Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

09 dec 2020, 09:14

Goedemorgen

Het is hier stil, Staf is naar de dokter en vermits hij niet wil dat ik meega zit ik te wachten met de vraag wat heeft hij gezegd. Krijg daar maar korte inzage van. Los het op indien nodig informatie via huisdokter.
Het is niet zo dat wij een slechte relatie hebben, wel een stukje eigen leven. Ik ga ook alleen op doktersbezoek, indien nodig vraag ik zelf om mee te gaan.

Vandaag is kleinzoon Matthias jarig, hij zit in mijn hart, 5 jaar geleden nog gezien, wordt vandaag 14.
De jaren gaan voorbij, heb geen hoop hem nog te ontmoeten, reden ervan ....wie zal het zeggen. Wij zeker niet, aanvaarden is het enige wat kan. Er zijn families die aan mekaar hangen, er zijn er ook waar onverschilligheid de bovenhand haalt. Zit hem in de genen en de omstandigheden.

Tot zover deze dag, het voornaamste is dat ze gelukkig en gezond zijn.

Gisteren een wandeling met Buurtje Betty gedaan , samen onze bezorgdheden delen.

Voor de rest niet veel te melden, dagelijkse kost, het ritme aanvaarden omdat het moet.

Blijf gezond, zie mekaar graag en kruis je vingers.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

09 dec 2020, 09:58

Goedemorgen allemaal!
Corry leuk dat je nog je buurtje Betty hebt waar je eens je zorgen kwijt kan! Zo spijtig allemaal dat je je kleinkinderen Matthias en Astrid niet ziet!
Ons mama is weer opgenomen in de kliniek...alleen zijn lukt niet meer...hoe het nu verder moet, ik weet het niet want heb de afspraak met het rusthuis moeten afzeggen...ze wil niet meer naar huis, ze wil niet naar een rusthuis ze wil...ja...maar daar zijn de dokters niet happig naar!
Hier is het aan het regenen, normaal zou ik deze namiddag gaan wandelen met een vriendin, we zien wel!
Anders geen nieuws, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

09 dec 2020, 10:21

Goeiemorgen

Veve, 't zal niet makkelijk zijn.
Mensen op die leeftijd die opeens beginnen sukkelen willen niet meer verder.
De problemen zullen beginnen, je wilt helpen... kan/mag niet.
Sterkte !

Corry, hier gaan we ook elk afzonderlijk naar de dokter hoor maar bespreken wel alles wat gezegd werd.

Je verdriet om het niet zien van je kleinkinderen kan ik begrijpen want ook al is het maar door Covid 19 dat ik de mijne voorlopig niet zie, het doet pijn. Die pijn moet dus zoveel erger zijn bij jou te weten dat er geen verbetering komt. Ook voor jou sterkte en een dikke knuffel.

Menu : stoofvlees met frietjes; op vraatg van W. Zelf lust ik dat niet zo, heb er veel te veel moeten eten op school, minstens ééns per week :wink: en dat zes jar lang.

Namiddagactiviteit : niet veel soeps denk ik want het regent en mijn ventje heeft pijn aan zijn knie. Hij wil er niet mee naar de dokter omdat hij bang is doorverwezen te worden naar het ziekenhuis en zolang de Coronacijfers zo hoog liggen wil hij daar niet naartoe.

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

09 dec 2020, 10:21

:lol:
Laatst gewijzigd door Ritavdm op 09 dec 2020, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud maar niet Out

meme-rietje

09 dec 2020, 12:11

deze morgen naar de huisdokter geweest voor mijn griepspuit te geven
ik kom bij de dokter, jas uit en........spuit vergeten
mag nu vrijdag terug
eens een kieken ......... :lol:
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

09 dec 2020, 13:28

Meme-Riete, wat een mens niet allemaal doet hé om nog eens buiten te komen :lol:
Oud maar niet Out

meme-rietje

10 dec 2020, 09:34

goeie morgen iedereen
iedereen is druk bezig

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

10 dec 2020, 09:50

Goeiemorgen

'k denk erover mij te bekeren tot het Jodendom, zo kan ik toch kerst vieren met mijn aanhang.

