Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Fijne Kerst voor allemaal.

Rustig glijden de dagen voorbij.
We zitten in een stramien , van dagelijkse dingen.
Om de 3 weken naar de Kine met Jan , in Hasselt.
Even bij Anita aan de deur stoppen ,dan hebben we ze nog eens gezien.
Om de 14 dagen naar ons ma, bij goed weer wandelen rond het rusthuis.
Genieten van wat kan .
Veve veel sterkte , Drukte met mama , maar vooral veel liefde.
Corry ,toekijken van de zijlijn , wat Staf gezondheid betreft.
Rietjes, geniet van je foto's , wandelen tof.
Ivette , kerstshow en vele bezigheden.
Meme- Rietje , je zit in het nieuw .
Oma-Dina knuffelen ,zit er nog niet in , zien op afstand
Michelly ,rustige dagen
Viv ,als we Schulen passeren denk ik aan je.
Erika mooie bloempjes , we gaan niet naar de markt ,dus geen knollen dit jaar.
Knuffel aan allen , blijf gezond .
groetjes Joke

Rustig glijden de dagen voorbij.
We zitten in een stramien , van dagelijkse dingen.
Om de 3 weken naar de Kine met Jan , in Hasselt.
Even bij Anita aan de deur stoppen ,dan hebben we ze nog eens gezien.
Om de 14 dagen naar ons ma, bij goed weer wandelen rond het rusthuis.
Genieten van wat kan .
Veve veel sterkte , Drukte met mama , maar vooral veel liefde.
Corry ,toekijken van de zijlijn , wat Staf gezondheid betreft.
Rietjes, geniet van je foto's , wandelen tof.
Ivette , kerstshow en vele bezigheden.
Meme- Rietje , je zit in het nieuw .
Oma-Dina knuffelen ,zit er nog niet in , zien op afstand
Michelly ,rustige dagen
Viv ,als we Schulen passeren denk ik aan je.
Erika mooie bloempjes , we gaan niet naar de markt ,dus geen knollen dit jaar.
Knuffel aan allen , blijf gezond .
groetjes Joke
ken je zelf,deel je kennis.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Zalige kerstdag allemaal!
De zon schijnt in onze living maar zal niet blijven duren denk ik!
Joke fijn om jou hier nog eens te treffen!
Viv blij om jou ook weer hier tegen te komen, je moet dat vaker doen ik lees je graag!
Corry mooi de zusjes op de foto met hun plusbroertje en de kleine Eleonore!
Yvette dank voor de tip...maar sorry hoor ik ben fan van Jonas Kaufmann maar we kijken nooit naar een Duitse show!
Hebben weer lang geslapen maar lagen dan ook laat in bed het was 01u30!
Ventje is een kaastaart aan het bakken voor deze namiddag en straks gaan we eten: kippenbouten in rode wijn met aardpeer en waterkers!
Nog een fijne kerstdag en tot later daag...

De zon schijnt in onze living maar zal niet blijven duren denk ik!
Joke fijn om jou hier nog eens te treffen!
Viv blij om jou ook weer hier tegen te komen, je moet dat vaker doen ik lees je graag!
Corry mooi de zusjes op de foto met hun plusbroertje en de kleine Eleonore!
Yvette dank voor de tip...maar sorry hoor ik ben fan van Jonas Kaufmann maar we kijken nooit naar een Duitse show!
Hebben weer lang geslapen maar lagen dan ook laat in bed het was 01u30!
Ventje is een kaastaart aan het bakken voor deze namiddag en straks gaan we eten: kippenbouten in rode wijn met aardpeer en waterkers!
Nog een fijne kerstdag en tot later daag...

You only have one life...live it!
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26

Wat een kerst? om snel te vergeten.

