In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

27 dec 2020, 12:55

MJ dat was dan aflossing van de wacht aan zee.
Ik weg en jij naar ginder.

Het is dus echt geen weer om een hond door te jagen.
Ik ben alle restjes bijeen aan het zoeken, want nu ga ik niet fietsen om eten te halen.
Ik loop een beetje verloren in mijn eigen huis.
Dat is altijd zo als ik weg geweest ben.

MM is weggewaaid vrees ik aan de zee.

Clive en Anjelier hondjes geen goesting om buiten te gaan?
Je kan ze geen ongelijk geven.

Voor eventueel geïnteresseerden het vervolg van de pull

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 27 dec 2020, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje

27 dec 2020, 12:56

Dat is dus de pas van de kraag bovenaan tot aan d splitsing voor d mouwen.
De kabel zit op de schouders en gaat op de mouw verder naar beneden.
De uitleg apart omdat ik al genoeg gepruld had om de afbeelding geladen te krijgen.

mammyretro

27 dec 2020, 16:12

goede namiddag

clive ja hier is het vandaag rustig, ,
plus klein dochter is alexandre (kl zoon )komen halen
hij is maar een nacht gebleven,
gisteren was het druk ,maar toch een fijne dag gehad
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

28 dec 2020, 08:17

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dat gaat een zeer mooie pull worden, denk als je deze met dezelfde kwaliteit in een betere boetiek gaat kopen je er gemakkelijk 250€ moet voor betalen. De kleur is ook heel goed gekozen.

Gisteren Muddy Maddy niet gezien, dat is niet van haar gewoonte. Hoop dat daar alles oké is.

Een gewone maandag vandaag, een mens snakt ernaar. Heb de keuken en de living al volledig gedaan, want manlief moet daar werken vandaag, het is er druk en zijn weekje verlof kan niet doorgaan. Nu ja, hij mag die dagen allemaal overbrengen naar volgend jaar. Mij vandaag vooral focussen op de was en de strijk. Heb gisteren een machine ophangwas gedaan, dat zijn spullen die niet in de droogkast mogen en dan heb ik nu nog 2 volle machines te gaan. En dan de strijk ervan doen natuurlijk.
Want het is dan misschien wel een gewone maandag, maar het is weer een korte werkweek.

Ik hoop van harte dat niemand stormschade heeft geleden, want het deed lelijk op sommige momenten. Zijn gisteren dan ook niet buiten geweest. Ook niet met Matice gaan wandelen, het was er echt het weer niet voor en bovendien is hij heel gevoelig wat waaien of stormen betreft = dan heel nerveus als je ermee buiten gaat . En net als Spaanse Woef houdt hij ook niet van regen. Buren waren weg gisteren, maar buurvrouw had een magnifiek kersttafeltje met beeldjes en een glazen vaas met een kaars erin voor haar voordeur gezet.
Daar dacht ik ineens aan, ben dan naar buiten gegaan om de spulletjes hier even in de garage te zetten, maar ze had er zelf aan gedacht.

Zo, ik ga mijn haren wassen en douchen en dan meteen boven de bad- en de slaapkamer doen en de waszak mee naar beneden nemen, die sorteren en dan de eerste machine instoppen.
Deze middag ga ik wel met Matice wandelen, liefst op een droog moment.

Ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Muddy Maddy

28 dec 2020, 08:29

Goede morgen seizoentjes,

Ja, ik was gisteren weggewaaid. ben erg laat opgestaan en heb extra pijnstillers moeten nemen bovenop een pijnpleister. Dus de pc bleef toe omdat ik na het middagmaal terug ben gaan liggen.
Ventje had met Suus gevideo-ed. Ze is naar huis moeten komen op kerst van bij haar vriendin omdat ze migraine kreeg en daar erg ziek van is. Daar de storm "bella" op komst was, had ik al last van mijn rug en dus heeft ventje terwijl Suus aan het appen was met de buurvrouw, een pijnpleister gelegd. de extra klevers die hij had gekocht en volgens de apotheek aan de carref. erg sterk waren, bleken op te krullen bij elke beweging. toen ventjes telefoon leeg was, heeft hij mij samen met een kersenpitkussentje naar bed gebracht en toen met mijn telefoon opnieuw wat te kletsen met Suus, tot de mijne ook leeg was. Gisteren dan spieringen gegeten met perzik en vandaag moet ventje de keuken opkramen want Poetsje moet de vloer doen. ze heeft echter ook nog strijk.
Als ze weer binnen komt en nog niet gegeten heeft, dan zal ze van mij eerst moeten eten. de laatste keer had ze nog niet gegeten en heeft een wafel en een cola naar boven meegedaan. dat vind ik niet kunnen, dus eerst deftig eten. Daarna mag ze gaan strijken en dan de beneden doen. alle vloeren.
vandaag eten we spaghetti en ventje heeft gezegd eerst te eten voor poetsje komt. anders is het weer na 5 uur. ( ze werkt van 13 tot 17 u)
Morgen naar de dokter voor bloedafname. woensdag naar moeder. we blijven niet eten. moeten nog boodschappen doen in de aldie ginder en gaan dan iets meebrengen dat rap op te warmen is.
ventje gaat morgen als ik bij de dokter ben, boodschappen gaan doen. tegen dat ik terug ben, zegt hij al terug te zijn.
Zo, ik ga nu eerst naar de boerderij. als het licht is buiten, hier wat opruimen zoals in het contract staat en om 12 u 30 de ramen openen tenzij er te veel wind is want dan waaien ze dicht. ( vooraan +achteraan als de voordeur opengaat)
Fijne maandag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

