Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wel ..... er bloeit misschien nu en dan iets tussen al die besmettelingen.Dicksy schreef: ↑11 dec 2020, 19:33In den Hilton of in een rendez-vous hotel, that's the question?Fred1950 schreef:
EINDELIJK .... eens Chinese maatregelen: men denkt eraan om diegenen die besmet zijn en in quarantaine moeten, in hotels onder te brengen zodat ze de rest van de familie niet kunnen besmetten ....
![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Men weet het bijna niet meer hoe men het omlaag krijgt. Nogmaals eens extra knuppelen en boetes op de mensen die hun best doen.
Ik verwacht veel van de Kerstvakantie en lockdown. Die scholen zijn 1 grote ontmoetingsplaats.
Ik verwacht veel van de Kerstvakantie en lockdown. Die scholen zijn 1 grote ontmoetingsplaats.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ongelooflijk!: politicus laat live zien dat cola positief test
“Politicus Michael Schnedlitz (FPÖ) heeft tijdens een vurige speech in het Oostenrijkse lagerhuis afgerekend met het coronabeleid van de overheid. De ‘veel te dure’ coronatesten zijn hem een doorn in het oog. Terwijl zijn collega’s toekeken, toonde Schnedlitz aan dat de coronasneltest positief uitslaat bij een druppel cola “
(na vijf minuten kreeg hij al de uitslag).
Hij kreeg veel applaus gedurende zijn speech en het valt op dat heel wat aanwezigen geen mondkapje ophadden.
Hij was niet mals in zijn speech !
Dat zouden onze politiekers ook eens moeten bekijken (6min.)om te beseffen hoe onbetrouwbaar de PCR testen wel zijn.
Mensen worden pandemiemoe of -beu maar niet alleen wetenschappers komen met kritiek ook politiekers beginnen zich vragen te stellen over het beleid in hun land op basis van de PCR-test.
https://www.youtube.com/channel/UCRdEdk ... 74bYaBRv3g
“Politicus Michael Schnedlitz (FPÖ) heeft tijdens een vurige speech in het Oostenrijkse lagerhuis afgerekend met het coronabeleid van de overheid. De ‘veel te dure’ coronatesten zijn hem een doorn in het oog. Terwijl zijn collega’s toekeken, toonde Schnedlitz aan dat de coronasneltest positief uitslaat bij een druppel cola “
(na vijf minuten kreeg hij al de uitslag).
Hij kreeg veel applaus gedurende zijn speech en het valt op dat heel wat aanwezigen geen mondkapje ophadden.
Hij was niet mals in zijn speech !
Dat zouden onze politiekers ook eens moeten bekijken (6min.)om te beseffen hoe onbetrouwbaar de PCR testen wel zijn.
Mensen worden pandemiemoe of -beu maar niet alleen wetenschappers komen met kritiek ook politiekers beginnen zich vragen te stellen over het beleid in hun land op basis van de PCR-test.
https://www.youtube.com/channel/UCRdEdk ... 74bYaBRv3g
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
"Scholen zijn niet de motor van de besmettingen"
Uit het contactonderzoek van de Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB’s) blijkt dat er in de periode tussen 23 november en 6 december bij 0,12% van de leerlingen en 0,24% van de onderwijspersoneelsleden een positieve COVID-test afgenomen werd. De cijfers zijn daarmee vergelijkbaar eind september. Het merendeel van de besmettingen blijkt ook nu te herleiden tot situaties buiten de schoolmuren. “De cijfers zijn niet verrassend, maar vragen wel verdere opvolging”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Scholen zijn niet de motor van de besmettingen, maar de situatie in de bredere samenleving vereist dat we waakzaam blijven”.
https://atv.be/nieuws/scholen-zijn-niet ... smettingen
-
Turkije heeft de internationale cijfers "verkracht"
Wie zijn weg kent op de CSSE site moet zeker eens Turkije gaan bekijken. Blijkbaar zijn daar veel besmettingen de voorbije maanden in de schuif blijven liggen.
( nu plotseling bijna 825 duizend nieuwe besmettingen
)
België heeft zijn cijfers vandaag ook nog niet bekend gemaakt. Als die geen ontzaglijke piek vertonen zal Nederland ons vandaag ingehaald hebben qua totaal aantal besmettingen.
