In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

België doet het op het ogenblik vele malen beter dan Nederland wat de besmettingen betreft, als je naar de cijfers kijkt.

Nu moest ik daarstraks, toen ik tussen de vette-lappen vandaan kwam, eerst eens driemaal met mijn kop schudden voordat ik wist welke dag van de week het nu is, dacht verdorie dat het al Maandag was.
Een mens raakt volkomen de kluts kwijt deze tijd van het jaar met allemaal van die speciale dagen op rij.
Toen dacht ik weer, wat maakt ’t nou toch feitelijk uit welke dag ’t is nu ik al jaren niet meer werkt, is het toch iedere dag weekend of zoiets.

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Goedemorgen,
Vandaag 35 jaar geleden dat mijn jongste zoon is geboren.
Hij was de eerste baby in 1986 in de regio, we werden overladen
met veel cadeaus, taart, spaarboekje etc.
En we kwamen met ons gezin in de krant.
Wat een mooie verrassing was dat

Vandaag 35 jaar geleden dat mijn jongste zoon is geboren.
Hij was de eerste baby in 1986 in de regio, we werden overladen
met veel cadeaus, taart, spaarboekje etc.
En we kwamen met ons gezin in de krant.
Wat een mooie verrassing was dat

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, even denken... ha ja we zijn zaterdag. Een mens zou het op de duur niet meer weten wat voor dag het is
Veel weet ik niet te vertellen
Zoals Rietjes zei "de kop is er er af"..
Nu nog wennen aan de 2021 te schrijven en we zijn vertrokken.
Wat de dag brengt weet ik nog niet. Maar ik heb al zoveel goesting om die kerstboom op te ruimen.. Normaal wacht ik tot na 6 Januari..
Bij onze dochter is die elk jaar al weg op 1 Januari..
Maar die stond er dan ook al van november...Ze was die kotsbeu... Toen ze thuis was door de corona besmetting, kon ze de moed uithalen , om toch maar genezen te zijn tegen Kerst. En nu kan ze hem eventjes niet zien..
En zegt NU al volgend jaar eens andere ballen er aan.
Mijn ogen vallen net op de kauwen, die zijn heel actief en vliegen over en weer op het plat dak. Wat verder staat "ons" paard in de verte te turen..
Nog geen wandelaars te zien , maar dat komt wel tegen de middag.
En verder is het hier stil...heel stil...
Een vraagje ik moet maandag vroeg naar de nefrologie (nierendokter). Weet iemand wat er mij te wachten staat bij het eerste bezoek ?..Ik ga met een klein hartje naartoe...
En verder weet ik niks meer te zeggen..
Alleen nog dit een heel fijne zaterdag
menu: rest kerst, rest nieuwjaar met rest kroketten met appelmoes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen trouwens ,
Hier schijnt de zon uitbundig . Vanmiddag maar weer eens lekker wandelen .
Ik heb als een van de vele
goede voornemens dit jaar om meer ( snij ) bloemen in vazen neer te gaan zetten. Nu heb ik narcissen staan .
Fijne zaterdag allemaal
Hier schijnt de zon uitbundig . Vanmiddag maar weer eens lekker wandelen .
Ik heb als een van de vele
Fijne zaterdag allemaal

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Inge gefeliciteerd, en bedankt voor je lekkere gebakje
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Bert
grootjegerda en mama-inge, gefeliciteerd jullie beiden.

Jadi, hangt een beetje af wat het probleem juist is. Werken de nieren slecht, zit er bloed in de urine, enz.....En iedere persoon is ook anders. Bovendien scheelt het ook van ziekenhuis tot ziekenhuis hoe ze het aanpakken.
Eerst zal de dokter natuurlijk een dossier opmaken met uw klachten en dan wel eens hier en daar duwen waar de nieren zitten. Normaal starten ze dan met een urine onderzoek, een bloedonderzoek en eventueel een echo van de nieren.
Daarna kan nog een CT scan volgen. Uit deze testen weten ze meestal wat er scheelt.
Als ze daar niets kunnen vinden volgen nog verdere onderzoeken, zoals een nierbiopsie. Maar dit zullen ze maar doen als er uit de eerste testen geen oorzaak gevonden word.

Jadi, hangt een beetje af wat het probleem juist is. Werken de nieren slecht, zit er bloed in de urine, enz.....En iedere persoon is ook anders. Bovendien scheelt het ook van ziekenhuis tot ziekenhuis hoe ze het aanpakken.
Eerst zal de dokter natuurlijk een dossier opmaken met uw klachten en dan wel eens hier en daar duwen waar de nieren zitten. Normaal starten ze dan met een urine onderzoek, een bloedonderzoek en eventueel een echo van de nieren.
Daarna kan nog een CT scan volgen. Uit deze testen weten ze meestal wat er scheelt.
Als ze daar niets kunnen vinden volgen nog verdere onderzoeken, zoals een nierbiopsie. Maar dit zullen ze maar doen als er uit de eerste testen geen oorzaak gevonden word.
-
thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemorgen,
Mama Inge van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Grootje Gerda van harte met je zoon.dus jullie stonden toen goed in de belangstelling toen.
Jadi sterkte met het onderzoek!
Gisteren hier ook alle versiering en de boom weer opgeruimd,daarna de kinderen gezellig geweest op afstand.
Ga nu even kijken of de was is uitgedraaid,de boodschappen zijn binnen.
Mama Inge van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Grootje Gerda van harte met je zoon.dus jullie stonden toen goed in de belangstelling toen.
Jadi sterkte met het onderzoek!
Gisteren hier ook alle versiering en de boom weer opgeruimd,daarna de kinderen gezellig geweest op afstand.
Ga nu even kijken of de was is uitgedraaid,de boodschappen zijn binnen.
Iedere dag een lach
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Mama-Inge van harte gefeliciteerd
Gerda dikke proficiat met de verjaardag van je zoon

Ben al naar de slager geweest, man wat een volk was daar zeg. Ik moest langer wachten dan tijdens de feestdag en.
Blijkbaar is de C.lr..t en de buurtwinkels ervan vandaag dicht. Kan veel verklaren natuurlijk.
De was staat te draaien. Ik staat voor de moeilijke keuze verder in mijn boek lezen of puzzelen. Luxe probleem dus.
Menu deze avond: Cordon Bleu met erwtjes en gekookte aardappelen.
Gerda dikke proficiat met de verjaardag van je zoon

Ben al naar de slager geweest, man wat een volk was daar zeg. Ik moest langer wachten dan tijdens de feestdag en.
Blijkbaar is de C.lr..t en de buurtwinkels ervan vandaag dicht. Kan veel verklaren natuurlijk.
De was staat te draaien. Ik staat voor de moeilijke keuze verder in mijn boek lezen of puzzelen. Luxe probleem dus.
Menu deze avond: Cordon Bleu met erwtjes en gekookte aardappelen.