Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Wens ik jullie uit de grond van mijn hart.
Gisteren kleinzoon niet geweest, had buikgriep.
Staf naar dagkliniek ,twee zakjes bloed moeten hem er zoveel mogelijk enkele weken bovenop helpen.
Veveke, zulke knuffelmomenten zijn hartverwarmend. Nu maar hopen dat 2021 ons naar het mogelijke normale brengt.
Heb me moeten inhouden, hoe is het mogelijk. Had frietpot proper gemaakt, stond in de veranda. Wij bakken frietjes buiten. Staf zou het doen. Daar het wat fris was verwarmde Staf het frietvet in de veranda, om nadien naar achter te dragen.
Kwam er toevallig er achter omdat na het buiten zetten de frietjes snel klaar waren.
Normaal doen we de verse olie erin als hij buiten staat.
Kwam binnen zonder adem en zag lijkbleek, had wel frietjes bij.
Gelukkig liep het goed af ,
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Nu het jaar stilaan naar het einde loopt wil ik jullie nog even groeten.
Ik zit minder en minder aan de pc, laptop... Kom haast niet meer buiten dus weinig te vertellen. Vandaag heb ik de berichten van jullie bij gelezen.
Veve wens je veel sterkte met de zorgen ivm je moeder. Ik herken je situatie, heb hetzelfde meegemaakt.
Maar nu mis mijn moeder nog elke dag... Sinds mijn man gestorven is, belde ze mij elke dag en toen dat niet meer ging en ze uiteindelijk naar het rusthuis moest, ben ik elke dag bij haar langs geweest. En nu is mijn leven zo leeg, ook door dat vreselijke virus. Had me mijn pensioen toch anders voorgesteld... Maar nu het vaccin er komt zal het hopelijk beter gaan in 2021. Maar ondertussen glipt de tijd door mijn vingers...
Veel vreugde is er hier niet te rapen. Waar ik mij aan optrek is de wekelijkse wandeling samen met mijn zus, whatsappen met vriendinnen, Netfflix en vooral muziek. Dankzij de aanrader van Veve heb ik ook andere operazangers leren kennen en waarderen. Zó mooi. Via Youtube is de muziekkwaliteit niet altijd even goed maar via Spotify is het genieten.
Voor de liefhebbers een linkje via Youtube:
KLIKJE
Ik schrok toen ik het berichtje van Rita las... " 'k ben ff weggezonken" Toch niet Rita dacht ik??? Ondertussen lijkt ze de draad toch weer op te nemen. Het duurt te lang hé, het missen van contacten speelt iedereen parten
Heb het er ook verschrikkelijk moeilijk mee.
De feestdagen zullen in mineur verlopen. Vreesde dat ik alle dagen alleen zou zijn - mijn contact is mijn zus maar tijdens de feestdagen gaan de kinderen voor hé. Waar ik alle begrip voor heb. Ze zullen al keuzes moeten maken van wie langs mag komen. Mijn zus die mijn contactpersoon is, heeft maar één dochter en als fanatieke snowboarder is die vorige vrijdag met haar man toch op sneeuwvakantie vertrokken naar Zwitserland. Zij blijft bij hoog en laag beweren dat die vakantie net zo veilig of onveilig is als hier. Ze zijn met de auto naar een gebied in Zwitserland vertrokken waar er mag geskied worden. Ze huren een appartement en buiten de skipiste is verder niets open. De skilift mogen ze alleen met hun bubbel nemen en het wordt streng gecontroleerd. Bovendien is er weinig volk... tja
Maar voor mij betekent het dat ik Kerstdag bij mijn zus kan doorbrengen - zo zie je maar "elk nadeel, heeft zijn voordeel"
Corry, jij hebt het ook niet gemakkelijk - als Staf er weinig over zegt is het inderdaad verstandig om de vinger aan de pols te houden via de huisdokter. Ik heb dat toen mijn man ziek was te weinig gedaan. Hij minimaliseerde alles en deed zich véél beter voor dan dat hij zich voelde. Maar hij stond op zijn privacy en ik respecteerde dat - maar ben jaren ongerust en bang geweest. Het heeft mij getekend...