België heeft zijn cijfers vandaag ook nog niet bekend gemaakt. Als die geen ontzaglijke piek vertonen zal Nederland ons vandaag ingehaald hebben qua totaal aantal besmettingen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb je al eerder aangeraden om een serieuze site te consulteren, Sof.
De cijfers van die site die jij volgt, klopten al evenmin voor Zweden, zoals ik hogerop al heb aangetoond.
Alles valt binnen de normale marges wanneer je op Worldometers gaat kijken. Laatste gegevens zijn van 11/12

De cijfers van die site die jij volgt, klopten al evenmin voor Zweden, zoals ik hogerop al heb aangetoond.
Alles valt binnen de normale marges wanneer je op Worldometers gaat kijken. Laatste gegevens zijn van 11/12

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 schreef: ↑12 dec 2020, 10:15Turkije heeft de internationale cijfers "verkracht"![]()
![]()
![]()
Wie zijn weg kent op de CSSE site moet zeker eens Turkije gaan bekijken. Blijkbaar zijn daar veel besmettingen de voorbije maanden in de schuif blijven liggen.
( nu plotseling bijna 825 duizend nieuwe besmettingen
)
De CSSE cijfers voor België zijn ondertussen aangepast en kloppen met het dagelijks Sciensano rapport ( de staafgrafieken moeten nog geupdated worden )
-
Ice
Eindelijk de politiestaat waar fred zo naar verlangt..je leeft in het verkeerde land, fredje...
https://pnws.be/binnenkort-ook-autorijd ... in-belgie/
Niet dat ik veel hoop koester dat de angstige simpelen van geest en pro-vaxxers die nog steeds hoop koesteren voor de terugkeer naar een normaal, democratisch en vrij leven, nu de schellen van de ogen zullen vallen en zien waar het om gaat, waarvoor de coronahoax dient en waar dit alles toe zal leiden...daarvoor zijn ze mogelijk al te ver heen in de hersenspoeling want ze juichen zelfs al dictatoriale chinese maatregelen toe...Waar gaan we naartoe, waar gaan we naartoe…
Voor wie het nog niet moest weten: het gaat niet goed met de coronacijfers in ons land. Ze zouden nog een eind moeten dalen, maar dat doen ze niet meer – ook al worden die cijfers volgens deze huisdokter kunstmatig hoog gehouden.
Dat die cijfers niet meer dalen, ligt volgens Marc Van Ranst aan stoute Belgen die de regels aan hun boots lappen. En dus moet er strenger opgetreden worden.
Wie vanaf nu een te grote taart gaat halen bij de bakker, die zal het geweten hebben: beveiligingscamera’s worden ingezet als Big Brother.
Er mogen zomaar huizen binnengevallen worden om te controleren. Nietes volgens een raadsman die we daarop contacteerden, welles volgens minister Annelies Verlinden. “Als de volksgezondheid in gevaar is, dan kan dat wel”, liet ze weten. Met z’n tienen seksen brengt de gezondheid dus ernstige schade toe.
“Als dat zo soepel kan ingezet worden, dan kan voor de volksgezondheid eigenlijk alles verboden worden”, aldus onze raadsman weer. “Dan is het binnenkort ook verboden om met de auto te rijden en om scheten te laten, want dat is slecht voor het milieu en dus ook voor onze gezondheid.”
Slimmeriken vragen zich nu misschien af hoe ze dat gaan controleren, of we scheten laten. Simpel: met de warmtedrones die zullen worden ingezet om coronahooligans te betrappen.
Dat laatste is natuurlijk maar om te lachen. Maar: niemand kan ontkennen dat onze vrijheid de laatste tijd wel wreed hard beknot wordt. Dit misschien tot groot jolijt van Joël De Ceulaer, maar het gros van de bevolking is het inmiddels zo beu als koude brokkenpap.
Neem nu Hilde Van Liefferinge. Zij stuurde gisteren een lange brief naar Alexander De Croo, waarin zij zich vooral afvraagt waarvoor het ‘liberale’ van de Vld tegenwoordig nog voor staat.
Geachte Mr. de Eerste Minister,
Beste Mr. De Croo,
Sta mij toe als een van uw politieke onderdanen u even een briefje te richten. Ik heb namelijk wat bezorgdheden en vragen en zou u die graag rechtstreeks stellen. Tenslotte bent u, als ik het concept ‘democratie’ goed heb begrepen, in de eerste plaats niet zozeer onze leider, dan wel onze dienaar.