Zo heeft mijn bloem erop geregageerd van de ene dag op de andere
Sinds gisteren morgend telefoon, zus in depressie belde mij, ik in aller ijl naar daar. Kon schoonbroer niet bereiken ik in paniek huisdokter gebeld andere zus gebeld, had echt bang dat ze een infarkt zou krijgen ben anders zelden in paniek. Dit is mee een oorzaak van de corona voor mijn zus, ikzelf heb er weinig of geen last van, ben gewoon alleen te zijn en voor alles zelf een oplossing te vinden. Zorg al 50 jaar voor mezelf.
Niet aantrekken hé het moest effe van mij af.
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Een dag met een gouden randje
Wat zeg ik, een dikke gouden rand
Tegen de regels in zijn I&K met Maurice op kerstbezoek gekomen.
We hebben afstand gehouden aan tafel, voldoende handjes gewassen...
maar toch eens kunnen gezellig kletsen en een gezelschapspelletje doen
'k denk dat ik goed zal slapen volgende nacht.
Oh Corry wat worden ze groot en mooi
Oei Erika en alles nu OK met zus ?
Tja de enen kunnen het alleen zijn, het gemis van vanalles en nog wat en alles wat Corona nog met zich meebrengt beter verwerken dan de anderen hé.
Wat zeg ik, een dikke gouden rand
Tegen de regels in zijn I&K met Maurice op kerstbezoek gekomen.
We hebben afstand gehouden aan tafel, voldoende handjes gewassen...
maar toch eens kunnen gezellig kletsen en een gezelschapspelletje doen
'k denk dat ik goed zal slapen volgende nacht.
Oh Corry wat worden ze groot en mooi
Oei Erika en alles nu OK met zus ?
Tja de enen kunnen het alleen zijn, het gemis van vanalles en nog wat en alles wat Corona nog met zich meebrengt beter verwerken dan de anderen hé.
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
Alvast één moeilijke dag doorgekomen.
Goed geslapen ?
Nee, er spookt teveel door mijn hoofd, daar zou toch een aan/uit knopje voor moeten zijn hé.
Is het nu zaterdag of maandag vroeg ik me vanmorgen af
en 'k ben maar beginnen kuisen
wat het wel zeker is : restjesdag
vanmiddag dus Boullabaisse en met de koffie nog een stevig stuk kerstbuche
Voor de rest, we zien nog wel; zal veel van het weer afhangen.
Alvast één moeilijke dag doorgekomen.
Goed geslapen ?
Nee, er spookt teveel door mijn hoofd, daar zou toch een aan/uit knopje voor moeten zijn hé.
Is het nu zaterdag of maandag vroeg ik me vanmorgen af
en 'k ben maar beginnen kuisen
wat het wel zeker is : restjesdag
vanmiddag dus Boullabaisse en met de koffie nog een stevig stuk kerstbuche
Voor de rest, we zien nog wel; zal veel van het weer afhangen.
Oud maar niet Out
-
Goede middag allemaal!
Alles bijgelezen...fijn Rita zo een onverwachte dag met een gouden randje!
Iemand gekeken naar FC de kampioenen gisterenavond...ik ben er nooit geen fan van geweest maar wij dachten die kerstspecial zal wel de moeite zijn...noppes wij vonden het verschrikkelijk!
De bedoeling als ode aan Johny Voners was wellicht goed, maar bedroevend scenario en ongelooflijk slecht geacteerd. Al vond ik dat Niels Destadsbader wel goed in zijn rol zat!
Vermoedelijk goed als verwerkingsproces van de acteurs, maar onnodig hier een aflevering van te maken.
Anders niet speciaals te melden...straks om 15u zoals elke dag op ziekenbezoek.
wens jullie nog een gezellige zaterdag tot later daag...
Alles bijgelezen...fijn Rita zo een onverwachte dag met een gouden randje!
Iemand gekeken naar FC de kampioenen gisterenavond...ik ben er nooit geen fan van geweest maar wij dachten die kerstspecial zal wel de moeite zijn...noppes wij vonden het verschrikkelijk!
De bedoeling als ode aan Johny Voners was wellicht goed, maar bedroevend scenario en ongelooflijk slecht geacteerd. Al vond ik dat Niels Destadsbader wel goed in zijn rol zat!
Vermoedelijk goed als verwerkingsproces van de acteurs, maar onnodig hier een aflevering van te maken.
Anders niet speciaals te melden...straks om 15u zoals elke dag op ziekenbezoek.
wens jullie nog een gezellige zaterdag tot later daag...
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Goede middag,
Nee Veve, ik heb (gelukkig?) niet gekeken naar de Kampioenenfilm... Al heb ik wel goede herinneringen aan hun vorige film en de vele herhalingen op tv. De bewoners op Ter Heide vinden die namelijk wel goed. Gelukkig verschillen smaken hé en we zijn niet verplicht om te kijken.
Toen hun vorige film in première ging, had het Genker Plantencentrum de alle zalen van de Euroscoop afgehuurd voor Ter Heide. De zalen zaten stampvol en de opbrengt van de ticketverkoop was voor Ter Heide. De acteurs waren ook daar en achteraf kon iedereen met hen op de foto. Ik kon er natuurlijk ook niet aan ontsnappen...