Grapje hoor

Nee, 'k wil vooral gezond blijven en ervoor zorgen dat al mijn geliefden dat ook blijven
Als we dat allemaal doen komt het zeker goed.
Oud maar niet Out

omadina

10 dec 2020, 10:05

Goede morgen,

Ik kom hier te weinig schrijven, ik weet het wel, wil ook geen excuses zoeken, ja het is voor iedereen moeilijk dezer dagen.
Ik lees wel alles en leef zeker met jullie allemaal mee.
Corry, veel sterkte zou ik zeggen, ja dat is natuurlijk jammer, maar zeker zeer moedig van jou hierover te schrijven. Ik zie mijn kleinkinderen ook niet zo vaak, wonen ook ver uiteen, maar komen toch regelmatig met hun ouders, en de oudsten kwamen zelfs alleen eens, maakten er uitstapje van. Nu heb ik wel veel contact per telefoon of what'sapp, ja oma je moet mee met de moderne tijd hé, lachen ze dan ! Daarom heb je ook een nieuwe smarth-phone hé !!!!
Maar ja dit jaar komen ze natuurlijk minder. Ik ben blij dat we toch nog allemaal samen waren met mijn verjaardag op 3 oktober, want een weekje later zou dat al niet meer gekund hebben. Ze hebben allemaal examens , ook niet gemakkelijk met dat online-studeren. Zeker niet voor Luna, die in haar eerste jaar hogeschool zit.

Vera-Maria, jammer en moeilijk natuurlijk. Veel sterkte, en ik hoop dat ze toch nog wat levensmoed heeft om verder te gaan. Ze is zo een lieve dame.

Ritavdm, ja man een beetje rust gunnen, ja de knieën, een gevoelig gewricht, ook de heupen, en dat beginnen we te voelen als we te veel stappen.Ik zou nu ook wachten om naar de kliniek te gaan, want met al die covid-patiënten... hoorde van Nathalie, mijn dochter dat in Antwerpen orthopedische en ook andere operaties weer uitgesteld worden. Zij moet ook weer inspringen op de covid-intensieve.
Ik hoop dat de mensen zich toch wat meer houden aan de maatregelen, dat de cijfers niet terug te hoogte in gaan.

Yvette, Michelly, Viv, Erika, mémérietje, alle vriendinnen hier en alle mensen die hier eens komen lezen, een gezellige donderdag ! Hou jullie gezond en wel en probeer het toch nog een beetje gezellig te maken !

Deze middag is het hier biefsteak-frites, met groentjes, eens een Belgische klassieker. Heb mijn goed hart maar laten spreken en G uitgenodigd, ja hij is ook helemaal alleen...

Groetjes, omadina

Toch kijk ik altijd weer uit naar je mooie foto's van de mooie Westhoek.
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

10 dec 2020, 10:12

Goedemorgen,

Rietepetietje, heb ook zo van die momenten dat mijn hoofd cadule slaat, er zit zoveel in. . Hier liggen de spuiten in de ijskast, dokter komt vrijdag.

Ik weet niet hoe ik zou reageren in de toestand van je mama Veveke. Tijdens mijn gesprekken met bewoners van Huis aan ze waren het de kinderen welke hun daar geplaatst hadden, sommige met begrip, vele zonder het te begrijpen.
Hoe jammer is het dat jullie nu door omstandigheden van Corona haar niet dagelijks zouden kunnen bezoeken, nog dubbel moeilijk om aan te passen.

Kan je een goede raad geven, doe het nodige het zal altijd voor elkeen pijnlijk zijn.

