Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

16 dec 2020, 18:01

Fazal schreef:
16 dec 2020, 17:53
Nep- of goed nieuws?
https://businessam.be/ganse-wereld-vaar ... t-te-luid/
Nep of niet ,dat vaccin gaat over miljarden, en dat weten ze, hoe rapper ze aan de meet zijn , hoe hoger de beurs..........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

16 dec 2020, 18:09

tokkio schreef:
16 dec 2020, 18:01
Fazal schreef:
16 dec 2020, 17:53
Nep- of goed nieuws?
https://businessam.be/ganse-wereld-vaar ... t-te-luid/
Nep of niet ,dat vaccin gaat over miljarden, en dat weten ze, hoe rapper ze aan de meet zijn , hoe hoger de beurs..........
De ziekte op zich kost wereldwijd al veel meer aan geneeskundige verzorging en aan de economie ( behalve in China die er al geen last meer van heeft ).

tokkio

16 dec 2020, 18:13

De ziekte op zich kost wereldwijd al veel meer aan geneeskundige verzorging en aan de economie ( behalve in China die er al geen last meer van heeft ).
Het gaat niet om wat het kost, (dat gaan wij betalen) maar het gaat om de verdienste van de "big pharma"
En China is een dictatuur, die moeten tevreden zijn met een kom rijst........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

16 dec 2020, 18:18

Tussen de lockdown feestgangers zullen wel een pak asymptomatische gevallen zitten die dan rest zullen besmetten. Zolang ze zelf niet naar de dokter lopen, worden ze ook niet getest.
Maar dat zit bij de mensen die gewoon naar de winkel gaan ook, als men geen symptomen heeft ,hoe kan men dan weten of men besmet is of niet, of is het de bedoeling na elk winkelbezoek naar de dokter te lopen voor een test.
Ze zetten(de regering) heel het land op slot, maar zelf hoppen ze van de ene vergadering naar de andere TV studio,ze gaan boeten en bedrijven sluiten omdat ze geen telewerken doen, dus kunnen ze toch ook met video conferenties hun zegje doen, maar nee ze willen rond hoppen......

Fred1950

16 dec 2020, 18:49

tokkio schreef:
16 dec 2020, 18:18
Tussen de lockdown feestgangers zullen wel een pak asymptomatische gevallen zitten die dan rest zullen besmetten. Zolang ze zelf niet naar de dokter lopen, worden ze ook niet getest.
Maar dat zit bij de mensen die gewoon naar de winkel gaan ook, als men geen symptomen heeft ,hoe kan men dan weten of men besmet is of niet, of is het de bedoeling na elk winkelbezoek naar de dokter te lopen voor een test.
Men kan het niet weten en het is ook niet de bedoeling om meteen naar de dokter te lopen. Als je besmet geraakt bent, ga je ook maar na een paar dagen positief testen.

Om net dat soort besmettingen door de asymptomatische dragers te vermijden moet iedereen een masker dragen, daarmee houdt ge 50 % van uw eigen virussen ( dus van de asymptomatische personen ) tegen. Hoeveel virusdeeltjes je binnen krijgt hangt ook af van de plaats waar je je bevindt. Als je slechts een half uur in de supermarkt moogt rondlopen ga je veel minder virussen deeltjes opvangen dan dat je een half uur onder het spraakwater van de kapper in zijn salon zit. Hoe minder virusdeeltjes je opvangt, des te kleiner dat je zwaar ziek gaat worden of zal het zich beperken tot een paar dagen hoest en genies wat dan vanzelf over zal gaan. Dat betekent dan nog altijd niet dat je immuun bent geworden.

Ze zetten(de regering) heel het land op slot, maar zelf hoppen ze van de ene vergadering naar de andere TV studio,ze gaan boeten en bedrijven sluiten omdat ze geen telewerken doen, dus kunnen ze toch ook met video conferenties hun zegje doen, maar nee ze willen rond hoppen......
Ze houden zich wel strikt aan de regels, meer dan de doorsnee bevolking op het gebied van afstand houden, plaatsen verluchten en dergelijke. Doen ze dat niet, dan worden ze ook besmet. Hilde Crevits is ook besmet geraakt tijdens de eerste golf, en toch zie je haar nog steeds met mondmasker rondlopen. Check maar eens na hoeveel van onze politiekers en BV's besmet geweest zijn door onverstandig gedrag.

Fred1950

16 dec 2020, 18:58

tokkio schreef:
16 dec 2020, 18:13
Het gaat niet om wat het kost, (dat gaan wij betalen) maar het gaat om de verdienste van de "big pharma"
En China is een dictatuur, die moeten tevreden zijn met een kom rijst........
Die eten daar even lekker en westers als wij. :D En het is ook niet omdat het een dictatuur is dat ze het virus kunnen indijken. Er zijn nog tal van andere dictaturen in de wereld ( Zuid Amerika , Oost Europa ) waar het virus helemaal niet onder controle is. Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk. In Taiwan leven ook Chinezen, dat is geen dictatuur, en daar is het virus ook onder controle.

