PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

03 jan 2021, 11:54

De kannibaal schreef:
03 jan 2021, 11:21
maior domus schreef:
03 jan 2021, 11:08
Akkoord met ICE.
Die spuit met nutteloze troep komt niet in mijn lijf.
Maar ja, vele mensen geloven liever blindelings het officiële fake-nieuws, dat het "voor ons eigen goed" is.
De verhaaltjes van politiekers en zogenaamde experten, die elke kritische mening een complottheorie noemen, om hun eigen complotten te kunnen maskeren.
En binnen niet al te lange tijd duikt er een ander virus op.
Ga je elke keer om hun volgende spuit smeken?
Good luck.
Kom niet klagen, als je binnen vijf jaar crepeert door de nevenwerkingen.
Als straks het virus U te pakken heeft, dan zult gij niet binnen 5 jaren creperen, maar binnen een week of vijf. Het is onbegrijpelijk dat normaal verstandige collega's zich laten leiden door 2 of 3
waanzinnige idioten, die hier als duivels te keer gaan, opgefokt door de lectuur van websites en boekskes van een hoop paranoia Hollanders.
Als...als...hou toch eens op met dat nutteloze dreigen en mensen angst aan te jagen met je doemdenken...áls bestaat niet...áls mijn tante kl*ten hád..... :roll:
Ook gij moet eens het verschil leren maken tussen fabeltjes van politici om je onder de knoet te krijgen (houden in jouw geval) en bewezen feiten waar je niet rond kunt.
Trek je ogen eens open... 8O
Nu leggen er reeds mensen ná deze gifspuit al het loodje en zelfs al in de testfase voor dat 'verlossend' vaccin waren er doden maar die feíten leg je naast je neer...waarschijnlijk is de waarheid te beangstigend om onder ogen te zien?

En geen nood: jij mag het vaccin toch vrijwillig halen? Waarom ga je dan zo tekeer tegen critici omdat zij het recht hebben om dit experimentele vaccin te weigeren? :roll:
Dan is het toch oké als jij het vaccin maar krijgt omdat je gelooft dat het je zal redden van het virus?
De onbekende nevenwerkingen zul je er dan ook moeten bijnemen en nog wel voor eigen rekening want je weet toch dat zowel de farmaceut als de overheid de aansprakelijkheid niet willen nemen, hé? :roll:

De kannibaal

03 jan 2021, 12:43

Ice schreef:
De kannibaal schreef:
03 jan 2021, 11:21
maior domus schreef:
03 jan 2021, 11:08
Akkoord met ICE.
Die spuit met nutteloze troep komt niet in mijn lijf.
Maar ja, vele mensen geloven liever blindelings het officiële fake-nieuws, dat het "voor ons eigen goed" is.
De verhaaltjes van politiekers en zogenaamde experten, die elke kritische mening een complottheorie noemen, om hun eigen complotten te kunnen maskeren.
En binnen niet al te lange tijd duikt er een ander virus op.
Ga je elke keer om hun volgende spuit smeken?
Good luck.
Kom niet klagen, als je binnen vijf jaar crepeert door de nevenwerkingen.
Als straks het virus U te pakken heeft, dan zult gij niet binnen 5 jaren creperen, maar binnen een week of vijf. Het is onbegrijpelijk dat normaal verstandige collega's zich laten leiden door 2 of 3
waanzinnige idioten, die hier als duivels te keer gaan, opgefokt door de lectuur van websites en boekskes van een hoop paranoia Hollanders.
Als...als...hou toch eens op met dat nutteloze dreigen en mensen angst aan te jagen met je doemdenken...áls bestaat niet...áls mijn tante kl*ten hád..... :roll:
Ook gij moet eens het verschil leren maken tussen fabeltjes van politici om je onder de knoet te krijgen (houden in jouw geval) en bewezen feiten waar je niet rond kunt.
Nu leggen er reeds mensen ná deze gifspuit al het loodje en zelfs al in de testfase voor dat 'verlossend' vaccin waren er doden maar die feíten leg je naast je neer...waarschijnlijk is de waarheid te beangstigend om onder ogen te zien?

