In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
het was vandaag een rustig dagje, ,
morgen de logeerkamer eens stof zuigen
want er liggen hier en daar van mijn papieren zakdoekje die in de
was machine was gebleven, ik droog mijn was in de logeer kamer,
je ziet het zo voor je ,
;
het was vandaag een rustig dagje, ,
morgen de logeerkamer eens stof zuigen
want er liggen hier en daar van mijn papieren zakdoekje die in de
was machine was gebleven, ik droog mijn was in de logeer kamer,
je ziet het zo voor je ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik ben weeral blij.
Er is weer licht aan de berging en in mijn slaapkamer.
De schuif kan terug in en uit de kast glijden.
Het putdeksel is gekocht voor de septische put.
Morgen wordt dat gemonteerd. Nu was het al te donker.
Er wordt gewerkt aan een oplossing voor de rolgordijntjes in de keuken.
Ja, na al die jaren bestaat dat systeem niet meer...
Het latje in de wasplaats dat naar beneden gevallen was omdat we te goed gekuist hadden wordt ook morgen terug gelijmd. Hij had zijn super lijm niet bij vandaag.
Wat zou ik toch doen zonder de jongste...en de oudste... en de middelste... en de dochter...
Er is weer licht aan de berging en in mijn slaapkamer.
De schuif kan terug in en uit de kast glijden.
Het putdeksel is gekocht voor de septische put.
Morgen wordt dat gemonteerd. Nu was het al te donker.
Er wordt gewerkt aan een oplossing voor de rolgordijntjes in de keuken.
Ja, na al die jaren bestaat dat systeem niet meer...
Het latje in de wasplaats dat naar beneden gevallen was omdat we te goed gekuist hadden wordt ook morgen terug gelijmd. Hij had zijn super lijm niet bij vandaag.
Wat zou ik toch doen zonder de jongste...en de oudste... en de middelste... en de dochter...
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goede morgen , we gaan langzaam dat rotjaar uit,
Een jaar dat niemand zal vergeten,
,
Ik ben bezorgd om mijn zus , , erg bezorgd, maar kan er niet heen
Ik denk dat ik mijn fiets zal nemen , ,en haar bezoeken, ,
16 km is nu ook niet zo ver, ,als ik maar geen regen op mijn kop
Krijg
ik weet niet wat ik moet doen , Haar dochter kan ik ook niet rekenen
voor hetzelfde geld scheld ze me. Nog uit, ,
We hadden gisteren namiddag met elkaar gepraat op Messenger, , gisteren avond schreef ze, , ik heb de vidéo cal gemist,en weet niet meer hoe ik het moet doen, ,ik vertelde haar dat we een half uur aan de telefoon zijn geweest, ,ze wist het niet meer,
Een jaar dat niemand zal vergeten,
Ik ben bezorgd om mijn zus , , erg bezorgd, maar kan er niet heen
Ik denk dat ik mijn fiets zal nemen , ,en haar bezoeken, ,
16 km is nu ook niet zo ver, ,als ik maar geen regen op mijn kop
Krijg
voor hetzelfde geld scheld ze me. Nog uit, ,
We hadden gisteren namiddag met elkaar gepraat op Messenger, , gisteren avond schreef ze, , ik heb de vidéo cal gemist,en weet niet meer hoe ik het moet doen, ,ik vertelde haar dat we een half uur aan de telefoon zijn geweest, ,ze wist het niet meer,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, de laatste boodschappen van het jaar geleverd
HVT, de was droog gekregen gisteren ? En weeral een aantal klusjes die zijn opgeknapt, fijn zo.
Muddy Maddy, vandaag naar jouw moeder, succes
Anjelier, wij hebben ook een oleander buiten staan. Ben een beetje jaloers op jouw hyacint, dat is inderdaad een enorme goede geur.
Granny M, vrolijk als altijd. En jouw tulpen, dat zijn mijn lievelingsbloemen . Ja hoor, bewaar ook de lintjes en tierlantijntjes van een mooie ingepakte geschenkjes om terug te gebruiken
Mammyretro, wat erg te lezen van jouw zus
Heb zeer slecht geslapen deze nacht. Ben rond 05.30H dan maar opgestaan, want ik was echt klaarwakker.
