NACHTUILTJES (4) 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

20 dec 2020, 11:15

Allemaal naar buiten, vitaminen opdoen, ''t is nodig :D

Ga fietsen naar volgende dorp, een take away koffie en een bakje oliebollen delen, dan verder fietsen naar ons bankje aan het water :)

De zon schijnt hier en is weinig wind!

Assa

20 dec 2020, 12:01

Goede morgen allen

Greetie zal binnen vitaminen moet opdoen, hier is het aan regenen

Oma-c in Brussel en Antwerpen is het verstand ver te zoeken
zo vlug geraken wij van het virus niet af, daar leven ze er op los
het enigste dat wij kunnen doen, is voorzichtig blijven

Yorkske bewonder ik voor haar moed, je moet het maar doen

gisteren ben ik ook niet naar de winkel geweest had geen zin om buiten te komen
deze namiddag naar de spar is de zondag open, daar vindt ik al wat ik nodig heb

Corry oud worden brengt niet veel goed mee, sterkte

Wens aan allen een fijne zondag, geniet er van

Liefs assa
Groetjes van assa

rinske

20 dec 2020, 12:21

Afbeelding

Vanuit de achtergrond kom ik toch ne keer dag zeggen :)
Mijn moraal is beneden nul :roll:
Alleen gaan wandelen ....geen zin .Moet al serieus aandringen om D..... mee te krijgen voor een ommetje met rindake :x
In de voormiddag broer en schoonzus effe een klapje weest doen buiten op de stoep (met mondkapje )
Kleinzoon keven een paar dagen geleden langs geweest met iets leuk en lekker :D

Zoon van D...... besmet en hij niet alleen (werkt in een assiel center) :roll:

Groetjes aan ieder van jullie :)
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."

meme-rietje

20 dec 2020, 13:35

de werken zijn gedaan
en nu nog de grote kuis en alles aan de muren terug hangen
heb iemand gevonden die wil helpen
die komt dinsdag, met te betalen ben ik kwitte
deze nacht heb ik verschrikkelijk goed geslapen
na een week niet, mag dat wel
en wat heb ik vandaag gedaan
ben naar zizai geweest en heb me twee nieuwe bh gekocht
ik weer content, ben dan gestopt bij marie-jo en heb daar een menu gekocht
en die ga ik nu opeten, visrollekes met een lekkere saus en puree
en dan een wandelingske op het wandelpad met quickie
zo dat is een beetje mijn dag
gisterenavond zijn mijn gebuurs nog gekomen met een kerstkrans met lichtjes erin
omdat ik alleen ben, toch mooi hé van hen
en vandaag komt van een van hen haar man lichtjes hangen in mijn voortuin
hun huizen zijn verlicht en ze vinden dat mijn huis ook moet verlicht zijn
er staat nochtans een lantaarn aan mijn voordeur die brand
maar ze vinden dat te weinig, en ik laat ze maar doen
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

20 dec 2020, 13:58

Goeie buren zijn goud waard hé meme-Rietje, vooral in barre tijden als nu
maar
jij bent dan ook een goede buur voor hen, dat weet ik met zekerheid.

Witloof aangebrand en ananascake te zompig :roll: :roll:
't is precies mijn dag niet.
Oud maar niet Out

jadi

20 dec 2020, 15:13

zondagsgrapje :
Jack ging met z'n vriend Bob skiën. Ze namen Jack's busje en reden noordwaarts. Nadat ze enkele uren gereden hadden kwamen ze in een verschrikkelijke sneeuwstorm terecht, dus stopten ze bij een nabij gelegen boerderij en vroegen de jonge aantrekkelijke dame die de deur opende of ze konden overnachten. "Ik ben me ervan bewust dat het buiten slecht weer is, maar ik ben onlangs weduwe geworden", zei ze. "Ik ben bang dat de buren zullen praten als ik jullie in mijn huis laat overnachten." "Wees gerust", zeiJack. "We zijn blij genoeg om in de schuur te mogen slapen. En als het weer verbetert zullen we bij dageraad vertrekken." De dame stemde in en de twee mannen gingen naar de schuur waar ze de nacht doorbrachten. De volgende ochtend was het weer opgeklaard en ze gingen verder op weg. Ze genoten van een fantastisch skiweekend. Maar 9 maanden later kreeg Jack onverwacht een brief van een advocaat. Het duurde enkele minuten voor hij het begreep, dat het van de advocaat van de aantrekkelijke dame was, die hij tijdens het skiweekend ontmoet had. Hij ging bij zijn vriend Bob langs en vroeg: "Bob, herinner je je die knappe weduwe van die boerderij waar we 9 maanden geleden tijdens ons skiweekend verbleven?" "Ja", antwoordde Bob. "Euh, ben je die nacht toevallig opgestaan en naar het huis gegaan om haar te bezoeken?" "Wel, euh, ja", zeiBob een beetje verlegen dat hij betrapt was. "Ik moet toegeven dat ik dat gedaan heb." "En heb je mijn naam in plaats van je eigen naam gebruikt?" Bob's gezicht werd vuurrood en hij zei: "Tja, kijk, het spijt me, vriend. Ik ben bang van wel. Waarom vraag je dat?" "Ze is net gestorven en heeft me alles nagelaten.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

greetie

20 dec 2020, 17:03

Afbeelding
Jadi, ze waren lekker hoor, we delen een portie :lol:

Memerietje, na dinsdag alles op zijn plaats :D, goeie buren daar kan ik ook op rekenen :D

Rinske, kop op en sterkte, gelukkig kom je buiten met Rindake :D

Rietjes, nog niet gezien dat je eten niet lekker was, toch buiten geweest zal je moraal opgekrikt hebben :lol:

Alle uiltjes, fijne avond
Greetie

Ritavdm

20 dec 2020, 19:22

Inderdaad mijn moraal wat opgepept
met een wandeling aan zee

't zou wel niet mogen maar toch maar gedaan
wel drukte vermeden, niet aan de dijk gaan wandelen en met mondmasker

Oei, ik krijg er de foto's niet op :roll:
't zal voor morgen zijn
Oud maar niet Out

meme-rietje

20 dec 2020, 19:22

greetie schreef:
20 dec 2020, 17:03
Afbeelding
Jadi, ze waren lekker hoor, we delen een portie :lol:
ge doet me echt verwateren

greetie

21 dec 2020, 06:48

Afbeelding
Strijken vandaag die blijven liggen is :D
En starten aan een nieuw boek!

Niet teveel nadenken over het nieuwe virus en de brexit, ze zijn hier aan de afrit van de autostrade parkings aan het klaarmaken voor de kamions gelijk op het vliegveld in Urs.. A.lt.r
Wat komt er nog op ons af!
Greetie

corry

21 dec 2020, 06:59

Goedemorgen

Weer vroeg op.

Rietepetietje, wij hebben ook goede buren, 9 vaste bewoners in ons straatje.
Heb van 6 niet vaste bewoners hun huissleutel.
Wanneer Staf met zijn hartoperatie in het ziekenhuis lag hebben enkele vaste bewoners aangeboden me te helpen indien nodig, stout buurtje was toen nog braaf maar was de enige die geen aandacht gaf.

Straks naar Blankenberge, ook warenhuis aandoen.

Morgen kleinzoon papa van onze kindjes met zijn vrouwtje op bezoek... Zorg voor afstand zodat we veilig uit hun buurt blijven.

Staf slaapt veel, kan bijna niets meer doen wat kracht vraagt. Hoop dat hij vandaag belt om een bloedtransfusie te bespoedigen.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Bekske

21 dec 2020, 08:11

Afbeelding

meme-rietje

21 dec 2020, 08:58

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Oma-C

21 dec 2020, 10:41

Afbeelding

Alle uiltjes (sorry zonder al de namen)
een fijne week, de regen moeten we erbij nemen :oops:
Blijf gezond.... hou afstand...en doe wat moet...
Want anders gaan we eronderdoor :roll:
en dat willen we niet ! Sterkte...iedereen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

jadi

21 dec 2020, 10:42

Afbeelding
Goede morgen deze morgen, het regent. Maar eerlijk ik laat het niet aan mijn hart komen.
Al staat mijn gemoedstoestand op zero. :cry: Jullie moeten mij niet vragen waarom, het is niet moeilijk denk .
Die Covid hangt mijn voeten uit. :x En erger mij rot aan al die lockdown feestjes. :evil: De boetes zouden nog hoger moeten..
Ik ben aan het zeuren hé. Vanaf nu zet ik de rem er op. PUNT :arrow:

Gisteren zagen we hier een zwerm reigers voorbij vliegen.Waar die plots vandaan kwamen, hebben we het raden naar.
Ook heel veel wandelaars, en heel veel honden die hen gezelschap hielden. Grote, kleine, bruine, witte, zwarte, geplekte van alle soorten.
Ik heb toch efkes moeten lachen. Er kwam een heel struise, grote man af, met zo'n pieterig klein hondje aan de leiband.. :) Dat was geen zicht.
Vandaag geen markt, geen goesting met zo'n weer.
Wat er vandaag om het programma staat weet ik nog niet we zien wel.
Ventje gaat naar zijn ma , en dan ook met kerst alleen. Ik mag niet mee alleen eigen kinderen. Kortom in ons geval zal dit alleen mijn man zijn. Vreselijk voor de oma, want oma vraagt veel naar mij. Ze begrijpt het niet en denkt nog altijd dat ik ziek ben. :| En nee ze maken geen uitzondering. Ventje en ik gaan in normale tijden altijd samen..Dus dat mag nu al maanden niet... En dat is wat mijn wat kregelig maakt, zo'n toestanden.Normaal zit oma maar twee mensen in gans het jaar namelijk ventje en ik. Met kerst kwam onze zoon er bij..Het zijn de enige personen dat het menske ziet...
Oei dat wordt weer een epistel van je welste. Ik zal er maar een eind aan breien.. Trouwens mijn koffie is leeg ook.

Greetie je doet me weeral goesting naar krijgen. Maar hier vind je die nergens. En eerlijk een zak delen doe ik ook mijn ventje. Want dat is zwaar hé, en ik krijg er maar 3 op. Parkings voor wat ?..Omdat er teveel vrachtwagens naar Engeland willen.Tja dat zal nogal een tumult worden. En dit net voor Kerst..och het is allemaal zo chaotisch hé

Meme rietje is er al een zicht aan het eind van de tunnel. Alles op het gemakske doen hé..Overpakt je niet, het zal weer mooi zijn een gans vernieuwd interieur. Je kan er weer tegen. Ook zo'n goesting naar oliebollen lees ik.Dat kan smaken hé

Rietjes gaan wandelen aan zee, ik ben het ganse jaar er nog niet geweest. En we wonen er zo dicht. Eerder er nog niet aan gedacht. Maar mag je niet gaan wandelen aan zee ?
Je bent toch in jullie eigen bubbel?

Corry vandaag Blankenberge onveilig maken, hopelijk niet te veel volk in de warenhuizen. Geniet van je bezoek.

Hi Bekske wat een verrassing blij je even te lezen. Ook voor u hetzelfde meid. Maar vooral hou het veilig, hou het gezond !

Hallo Frankje het zal een ander sfeerke zijn met regen i.pl.v. sneeuw. Trouwens een heel mooi plaatje. Eentje om er bij weg te dromen

Hi Yorkje druk bezig in de kerstweek. Zo te lezen heeft Grumpy zijn eigen een kerstcadeau gekocht..Het komt me bekend voor, waarom moeten die mannen van ons altijd een hulplijn inroepen. zucht...

Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: spaghetti bolognaise à la Jadi.
*Kerstdiner wordt kalkoenfilet in kriekenbier.
Oudejaarsdiner wordt gelardeerd varkensfiletgebraad.
Afbeelding
En zelf klaar maken hé, niet aangekocht..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.