28 dec 2020, 10:10

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Gelukkig is de wind geluwd, het was
bangelijk zo'n wind... gelukkig voor zover
ik weet geen schade :roll: en bij jullie ook niet :)
De Kerstman is weer weg en al z'n pakjes zijn uitgedeeld :lol:

Een hele kalme dag gehad gisteren, en met vanalles
bezig geweest terwijl de moddercross aanstond
man-man, krijg zo'n was thuis :oops: :roll:
echt niet te doen...

clive niet buiten geweest en Matice houdt ook
niet van wind, groot gelijk, 't is te gevaarlijk
nog enkele dagen en we zijn aan het nieuwe jaar
hopen maar dat het voor iedereen beter wordt :oops:

M-M, ik moest lachen als je schreef dat poetsmeisje
eerst moest eten.. :lol: :lol: ik dacht aan het ontbijt van jou :oops: :roll: :lol:
Maak er een goeie laatste week van en sterkte...

Helena mooi breiwerk, ik kan het niet meer krijg krampen
in de handen en vingers bij brei en haakwerk. Ik heb het
nochtans altijd heel graag gedaan...
het zal heerlijk warm zijn als het klaar is :wink: Mooi!!!

mammyretro, plezant een logétje met kerst :lol:

Alle seizoentjes een fijne week nog
ook al is het weer een rare week :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

28 dec 2020, 11:42

Hallo iedereen,

HVT: wat kan je mooi breien en de kleur is ook goed gekozen.Ik wou dat ik het ook kon.

Deze morgend al vanalles gedaan.Om 8uur voor de laatste keer bij mijn huidige tandarts, die stopt ermee.Daarna direct naar de supermarkt , waar heel weinig volk was.Thuisgekomen alles uitgeladen en weggezet en dan gebeld naar "nieuwe "tandarts .Vorige tandarts ging mijn dossier doorsturen.

In de namiddag naar vader.Vanaf volgende week beginnen ze daar ook te vaccineren.

De ster is terug bij buren, die wisten niet dat die was weggewaaid.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

28 dec 2020, 15:31

@ alle seizoentjes :wink:
Ik kwam dit tegen op internet
en vind het mooi om te delen :)

Kerstwens...
Ik wens je wat warmte
in ki -grijze dagen ;
een opbeurend antwoord
bij twijfels of vragen...
Ik wens je een hand op je schouder
in tijden van verdriet
een zacht-helend woordje
dat je dan troost biedt...
Ik wens je wat zachtheid
als woorden te hard zijn ;
wat vrede en vreugde
als gedachten te zwart zijn...
Ik wens je wat licht
in momenten van zorgen
en zeker ook hoop
en wat uitzicht op morgen...
Ik wens ook veel moed
voor ons allemaal
dan wordt alles volgend jaar
misschien weer normaal !...

( Fons Wilms 26.12.2020

Fijne avond, een rustige nacht en tot morgen... :wink:

granny M

28 dec 2020, 23:15

Ik ga dadelijk naar bed met in mijn gedachten nog het lieve gedichtje , wat Oma-C doorstuurde en denk dat het precies is, wat wij allemaal wensen . Op zo'n gewone menselijke oprechte manier verwoord.
Dank je wel, Oma-C....

clive

29 dec 2020, 08:27

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dankjewel om dit mooie gedichtje met ons te delen.

Eén van ons brandalarmen begon deze nacht te piepen, het ging niet af, dus ik schrok niet, maar het piepte constant. En dan begin je daar naar te luisteren natuurlijk. Manlief was in diepe slaap, hij hoorde het niet. Maar toen hij deze ochtend opstond, hoorde hij het wel. Blijkt iets te zijn met de batterijen.

Verder weinig te vertellen.

Liefs en dikke knuffel aan jullie allen.