Ben dan wel niet meteen begonnen aan het HH, maar heb me nog een beetje gerust in de zetel.
Matice was er deze ochtend ook vroeg bij. Rond 06.00H een korte woef. En hij had gelijk, gisteren wou hij geen pipi meer gaan doen voor hij ging slapen en nu deze ochtend moest hij dringend naar buiten natuurlijk.
Nu is hij " bezig" aan zijn ochtenddut. Hij eet trouwens beter de laatste weken, hout vasthouden dat dat zo blijft. Want zijn eetlust is vaak ver te zoeken. Ben dan aan het piekeren als hij zo slecht of niet eet, of hij wel alle vitaminen en ander voedingsstoffen binnen heeft.
Zo, ga eens beginnen, want heb heel wat te doen vandaag.
Liefs en dikke knuffel voor jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, alles is nat hier
maar het regent niet op dit ogenblik
clive zo vroeg wakker?....en ja slimme Matice
als ie moet plassen dan moet ie roepen hé
Ja ik denk alles binnen te hebben voor dit jaar
de gewone boodschappen zijn gisteren nog gebracht
mammyretro, oppassen op de weg als je gaat fietsen
en sterkte voor je zus...
anjelierken een oleander, mooie bloem maar Hyacint
daarvan kan ik niet tegen de reuk, ik krijg er hoofdpijn van
is te hevig, maar een mooie bloem zo bij de eerste..
granny M een bos tulpen aan huis gebracht, leuk is dat
en ik bewaar ook de lintjes en de mooie papiertjes
om opnieuw te gebruiken, ik strijk ze mooi plat...
Helena, mooie werken gedaan bij jou, als je er iemand
voor nodig hebt, is het soms wachten tot het past hé...
M-M hopelijk alles goed bij mama, je kan er nog naartoe
mijn mama is al 20j overleden en een lieve mama blijf je missen
wilde eend, hopelijk alles een beetje naar wens...?
Wie ik nog 'vergeet' sorry, ik zie de zon erdoor komen en dat is fijn
als ze blijvend is tenminste.... afwachten dan kan ik een wandelingetje
doen vandaag goed gekleed natuurlijk...
Allen een fijne dag, nog even en we zijn aan het nieuwe jaar
dat hopelijk beter wordt.... dat is ook afwachten...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 30 dec 2020, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Wat was dat allemaal.
Ik moest me terug aanmelden en dat lukte maar niet.
Natuurlijk als je het verkeerde e-mailadres invult...
Ondertussen si he latje weer tegen het plafond gekleefd.
Is het deksel van de septische put vervangen.
Geen simpele karwei want de afmetingen zijn ondertussen niet meer verkrijgbaar.
Mijn feesteten is gebracht en opgegeten en ik heb nog over voor morgen.
Een deel van de strijk is gedaan.
Iemand zei ooit eens morgen komt ook nog langs...
Een fijne avond iedereen.
Ik moest me terug aanmelden en dat lukte maar niet.
Natuurlijk als je het verkeerde e-mailadres invult...
Ondertussen si he latje weer tegen het plafond gekleefd.
Is het deksel van de septische put vervangen.
Geen simpele karwei want de afmetingen zijn ondertussen niet meer verkrijgbaar.
Mijn feesteten is gebracht en opgegeten en ik heb nog over voor morgen.
Een deel van de strijk is gedaan.
Iemand zei ooit eens morgen komt ook nog langs...
Een fijne avond iedereen.
-

@ Helena, toch binnengeraakt
Ja 't moet sjuust zijn hé
Maar alle de werkjes zijn klaar dit jaar
is er nog iets over voor volgend jaar
Wilde eend ik hoop ook dat iedereen een fijn
eindejaar heeft en een fijn nieuw Jaar
maar vooral een goede gezondheid heeft
wij houden het heel kalm en rustig, met alle regels in acht
Hier geen nieuws, dus alles oké, slaapwel voor straks
en tot morgen...
-
Ja hoor, er is zeker nog iets over voor volgend jaar.
We zijn op zoek naar de juiste maat rolgordijntjes.