Het is vooral over dat begrip ‘democratie’ dat ik graag met u eens van gedachten wil wisselen. Vanuit mijn opleiding als politicoloog ben ik namelijk de laatste tijd nogal danig in de war. Het beleid dat u voorstaat, de manier waarop u dat implementeert en de onvolledigheid in de communicatie van uw visie, doen mij mijn wenkbrauwen fronsen tot op ongekende hoogtes.
Bovendien staat u tot op heden nog steeds geboekstaafd als liberaal, als aanhanger van het liberalisme, juist? De ideologie die de basis vormt voor onze liberale democratie, breed gedragen door de meeste politieke partijen, maar door u als volbloed liberaal toch nog net iets meer. Dat mag ik verwachten, toch?
Om zeker te zijn dat we bij de term ‘liberalisme’ allebei over hetzelfde spreken, heb ik er toch nog eens mijn universiteitscursus ‘Studie van ideologieën’ bijgehaald.
‘Liberale democratie’ wordt daarin omschreven als een systeem waarin een aantal ‘fundamentele rechten en vrijheden worden gevrijwaard’. Het gaat dan met name over het recht op vrije meningsuiting of vereniging, beperking van de staatsmacht, persvrijheid, rule of law, constitutionalisme, democratie, het belang van privé-initiatief en een vrije markt, enz.’
Deze liberale democratie wordt beschouwd als de brede filosofische stroming waarop onze hele samenleving is gebouwd. Het is ‘een politieke traditie en opvatting over staat en samenleving gecentreerd rond vrijheid’, staat er nog.
Daarnaast zijn er ook de partijpolitieke liberalen, waartoe u dus behoort. Zij zijn net de grootste verdedigers van deze ideologie. Als ik dat naar u persoonlijk mag vertalen: u stelt de individuele vrijheid centraal en ziet de overheid als ondersteuner om deze te garanderen.
Wow, dat is nu net wat we nodig hebben, meneer De Croo! Goed dat u op die stoel zit.
Alhoewel. Er moeten mij toch een aantal bezorgdheden van het hart, met name met betrekking tot het vrijwaren van dat liberalisme en de liberale democratie. Ik ben namelijk wat in de war, als politicoloog, als burger, als democraat. De voorbije maanden groeide er een kloof tussen wat ik waarneem en wat ik weet, tussen de praktijk en de theorie. Daarom ook deze brief, in de hoop dat u mij wat kunt geruststellen .
Laten we de rechten en vrijheden die ik hierboven heb opgesomd en waarvan u de behoeder bent, eens goed herlezen. Laten we dat doen vanuit de vraag: welke daarvan staan op dit moment nog overeind?
* Beperking van de staatsmacht. Corrigeer mij als ik het verkeerd zie, meneer De Croo, maar er is momenteel een staatsbemoeienis die elke verbeelding tart. De staat zegt mij waar ik mij naartoe mag verplaatsen en waar niet, om welk uur ik thuis moet zijn, hoe weinig mensen ik mag ontmoeten, ook met kerst, hoe weinigen daarvan ik er maar mag knuffelen, op hoeveel meter van de rest ik moet staan, hoe ik mijn gezicht moet afdekken en mijn vrije adem moet insnoeren, hoe ik ook mijn kind gemuilkorfd naar school moet sturen, hoe lang ik mij moet isoleren als ik in contact ben geweest met iemand met een loopneus, enz., enz. Liberalisme, zegt u?
Wellicht hebt u uw antwoord hierop nu al klaar, met name dat ‘de cijfers deze politiek noodzakelijk maken’. Excuseer me, maar er is werkelijk geen haar op mijn hoofd dat kan geloven dat u dat zelf nog gelooft. Ja, er zijn mensen die sterven met covid, maar er zijn er onnoemelijk veel meer die genezen. Een gericht beleid om kwetsbaren te beschermen is iets anders dan een hele bevolking nodeloos gijzelen.
Daarnaast weet u ook dat er in veel grotere getale kankerdoden en hartaanvaldoden zijn, dat mensen aan duizend-en-één andere oorzaken sterven: nierfalen, een accidentele val of vergiftiging, het verkeer, noem maar op. Of zelfmoord, niet te vergeten. Zelfmoord door wanhoop.
