Mens, erger je niet!

Hier is plaats voor openbaar debat.

Hobo

03 dec 2020, 15:52

E.T. schreef:
03 dec 2020, 14:59
Ik erger mij elke dag een beetje meer aan "journalisten" die blijven zeuren naar een versoepeling voor Kerstmis :mrgreen:
Ook ons Linda kon het daarnet niet laten :twisted:
Ik vind al langer dan tijdens Covid-19 het pierentrekken...ergerlijk.
Als er (nog) niks te melden valt, toch blijven boren en peuteren.
"Weet u al iets meer" of "vermoed u al iets" of "hebt u al iets opgevangen" enz...

Ooit duurde het zogenaamde nieuws (vaak herkauwde kost!)
bij VRT een half uur tot ze VTM gingen observeren en
nu is het bijna een competitie om de elastiek nog wat te rekken.
Beu is dan als men wat dan ook programmeert op de VD-Recorder (via de gids van Telenet bv.)
dat men vaak 15 tot 20 minuten tolerantie moet incalculeren.

Bij VRT loopt alles te lang en te laat uit en zeker 's avonds laat.
Wanneer men dan een filmopname heeft geprogrammeerd op de Digi-box
komt daarvoor nogmaals een weerbericht en ook wat reclame voor eigen reeksen enz...

Wie wel klokvast TV uitzendt is BBC.
En ook NOS 1 - 2 en 3...

Toppunt van muilentrekken is een weerbericht (zowel op VTM als VRT)
dat begint met om 19:50) uit te leggen hoe het weer is geweest
tijdens de voorbije dag!?

Dus... :idea: een goed boek lezen kan nuttiger en meer ontspannend werken dan televisie kijken.
Maar voor mij is die lichtbak ofte kijkbuis, wel een goede "slaapmuts" :wink:

Fazal

03 dec 2020, 16:10

Enkele jaren geleden heb ik de studio's van VRT eens bezocht.
Tussendoor liet de rondleidster ons weten dat elke vertraging de VRT miljoenen kost.
Diezelfde avond (en dat is trouwens elke dag zo) was er door het (steeds uitlopend) sportnieuws 15 minuten vertraging. Pas dan ben ik er mij heel erg beginnen aan ergeren. :twisted:
Laatst gewijzigd door Fazal op 03 dec 2020, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

03 dec 2020, 16:16

voorn schreef:
03 dec 2020, 15:09
Hoe komen die nieuwslezers en politici aan een feilloos kapsel in de uitzending?
En worden die niet geschminkt
We hebben nu eindelijk een regering(sic!), en nu doen ze in Villa Politica, alweer niets anders meer dan elkaar in de haren zitten en elkaar voor schut te zetten. En voor hun aanwezigheid in dat circus, krijgen ze nog zitpenningen uitbetaald op de koop toe. Ik weet niet hoeveel, maar het zal wellicht méér dan voldoende zijn om hun kapper bij hen thuis te laten komen. :|

figaretto

03 dec 2020, 18:49

Fazal Fazal ! Hoe durft gij die mensen van zoiets te verdenken ? :roll:

Fazal

03 dec 2020, 19:03

Jaja ..., de wonderen zijn nog de wereld niet uit. :P

Polmar

04 dec 2020, 14:59

Flupke,
Inderdaad er zijn een paar die op alles iets op te merken hebben en je veroordelen, er zit een schoolmeester tussen die met zijn opgestoken vingertje de kroon spant en alles en iedereen afbreekt als het niet in zijn goddelijk kraam past.
Daarom is het een zeldzaamheid geworden dat ik nog iets post !

Polmar
Apple Imac Mojave

Fazal

04 dec 2020, 16:45

Mogen wij weten wie die schoolmeester is? :roll:

Dank bij voorbaat. :|

figaretto

04 dec 2020, 18:28

Die vraag heb ik me ook gesteld. Polmar richt zich tot Flupke en ik nam de moeite diens postings hier herop te zoeken. ( Ver terug ,pag.2 en 1). Hij heeft het over ontbrekende fietsbellen en ook over zijn ongenoegen wanneer mensen te vlug off-topic gaan. Geen gejammer over schoolmeestersgedrag of goddelijke kramen.
Nu kan iedereen zich aangesproken voelen. :cry: Maar niettemin een positieve noot : iedereen kan zich hier aan ergeren en dat is dan perfect on-topic. :lol:

Fazal

04 dec 2020, 19:11

Ha, juist. Had ik ook al opgezocht.