Ivette, proficiat met je krantje - dat je dat toch nog klaarspeelt in deze rare tijden is bewonderenswaardig. Vind het ook leuk dat je aan mij denkt en Racing Genk een beetje volgt
Ze doen het goed maar kampioen zijn ze nog niet hoor. Voor mij is de beleving ook anders - ben er niet meer zo mee bezig. Ik heb ondertussen wel opnieuw Playsports zodat ik de matchen live kan volgen. Maar zonder supporters is het toch niet dat hé. Niet te geloven eigenlijk dat het pas van mei vorig jaar geleden is dat ze kampioen speelden. Toen konden we nog wildvreemden knuffelen en samen vieren. Nu heb ik sinds 11 maart niemand meer kunnen vastpakken, zelfs geen familie...
En bij meme-rietje zijn de werkzaamheden achter de rug. Je zal wel tevreden zijn!
En nu rest me alleen nog iedereen fijne feestdagen te wensen, zeker ook diegenen die net als ik, minder komen schrijven... Erika, Oma-dina, Michelly, Majoker en wie ik nog vergeet
Hou jullie goed!
Viv
KLIKJE

eentje van op de Teut in Zonhoven
Ik zit minder en minder aan de pc, laptop... Kom haast niet meer buiten dus weinig te vertellen. Vandaag heb ik de berichten van jullie bij gelezen.
Veve wens je veel sterkte met de zorgen ivm je moeder. Ik herken je situatie, heb hetzelfde meegemaakt.
Maar nu mis mijn moeder nog elke dag... Sinds mijn man gestorven is, belde ze mij elke dag en toen dat niet meer ging en ze uiteindelijk naar het rusthuis moest, ben ik elke dag bij haar langs geweest. En nu is mijn leven zo leeg, ook door dat vreselijke virus. Had me mijn pensioen toch anders voorgesteld... Maar nu het vaccin er komt zal het hopelijk beter gaan in 2021. Maar ondertussen glipt de tijd door mijn vingers...
Veel vreugde is er hier niet te rapen. Waar ik mij aan optrek is de wekelijkse wandeling samen met mijn zus, whatsappen met vriendinnen, Netfflix en vooral muziek. Dankzij de aanrader van Veve heb ik ook andere operazangers leren kennen en waarderen. Zó mooi. Via Youtube is de muziekkwaliteit niet altijd even goed maar via Spotify is het genieten.
Voor de liefhebbers een linkje via Youtube:
KLIKJE
Ik schrok toen ik het berichtje van Rita las... " 'k ben ff weggezonken" Toch niet Rita dacht ik??? Ondertussen lijkt ze de draad toch weer op te nemen. Het duurt te lang hé, het missen van contacten speelt iedereen parten
De feestdagen zullen in mineur verlopen. Vreesde dat ik alle dagen alleen zou zijn - mijn contact is mijn zus maar tijdens de feestdagen gaan de kinderen voor hé. Waar ik alle begrip voor heb. Ze zullen al keuzes moeten maken van wie langs mag komen. Mijn zus die mijn contactpersoon is, heeft maar één dochter en als fanatieke snowboarder is die vorige vrijdag met haar man toch op sneeuwvakantie vertrokken naar Zwitserland. Zij blijft bij hoog en laag beweren dat die vakantie net zo veilig of onveilig is als hier. Ze zijn met de auto naar een gebied in Zwitserland vertrokken waar er mag geskied worden. Ze huren een appartement en buiten de skipiste is verder niets open. De skilift mogen ze alleen met hun bubbel nemen en het wordt streng gecontroleerd. Bovendien is er weinig volk... tja
Maar voor mij betekent het dat ik Kerstdag bij mijn zus kan doorbrengen - zo zie je maar "elk nadeel, heeft zijn voordeel"
Corry, jij hebt het ook niet gemakkelijk - als Staf er weinig over zegt is het inderdaad verstandig om de vinger aan de pols te houden via de huisdokter. Ik heb dat toen mijn man ziek was te weinig gedaan. Hij minimaliseerde alles en deed zich véél beter voor dan dat hij zich voelde. Maar hij stond op zijn privacy en ik respecteerde dat - maar ben jaren ongerust en bang geweest. Het heeft mij getekend...