Oma-C

29 dec 2020, 09:37

Afbeelding

Nee geen sneeuw hier maar ik vond het een mooi plaatje :lol:
Goede morgen alle seizoentjes, 2° dus niks te warm
je voelt het direct als de rolluiken opgetrokken worden
Jaja, het is echt winter en dat zijn we nog niet gewoon :oops:

vandaag brengt schoondochter of zoon de boodschappen
't zullen de laatste zijn dit jaar :) ja dat klinkt raar :lol:
De regen van gisteren is gestopt maar alles ligt nog wel heel nat

clive de batterij van het brandalarm zal leeg of bijna leeg zijn
dan piept het om te waarschuwen dat het vervangen moet worden
ik heb dat ook al een paar keer gehad, een heel storend geluid
is dat gepiep :oops: :roll: en meestal is dat 's nachts hé :(
ik haal dat ding dan naar beneden en haal de batterij eruit
dan stopt het gepiep en zorg ik dat er een nieuwe batterij in kan...
die moet ik dan kopen want dat ligt niet in huis natuurlijk... :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag vandaag... blijf gezond en stay safe...
hier ook geen nieuws verder :oops: ....Tot later :)

Helena van Troje

29 dec 2020, 09:58

Goede morgen,

Ook hier worden vandaag de boodschappen gebracht.
Ik ga het maar riskeren de was buiten te hangen.
Het zijn allemaal lange broeken.
Dat droogt zo slecht op het rekje.
Verder weinig te vertellen.

Maak er een prettige dag van iedereen.
Oh ja, nog eens dank je wel voor de complimenten in verband met het breiwerk.

Muddy Maddy

29 dec 2020, 10:12

Goede morgen seizoentjes,

Ik kom net van de dokter waar er een bloedafname is gebeurd. volgend jaar terug om de uitslag te bespreken. Morgen naar moeder. wat zal dat nu weer zijn? :roll:
Poetsje is geweest en had alleen een eclairke op de tram gegeten. de volgende keer krijgt die een tas verse soep.
verder ook niet veel te vertellen.
Fijne dag en keep safe!
Cats Rule!

anjelierken

29 dec 2020, 11:37

Hallo iedereen,

Oma-C: een mooie kerstwens.

Clive: zoals Oma-C zegt , zal de batterij moeten vervangen worden.Hebben dat ook al voorgehad.Je kunt er kopen die 10jaar meegaan.Daarna moet je alles vervangen zowel het brandalarm als de batterij.Daar kun je geen nieuwe batterij insteken.

Hier heeft het ook al geregend, alles ligt nat.Manlief heeft deze morgend al de terras afgespoten, er lagen veel blaadjes op door de storm.De 2 oleanders waren omgevallen , manlief heeft ze rechtgezet, want alleen kan ik dat niet, die zijn te zwaar.Die oleanders blijven buiten staan, kunnen wel tegen enkele graden vorst.

In de keuken ruikt het lekker, en neen niet van eten maar van... een hyacint die in bloei staat.Weten jullie nog die 3 kerstvrouwen die ineens voor de deur stonden, wel, in dat kerstpakje zal ook een bloembol van een hyacint die nu in volle bloei staat, een zoete geur in de keuken.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

29 dec 2020, 14:17

Ik val weer in de prijzen :D Daarnet een grote bos rode tulpen gekregen, heb ze nog even in het koele achterhalleke gezet. Morgen kan ik met de mooie takken uit kerstboeket van de kinders weer een nieuwe vaas maken.
En een grote fles zelfgemaakte advocaat, ben daar zelf niet zo super zot van maar ben vergeten te vragen hoelang het goed blijft .... maar het zal wel opraken hoor, dan voel ik me echt een oud bommake. Mijn Oma moest er altijd nog een toef slagroom op.
Alleen van de verpakking werd ik al vrolijk ( laat staan van de inhoud later ) Zijn er onder jullie, die ook speciale lintjes e.d. in een zakje bewaren en die opnieuw gebruiken om een saai zelf ingepakt cadeautje op te fleuren ?
Voor de rest niet veel nieuws, ga dadelijk eens wat tv inhalen. Hebben jullie toevallig "Merci voor de muziek" gezien afgelopen zaterdag ? Daar was een item met een doof jongetje, woont hier bij mij aan de andere kant van het dorp. Zijn Oma woont bij mij in de straat, dus ik zie hem af en toe. De vele buren + kinderen rondom hem hem hebben een cursus "vertolken voor slechthorenden " gevolgd speciaal om met hem te kunnen "spreken" en het was echt een natuurlijk ontroerend , maar niet zeemzoet stukje in het mooie programma.
Tot zover, braaf blijven meisjes allemaal !