En geen nood: jij mag het vaccin toch vrijwillig halen? Waarom ga je dan zo tekeer tegen critici omdat zij het recht hebben om dit experimentele vaccin te weigeren? :roll:
Dan is het toch oké als jij het vaccin maar krijgt omdat je gelooft dat het je zal redden van het virus?
De onbekende nevenwerkingen zul je er dan ook moeten bijnemen en nog wel voor eigen rekening want je weet toch dat zowel de farmaceut als de overheid de aansprakelijkheid niet willen nemen, hé? :roll:

Als het aan mij ligt, onnozelaar dan kunt na de vaccinatie periode nog geen brood niet meer gaan kopen zonder geldig vaccinatiebewijs. Hopelijk laat men de anti-vaxxers kennis maken met zwarte sneeuw tot ze tot inkeer komen.

maior domus

03 jan 2021, 13:25

De kannibaal schreef:
Als het aan mij ligt, onnozelaar dan kunt na de vaccinatie periode nog geen brood niet meer gaan kopen zonder geldig vaccinatiebewijs. Hopelijk laat men de anti-vaxxers kennis maken met zwarte sneeuw tot ze tot inkeer komen.
Zijt ge er u van bewust dat dit niet echt vredelievend klinkt?
Om maar niet te zeggen, ronduit vijandig.
Nee hoor, geen standpunten om fier op te zijn ...
Nazisme of communisme oude stijl is dat.
Ondank is 's werelds loon
Ice

03 jan 2021, 13:31

De kannibaal schreef:
Ice schreef:

Gelukkig ligt het niet aan onnozelaars die kritische burgers als anti-vaxxers blijven schofferen en dan nog openlijk nazi-praktijken en armoede durven voorstellen voor ons ménsen- en grondwettelijk recht om zelf te mogen kiezen en te beslissen.
Je kent het gezegde: wie een put graaft voor een ander? :twisted:
Karma is een bitch en de boemerang keert steeds sneller weer.... :P

De kannibaal

03 jan 2021, 14:31

maior domus schreef:
De kannibaal schreef:
Mensen moet men altijd aanspreken in de taal die ze zelf hanteren, schelden, kleineren , afblaffen :D
Het gedrag van de mensen heeft ons de laatste maanden geleerd dat men met vredelievendheid niet veel resultaat bekomt. Hoog tijd om de losgeslagen bollen opnieuw in de pas te leren lopen. De democratie en de grondwet worden de laatste tijd verkracht. In deze tijd Rave parties met 2500 man organiseren???? Dit vraagt om zware repressie . Laat het dan maar Nazisme of communisme zijn. Een maior is hier zeker niet vies van. Blader eens door de historiek van Uw postings aub en gij leert U zelf kennen.

De kannibaal

03 jan 2021, 14:52

Ice schreef:
03 jan 2021, 13:31
De kannibaal schreef:
Ice schreef:
]
Gelukkig ligt het niet aan onnozelaars die kritische burgers als anti-vaxxers blijven schofferen en dan nog openlijk nazi-praktijken en armoede durven voorstellen voor ons ménsen- en grondwettelijk recht om zelf te mogen kiezen en te beslissen.
Je
kent het gezegde: wie een put graaft voor een ander? :twisted:
Karma is een bitch en de boemerang keert steeds sneller weer.... :P

Ice en Bleuvelvet graven hier putten voor een ander. Voor mensen die geloof hechten aan hun verhaaltjes, worden het massa graven. Zelf hebben ze zichzelf vast gecementeerd achter hun scherm in een steriele ruimte.
Ice