Ivette, proficiat met je krantje - dat je dat toch nog klaarspeelt in deze rare tijden is bewonderenswaardig. Vind het ook leuk dat je aan mij denkt en Racing Genk een beetje volgt
En bij meme-rietje zijn de werkzaamheden achter de rug. Je zal wel tevreden zijn!
En nu rest me alleen nog iedereen fijne feestdagen te wensen, zeker ook diegenen die net als ik, minder komen schrijven... Erika, Oma-dina, Michelly, Majoker en wie ik nog vergeet
Hou jullie goed!
Viv
KLIKJE

eentje van op de Teut in Zonhoven
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
Oh Viv wat doet het goed jou hier weer eens te lezen; we missen je hier net zoals vele andere maatjes.
'k heb er begrip voor hoor 't is niet altijd even makkelijk
maar
misschien kan het deugd doen hier af en toe eens je hart te mogen luchten.
Voor 2021 hoop ik dat je alles wat je nu zo mist dubbel en dik kan inhalen.
Moed houden !
Supermooi kaartje Ivette, je kunt het zo mooi verwoorden.
Tja Corry moest het een kleine zijn je gaf hem er eentje op zijn blote kont hé.
Mijn dagje is helemaal anders verlopen dan ik vanmorgen kon denken.
Telefoontje van schoonzoon vanmorgen dat hij dringend zijn wagen moest binnen doen maar wat is een loodgieter zonder auto ?
Van de garage kon hij geen vervangwagen krijgen...wegens Corona ...... (hoe te verklaren ????)
Mijn ventje heeft hem dus wat rondgereden vandaag en vanmiddag is hij hier komen eten dan ook.
Tja zo heb ik dan toch weer eens iemand in huis gehad
Menu : biefstuk - puree - boterboontjes.
Oh Viv wat doet het goed jou hier weer eens te lezen; we missen je hier net zoals vele andere maatjes.
'k heb er begrip voor hoor 't is niet altijd even makkelijk
maar
misschien kan het deugd doen hier af en toe eens je hart te mogen luchten.
Voor 2021 hoop ik dat je alles wat je nu zo mist dubbel en dik kan inhalen.
Moed houden !
Supermooi kaartje Ivette, je kunt het zo mooi verwoorden.
Tja Corry moest het een kleine zijn je gaf hem er eentje op zijn blote kont hé.
Mijn dagje is helemaal anders verlopen dan ik vanmorgen kon denken.
Telefoontje van schoonzoon vanmorgen dat hij dringend zijn wagen moest binnen doen maar wat is een loodgieter zonder auto ?
Van de garage kon hij geen vervangwagen krijgen...wegens Corona ...... (hoe te verklaren ????)
Mijn ventje heeft hem dus wat rondgereden vandaag en vanmiddag is hij hier komen eten dan ook.
Tja zo heb ik dan toch weer eens iemand in huis gehad
Menu : biefstuk - puree - boterboontjes.
Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05

Maatjes, ik wil iedereen van harte fijne feestdagen wensen en een sprankelend , gelukkig en gezond nieuw jaar.
Ik wens jullie
licht en vreugde
tederheid en de liefde van jullie leven
een warm nest en mensen die van jullie houden
gezellige uren en avonden met vrienden
een schouder om op te leunen
een een hand om te grijpen als jullie het nodig hebben
en daarbovenop duizend redenen om te lachen.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Ik zou kunnen beginnen met het snertweer, maar nee, dat wil ik niet doen. Het is winter, dus is het ook normaal. Maar ja, nu is het toch lastiger.
Ik heb al jullie lieve mooie wensen met heel veel dank aangenomen. Het doet met goed, en stemt me toch weer hoopvol !