In al uw ziektefocus dreigt u het bovendien misschien over het hoofd te zien, maar naast die duizenden doden, zijn er ook miljoenen mensen die leven, meneer de Eerste Minister. Enfin, die graag zouden willen leven, als u het hen even toestaat.
* Het recht op vrije meningsuiting en persvrijheid. Er heerst een ongeziene censuur, meneer De Croo. Wetenschappers, artsen of eender wie met een visie die niet strookt met de heersende Covid-doctrine, worden het woord ontzegd of geridiculiseerd.
In mainstream media komen die stemmen niet aan bod of worden ze ‘gekaderd’, op sociale media worden ze verwijderd door ‘onafhankelijke factcheckers’. Wat een bijzonder slechte grap, meneer de Eerste Minister. U laat de inzichten en wijsheid van diegenen aan wie u uw positie verschuldigd bent afvoeren door binnen- en buitenlandse onkundigen die louter gerekruteerd worden om instructies te volgen over wat wel en niet als waarheid of leugen moet worden bestempeld en dit geheel vanuit financiële en politieke belangen. Liberalisme, zegt u?
* Rule of law en constitutionalisme. Gelukkig zijn er een aantal advocaten en juristen onder uw onderdanen die onvermoeibaar aantonen hoe u met uw beleid de rechten van de vrije rechtsstaat en haar grondwet met de voeten treedt.
De onschendbaarheid van de woning, om er maar eentje uit te pikken, waar uw stevig gedrilde politiemacht al eens zou durven overheen te walsen. Of het uitdelen van GAS-boetes aan minderjarigen voor het afzakken van hun mondmasker bijvoorbeeld, waar ook al menige getuigenis over bestaat, maar waar het Kinderrechtencommissariaat gelukkig nog duidelijk oproept om deze niet te betalen wegens onwettelijk. Liberalisme, zegt u?
* Het belang van privé-initiatief en een vrije markt. Tja, meneer De Croo. Wat moet ik daarover nog zeggen? Mijn hart bloedt voor al die zelfstandige ondernemers, mensen met ‘contactberoepen’, mensen die mensen helpen, tooien, verwennen met lekker eten en drinken. U verbiedt hen hun job uit te oefenen, u verbiedt hen hun privé-initiatief overeind te houden. Wat wilt u eigenlijk, meneer de Eerste Minister, dat iedereen staatsambtenaar wordt? Betaald wordt en onder toezicht komt van de staat? Het liefst enkel van achter het digitale scherm met zijn andere gedigitaliseerde medemens in contact treedt? Liberalisme, zegt u?
* Vrijheid van vereniging. Als die er nog was, meneer De Croo, dan konden we op zijn minst massaal de straat op komen tegen dit beleid. Dan konden we u tonen dat het volk mort, gruwelijk hard mort. Dan zouden we niet dagelijks overspoeld blijven worden met de eenzijdige en manipulatieve beelden van de bange burger die noodlijdend zit uit te kijken naar de komst van het verlossende vaccin en daarvoor bereid is al zijn liberale rechten op te geven. Er zijn er heel wat anderen, meneer de Eerste Minister, maar zij mogen zich niet verenigen om hun stem te laten horen. Liberalisme, zegt u?
Het verlossende vaccin, vernoemde ik zonet. Daarover heb ik nog deze vraag: klopt dat wel, meneer De Croo? De virologen waar u mee dweept, alsook hun en uw grote baas, meneer Tedros van de WHO en Klaus Schwab van het WEF, waar u trots als een kind bij de Sint op de foto mee poseert, zij zeggen de laatste tijd steeds vaker dat ook na het vaccin ‘het oude normaal’ niet kan terugkeren. M.a.w., dat we de liberale democratie die we – met al zijn tekorten, maar toch – gewend waren, eigenlijk mogen vergeten en dat de dictatuur waar we zijn in terechtgekomen (maar die ze compleet abusievelijk ‘sociale samenleving’ noemen), nog onvoorspelbaar lang zal moeten aanhouden. Dat er voorwaarden vasthangen aan het al dan niet nemen van het vaccin. Vrijheidsvoorwaarden.
Intussen plunderen ze de nationale staten steeds meer van hun bevoegdheden en centraliseren die in de handen van supranationale organen zonder ook maar enige democratische legitimiteit.