Hetgeen er nu hangt is blijkbaar moeilijk te vinden in de juiste maat.
Als je maar 80cm lengte nodig hebt hoef je geen 1,90m te kopen...
En dan nog deftige verduistering voor op mijn kamer.
Buurman heeft het goede idee gehad zijn voorgevel te verlichten alsof het een monument is...
Naast de verlichting van de autostrade schijnt dit nog meer in mijn kamer binnen.
Ik heb al eens voorzichtig gepolst of dat echt de hele nacht moet blijven branden.
Ja, werd er gezegd... Het zij zo...
We zijn op zoek naar de juiste maat rolgordijntjes.
Hetgeen er nu hangt is blijkbaar moeilijk te vinden in de juiste maat.
Als je maar 80cm lengte nodig hebt hoef je geen 1,90m te kopen...
En dan nog deftige verduistering voor op mijn kamer.
Buurman heeft het goede idee gehad zijn voorgevel te verlichten alsof het een monument is...
Naast de verlichting van de autostrade schijnt dit nog meer in mijn kamer binnen.
Ik heb al eens voorzichtig gepolst of dat echt de hele nacht moet blijven branden.
Ja, werd er gezegd... Het zij zo...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, dankjewel voor de nieuwjaarswensen.
Moet vandaag enkel nog de 2 benedenverdiepingen dweilen, alles is daar gisteren volledig afgeveegd, dus dat is vlug gedaan, want ga er dadelijk aan beginnen. Als dat gedaan is, broccoliroomsoep maken met gerookte zalm, is ook vlug gedaan, tafel volledig leegmaken en dan pas het tafellaken herstrijken en dat dan meteen opleggen en de tafel mooi dekken. En dan ga ik me meteen opfrissen en mij omkleden.
Ik liet Matice in de tuin en het is ijzig koud. Nu, dat mag, het is dan ook winter.
En deze nacht heb als een roos geslapen, een heel verschil tegenover gisterennacht, toen heb ik heb ik geen oog dicht gedaan. Voel me ook veel beter nu.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooi uiteinde van 2020. Hier gaat het alleszins rustig zijn. Ik stuur jullie heel veel liefs en een dikke knuffel wordt vandaag ook niet vergeten.
-

Een goede morgen aan alle seizoentjes,
clive alles klaarmaken voor een rustige
oudejaarsavond, dat is ook mijn bedoeling
maar dan bij de kinderen, het wordt net als
kerstavond een rustige dag en avond
Ik wens jullie allemaal een fijne dag vandaag
en morgen een fijn nieuw jaar... beter dan het oude
dat we gezond en wel mogen blijven dat is
het allerbelangrijkste.
Ik ga straks weer schoondochter helpen met
al de verse groentjes klaarmaken (en afkoelen)...
prinsessen, bloemkool, broccoli enzo)
verder zal het heel rustig blijven en op tijd naar huis
voor de nachtklok zodat ik weer op tijd naar mijn bedje kan
Een fijne dag nog en groetjes allemaal tot morgen....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren naar moeder geweest en het zelfde liedke mogen aanhoren: ik was weer verdikt.
de dokter had het nog gezegd. die zal dat zeggen terwijl het geen waar is. Maar we hebben onze plicht gedaan zei ventje. ventje is nog niet op want hij heeft slecht geslapen en heeft de jardin de corridor. zal dan maar zelf om m'n boekjes gaan want die waren dinsdag niet binnen.
Omdat wij gisteren weg waren heeft Gimly uit baldadigheid naast de bak gepoept. ik kan het niet opruimen want ik kan bijna niet bukken en op mijn knieën gaan zitten, geraak ik niet eens meer recht.
Vandaag kaasschotel en vissoep. voor dat laatste moet ik nog de afwas doen: niet bepaald mijn geliefde bezigheid voor de moment, zeker niet als ik rugpijn heb. twee vettige pannen en twee potten + de rest. gelukkig is het kaasschotel, dus veel servies ga ik niet moeten gebruiken.