figaretto

05 dec 2020, 16:08

Zo lang het net hierboven aangehaalde mysterie niet is opgelost, waag ik me aan een nieuwe aangelegenheid waarbij enige irritatie de kop komt opsteken : het ongepast tutoyeren.
Reeds op de lagere school werd ons aangeleerd, door de schoolmeester, dat het gebruik van de vertrouwelijkheidsvorm slechts mocht gebruikt worden t.o.v. naaste familieleden of kennissen, of vanuit volwassenen t.o.v. kinderen. In andere gevallen geldt de beleefdheidsvorm.
Vandaag merk ik dat die regel minder en minder wordt nageleefd. Althans niet in Vlaanderen. Zo wordt me in de trein via de lichtbalk duidelijk gemaakt : “Koop je ticket alvorens in te stappen. Zo vermijd je een toeslag.” Blijkbaar beschouwt de opsteller van dit bericht me als een goede vriend hoewel ik hem/haar toch niet persoonlijk ken. Merkwaardig maar in het Frans luidt dit dan weer : “Achetez votre billet avant le départ...”. De beleefdheidsvorm dus.
Maar ook de reclames die me in mijn brievenbus worden toegezonden zijn blijkbaar afkomstig van mensen die me zeer vertrouwd zijn. “Beste figaretto, je bent de gelukkige winnaar van onze grote prijs ter waarde van … zoveel duizend euro...”. Tja, ik ga daar nooit op in want anders zou ik al onwelvoeglijk rijk moeten zijn.
Spijkers op laag water ? Misschien. “Wellevendheid” is wellicht geen “vak” meer in de school. Niet meer van deze tijd. Merkbaar.

Fazal

05 dec 2020, 16:43

Allemaal trucjes om familiaal over te komen en uw vertrouwen te winnen.
Anderzijds word ikzelf door een dokter (in de geneeskunde) graag met mijn voornaam aangesproken.
Dat geeft de indruk (ik zeg wel: de indruk), vriendschappelijk, vertrouwelijk en familiaal met mij om te gaan.
Maar goed, ik begrijp maar al te goed uw ergernis over hetgeen u schrijft.

figaretto

05 dec 2020, 17:08

Mijn dokter (in de geneeskunde), zowel als de uwe Fazal, gebruikt óók mijn voornaam. De huisdokter is een vertrouwelijkheidspersoon. Terecht gebruikt hij/zij de vertrouwelijkheidsvorm. :wink:

Fazal

05 dec 2020, 17:25

Vandaag stop ik aan mijn woning om 2 nogal zware boodschappentassen uit te laden.
Te zwaar voor mijn vrouw notabene.

Maar onze straat leent zich helaas niet om stil te staan, want aan de andere kant staan wagens geparkeerd, en er is dus geen plaats om een stilstaande wagen aan mijn kant, te passeren.

Er is praktisch geen verkeer in onze straat, maar telkens als ik zoiets doe, dan staat er een auto achter mij.
Nu stond er toch al onmiddellijk weer een wagen te wachten zekerst ...!? 't Zal altijd lukken nietwaar.

Nu, dat uitladen heeft maximum 30 seconden geduurd, maar die gast begon agressief te toeteren gelijk ne zot.
Ik heb hem toegeroepen of hij soms voor iets op de vlucht was, en of ik soms kon helpen!?
Wat hij heeft geantwoord weet ik niet, want ik ben onmiddellijk doorgereden, want iemand in de weg staan, zal ik 'altijd en overal' proberen te vermijden als de pest. En dan, kom je dàt tegen.

Mens, erger je niet!
En toch al zeker niet aan 30 seconden wachten om iemand toe te laten zijn boodschappen even uit te laden.
Ik heb mij meer aan hem geërgerd dan omgekeerd. Ik had hem zo voor de kop kunnen slaan. :evil:

Maar omdat dat zomaar niet kan, bleef er mij uiteindelijk niets anders over dan even meewarig het hoofd te schudden.

Mensjes hé ..., zeg ik dan altijd. 8O

berretz

06 dec 2020, 06:39

Op dit moment op radio 2 al verschillende liedjes ivm Santa Claus gehoord. Gaat dat Amerikaans gedoe onze Klaas en Piet nu ook al opzij zetten? Of heeft het te maken met dat we onze kerstboom al in oktober moeten zetten?

Prima Vera

06 dec 2020, 09:21

berretz schreef:
06 dec 2020, 06:39
Op dit moment op radio 2 al verschillende liedjes ivm Santa Claus gehoord. Gaat dat Amerikaans gedoe onze Klaas en Piet nu ook al opzij zetten? Of heeft het te maken met dat we onze kerstboom al in oktober moeten zetten?
Tja wat wil je, op TV zijn ze op alle mogelijke zenders al alle mogelijke kerstfilmen aan't geven én dit al van vorige week. Ook minstens 2 weken vroeger dan normaal. Tja was is nog het 'normaal' hé? Klaas en vooral Piet zijn al opzij gezet want Piet mag al niet meer, aankomsten mogen ook al niet meer. Dus zetten ze Santa maar in de plaats, draait altijd goed.