Dat brengt me bij de centrale vraag die ik u zou willen stellen, meneer De Croo: WAAROM? Waarom doet u dit alles? Waarom maskeert u uw identiteit als liberaal ten voordele van een niet uit te leggen dwang- en controleregime? In het belang waarvan?
Waarom gooit u onze hele liberale democratie, waarvoor veel bloed is gevloeid om ze te kunnen installeren, te grabbel ten voordele van ondemocratische organen met ondoorzichtige belangen en bedoelingen?
Wat is uw visie voor de toekomst? Het volk dat u dient, heeft het recht die te kennen. Een laatste maal ter verduidelijking, ‘u’ bent in de voorgaande zin het onderwerp en niet het lijdend voorwerp. Dat is liberalisme, meneer De Croo. Dat is democratie.
Van harte en dank voor uw antwoord,
Hilde Van Liefferinge
Bezorgd democraat
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Een vraag van 6 miljoen......:
Als iedereen gevaccineerd is en de cijfers dalen niet meer, wat dan ?
Als iedereen gevaccineerd is en de cijfers dalen niet meer, wat dan ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ik heb het langste epistel van Ice , duidelijk een collega met bevoorrechte volmachten op dit forum hier afgebroken om geen quote van 5 blz ingekopieerde tekst te moeten herhalen.
Fred heeft hier absoluut gelijk. Alleen de Chinezen beheersen de pandemie. Nu opnieuw, 1 burger positief in een stad, volledige lock down van de stad. Alleen met een dergelijke mentaliteit, heeft men kansen om dit virus in toom te houden.
-
Dan .... is iedereen niet gevaccineerd geweestCharlie Maru schreef: ↑12 dec 2020, 14:22Een vraag van 6 miljoen......:
Als iedereen gevaccineerd is en de cijfers dalen niet meer, wat dan ?![]()
-
Men zou het virus door vaccinatie kunnen uitroeien als het voldoende lang bescherming biedt ( meer dan een jaar ) en er wereldwijd ook jaarlijks gevaccineerd wordt. Mijn gevoel zegt dat de vaccins die op de klassieke ouderwetse manier aangemaakt worden ( Johnson & Johnson , de Chinese , .... ) langer bescherming bieden dan die op basis van RNA knipsels ( Pfizer , Moderna ) .De kannibaal schreef: ↑12 dec 2020, 14:35Ik heb het langste epistel van Ice , duidelijk een collega met bevoorrechte volmachten op dit forum hier afgebroken om geen quote van 5 blz ingekopieerde tekst te moeten herhalen.
Fred heeft hier absoluut gelijk. Alleen de Chinezen beheersen de pandemie. Nu opnieuw, 1 burger positief in een stad, volledige lock down van de stad. Alleen met een dergelijke mentaliteit, heeft men kansen om dit virus in toom te houden.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Sommigen hier willen maar niet begrijpen dat het aantal ”besmettingen” met onbetrouwbare PCR-test zoals hier live bewezen werd (cola druppel test positief
) niets beduidend is.
Blijven zij zich er toch aan vasthouden dan zijn zij ziende blind te noemen. Hoe kun je daar een serieuze discussie mee voeren ! Hoewel zij van mening zijn dat ze serieus dienen genomen te worden
Mensen die dat wel begrijpen worden door hen als “complotdenkers” of als “doorgedraaid” weggezet
De omgekeerde wereld !
De vraag die zich stelt is : hoe erg Corona nu echt is
(Statistieken volgens STATBEL en SCIENSANO).
Een uittreksel
Wat is de echte oversterfte in dit rampzalige COVID-19 jaar? Hoe erg was 2020?
”Er passeren veel boutades op onze media tegenwoordig. Wat is er van aan? Hoe erg is deze pandemie echt?
Hoeveel overlijdens zijn er dit jaar te verwachten?”
Voor het volledige jaar geeft de schatting 123,960 overlijdens.
Statistiek 5 schat de overlijdens in voor dit jaar, en dat op basis van de gemiddelde sterftecijfers van de afgelopen jaren.
https://hoe-erg-is-corona-echt.be/image ... b105.png?1 Wat leert deze statistiek?
Commentaar onder de tabel :
”Tot de leeftijd van 65 heeft deze pandemie 0.0% impact.