Soms is het echt wel lastig om je glimlach te bewaren, en het alleenzijn positief te nemen. Ik heb dat ook, en zou zo graag mijn kinderen en kleinkinderen kunnen uitnodigen, om hen samen te zien genieten....en elkaar eens te kunnen knuffelen.
Ik wil ook geen keuze maken, dus blijft iedereen thuis, en hopelijk kunnen we in de lente ons feestje plannen ????
Maar lieve mensen, we moeten blijven hopen, dat weet ik wel.
Voor jullie allemaal, hoe je kerst ook viert, een gezellige dag, en hoopvolle vooruitzichten !
Groetjes, omadina
Ik zou kunnen beginnen met het snertweer, maar nee, dat wil ik niet doen. Het is winter, dus is het ook normaal. Maar ja, nu is het toch lastiger.
Ik heb al jullie lieve mooie wensen met heel veel dank aangenomen. Het doet met goed, en stemt me toch weer hoopvol !
Soms is het echt wel lastig om je glimlach te bewaren, en het alleenzijn positief te nemen. Ik heb dat ook, en zou zo graag mijn kinderen en kleinkinderen kunnen uitnodigen, om hen samen te zien genieten....en elkaar eens te kunnen knuffelen.
Ik wil ook geen keuze maken, dus blijft iedereen thuis, en hopelijk kunnen we in de lente ons feestje plannen ????
Maar lieve mensen, we moeten blijven hopen, dat weet ik wel.
Voor jullie allemaal, hoe je kerst ook viert, een gezellige dag, en hoopvolle vooruitzichten !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Kerstweer ???
Hoe zou dat moeten zijn ???
In ieder geval niet wat we nu hebben
reg, buien, regen.... ze wisselen elkaar af.
Buiten komen zit er precies niet in vandaag
Alleen tot aan de postbus op 500 m om nog enkele kaartjes te bussen.
Menu : Gegratineerde St. Jacobsschelp, Coq au vin met selderpuree, russische boterhammetjes .en dit alles voor 2
vanavond
'k heb me dus toch al ff in de keuken kunnen bezig houden
Voor morgen : Boullabaisse vd traiteur
Hoe zou dat moeten zijn ???
In ieder geval niet wat we nu hebben
Buiten komen zit er precies niet in vandaag
Alleen tot aan de postbus op 500 m om nog enkele kaartjes te bussen.
Menu : Gegratineerde St. Jacobsschelp, Coq au vin met selderpuree, russische boterhammetjes .en dit alles voor 2
'k heb me dus toch al ff in de keuken kunnen bezig houden
Voor morgen : Boullabaisse vd traiteur
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Deze foto maakt me blij, al is dit kleintje geen familie ze vertederd me met haar schattig snoetje.
Onze kindjes en Jarne hun plus broer samen met mama een videofoon gedaan, het was hartverwarmend.

Vandaag een dag zoals er vele zijn, Kerstgevoel is niet zoals anders.
Nog een fijne dag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Zalige Hoogdag van Kerst iedereen

Groetjes van meme-rietje,
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
IEDEREEN VROLIJK KERSTFEEST!
Vanavond is er op ZDF om 20u15 een show met Helene Fischer .
DE SAMENVATTING MET VELE GASTEN UIT DE VORIGE 9 KERSTSHOWS omdat er nu wegens Corona dit jaar geen nieuwe show met publiek kon gemaakt worden.
Voor de liefhebbers van Duitse shows: het zal de moeite zijn!
Groetjes Yvette, veel kijkplezier!
Vanavond is er op ZDF om 20u15 een show met Helene Fischer .
DE SAMENVATTING MET VELE GASTEN UIT DE VORIGE 9 KERSTSHOWS omdat er nu wegens Corona dit jaar geen nieuwe show met publiek kon gemaakt worden.
Voor de liefhebbers van Duitse shows: het zal de moeite zijn!
Groetjes Yvette, veel kijkplezier!
Ivette