Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

17 dec 2020, 11:31

Dicksy schreef:
17 dec 2020, 07:19
De kern is wil. zijn posting over de Vietnamezen, Koreanen e.a......over hun covidsterftes/besmettingen en dat u begon te lullen over de negerkes zoals ik voorspelde door gewoon een visje uit te gooien, u hapte gretig toe. Zoals Wil. ook quote:
"Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk."
:lol: :lol:
Dicksy, wanneer onmiskenbare dwaasheid wordt gepost, dan heb ik gemakkelijk de neiging om die zotternij even te toetsen aan de feiten. De harde cijfers over Vietnam, Thailand en ook sommige Afrikaanse landen bewijzen dat er niets klopt van die stelling.

Dan is het maar beter dat je je gedeisd houdt en maar hoopt dat het overwaait zonder dat te veel mensen die idiotie over 'de mentaliteit van het volk' gelezen hebben.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

17 dec 2020, 11:46

Met uitzondering van het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest, de provincies Luxemburg en Vlaams Brabant zijn de reproductie R-waarden terug tot boven de één ( 1 ) gestegen. Dat ziet er allesbehalve goed uit .... dat wordt terug miserie in ziekenhuizen en woonzorgcentra ..... :evil:

Wil.

17 dec 2020, 12:16

Macron heeft het zitten.

Veel moslims zullen er de wraak van Allah in zien. Erdogan zeker.

bluevelvet

17 dec 2020, 15:03

Niemand weet hoe Macron besmet is geraakt :roll:
Alexander De Croo en Charles Michel uit voorzorg in quarantaine.
Tiens, als die laatsten ziek worden geen kerst in bijzijn van eigen familieleden
:idea:

audibac

17 dec 2020, 16:39

In Sint-Truiden liggen 3 covid patiënten in het ziekenhuis .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

E.T.

17 dec 2020, 17:10

En iedere dag190 nieuwe covid patiënten in de andere ziekenhuizen :wink:
Laatst gewijzigd door E.T. op 17 dec 2020, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal

17 dec 2020, 17:23

Het is nog verre van gedaan. We krijgen nog zware tijden te verduren.
Of we het op langere termijn, en op die manier, nog leefbaar kunnen houden, is maar de vraag.
Ik ben dat dagelijks gezeur over covid-19 in het nieuws, zo beu als kouwe pap.
Elke dag hetzelfde: aantal besmettingen 'stijgen-dalen', ziekenhuisopnames (stijgen-dalen), sterfgevallen (stijgen-dalen), lock-downs hier, daar en ginder, quarantaines hier, daar of ginder, enzovoort enzovoort.
Ik vind zulk nieuws (dat al lang geen nieuws meer is) één keer per week al meer dan voldoende.
Alsof het belangrijk nieuws zou zijn, als men ons, elke dag opnieuw, zou vertellen dat er vandaag minder of meer uren zonneschijn zijn geweest, of minder of meer liters regenwater uit de lucht zijn gevallen dan gisteren. :mrgreen:

Wil.

17 dec 2020, 17:37

E.T. schreef:
En 190 in de andere ziekenhuizen :wink:
Er zijn 103 ziekenhuizen in dit land. Hoeveel is dat dan per ziekenhuis?

Dat personeel moet aan de rand van een depressie staan. Het wordt zelfs voor ons ondraaglijk (zie Fazal hierboven).

tokkio

17 dec 2020, 17:46

Die eten daar even lekker en westers als wij. :D En het is ook niet omdat het een dictatuur is dat ze het virus kunnen indijken. Er zijn nog tal van andere dictaturen in de wereld ( Zuid Amerika , Oost Europa ) waar het virus helemaal niet onder controle is. Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk. In Taiwan leven ook Chinezen, dat is geen dictatuur, en daar is het virus ook onder controle.
Fred 1950, gisteren op terzake de beelden gezien van de dwangarbeiders in China,en hoe de oeigoeren mondmaskers(onder dwang) moeten maken,China is een dictatuur en ze maken bekend wat zij willen, en ze klooien met virussen ,omdat ze de wereldmacht willen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

17 dec 2020, 18:01

tokkio schreef:
17 dec 2020, 17:46
Die eten daar even lekker en westers als wij. :D En het is ook niet omdat het een dictatuur is dat ze het virus kunnen indijken. Er zijn nog tal van andere dictaturen in de wereld ( Zuid Amerika , Oost Europa ) waar het virus helemaal niet onder controle is. Het ligt aan de aard van optreden en hun maatregelen, en vooral aan de mentaliteit van het volk. In Taiwan leven ook Chinezen, dat is geen dictatuur, en daar is het virus ook onder controle.
Fred 1950, gisteren op terzake de beelden gezien van de dwangarbeiders in China,en hoe de oeigoeren mondmaskers(onder dwang) moeten maken,China is een dictatuur en ze maken bekend wat zij willen, en ze klooien met virussen ,omdat ze de wereldmacht willen.
Geloof wat je graag gelooft .... :wink:

Moest het allemaal zo erg zijn gingen die beelden nooit buiten China kunnen verspreid geweest zijn, m.a.w. gecensureerd of zelfs verboden geweest om dat te filmen.