In de leeftijdscategorieën 65-74 en 75-84 zien we dat de ‘overlijdens golf’ ongeveer even erg is als 7-8 jaar geleden. Ik herinner me niet dat we toen ook een set van drastische maatregelen over ons gekregen hebben maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk...
In de categorie 85+ zien we inderdaad wel degelijk een echte piek. Voor een even ernstig aantal overlijdens moeten we waarschijnlijk 10 tot 15 jaar terug gaan. Maar 10-15 jaar geleden was er evenmin sprake van al die idiote maatregelen.
Als we de cijfers dus op ietwat langere termijn bekijken en ook wat verfijnen per leeftijdscategorie zien we de vermeende oversterfte meer en meer naar normale proporties terug zakken.”
(Vanaf de leeftijd van 65 waren er 16.574 sterfgevallen op een totaal overlijdens van 17.667.)
”De oversterfte is eerder beperkt en treft nagenoeg alleen de 75+-ers en vooral onze 85+ ers”
Het merendeel van de COVID-19 overlijdens zijn dus waarschijnlijk mensen die sterven met COVID-19, niet aan COVID-19. Het zijn waarschijnlijk eerder hun ouderdom en onderliggende aandoeningen die hen uiteindelijk de das omdoen. Net zoals een griep fataal kan zijn. Net zoals een hittegolf fataal kan zijn.”
(door mij benadrukt)
Onderaan het artikel volgt deze oproep :
Oproep aan onze beleidsmakers
Het is duidelijk dat de huidige maatregelen die jullie - beleidsmakers en virologen-raadgevers - ons opleggen op dit moment ons land de vernieling in rijden. Het is bijna hallucinant. De 9% kwetsbaren verdienen absoluut alle aandacht, bescherming en voorzorgsmaatregelen, maar er zijn ook 91% niet-kwetsbaren voor wie deze maatregelen een ongekende economische en psychosociale impact zal hebben. Uiteraard is dat mateloos frustrerend en pijnlijk voor deze mensen....... Schaf de maatregelen die de economie aantasten, die maatregelen die de vrijheden van de mensen beperken af. Geef de mensen hun glimlach terug.......
Volgen nog 14 punten waarop de aandacht gevestigd wordt ter attentie van de overheid !
Wie (van zich zelf) denken het beter te weten, voel jullie vrij om de 5 statistieken tegen te spreken en eventueel commentaar te geven over de oproep.
Blijven zij zich er toch aan vasthouden dan zijn zij ziende blind te noemen. Hoe kun je daar een serieuze discussie mee voeren ! Hoewel zij van mening zijn dat ze serieus dienen genomen te worden
Mensen die dat wel begrijpen worden door hen als “complotdenkers” of als “doorgedraaid” weggezet
De omgekeerde wereld !
De vraag die zich stelt is : hoe erg Corona nu echt is
(Statistieken volgens STATBEL en SCIENSANO).
Een uittreksel
Wat is de echte oversterfte in dit rampzalige COVID-19 jaar? Hoe erg was 2020?
”Er passeren veel boutades op onze media tegenwoordig. Wat is er van aan? Hoe erg is deze pandemie echt?
Hoeveel overlijdens zijn er dit jaar te verwachten?”
Voor het volledige jaar geeft de schatting 123,960 overlijdens.
Statistiek 5 schat de overlijdens in voor dit jaar, en dat op basis van de gemiddelde sterftecijfers van de afgelopen jaren.
https://hoe-erg-is-corona-echt.be/image ... b105.png?1 Wat leert deze statistiek?
Commentaar onder de tabel :
”Tot de leeftijd van 65 heeft deze pandemie 0.0% impact.
In de leeftijdscategorieën 65-74 en 75-84 zien we dat de ‘overlijdens golf’ ongeveer even erg is als 7-8 jaar geleden. Ik herinner me niet dat we toen ook een set van drastische maatregelen over ons gekregen hebben maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk...
In de categorie 85+ zien we inderdaad wel degelijk een echte piek. Voor een even ernstig aantal overlijdens moeten we waarschijnlijk 10 tot 15 jaar terug gaan. Maar 10-15 jaar geleden was er evenmin sprake van al die idiote maatregelen.
Als we de cijfers dus op ietwat langere termijn bekijken en ook wat verfijnen per leeftijdscategorie zien we de vermeende oversterfte meer en meer naar normale proporties terug zakken.”