Ik lijk wel erg klein langs hen...
Rita, gisteren een dag met een gouden randje voor jou! Kan het geloven. Toen ik een paar dagen geleden hoorde dat kinderen onder de twaalf wel meetellen voor dat ene contact binnenshuis had ik al dadelijk de bedenking wie zich strikt aan die maatregel zou kunnen houden... In heel veel gevallen vangen de grootouders al kinderen na school op.
Voor mij was het gisteren ook een fijne dag, nog eens samen aperitieven en samen met anderen aan tafel eten... strikt volgens de coronavoorschriften. Vóór het dessert hebben we een fijne wandeling gemaakt waar mijn jongste zus ook op aansloot. Hoe lang was dat niet geleden dat we nog eens samen waren met de drie zussen! Het was dan ook nog perfect wandelweer! We waren nog langsgegaan bij een vriendin van ons moeder die jarig was. Sinds ma er niet meer is blijft zij toch nog om de veertien dagen bij mijn jongste zus langsgaan. We hebben een bloemetje afgegeven en aan de deur gezongen voor haar. Ze was er zichtbaar blij mee.
Erika, hopelijk gaat het ondertussen beter met je zus. Ik besefte gisteren nog maar eens hoe belangrijk mijn zussen voor mij zijn...
Hey Joke, kom je vaak in Schulen? Misschien ook aan het Schulens Meer al... is daar door de de bomenkap heel veel veranderd
Verder heb ik niets te melden. Eten maken moet ik vandaag ook niet - kreeg nog een heel diner mee van mijn zus
Nog een fijne zaterdagavond!
KLIKJE

Nee Veve, ik heb (gelukkig?) niet gekeken naar de Kampioenenfilm... Al heb ik wel goede herinneringen aan hun vorige film en de vele herhalingen op tv. De bewoners op Ter Heide vinden die namelijk wel goed. Gelukkig verschillen smaken hé en we zijn niet verplicht om te kijken.
Toen hun vorige film in première ging, had het Genker Plantencentrum de alle zalen van de Euroscoop afgehuurd voor Ter Heide. De zalen zaten stampvol en de opbrengt van de ticketverkoop was voor Ter Heide. De acteurs waren ook daar en achteraf kon iedereen met hen op de foto. Ik kon er natuurlijk ook niet aan ontsnappen...