Rietjes, inderdaad wij ondergaan al jaren de nukken van onze dochter, dacht dat het nu voorbij was, heeft een goede relatie. En toch vind ze telkens een stok om op te springen en zien wij het niet aankomen.
Plots is het voorbij, belde dan of er niets gebeurd was, telkens strijken wij over ons hart en aanvaarden zonder commentaar. Wachten maar.

Wij maken samen er het beste van, gelukkig zijn onze twee kleinzonen diegene waar we altijd terecht kunnen.

Groetjes

Corry

Ivette

10 dec 2020, 10:16

Dag allemaal,
Ik had moeite om hier wat te kunnen plaatsen, mok, PC wordt precies net als ik erg traag!
Mijn maag is al verbeterd met sedacid , maagbeschermer die ik 's morgens voor het ontbijt moet nemen maar vooral die zakjes RIOPAN een vanillesmaak crème die ik uitduw in mijn mond helpen heel goed, de steen die op mijn maag lag en het vele "puffen" is al verbeterd.
Vanmiddag eet ik weer vis, rijst en bloemkool. Geen koffie in de namiddag maar kamillethee met toch een speculoos, de chocolade laat ik wel nog (goed hé!)
Ik was zo danig binnenin ontredderd dat ik zelfs geen LEESgoesting had, heb de hele tijd TV gekeken, veel opgenomen programma's van een tijd geleden zijn nu weg.
Deze namiddag ga ik toch een Primo halen en naar de Bank.

Mijn Deelneming nog aan Michelly voor haar broer en vriend.
Het beste voor Veve's make, we duimen hier allemaal voor haar.
Viv, geniet je er toch een beetje van dat Genk momenteel goed speelt?
Corry, ik wens jou het beste in uw familiekring.
Omadina, meme Rietje, Rietjes en allen die hier komen lezen, hou je goed, blijf gezond
Ivette

corry

10 dec 2020, 11:04

3 jaar geleden, wat was ons tuintje mooi toen. Stout buurtje was toen nog braaf 😂
Afbeelding

vera-maria

10 dec 2020, 13:38

Goedenamiddag allemaal!
Deze voormiddag ben ik weer naar de markt geweest om vlees vis en groenten, normaal breng ik ook bloemen mee maar mijn hoofd stond er niet naar, dus geen bloemen mee!
Ons mama slaat een beetje door...ze zit met vanalles in haar hoofd ze is niet aan het dementeren hoor maar haar hoofd kent geen rust! Ze zei dat als de dokters haar niet willen helpen ze toch naar het rusthuis gaat ze wil absoluut niet meer naar haar appartement!
Ze sprak ook al dat ik dan haar appartement moet leeghalen enz...ja niet gemakkelijk hé!
Gisterennamiddag ben ik gaan wandelen met een vriendin, zij had in haar rugzak warme chocomelk mee en zelfgebakken wafeltjes, langs ons wandeling zouden we een picknicktafel tegenkomen dus...het was echt gezellig en we waren beiden heel goed ingeduffeld en kou hebben we niet gehad, bij thuiskomst had ik 17000 stappen op de teller!
En heb een collage gemaakt van foto’s die mijn schoondochter zondag doorgestuurd heeft van hun wandeling...
Afbeelding
Zo ga nog efkes mijn ogen toedoen heb om 15u zangles en daarna ga ik weer naar mijn make in de kliniek!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

11 dec 2020, 09:57

Alweer mooie foto's van uw prinsesje vera-maria!

Ik moet aan mijn Januari Krant beginnen maar door die verdomde Corona zoek ik naar een passende, hoopvolle tekst en wensen.
Hebt u een tip voor mij aub?

Amai, heb mijn haar in spelden gestoken, heb geen armen meer! makkelijker toch bij de kapper maar mijn bankrekening is alweer wat aangedikt dus is het nog niet allemaal kommer en kwel!
Ivette

Erika1

11 dec 2020, 11:00

Voor als het tegenzit... Alles komt goed. Misschien nog niet vandaag. Misschien nog niet morgen. Maar er komt een moment, een kantelpunt wat een betere periode inluidt. :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.