Bovendien is het het "feestservies". ( heeft mijn moeder ooit eens bijeen gespaard met bonentjes zonder te vragen of ik het wel mooi vond- gelukkig wel) en we halen de "feestcouverts" uit. die heb ik gekregen van wijlen mijn peter maar die is niet volledig. ( was een actie van de ECI waar ze bij waren) Er ontbreekt nog pollepel en een taartschep. hij heeft eerst toelating moeten vragen aan zijn "Ester" om dat aan mij te geven, komaan zeg. ik denk dat ze dat bewaarden voordat hun adoptieve dochter ging trouwen, maar die kwam dan te weten dat haar oudere zuster eigenlijk haar moeder was, dat was ten tijde van de soap op de bbc waar net hetzelfde gebeurde en de poppen gingen aan het dansen.
( die dochter had een affaire met een getrouwde man, maar die wou niet dat ze het kind hield, maar toen werd het kind opgevoed bij mijn Peter en diens bijzit en de affaire werd gewoon voortgezet.)
Ik heb rare familie. mijn neef is opgevoed door diens Grootmoeder. niet door zijn eigen moeder.
als je nu vraagt hoe het gaat met M. zegt hij dat hij er geen contact mee heeft en zijn vader ook niet veel meer ziet nadat die uit elkaar zijn gegaan wegens het te veel uithuizig zijn van mijn neef's moeder. ook soap langs mijn familie. niet alleen die van ventje.
Ik weet nu waarom ventje misselijk is en de hele nacht de afloop heeft gehad. na de kippenbillen heeft hij nog een portie spaghetti van twee dagen oud gegeten! hij gooit niet graag eten weg. ( soep is een uitzondering)
Nu ga ik wachten tot de contamal begint te werken en dan de afwas doen. eenmaal daar door kan ik rusten. de vissoep is in een fles, dus op een rustig vuurtje zetten. de stokbroden afbakken en laten afkoelen. meer moet er niet aan gebeuren.
ik wens iedereen een fijn uiteinde van een raar jaar.
Dag 2020, welkom 2021! ik hoop dat dit jaar een beter jaar wordt.
Keep Safe!
Gisteren naar moeder geweest en het zelfde liedke mogen aanhoren: ik was weer verdikt.
de dokter had het nog gezegd. die zal dat zeggen terwijl het geen waar is. Maar we hebben onze plicht gedaan zei ventje. ventje is nog niet op want hij heeft slecht geslapen en heeft de jardin de corridor. zal dan maar zelf om m'n boekjes gaan want die waren dinsdag niet binnen.
Omdat wij gisteren weg waren heeft Gimly uit baldadigheid naast de bak gepoept. ik kan het niet opruimen want ik kan bijna niet bukken en op mijn knieën gaan zitten, geraak ik niet eens meer recht.
Vandaag kaasschotel en vissoep. voor dat laatste moet ik nog de afwas doen: niet bepaald mijn geliefde bezigheid voor de moment, zeker niet als ik rugpijn heb. twee vettige pannen en twee potten + de rest. gelukkig is het kaasschotel, dus veel servies ga ik niet moeten gebruiken.
Bovendien is het het "feestservies". ( heeft mijn moeder ooit eens bijeen gespaard met bonentjes zonder te vragen of ik het wel mooi vond- gelukkig wel) en we halen de "feestcouverts" uit. die heb ik gekregen van wijlen mijn peter maar die is niet volledig. ( was een actie van de ECI waar ze bij waren) Er ontbreekt nog pollepel en een taartschep. hij heeft eerst toelating moeten vragen aan zijn "Ester" om dat aan mij te geven, komaan zeg. ik denk dat ze dat bewaarden voordat hun adoptieve dochter ging trouwen, maar die kwam dan te weten dat haar oudere zuster eigenlijk haar moeder was, dat was ten tijde van de soap op de bbc waar net hetzelfde gebeurde en de poppen gingen aan het dansen.
( die dochter had een affaire met een getrouwde man, maar die wou niet dat ze het kind hield, maar toen werd het kind opgevoed bij mijn Peter en diens bijzit en de affaire werd gewoon voortgezet.)
