermate plezant om op die losse stenen te springen...
Afbeelding
En nu ga ik beginnen aan een nieuw boek uit de bib...nog een gezellige zondagavond en tot later...
You only have one life...live it!

meme-rietje

07 dec 2020, 09:08

goeie morgen allemaal
je keppe veve is helemaal haar mama
mistig hier

Afbeelding

Ritavdm

07 dec 2020, 10:48

Goeiemaorgen

Zonnig, droog en koud. Mooi weer dus.

Menu : macaroni met hesp en kaassaus.

Veve, en heeft ze je al uitgenodigd op de koffie met haar nieuwe serviesje :wink:
Oud maar niet Out

corry

07 dec 2020, 12:01

Goedemiddag

Geeft een heel warm gevoel naar jullie foto’s te kijken, had zo graag foto’s genomen tijdens het zingen van onze kindjes en hun mama voor mijn verjaardag. Wist er niets van.

Nieuwe TV is een leuke ervaring, groot beeld maakt natuurdocumentaires zo mooi, daar kijken we beiden naar

Rietje, een verassing om te koesteren, ze heeft haar hart op de goede plaats maar kan het jammer genoeg moeilijk tonen.

Duitse TV daar kijk nooit naar ben de taal niet meester, al komen hier veel vakantiegangers welke jaarlijks een klapke komen doe ieder in zijn eigen taal. Wonderwel versta ik hen.

Veveke, terug op zangles, kijk je ook naar de Voice senior ? Er zit talent tussen.
Ik kan je gevoel delen bij de ontmoeting van je kleindochter. Kleintje heeft me meermaals geknuffeld tijdens haar laatste bezoek. Was gecontroleerd op COVID 19 .

Zou zo graag iets van Michelly vernemen, ook Vivke zit bij mijn wensen, Joke waar ben je ?

kleinzoon Gunther komt volgende week, dochter geen teken van leven. Stafke heeft het er erg moeilijk mee, praat er niet over, heeft korstblaasjes op zijn lip daardoor weet ik waar hij mee zit.

Nog een fijne dag, ga het rustig aan doen vandaag, gisteren bijna gans de dag in de keuken gestaan, diepvries zit vol met hutsepot, stoofvlees, konijnen stonden in aanbieding dezen zitten ook koud.

Groetjes en tot in den draai ieder op zijn eigen stek

Corry

Kijk maar eens hoe groot hij is.

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

07 dec 2020, 16:53

Ik zit al een tijdje met maagpijn. Vanmorgen ben ik te voet naar de huisarts geweest want alles lag hier wit en op de radio zeiden ze dat we moesten oppassen voor gladheid.
Ik moet 14 dagen een pilletje nemen 's morgens voor het ontbijt om mijn maag te beschermen. Vandaag moest ik dat natuurlijk voor het middageten nemen. Ik weet niet of dat voldoende zal blijken ik heb nog een lepel Syngel genomen en een bruis dafalgan.
Ik heb vanmiddag wortels gestoofd met gekookte aardappelen en een zelfgemaakt hamburgertje, niet veel gegeten. Geen pure chocolade noch koffie deze namiddag.
Vanavond soep met een boterhammetje, hopelijk mindert die pijn gauw!
Ivette

Ritavdm

07 dec 2020, 17:08

Hello

Corry, mooie natuurdocumentaires zijn ook mijn livelingsprogrammas's op TV. Ja die moeten nog mooier zijn op zo'n reuzescherm.

Vanmorgen mooi en zonnig en 'k was meteen al aan't plannen voor een wandeling deze namiddag
maar
rond de middag is de mist hier opgekomen; toch maar gewandeld maar wel niet ver weg, hier in eigen omgeving valt ook wel te stappen :wink: en mooie foto's te maken :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de oorlog is er nog steeds niet ver weg, landbouwers worden er nog heel vaak mee geconfronteerd, nog steeds komt er allerhande oorlogstuig boven :?

Afbeelding
Oud maar niet Out

Michelly

07 dec 2020, 19:58

Er is weeral een weekend voorbij en de maandag heeft ook niet veel meer over. En wat heb ik uitgevoerd? Niet teveel maar zoals gewoonlijk heb ik me suf gelezen en dat gaat deze avond nog wel ettelijke uren verder. Soms moet ik stoppen omdat wijn zicht wazig wordt en dat is niet erg aangenaam als je aan een dikke pil bezig bent. Kreeg vandaag een overlijdensprentje van een vriend toegestuurd uit de buurt van Gent. De omslag was afgestempeld op 30/11 en dan wordt dat hier afgeleverd op 07/12. Het kan echt niet liggen aan de kaarten voor kerstmis en nieuwjaar dacht ik zo.
Soit, ik ben al blij dat ik het überhaupt gekregen heb. Heb in een goede maand tijd twee vrienden en een broer verloren en dat had niets te maken met Covid-19. Mensen kunnen ook nog aan iets anders sterven en dat gaat me niet in de koude kleren zitten.
Wens iedereen een aangename en gezellige avond en straks een weldoende nacht .
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

vera-maria

08 dec 2020, 09:06

Goedemorgen allemaal!
Is een mooie lucht hier, beter weer dan gisteren dus geen mist! Bij mijn zus in Oostende heeft het gisteren in de voormiddag geregend maar hier bij ons is geen druppel gevallen!
Ben gisteren in de namiddag naar ons mama geweest, ze gaat snel achteruit...een van mijn zussen was er ook en we hebben besloten dat ze niet meer alleen kan zijn...ik heb dan met haar huisarts gebeld en deze namiddag heb ik een afspraak in het rusthuis!
Anders niet veel te vertellen...veel slapeloze nachten nu...
Michelly oprechte deelneming bij het verlies van je broer en vrienden!
Corry is fijner hé om tv te kijken op zo een groot scherm alles komt beter tot zijn recht!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

08 dec 2020, 12:42

goeie middag iedereen
poetske was hier
innige deelneming aan Michelly
en een duimke voor veve
de schilder is gisteren begonnen in de gang
wat is dat moeilijk behang kiezen
en ik hou van louitjes stijl dus niet modern
en de eerste obstakels waren er al
de voordeur zat los, dat had ik nog niet gezien
dus heel de voordeur vast zetten en opspuiten
daarom was het altijd koud aan de deur
gelukkig kan ik nog binnen op de zijkant
wand de voordeur moet dicht blijven

Afbeelding

Ritavdm

08 dec 2020, 18:55

Goeieavond

Veve, hopelijk kan ze vlug geplaatst worden. Ik kan me voorstellen dat jullie nog weinig rust hebben nu je weet hoe het haar vergaat alleen thuis. Schrik als de telefoon gaat, altijd het ergste verwachten .... ik ken het :roll:
't zal een hele geruststelling zijn te weten dat ze nooit alleen is.

Meme-Rietje, de werken al begonnen; tegen Nieuwjaar zit je in het nieuw !

We hebben het niet kunnen laten en zijn vanmiddag nog maar eens op stap geweest, zonder fototoestel dit keer.
Oud maar niet Out

meme-rietje

09 dec 2020, 09:07

goeie morgen iedereen
rietjes ik denk dat het vroeger zal gedaan zijn
(ik hoop het amaai wat een lawaai)het is hier anders altijd muisstil

Afbeelding