Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix

06 dec 2020, 10:26

Wij betalen hier zonder het te beseffen al een hele tijd die jiziya maar onder een verdoken vorm. Een man uit de buurt heeft dat eens zelf gezegd op de vraag of zij niet een beetje gegeneerd waren om al die voordelen die ze krijgen zomaar te accepteren zonder weinig of geen tegenprestatie. Hij zegde vlakweg dat dit de belasting was die wij moesten betalen om in vrede met hen te mogen samenleven. Ze zijn zelfs zo tolerant zegde dat we onze vrouwen "voorlopig" mogen houden.
Wat ik het ergste vind is de vrijwillige medewerking hieraan door een deel van onze eigen bevolking en van verschillende heel of half Belgische politici.
De zon is gratis voor iedereen

socrates

06 dec 2020, 14:13

Het Islamisme kan je vergelijken met een lavastroom die uit een vulkaan vloeit, die beweegt relatief traag maar gestaag. De stroom valt maar stil als de uitbarsting stopt. Zolang het de politieke krachten, achter de schermen van de Islam, goed uitkom; zal de Islam bevordert worden in zijn doelstelling om steeds grotere groepen van de wereld proberen te besmetten. Die beweging richt zich tot nog toe hoofdzakelijk op het Noord-Westelijke deel van de planeet. Op langere termijn kan dan het "Verre-Oosten" worden aangepakt. Op termijn zie ik drie mogelijke oplossingen:
1.het vervangen van olie als energiebron,
2.de nog toenemende invloed van de Aziatische meerderheid die nu ook al als een dam tegen Islam-invloeden fungeert.
3.het motiveren van de moslima's om in opstand te komen tegen hun onderdrukking.
Het "kleine" Europa is mede door zijn gebrek aan samenhang, niet in staat om daarbij een rol van grote betekenis te spelen.
Geen mens doet echt iets voor niets; men kan zich dan wel afvragen welk belang politici zouden hebben bij het niet enkel tolereren, maar zelfs bevoordeligen van dit soort onderduimse kolonisatie ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

06 dec 2020, 14:36

socrates schreef:
(...) men kan zich dan wel afvragen welk belang politici zouden hebben bij het niet enkel tolereren, maar zelfs bevoordeligen van dit soort onderduimse kolonisatie ?
Daar krijgen ze 'een zuiver geweten' van. Het is boetedoening voor al de zonden van de vorige generaties.

Die houding is mede het gevolg van de massale indoctrinatie die eerst aan de universiteiten heeft plaatsgevonden sinds de jaren 70 en nadien in gans de maatschappij: het cultuurrelativisme en het postmodernisme. Elke cultuur is gelijkwaardig en voor iedere 'cultuur' moeten we dus evenveel respect opbrengen.
Voeg daar nog een scheut antiklerikalisme aan toe omdat we toen nog maar pas begonnen waren om ons los te wrikken uit de greep van de katholieke kerk en je hebt de een groot deel van de achtergrond die het mogelijk gemaakt heeft dat die kolonisatie kon plaatsvinden. Men sleurt liever het houten paard binnen de muren van de stad, dan de zgn. gevaarlijke hond uit het verleden aan de ketting te leggen. Men blijft maar waarschuwen voor die hond en ziet niet dat er ondertussen veel groter onheil aan het gebeuren is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita

06 dec 2020, 20:04

Afbeelding

Een foto zegt meer dan 1000 woorden ! Een andere strafmaat en penitentie voor de "zondaars"
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

07 dec 2020, 00:23

Wie de koran bij de hand heeft, leze hoofdstuk 5, verzen 33-38:

"“De vergelding van degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is. O gij die gelooft, vrees Allah en zoek de weg tot toenadering tot Hem en strijd voor Zijn zaak, opdat gij moogt slagen. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn. En snijd de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.”

Idefix

07 dec 2020, 11:50

Wat mij, en ik hoop niet ik alleen , opvalt is dat er de laatste tijd bijna iedere keer de politie er eentje tegenhoud , de buurt buitenkomt om de politie te belagen. Dat is heel duidelijk zeggen dat ze de misdaden (grote en kleine) die door die gasten begaan worden niet alleen goedkeuren maar zelfs actief steunen. Er gaat me nu toch niemand proberen wijsmaken dat dit toeval is. Nee mensen, daar is iets grondig fout aan het lopen onder onze neus. Volgens mij is dat vanuit de moskee georchestreerd en gaat dit hoe langer hoe erger worden. Als er nu niet direct en hard ingegrepen wordt door het gerechtsapparaat gaat dit volledig uit de hand lopen en gaan er een heleboel no-go zones bijkomen. Om die zones die er nu al zijn nog weg te krijgen moet je ze afbreken, dus al veel te laat en te laks. REGERING...........DOE IETS;;;;;;;;;;;

Idefix

07 dec 2020, 11:54

socrates schreef:
Het Islamisme kan je vergelijken met een lavastroom die uit een vulkaan vloeit, die beweegt relatief traag maar gestaag. De stroom valt maar stil als de uitbarsting stopt. Zolang het de politieke krachten, achter de schermen van de Islam, goed uitkom; zal de Islam bevordert worden in zijn doelstelling om steeds grotere groepen van de wereld proberen te besmetten. Die beweging richt zich tot nog toe hoofdzakelijk op het Noord-Westelijke deel van de planeet. Op langere termijn kan dan het "Verre-Oosten" worden aangepakt. Op termijn zie ik drie mogelijke oplossingen:
1.het vervangen van olie als energiebron,
2.de nog toenemende invloed van de Aziatische meerderheid die nu ook al als een dam tegen Islam-invloeden fungeert.
3.het motiveren van de moslima's om in opstand te komen tegen hun onderdrukking.
Het "kleine" Europa is mede door zijn gebrek aan samenhang, niet in staat om daarbij een rol van grote betekenis te spelen.
Geen mens doet echt iets voor niets; men kan zich dan wel afvragen welk belang politici zouden hebben bij het niet enkel tolereren, maar zelfs bevoordeligen van dit soort onderduimse kolonisatie ?
Misschien is hen beloofd dat ze mogen blijven leven na de overname die hoe langer hoe rapper dichterbij komt????

Wil.

13 dec 2020, 19:09

Ter nagedachtenis van de Franse leraar Samuel Paty werd in verscheidene Duitse scholen een minuut stilte gehouden. Wat gebeurde er echter? Inderdaad, hetzelfde fenomeen dat zich al in soortgelijke situaties heeft afgespeeld: moslimleerlingen weigeren mee te doen en verstoren zelfs dit moment van eerbewijs aan iemand die westerse waarden hoog hield. In Frankrijk zijn zo 800 gevallen vastgesteld!

De jonge moslims zijn echter in meerderheid in Duitsland geboren, maar de groep waaraan ze hun loyauteit binden, zijn de medemoslims. Eerst moslim, dan Duitser.

Misschien nóg erger: de overheidsdienst die het onderwijs stuurt, toont begrip voor het gedrag van de moslims.

socrates

13 dec 2020, 19:39

Blijkbaar is de "band", die hen verbindt, veel sterker dan de "verbindende" religie ooit voor Christenen is geweest.
Men zou misschien, via wetenschappelijk onderzoek, kunnen uitzoeken waarom hun band, zelfs na jaren westerse "besmetting", blijft verbinden ?

Wil.

14 dec 2020, 10:22

Er is hoop: de dam begint barsten te vertonen. Degenen die ernaar streven om de band van moslims onderling nog sterker te maken, zien vanzelfsprekend de 'gevaren' het eerst.

In deze korte video zeggen een aantal clerici dat jonge moslims geregeld de oemma van moslims verlaten.

socrates

14 dec 2020, 10:53

Wil. schreef:
Er is hoop: de dam begint barsten te vertonen. Degenen die ernaar streven om de band van moslims onderling nog sterker te maken, zien vanzelfsprekend de 'gevaren' het eerst.

In deze korte video zeggen een aantal clerici dat jonge moslims geregeld de oemma van moslims verlaten.
De jeugd ligt vaak aan de basis van fundamentele evoluties in de samenleving. Hier zindert de beweging van mei 68 immers ook nog na. Het vervangen van aardolie, door hernieuwbare energiebronnen, zou wel eens een zware slag kunnen toebrengen aan het verouderde "geloof". Dit systeem begint dan weliswaar niet te rotten aan de kop, maar als de basis versmalt kan het geheel gaan wankelen. Positieve geweldloze aanpak, waarbij sociale media, als een sterke katalysator. een heel belangrijke rol zouden kunnen spelen.

Idefix

14 dec 2020, 11:17

Wil. schreef:

In onze omtrek zie ik het tegenovergestelde. Jonge mannen gaan direct na de school over van Jeans naar Djellaba , zelfs kindjes van 5 à 6 jaar. Iets oudere tieners dragen baarden...De meisjes komen nog raar of zelden buiten en "als" ze buiten komen (om een kleinigheid in de winkel te halen) helemaal ingepakt en op een loopje, zonder één woord te spreken, en altijd met 2.

Wil.

27 dec 2020, 13:37

Wanneer bekende moslims met enige naam en faam zich integreren, dan halen ze zich de verwijten van een aantal medemoslims op de hals.

Zo verging het ook Mo Salah, de sjotter van Liverpool. Hij had op zijn twitteraccount een plaatje gepost dat de kerstboom en de drie hoofdrolspelers in het kerstverhaal liet zien.

Daar konden een aantal vrome moslims niet mee lachen: “People need to realize we don’t hate Christmas but being supportive of it is a major sin in Islam. It’s basically shirk!!”

Vertaling: De mensen moeten beseffen dat wij (=de moslims) Kerstmis niet haten, maar daaraan meedoen is een grote zonde in het islamgeloof. In feite is het shirk (= de onvergeeflijke zonde van iemand met Allah te verbinden, bv. een zoon)

socrates

27 dec 2020, 14:07

Wil. schreef:
27 dec 2020, 13:37
Wanneer bekende moslims met enige naam en faam zich integreren, dan halen ze zich de verwijten van een aantal medemoslims op de hals.

Zo verging het ook Mo Salah, de sjotter van Liverpool. Hij had op zijn twitteraccount een plaatje gepost dat de kerstboom en de drie hoofdrolspelers in het kerstverhaal liet zien.

Daar konden een aantal vrome moslims niet mee lachen: “People need to realize we don’t hate Christmas but being supportive of it is a major sin in Islam. It’s basically shirk!!”

Vertaling: De mensen moeten beseffen dat wij (=de moslims) Kerstmis niet haten, maar daaraan meedoen is een grote zonde in het islamgeloof. In feite is het shirk (= de onvergeeflijke zonde van iemand met Allah te verbinden, bv. een zoon)
Dat is niet typisch voor moslims, denk bv. maar aan het lot van de Oostfronters.

Wil.

27 dec 2020, 14:12

socrates schreef:
27 dec 2020, 14:07
Dat is niet typisch voor moslims, denk bv. maar aan het lot van de Oostfronters.
Verklaar je eens nader ... ?