Ik lijk wel erg klein langs hen...
Rita, gisteren een dag met een gouden randje voor jou! Kan het geloven. Toen ik een paar dagen geleden hoorde dat kinderen onder de twaalf wel meetellen voor dat ene contact binnenshuis had ik al dadelijk de bedenking wie zich strikt aan die maatregel zou kunnen houden... In heel veel gevallen vangen de grootouders al kinderen na school op.
Voor mij was het gisteren ook een fijne dag, nog eens samen aperitieven en samen met anderen aan tafel eten... strikt volgens de coronavoorschriften. Vóór het dessert hebben we een fijne wandeling gemaakt waar mijn jongste zus ook op aansloot. Hoe lang was dat niet geleden dat we nog eens samen waren met de drie zussen! Het was dan ook nog perfect wandelweer! We waren nog langsgegaan bij een vriendin van ons moeder die jarig was. Sinds ma er niet meer is blijft zij toch nog om de veertien dagen bij mijn jongste zus langsgaan. We hebben een bloemetje afgegeven en aan de deur gezongen voor haar. Ze was er zichtbaar blij mee.
Erika, hopelijk gaat het ondertussen beter met je zus. Ik besefte gisteren nog maar eens hoe belangrijk mijn zussen voor mij zijn...
Hey Joke, kom je vaak in Schulen? Misschien ook aan het Schulens Meer al... is daar door de de bomenkap heel veel veranderd
Verder heb ik niets te melden. Eten maken moet ik vandaag ook niet - kreeg nog een heel diner mee van mijn zus
Nog een fijne zaterdagavond!
KLIKJE

-
De kampioenen hebben me nog nooit kunnen bekoren, dus nu ook niet.
Wij hebben gekeken naar een eerder opgenomen natuurdocumentaire.
Viv, had jij het over mooi wandelweer ? Dan had je meer geluk dan wij, hier heeft het de hele dag geregend of toch gemiezerd.
Ja Zussen zijn (soms) een grote rijkdom hé.
Om de extra calorietjes van gisteren en vanmiddag wat af te werken zijn we vandaag nog maar eens op stap geweest, een wandeling van 10 km.
Coronaproof en modderig !!!
't was weer schoenen kuisen bij thuiskomst

Ivette : Zandvoorde, deelgemeente van Zonnebeke.
Wij hebben gekeken naar een eerder opgenomen natuurdocumentaire.
Viv, had jij het over mooi wandelweer ? Dan had je meer geluk dan wij, hier heeft het de hele dag geregend of toch gemiezerd.
Ja Zussen zijn (soms) een grote rijkdom hé.
Om de extra calorietjes van gisteren en vanmiddag wat af te werken zijn we vandaag nog maar eens op stap geweest, een wandeling van 10 km.
Coronaproof en modderig !!!
't was weer schoenen kuisen bij thuiskomst

Ivette : Zandvoorde, deelgemeente van Zonnebeke.
Oud maar niet Out
-
Goedenavond allemaal!
Goh Yvette wat spijt me dat, als ik dat had geweten had ik zeker gekeken...ben nu boos op mezelf!
Daarnet hebben wij gekeken naar de kerstspecial van “Merci voor de muziek” en het was prachtig en emotioneel!
Viv ja ge ziet ieder zijn smaak hé wat betreft de kampioenen, het zijn allen sympathieke acteurs daar niet van! Mooie song Perfect day!
Rita wandelen in de modder mij niet gezien
onze zoon en zijn gezinnetje daarentegen die laten zich ook niet afschrikken door de modder...

Zo ben er vandoor, wens jullie allen nog een goede nachtrust daag...
Goh Yvette wat spijt me dat, als ik dat had geweten had ik zeker gekeken...ben nu boos op mezelf!
Daarnet hebben wij gekeken naar de kerstspecial van “Merci voor de muziek” en het was prachtig en emotioneel!
Viv ja ge ziet ieder zijn smaak hé wat betreft de kampioenen, het zijn allen sympathieke acteurs daar niet van! Mooie song Perfect day!
Rita wandelen in de modder mij niet gezien