A propos, heb ge al veel films gezien hoe het in het gesloten asielcentrum van Steenokkerzeel aan toe gaat ? DAT wordt gecensureerd. Al eens gezien hoe sommige gevangeniscellen bij ons er uit zien ? DAT wordt gecensureerd.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 dec 2020, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

17 dec 2020, 18:04

Fazal schreef:
17 dec 2020, 17:23
Het is nog verre van gedaan. We krijgen nog zware tijden te verduren.
Of we het op langere termijn, en op die manier, nog leefbaar kunnen houden, is maar de vraag.
Ik ben dat dagelijks gezeur over covid-19 in het nieuws, zo beu als kouwe pap.
Elke dag hetzelfde: aantal besmettingen 'stijgen-dalen', ziekenhuisopnames (stijgen-dalen), sterfgevallen (stijgen-dalen), lock-downs hier, daar en ginder, quarantaines hier, daar of ginder, enzovoort enzovoort.
Ik vind zulk nieuws (dat al lang geen nieuws meer is) één keer per week al meer dan voldoende.
Alsof het belangrijk nieuws zou zijn, als men ons, elke dag opnieuw, zou vertellen dat er vandaag minder of meer uren zonneschijn zijn geweest, of minder of meer liters regenwater uit de lucht zijn gevallen dan gisteren. :mrgreen:
Wie wordt het niet beu .... :cry: Moest het virus nu eens zo slim zijn om te muteren zodat kleine kinderen en jongeren er doodziek van worden, dan ..... zijn we binnen 3 maanden van het virus vanaf door nooit , maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, erger dan wat China heeft gedaan .... :|

tokkio

17 dec 2020, 18:21

Moest het virus nu eens zo slim zijn om te muteren
Het doet niets anders dan muteren, of is het steeds een ander virus dat ze in China creëren.....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/14 ... n-de-snel/

Niet normaal, nu hebben ze een nieuwe uitbraak in Sydney, en ze waren zo goed als virus vrij....
https://www.hln.be/buitenland/paniek-in ... ~ae1b27a0/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

17 dec 2020, 18:28

Geloof wat je graag gelooft .... :wink:

Moest het allemaal zo erg zijn gingen die beelden nooit buiten China kunnen verspreid geweest zijn, m.a.w. gecensureerd of zelfs verboden geweest om dat te filmen.

Lees en kijk maar....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/16 ... regio-xin/
https://twitter.com/terzaketv/status/13 ... gr%5Etweet

Fazal

17 dec 2020, 18:37

Fred1950 schreef:
17 dec 2020, 18:04
Wie wordt het niet beu .... :cry: Moest het virus nu eens zo slim zijn om te muteren zodat kleine kinderen en jongeren er doodziek van worden, dan ..... zijn we binnen 3 maanden van het virus vanaf door nooit , maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, erger dan wat China heeft gedaan .... :|
Oké Fred, maar ik begin te vrezen dat die nooit, maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, eigenlijk al voor onze voordeur staan. Voor wat die jongeren betreft, heeft een zekere Mertens(?)-(als ik mij zijn naam goed herinner), vandaag in Villa Politica erop aangedrongen dat zij in de strijd tegen het virus, voorrang zouden moeten krijgen.
Maar ook die zgn voorrang wisselt elke dag. Ik vraag mij zeker niet meer af wie morgen voorrang moet krijgen.
En ik vraag mij ook niet meer af hoeveel besmettingen, opnames en coronadoden er vanavond of morgen zullen zijn.
Ik ben er zeker van dat er morgen en overmorgen (weer) meer- of (weer) minder zullen zijn. :roll:

E.T.

17 dec 2020, 19:04

Wil. schreef:
17 dec 2020, 17:37
E.T. schreef:
En 190 in de andere ziekenhuizen :wink:
Er zijn 103 ziekenhuizen in dit land. Hoeveel is dat dan per ziekenhuis?
Dat personeel moet aan de rand van een depressie staan.
De IC bedden staan nooit echt leeg hé ... Het gewone leven met bijhorende operaties en intensieve zorgen gaat ondertussen opnieuw gewoon verder!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet