In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen allemaal
tis hier van dat donker weer met regen maar binnen is het gezellig met wat verlichting aan
Sita nog laat op stap gisterenavond
puzzel sommige mensen moeten altijd hun goesting kunnen doen ondanks dat corona virus en er is echt geen zeggen aan , maar das waarschijnlijk bij gebrek aan verstand denk ik
Bekske ook voor jou fijne feestdagen en hopelijk meer geluk volgend jaar met jou gezondheid
frankje das een mooi sfeer plaatje hoor
An-W ook voor jou een fijne maandag
allé ik ben er mee weg sè
voor alle leutertjes nog een aangename maandag verder
daaaaag

tis hier van dat donker weer met regen maar binnen is het gezellig met wat verlichting aan
Sita nog laat op stap gisterenavond
puzzel sommige mensen moeten altijd hun goesting kunnen doen ondanks dat corona virus en er is echt geen zeggen aan , maar das waarschijnlijk bij gebrek aan verstand denk ik
Bekske ook voor jou fijne feestdagen en hopelijk meer geluk volgend jaar met jou gezondheid
frankje das een mooi sfeer plaatje hoor
An-W ook voor jou een fijne maandag
allé ik ben er mee weg sè
voor alle leutertjes nog een aangename maandag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen, het regent. Maar eerlijk ik laat het niet aan mijn hart komen.
Al staat mijn gemoedstoestand op zero.
Die Covid hangt mijn voeten uit.
Ik ben aan het zeuren hé. Vanaf nu zet ik de rem er op. PUNT
Gisteren zagen we hier een zwerm reigers voorbij vliegen.Waar die plots vandaan kwamen, hebben we het raden naar.
Ook heel veel wandelaars, en heel veel honden die hen gezelschap hielden. Grote, kleine, bruine, witte, zwarte, geplekte van alle soorten.
Ik heb toch efkes moeten lachen. Er kwam een heel struise, grote man af, met zo'n pieterig klein hondje aan de leiband..
Vandaag geen markt, geen goesting met zo'n weer.
Wat er vandaag om het programma staat weet ik nog niet we zien wel.
Ventje gaat naar zijn ma , en dan ook met kerst alleen. Ik mag niet mee alleen eigen kinderen. Kortom in ons geval zal dit alleen mijn man zijn. Vreselijk voor de oma, want oma vraagt veel naar mij. Ze begrijpt het niet en denkt nog altijd dat ik ziek ben.
Oei dat wordt weer een epistel van je welste. Ik zal er maar een eind aan breien.. Trouwens mijn koffie is leeg ook.
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: spaghetti bolognaise à la Jadi.
*Kerstdiner wordt kalkoenfilet in kriekenbier.
Oudejaarsdiner wordt gelardeerd varkensfiletgebraad.

En zelf klaar maken hé, niet aangekocht..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Bert
Hey leuterkes,
geen weer om een hond door te jagen!
Best binnen blijven en ondertussen wat betalingen afwerken. Komt daar nu nooit een eind aan??
Hey Sita, ik lag al onder de wol hoor toen u langs kwam.
Bekske, bedankt voor uw nieuwjaarskaartje.
Tja, lockdown feestjes, ik erger mij daar ook zo aan. Die mensen hebben geen besef met wat ze bezig zijn.
Jadi, moet mooi geweest zijn zo'n grote groep grote vogels. Foto genomen??? Of waren ze u te snel af?

frankje wat een mooie bewerking. Om in de sfeer te blijven....
Bloemeke, An-W, puzzel, ook reeds wat komen drinken hier.
Beste mensen, ik zal jullie laten want moet nog een boodschap doen voor de middag. Anders hebben we geen eten.

Tot latersss...
geen weer om een hond door te jagen!
Best binnen blijven en ondertussen wat betalingen afwerken. Komt daar nu nooit een eind aan??
Hey Sita, ik lag al onder de wol hoor toen u langs kwam.
Bekske, bedankt voor uw nieuwjaarskaartje.
Tja, lockdown feestjes, ik erger mij daar ook zo aan. Die mensen hebben geen besef met wat ze bezig zijn.
Jadi, moet mooi geweest zijn zo'n grote groep grote vogels. Foto genomen??? Of waren ze u te snel af?
frankje wat een mooie bewerking. Om in de sfeer te blijven....
Bloemeke, An-W, puzzel, ook reeds wat komen drinken hier.
Beste mensen, ik zal jullie laten want moet nog een boodschap doen voor de middag. Anders hebben we geen eten.
Tot latersss...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo
daarjuist een lekkere koffie gedronken sè en die smaakte
jadi niet in jou normale doen zo te zien , allé hopelijk is dat dipje rap voorbij
ik heb daar eigenlijk geen last van van al die toestanden door corona enz.
maar ja iedereen is anders hé
en die zwerm reigers die daar bij jou voorbij vloog dat zullen waarschijnlijk kraanvogels geweest zijn want een reiger vliegt altijd alleen en kraanvogels zijn trekvogels en vliegen in een grote groep en ze gelijken een beetje op reigers als ze daar in de lucht vliegen
en in het rusthuis waar mijn schoonouders zijn daar mag er al gans de zomer geen bezoek binnen en nu ook niet ondanks dat er daar nog geen corona is vastgesteld
Bertje ook zo'n hondenweertje bij jou zie ik , awel ik denk dat ik vandaag nie veel zal buiten komen
allé nu nog efkes naar de apotheek sè om een zak nodige snoepjes voor de gezondheid op peil te houden
daaaaag

daarjuist een lekkere koffie gedronken sè en die smaakte
jadi niet in jou normale doen zo te zien , allé hopelijk is dat dipje rap voorbij
ik heb daar eigenlijk geen last van van al die toestanden door corona enz.
maar ja iedereen is anders hé
en die zwerm reigers die daar bij jou voorbij vloog dat zullen waarschijnlijk kraanvogels geweest zijn want een reiger vliegt altijd alleen en kraanvogels zijn trekvogels en vliegen in een grote groep en ze gelijken een beetje op reigers als ze daar in de lucht vliegen
en in het rusthuis waar mijn schoonouders zijn daar mag er al gans de zomer geen bezoek binnen en nu ook niet ondanks dat er daar nog geen corona is vastgesteld
Bertje ook zo'n hondenweertje bij jou zie ik , awel ik denk dat ik vandaag nie veel zal buiten komen
allé nu nog efkes naar de apotheek sè om een zak nodige snoepjes voor de gezondheid op peil te houden
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Was ik weer.
Vanmorgen de sleutel ingeleverd van ons oude huis.
Eindelijk daar klaar.
Afgelopen dagen behoorlijk wat pech gehad.
Man is door zijn rug gegaan en lag languit, die heeft zich het weekend redelijk kalm moeten houden
Zaterdag de band van de aanhanger stuk, wat ons een hele middag gekost heeft, waar we verder niets konden doen.
Gisteren tot half 11 zijn we nog bezig geweest om de boel om huis af te krijgen.
Nu gaan we bezig om de boel op orde te krijgen
Er moet nog het nodige uitgepakt en opgeruimd worden
Vanmorgen de sleutel ingeleverd van ons oude huis.
Eindelijk daar klaar.
Afgelopen dagen behoorlijk wat pech gehad.
Man is door zijn rug gegaan en lag languit, die heeft zich het weekend redelijk kalm moeten houden
Zaterdag de band van de aanhanger stuk, wat ons een hele middag gekost heeft, waar we verder niets konden doen.
Gisteren tot half 11 zijn we nog bezig geweest om de boel om huis af te krijgen.
Nu gaan we bezig om de boel op orde te krijgen
Er moet nog het nodige uitgepakt en opgeruimd worden
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Jadi , je mag hier klagen hoor , en niet vreemd hoor dat dipje . Hebben veel mensen last van.
Inge hoofdstuk afgesloten , nu lekker in je nieuwe huisje.
Z'bloemeke , niet pillen en snoepjes door elkaar halen he ?
Bert , hier ook regen . Echt weer om rekeningen te betalen
Bekske , ook fijne feestdagen .
Frankje , mooi winterplaatje weer .
Marietteke nog gefeliciteerd voor Sookie .
Het is vandaag 21 december de kortste dag / langste nacht van het jaar ( winter zonnewende ).

Inge hoofdstuk afgesloten , nu lekker in je nieuwe huisje.
Z'bloemeke , niet pillen en snoepjes door elkaar halen he ?
Bert , hier ook regen . Echt weer om rekeningen te betalen
Bekske , ook fijne feestdagen .
Frankje , mooi winterplaatje weer .
Marietteke nog gefeliciteerd voor Sookie .
Het is vandaag 21 december de kortste dag / langste nacht van het jaar ( winter zonnewende ).
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Voelde mezelf vanmorgen redelijk, kon ‘t toen niet laten om even bij mijn bootje de REMIE te gaan kijken of alles daar nog in orde was.
mijn vrouw Gina was ‘t daar in eerste instantie niet helemaal mee eens, maar ik met mijn overredingskracht en geruststellende woorden is ’t toch gelukt om weg te komen.En wat dacht U, alles oké daar gelukkig..!
Op de terugweg zag ik nog een liefhebber met een rotvaart de Hollandse IJssel over scheren op deze zeer sombere, grijze en regenachtige dag.
Kreeg net de kans om het op een plaatje vast te leggen door de voorruit van onze

Gisteren schreef ik dit:
Nu is de desbetreffende man (73 jaar) (schoonvader van onze zoon) net met spoed opgehaald door de ambulance en ligt direct nu al aan de beademing in het ziekenhuis… zo snel kan het dus allemaal gaan..!
Dus a.u.b. beste Luitjes, let en blijf goed opletten verdorie hè..!
Op tafel als diner rond de klok van 17:30u. zal o.a. onderstaande staan om te verorberen:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog ‘n fraaie dag en avond verder toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Wat vreselijk , ja zo snel kan het gaan . Sterkte voor je schoondochter haar vader .
Maar er zijn toch nog wappies die corona wegzetten als een griepje en gewapend met pan en pollepel kansloos staan te joelen onder Mark Rutte zijn torenkamertje . Hersenloos volk
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Helemaal mee eens, betere bewoordingen zijn er denk niet An.
Nu moet ik wel ook opmerken dat de man in kwestie er ook niet al te serieus mee omging begreep ik van onze zoon.
Vriendelijke groet,
en
-
Dat wel Thijli.
De man is weduwnaar, staat vaak klaar om alles en iedereen te helpen.
Maar verliest/verloor dan nu de veiligheid uit 't oog i.v.m. het coronavirus.
Hij was/is nu bezig met het doneren van een nier in vergevorderd stadium.
Ik bedoel maar... behulpzaam zat..!
Vriendelijke groet,
en
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
fietske blijft op stal hoor ,
is al heel de dag aan 't regenen ,
bertje , remie , bedankt voor de mooie bewerking van foto van sookie
mama ingne, en de verhuis eindelijk achter de rug ,
ja brengt véél werk mee , zeker als je nog wat tegenslag hebt
Remie , sterkte voor je dochter en schoonzoon ,
kan inderdaad vlug gebeurd zijn ,
En weeral kontent zeker , dat je effe naar je boot kan gaan zien ,
jadi , ja die "dipjes " zijn er nu eenmaal ,
ik ken er ook alles van , maar we houden de moed erin hoor lieveke ,
bloemeke 'n tasje koffie ,
gaat er altijd wel in ,
ons "bakje troost "
Bertje ja erg die feestjes ,
ik vind het ook héél erg dat mijn zoon en schoondochtertje niet mogen komen eten
met kerstavond , maar ik hou me aan de regels , ho erg ook
thijli an wildflower , frankje sita lenka , bekske
fijne avond allemaal
geluk vind je onverwacht