IP adres
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Of is dit hardware?
Hellokes iedereen, ik dacht dat een IPadres eigen aan een computer was, zoiets als een identiteitskaart.
Wel ik heb vandaag kunnen vaststellen dat het IPadres op twee verschillende computers waarmede ik op het internet geraak, hetzelfde IPadres hebben, en meer als dat, als ik met mijn iPhone op Google de vraag stel wat mijn IPadres is, daar krijg ik exact hetzelfde adres als dit van de twee computers.
Is hiervoor een verklaring?
Groetjes
Danny
Hellokes iedereen, ik dacht dat een IPadres eigen aan een computer was, zoiets als een identiteitskaart.
Wel ik heb vandaag kunnen vaststellen dat het IPadres op twee verschillende computers waarmede ik op het internet geraak, hetzelfde IPadres hebben, en meer als dat, als ik met mijn iPhone op Google de vraag stel wat mijn IPadres is, daar krijg ik exact hetzelfde adres als dit van de twee computers.
Is hiervoor een verklaring?
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Dat is het IP adres van de modem.
Achter de modem heb je een privé IP netwerk en daar heeft ieder toestel zijn eigen prive (192.168.0.xx) IP adres maar dit privé IP adres is nergens zichtbaar in het internet.
Achter de modem heb je een privé IP netwerk en daar heeft ieder toestel zijn eigen prive (192.168.0.xx) IP adres maar dit privé IP adres is nergens zichtbaar in het internet.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Legt dat is beter uit want den Danny hoort het nu in Keulen donderenjanneke dust2 schreef: ↑18 dec 2020, 18:36Achter de modem heb je een privé IP netwerk en daar heeft ieder toestel zijn eigen prive (192.168.0.xx) IP adres maar dit privé IP adres is nergens zichtbaar in het internet.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Hello Janneke, eventjes verduidelijken dat ik in een rusthuis verblijf, en dat er hier WIFI ter beschikking is. Er zijn verschillende "kanalen" ter beschikking, zoals bezoekers, verzorging, catering enz.
Begrijp ik het goed dat wat jij als modem aangeeft in feite een WIFI kanaal is?
Dus, iedere computer die bijvoorbeeld via het bezoekers kanaal werkt, ook datzelfde IP adres krijgt.
Indien ik verkeerd ben hoor ik het wel
Groetjes
Danny
Dus, iedere computer die bijvoorbeeld via het bezoekers kanaal werkt, ook datzelfde IP adres krijgt.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Niet noodzakelijk......Danny. schreef: ↑18 dec 2020, 20:45Hello Janneke, eventjes verduidelijken dat ik in een rusthuis verblijf, en dat er hier WIFI ter beschikking is. Er zijn verschillende "kanalen" ter beschikking, zoals bezoekers, verzorging, catering enz.
Groetjes
Danny
Als er verschillende verbindingen zijn (modem/routers), dan hebben die een verschillend extern IP-adres.
De modem-router, aan de hand van de DHCP server, verdeelt de externe verbinding verder onder interne IP-adressen.
Heb je in het rusthuis maar één modem, dan zal iedereen daar via hetzelfde extern IP-adres communiceren, maar zal iedere interne verbinding een verschillend intern IP-adres hebben, ofdat nu wifi is, of een vaste verbinding.
Laatst gewijzigd door Charlie Maru op 18 dec 2020, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier