Modern onderwijs
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Als men in de eerste leerjaren tijdens de lessen Nederlands goed heeft opgelet, dan kan het gebruik van 'd','t,'of 'dt' niet zo moeilijk zijn. Wiskunde daarentegen, lijkt mij voor velen toch iets minder evident.
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 dec 2020, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De dt-regels kennen is één ding, ze consequent toepassen is vaak een ander paar mouwen 
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Als men de dt-regels kent, dan kan het zeker niet zo moeilijk zijn ze ook consequent toe te passen.
Feit is, dat velen nogal snel tevreden zijn over zichzelf, en niet meer achterom kijken.
En dat geldt niet alleen voor dt-regels, maar voor àlles in het leven.
Feit is, dat velen nogal snel tevreden zijn over zichzelf, en niet meer achterom kijken.
En dat geldt niet alleen voor dt-regels, maar voor àlles in het leven.
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 dec 2020, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Mijn kleinzoon is vier keer naar de Hoge School geweest.
De rest met de computer en de uitslagen zijn zeer goed.
Wat een geluk dat zoiets niet in onze tijd gebeurde.
Het enige vernuftig ding was de rekenlat.
Stel je maar techniek en praktijk op zo een moment voor
De rest met de computer en de uitslagen zijn zeer goed.
Wat een geluk dat zoiets niet in onze tijd gebeurde.
Het enige vernuftig ding was de rekenlat.
Stel je maar techniek en praktijk op zo een moment voor
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Voor mij meer evident dan Godfried Bomans, Frans, Engels en Duits.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik denk dat je het probleem onderschat. Het is een tamelijk moeilijke zaak.
De poster hierboven is deze week nog onderuit gegaan door een d/t/dt-struikelblok → → Wie zoekt, die vindt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je hebt gelijk Wil, "ik antwoorde" moest "ik antwoordde" zijn.
Was eventjes een typefout, niet uit onwetendheid. Dat kan bij iedereen wel eens gebeuren denk ik
Normaal kijk ik altijd en bij alles even achterom, en ja, soms verbeter ik een woord of een zin terwijl het bericht al verzonden is. Ik ben ook die schrijver niet, en geef grif toe dat ik sommigen hun schrijverstalent echt wel kan bewonderen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 12 dec 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je weet het wel, maar toch overkomt het je. Het is de noodzakelijke concentratie die bij iedereen af en toe wel eens ontbreekt waardoor het verkeerd gaat.
Precies het feit dat je telkens opnieuw de inspanning moet doen om na te denken bij elke werkwoordsvorm waarin 'het probleem' voorkomt, maakt dat dit aspect van onze spelling zo moeilijk is. Daarom is het naar mijn gevoel een moeilijke zaak.
Het is ook raar dat speciaal op die d/t-regel zo met argusogen wordt toegezien. Je bent volgens mij een paar leestekens vergeten in je reactie, maar daar gaat niemand je een opmerking over maken. Of wanneer er staat 'Hij is ouder dan mij', ook dan lezen de meeste mensen daar probleemloos over. Maar 'het word donker' bezorgt nogal wat lezers zure oprispingen. Dat vind ik verrassend.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ook het ontbreken van hoofdletters maakt sommige teksten moeilijk leesbaar.
Nu weet ik wel dat het voor bepaalde posters het een teken van minachting is om namen van personen en ook van (bepaalde) landen met een kleine letter te schrijven, maar dat zegt dan weer meer over hen ...
Nu weet ik wel dat het voor bepaalde posters het een teken van minachting is om namen van personen en ook van (bepaalde) landen met een kleine letter te schrijven, maar dat zegt dan weer meer over hen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Toch wel, met name ikzelf.
Mag ik weten waar ik die leestekens ben vergeten Wil?
Ik ben nog altijd even leergierig als vroeger, en zal dat voortaan proberen voorkomen.
Ik weet dat ik met die leestekens soms fouten maak, want over het algemeen gebruik ik soms teveel leestekens volgens mij.
-
Dit was je zin, Fazal: "Dat kan bij iedereen wel eens gebeuren denk ik "
Op het einde verwacht men een punt. Ook tussen gebeuren en denk zou ik een komma plaatsen, hoewel dat misschien niet echt móet.
Op het einde verwacht men een punt. Ook tussen gebeuren en denk zou ik een komma plaatsen, hoewel dat misschien niet echt móet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.