Als er geen "big pharma" zou zijn, dan zou er ook geen "big production" kunnen bestaan en zouden we nog 10 jaar mogen wachten tot de eerste flesjes vaccin bij de apotheker toekomen.

Wil.

16 dec 2020, 19:19

Fred1950 schreef:
16 dec 2020, 18:58
Er zijn nog tal van andere dictaturen in de wereld ( Zuid Amerika , Oost Europa ) waar het virus helemaal niet onder controle is. Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk. In Taiwan leven ook Chinezen, dat is geen dictatuur, en daar is het virus ook onder controle.
In Tailand en Vietnam hebben ze resp. 60 en 35 coronadoden op een bevolking van resp. 70 miljoen en 97 miljoen mensen. Ook dezelfde mentaliteit, zeker?

In Cambodja geen enkele dode door corona (!) hoewel ze met 17 miljoen mensen zijn.
Laos: nul doden op 7 miljoen mensen.

Allemaal goede mentaliteit, neem ik aan. :roll:

In Afrika van 't zelfde: Nigeria met zijn 208 miljoen mensen heeft 1200 coronadoden.
Goeie mentaliteit daar. Dit plaatje toont een fractie van Mile 12 in Lagos, de grootste markt voor voeding in deze miljoenenstad.

Afbeelding

Quote: "Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk."
Ja, ja ... :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

16 dec 2020, 19:43

Sebiet begint hij weer over zijn negerkes die nog echte nazaten zijn van de neanderthaler en dus minder vatbaar zijn. Over de rest zal hij zedelijk zwijgen. :roll:

Fred1950

16 dec 2020, 21:02

Dicksy schreef:
16 dec 2020, 19:43
Sebiet begint hij weer over zijn negerkes die nog echte nazaten zijn van de neanderthaler en dus minder vatbaar zijn. Over de rest zal hij zedelijk zwijgen. :roll:
Ik had het over Chinezen , geen Vietnamezen, Koreanen en al zeker geen Japanners met een groot aantal besmettingen per dag. En dat de zwarte Afrikanen blijkbaar minder vatbaar zijn is een feit.

Ge hebt het trouwens weeral indertijd niet goed gelezen, of ge had een schele bril op. De zwarte Afrikanen zijn nog pure homo sapiens, al de rest van de bleekscheten heeft neanderthaler genen in zich. Het is dus het omgekeerde van wat je hierboven schreef, wijsneuzige nitwit. :twisted: 8)

Dicksy

16 dec 2020, 21:36

Fred1950 schreef:
Ik had het over Chinezen , geen Vietnamezen, Koreanen en al zeker geen Japanners met een groot aantal besmettingen per dag. En dat de zwarte Afrikanen blijkbaar minder vatbaar zijn is een feit.

Ge hebt het trouwens weeral indertijd niet goed gelezen, of ge had een schele bril op. De zwarte Afrikanen zijn nog pure homo sapiens, al de rest van de bleekscheten heeft neanderthaler genen in zich. Het is dus het omgekeerde van wat je hierboven schreef, wijsneuzige nitwit. :twisted: 8)
U bevestigt alleen maar wat ik in mijn posting schreef, niks meer en niks minder google-expertje. 🍺

Fred1950

16 dec 2020, 23:16

Dicksy schreef:
16 dec 2020, 21:36
Fred1950 schreef:

U bevestigt alleen maar wat ik in mijn posting schreef, niks meer en niks minder google-expertje. 🍺
Maar potverdorie toch, de zwarten in Afrika zijn géén nazaten van de neanderthalers zoals gij schreef. :evil: Weer uw verkeerde bril opgehad, of zit het covid virus ook al in uw hersenen ?

Wil.

17 dec 2020, 00:56

Herhaling van de diepzinnige quote van Fred:
"Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk."
:lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

17 dec 2020, 07:19

Fred1950 schreef:
Maar potverdorie toch, de zwarten in Afrika zijn géén nazaten van de neanderthalers zoals gij schreef. :evil: Weer uw verkeerde bril opgehad, of zit het covid virus ook al in uw hersenen ?
Slimmeke, of het nu gaat over neanderthalers, homo sapiens of homo erectus is bijzaak. De kern is wil. zijn posting over de Vietnamezen, Koreanen e.a......over hun covidsterftes/besmettingen en dat u begon te lullen over de negerkes zoals ik voorspelde door gewoon een visje uit te gooien, u hapte gretig toe. Zoals Wil. ook quote:
"Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk."

audibac

17 dec 2020, 09:13

Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Fred1950

17 dec 2020, 10:04

Dicksy schreef:
17 dec 2020, 07:19
Fred1950 schreef:
Slimmeke, of het nu gaat over neanderthalers, homo sapiens of homo erectus is bijzaak. De kern is wil. zijn posting over de Vietnamezen, Koreanen e.a......over hun covidsterftes/besmettingen en dat u begon te lullen over de negerkes zoals ik voorspelde door gewoon een visje uit te gooien, u hapte gretig toe. Zoals Wil. ook quote:
Ik heb gereageerd op 'tokkio' zijn post in verband met "dictaturen" , en JIJ begon te lullen over negers , ik niet. :mrgreen:

Wat Wil-punt schrijft doet niet ter zake ( interesseert me niet ).