(Vanaf de leeftijd van 65 waren er 16.574 sterfgevallen op een totaal overlijdens van 17.667.)
”De oversterfte is eerder beperkt en treft nagenoeg alleen de 75+-ers en vooral onze 85+ ers”
Het merendeel van de COVID-19 overlijdens zijn dus waarschijnlijk mensen die sterven met COVID-19, niet aan COVID-19. Het zijn waarschijnlijk eerder hun ouderdom en onderliggende aandoeningen die hen uiteindelijk de das omdoen. Net zoals een griep fataal kan zijn. Net zoals een hittegolf fataal kan zijn.”
(door mij benadrukt)
Onderaan het artikel volgt deze oproep :
Oproep aan onze beleidsmakers
Het is duidelijk dat de huidige maatregelen die jullie - beleidsmakers en virologen-raadgevers - ons opleggen op dit moment ons land de vernieling in rijden. Het is bijna hallucinant. De 9% kwetsbaren verdienen absoluut alle aandacht, bescherming en voorzorgsmaatregelen, maar er zijn ook 91% niet-kwetsbaren voor wie deze maatregelen een ongekende economische en psychosociale impact zal hebben. Uiteraard is dat mateloos frustrerend en pijnlijk voor deze mensen....... Schaf de maatregelen die de economie aantasten, die maatregelen die de vrijheden van de mensen beperken af. Geef de mensen hun glimlach terug.......
Volgen nog 14 punten waarop de aandacht gevestigd wordt ter attentie van de overheid !
Wie (van zich zelf) denken het beter te weten, voel jullie vrij om de 5 statistieken tegen te spreken en eventueel commentaar te geven over de oproep.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zou het kunnen dat uw gevoel niet het juiste gevoel is? Ik heb de vraag al eerder gesteld waarom ze dan dat Chinees vaccin niet kopen of dat van (als het er al is) van Johnson & Johnson. Natuurlijk was uw reactie dat het antwoord hierop al eerder gegeven werd, namelijk.....mutatie van het virus.Fred1950 schreef:
Men zou het virus door vaccinatie kunnen uitroeien als het voldoende lang bescherming biedt ( meer dan een jaar ) en er wereldwijd ook jaarlijks gevaccineerd wordt. Mijn gevoel zegt dat de vaccins die op de klassieke ouderwetse manier aangemaakt worden ( Johnson & Johnson , de Chinese , .... ) langer bescherming bieden dan die op basis van RNA knipsels ( Pfizer , Moderna ) .
De Chinezen vaccineren al. Verstaat u onder ’de klassieke ouderwetse manier de tijd van aanmaken, testen enz....of rap, rap, rap iets in elkaar flansen en hopen op....
-
Uiteraard kan mijn gevoel fout zijn. Waarom het Chinees vaccin hier niet te koop is, daar is al twee keer op geantwoord geweest en dat had NIETS met mutatie te maken ( maar wel met handelspolitiek) . Mijn gevoel heeft niets met rap-rap te maken, alleen maar met de manier waarop het vaccin werkt en het feit dat er een herhalingsvaccinatie moet gebeuren met de RNA knipselvaccins en niet met de vaccins "oude stijl".Dicksy schreef: ↑12 dec 2020, 16:00Zou het kunnen dat uw gevoel niet het juiste gevoel is? Ik heb de vraag al eerder gesteld waarom ze dan dat Chinees vaccin niet kopen of dat van (als het er al is) van Johnson & Johnson. Natuurlijk was uw reactie dat het antwoord hierop al eerder gegeven werd, namelijk.....mutatie van het virus.Fred1950 schreef:
Men zou het virus door vaccinatie kunnen uitroeien als het voldoende lang bescherming biedt ( meer dan een jaar ) en er wereldwijd ook jaarlijks gevaccineerd wordt. Mijn gevoel zegt dat de vaccins die op de klassieke ouderwetse manier aangemaakt worden ( Johnson & Johnson , de Chinese , .... ) langer bescherming bieden dan die op basis van RNA knipsels ( Pfizer , Moderna ) .
De Chinezen vaccineren al. Verstaat u onder ’de klassieke ouderwetse manier de tijd van aanmaken, testen enz....of rap, rap, rap iets in elkaar flansen en hopen op....![]()