Goede morgen seizoentjes,
Granny M: dat is pas tof opstaan en een leuke grappige bijlage in de inbox te vinden!

Bedankt!
Ik ben maar opgestaan ten eerste omdat ik niet meer kon slapen en ten tweede: mijn rug doet pijn.
Dus gaan we eerst braaf een pijnstiller nemen en dan afwachten.
Rond 10 uur moet ik mij klaar maken en dan wordt ik met mijn bankkaart losgelaten in de S. Boekhandel. Denk wel dat ik geen 30 ' nodig zal hebben om mijn keuze te maken.
Gimly was content me te zien, maar dat had een onderliggende reden: zijn teljoor was leeg.
Die kat van ons heeft altijd onderliggende motieven.
ben benieuwd of de postbode vandaag kaartjes in de bus gaat stoppen. Die van Oma C had ik al. Dan volgde Wilde eend en Anjelier. ik ben dus de rest ook aan het verwachten tenzij die te voet afkomen want met de post en deze dagen...
Ventje is wel blij dat mijn cadeau toch toegekomen en een waarvan hij niet meer wist dat hij die besteld had want deze kwam van de US. Hij vreest wel dat ik de kerst van Wish pas in januari zal kunnen open maken, maar tegen dan: wiens hoofd zal er dan pijn doen?
We hebben gisteren naar Bones gekeken. na Chicago Fire en het nieuws + slecht weer bericht hebben we dus steak met friet en pepersaus gegeten. omdat ik vandaag jarig ben, doe ik geen afwas. De kaboutertjes hebben we niet gezien vannacht.
De menu voor vandaag is meeneemchinees en ik breng hem dan netjes telug.
( zien dat mijn vrolijke humeur niet tegen m'n schenen waait)
Ik zal m'n teddyjas vandaag ook goed kunnen gebruiken, Clive!
Dan kan m'n jasje met uitgescheurde voering de zak voor de kledingcontainer in.
Hij valt misschien nog te repareren maar ik zeg nu al maanden dat ik die voering ging naaien en dat blijft maar liggen.
Ging gisteren de kaartjes tellen die opgezonden moesten worden maar ventje zei het dinsdag te doen, dan werkt hij thuis en kan hij ze allemaal woensdag meedoen naar het postpunt, dus ook degene die verstuurd moeten worden naar het buitenland. ( o.a Suus)
Donderdag komen die van Brussel als ze het niet vergeten. Van de week zal het een brik soep zijn, tenzij ik opteer om wortelsoep te maken want de ldl-coupon is voor wortelen. Laatst was de wortel-bloemkoolsoep ook lekker vond ventje die nu sinds de soepmaaltijden minder last heeft van zijn buik. Kreeftsoep kan ik niet zelf maken. moet nu op zoek naar Kreeftsoep voor de 24 ste. met een klein kaasschoteltje. Ventje gaat aan de beenhouwer vragen of hij voor de 25 ste hustepot kan krijgen ipv een fondue. Oud en nieuw is het dan eend. Ik had een aanbieding voor raclettekaas gezien maar dan heb ik een probleem. ik krijg daar geweldig maagzuur van. ik vind het zeer lekker met die pannetjes enzo, maar nadien is het afzien en sorry dat gaan we niet doen.
Gisterenavond tijdens Bones hebben we preisoep gegeten met verse hardgekookte eitjes ( dus nog warm) Ook lekker en licht verteerbaar.
Mijn gsm is volledig opgeladen mocht er een telefoontje(s) komen. natuurlijk als die tijdens mijn strooptocht in de boekhandel in m'n sjakos zit, hoor ik hem niet. Dan moeten ze maar eens terug bellen. Schoonzus heeft mijn nummer niet dus zal het via ventje moeten gebeuren tenzij ze het ook weer vergeet.
Morgen verjaart de buurvrouw van moeder. Die haar kaartje is ook te voet onderweg.
Gimly is tot rust gekomen en ligt op de dweils. Mandjes zoals V. voor Beauty en Skippy kocht moet hij niet hebben. Zijn sinterklaas was een zakje met Matatabi maar hij is duidelijk niet voor de geur ervan. Het ligt daar te liggen. Dus gaan de stokjes en de muizen naar Puk in Nederland. ( moet ze maar delen met Pim en de dames Lotte en Floortje) ja, ik heb een boontje voor Puk. hij is een prachtige rode kater geworden en hij wèèt het.
Zo, ik ga nu eerst de boerderij doen, dan klondike want daar is ook een adventskalender en m'n criminal case verder doen. nadien gaat Fb op en ga ik eens kijken hoeveel er al online zijn geweest met online wensen.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!