Zo ben er vandoor, wens jullie allen nog een goede nachtrust daag...
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Vera-maria, op ZDF om 22u30 is er een concert met Jonas Kaufmann! :
Ik had het gisterenmorgen zo hier gepost, het stond in het programma in mijn Primo, ik had ook het voorfilmke gezien op ZDF, het was echt de moeite, jammer!
Ik had merci voor de muziek opgenomen en nu al gekeken, ik vond het ook ontroerend mooi.
Deze namiddag André Rieux, ook een oude uitzending met al dat volk maar dat geeft niet
En nu is het meer dan tijd, ik geraak weer niet in mijn bed! Slaapwel allemaal!
Ik had het gisterenmorgen zo hier gepost, het stond in het programma in mijn Primo, ik had ook het voorfilmke gezien op ZDF, het was echt de moeite, jammer!
Ik had merci voor de muziek opgenomen en nu al gekeken, ik vond het ook ontroerend mooi.
Deze namiddag André Rieux, ook een oude uitzending met al dat volk maar dat geeft niet
En nu is het meer dan tijd, ik geraak weer niet in mijn bed! Slaapwel allemaal!
Laatst gewijzigd door Ivette op 27 dec 2020, 09:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Wind en regen in overdaad maakt dat alleen baasjes en honden buiten komen.
Voor het eerst heeft de transfusie bij Staf zichtbaar resultaat gebracht. Hebben een akkoord gesloten wanneer het minder gaat ik ALLES wat te heet of te zwaar is op mij neem.
Dag Joke, ook voor jullie een hele aanpassing, je hobby schilderen kan nu voluit aan bod komen. Heb je werken om met ons te delen ?
Vivke haar schrijven komt recht uit haar hart. Zussen een onschatbare waarden, kan er niet van meepraten. Lieve jullie wel gekend was zo goed als een zus, mis haar nog altijd.
Oudenburg is nog altijd niet aanwezig, onze kleinzonen komen regelmatig en spreken zich niet uit over, wat nu weer, en wij houden ons ook buiten een gesprek daarover. Dochter haar laatste boodschap was , neem een advocaat tegenover stout buurtje en laat mij met rust.
Veveke hoe is de gemoedstoestand van je mama ?
Dag Erikaatje, in een dip zitten komt op je af zonder ervan bewust te zijn, als er dan niemand is die je een hand rijkt kan je lichaam behoorlijk raar doen. Heb het in alle vormen ervaren. Gelukkig heb jij veel positieve gedachten en een sterke wil. Een super maatje dat ben je ook.
Rietepetietje, gaat het een beetje ? Je dagelijks plaatje zonder praatje geeft een gevoel van : er gebeurt daar niet veel, zoals bij vele. Gelukkig zijn huisdieren een troost in deze moeilijke tijden.
Rietjes, jullie dochter heeft aangevoeld wat jullie nodig hadden. Volgens kleinzoon missen en onze kindjes en ook zijn plus- dochters ons. Wij zouden maar in mei onze inentingen krijgen, zal nog even tanden bijten worden.
Dag Ivette, muziek luister ik via mijn koptelefoon, nu staat de duizend klassiekers op. Had ook je aanbeveling gelezen. De uitzending Merci voor de muziek op tv gezien. Kerstgedachten even doorgedrukt en NETFLIX af.
Omadina, ook voor jou een hele aanpassing. Je sport zet je contacten uit. Hoe stelt G. het , zal voor hem ook moeilijk zijn.
Dag Michelly, niet alleen die verdomde corona maakt het je moeilijk. Hoop dat je in aanmerking komt om een vaccinatie ze snel mogelijk te krijgen.
Maak me sterk met de gedachten ooit komt het weer goed, ook al laat het telkens littekens op je hart na.
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
man wat een rotweer,
toen ik waker kwam en dit hoorde had ik niet veel goesting om op te staan
ja rotweer, rottijd, het zit me tot hier
weer een dag dat ik niemand zie
alleen een wandelingske op het wandelpad
en als ik chance heb kom ik misschien iemand tegen