Ik heb rare familie. mijn neef is opgevoed door diens Grootmoeder. niet door zijn eigen moeder.
als je nu vraagt hoe het gaat met M. zegt hij dat hij er geen contact mee heeft en zijn vader ook niet veel meer ziet nadat die uit elkaar zijn gegaan wegens het te veel uithuizig zijn van mijn neef's moeder. ook soap langs mijn familie. niet alleen die van ventje.
Ik weet nu waarom ventje misselijk is en de hele nacht de afloop heeft gehad. na de kippenbillen heeft hij nog een portie spaghetti van twee dagen oud gegeten! hij gooit niet graag eten weg. ( soep is een uitzondering)
Nu ga ik wachten tot de contamal begint te werken en dan de afwas doen. eenmaal daar door kan ik rusten. de vissoep is in een fles, dus op een rustig vuurtje zetten. de stokbroden afbakken en laten afkoelen. meer moet er niet aan gebeuren.
ik wens iedereen een fijn uiteinde van een raar jaar.
Dag 2020, welkom 2021! ik hoop dat dit jaar een beter jaar wordt.
Keep Safe!
Cats Rule!
-
Aan M-M, wilde eend en Bobijntje
van harte dank voor de reeds
ontvangen verjaardagskaart
Mooi en vriendelijk dank u allen
En nu maken dat ik wegkom
't Amusement en tot morgen
van harte dank voor de reeds
ontvangen verjaardagskaart
Mooi en vriendelijk dank u allen
En nu maken dat ik wegkom
't Amusement en tot morgen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
GrannyM: advocaat is lang houdbaar door het alcoholpercentage, wel in de koelkast plaatsen.Ik maak die zelf en na 1 jaar kan ik er nog van eten, ik gebruik het ook voornamelijk voor op een biscuit te doen.Ik snij die middendoor en besmeer met advocaat.Lekker.En ik houd ook lintjes bij, komt soms van pas , ook bij bloemschikken.
Mammyretro: kan goed begrijpen dat je ongerust bent over je zus.Is er niemand die je even kan brengen met de auto?Want met de fiets is toch een eindje en je moet nog terug ook, hé.
Clive: niet teveel piekeren over Matice.Als je echt wil weten of hij alles binnenkrijgt, kun je eventueel bij een volgend dierenartsbezoek om een bloedafname vragen.
Bekske: bedankt voor de mooie wensen, hetzelfde voor jou.
Straks ook de tafel dekken voor ons 2.Ga hetzelfde menu nemen als vorige week.Is gemakkelijk.
Deze week een anonieme brief in de bus, zowel hier als bij alle buren, een oproep om 5 voor middernacht buiten te komen met een glaasje bubbels.Wel een goed idee, alleen weet ik niet wie hier gaat buiten staan, en dan nog afwachten welk weer het zal zijn.We zien wel.
Aan iedereen een gelukkige nieuwjaar.
Dames, misschien tot morgen.
GrannyM: advocaat is lang houdbaar door het alcoholpercentage, wel in de koelkast plaatsen.Ik maak die zelf en na 1 jaar kan ik er nog van eten, ik gebruik het ook voornamelijk voor op een biscuit te doen.Ik snij die middendoor en besmeer met advocaat.Lekker.En ik houd ook lintjes bij, komt soms van pas , ook bij bloemschikken.
Mammyretro: kan goed begrijpen dat je ongerust bent over je zus.Is er niemand die je even kan brengen met de auto?Want met de fiets is toch een eindje en je moet nog terug ook, hé.
Clive: niet teveel piekeren over Matice.Als je echt wil weten of hij alles binnenkrijgt, kun je eventueel bij een volgend dierenartsbezoek om een bloedafname vragen.
Bekske: bedankt voor de mooie wensen, hetzelfde voor jou.
Straks ook de tafel dekken voor ons 2.Ga hetzelfde menu nemen als vorige week.Is gemakkelijk.
Deze week een anonieme brief in de bus, zowel hier als bij alle buren, een oproep om 5 voor middernacht buiten te komen met een glaasje bubbels.Wel een goed idee, alleen weet ik niet wie hier gaat buiten staan, en dan nog afwachten welk weer het zal zijn.We zien wel.
Aan iedereen een gelukkige nieuwjaar.
Dames, misschien tot morgen.