03 jan 2021, 15:09

De kannibaal schreef:
Ice en Bleuvelvet graven hier putten voor een ander. Voor mensen die geloof hechten aan hun verhaaltjes, worden het massa graven. Zelf hebben ze zichzelf vast gecementeerd achter hun scherm in een steriele ruimte.
De kannibaal schreef:
Mensen moet men altijd aanspreken in de taal die ze zelf hanteren, schelden, kleineren , afblaffen :D
Dit vraagt om zware repressie .
:P :P :P
Ik, en vermoedelijk ook bluevelvet, vinden forumleden bekwaam genoeg om zelf na te denken en hun conclusies te kunnen trekken :P ..tenminste als ze feiten kunnen onderscheiden van meningen.... :twisted:

De kannibaal

03 jan 2021, 16:23

Ice schreef:
03 jan 2021, 15:09
De kannibaal schreef:
De kannibaal schreef:
Dit vraagt om zware repressie .
:P :P :P
Ik, en vermoedelijk ook bluevelvet, vinden forumleden bekwaam genoeg om zelf na te denken en hun conclusies te kunnen trekken :P ..tenminste als ze feiten kunnen onderscheiden van meningen.... :twisted:
Ik zou eens willen weten hoe jullie het onderscheid kunnen maken tussen feiten en verzinsels van een bende losgeslagen waanzinnige Hollanders. Gij zijt met Uw voeten beiden vastgeschoten aan de vloer met Hilti nagels voor Uw PC scherm, zodat gij zelfs niet meer normaal kunt gaan slapen. De leefwereld van Uw beiden beperkt zich tot 1 m² rond de pc schermen.

E.T.

03 jan 2021, 17:06

Zijn forumleden bekwaam genoeg om zelf na te denken en hun conclusies te kunnen trekken :?:
Ja zeker tenminste als ze meningen kunnen onderscheiden van feiten :lol: :lol: :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

redpoppy
Moderator SeniorenNet

03 jan 2021, 18:28

respect voor elkaar mening is soms ver te zoeken blijkbaar als het gaat over covid, inentingen....

ter info volgens Mr. Google

FEITEN, MENINGEN & ARGUMENTEN
Een feit is iets wat waar is of wat niet waar is.
Of het feit waar of onwaar is, kun je controleren.

Een mening is wat iemand vindt van iets.
Met een mening kun je het eens zijn of oneens.
Een mening kun je onderbouwen met argumenten.

Een argument geeft aan waarom je een bepaalde mening hebt.
In een tekst vind je argumenten door te zoeken naar signaalwoorden, zoals want, omdat, namelijk en immers.
Achter deze signaalwoorden vind je vaak argumenten die een bepaalde mening onderbouwen.

Er zijn objectieve en subjectieve argumenten.
Objectieve argumenten zijn gebaseerd op controleerbare feiten.
Subjectieve argumenten zijn bijvoorbeeld gebaseerd op een mening, gevoel, ervaring of vermoedens.

Je kunt argumenten ontkrachten door te laten zien dat ze zwak of onjuist zijn. Ook kun je een tegenargument geven.

Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

maior domus

03 jan 2021, 23:20

De kannibaal schreef:
03 jan 2021, 14:31
maior domus schreef:
De kannibaal schreef:
Het gedrag van de mensen heeft ons de laatste maanden geleerd dat men met vredelievendheid niet veel resultaat bekomt. Hoog tijd om de losgeslagen bollen opnieuw in de pas te leren lopen. De democratie en de grondwet worden de laatste tijd verkracht. In deze tijd Rave parties met 2500 man organiseren???? Dit vraagt om zware repressie . Laat het dan maar Nazisme of communisme zijn. Een maior is hier zeker niet vies van. Blader eens door de historiek van Uw postings aub en gij leert U zelf kennen.
Haha kannibaal toch.
Wat een eer om te merken dat ik zo fijn gemonitord word.
Ik hoef echt niet door mijn historiek te bladeren hoor om mezelf te leren kennen, ik weet wel wat ik zeg.
En je zal, hoop ik toch, wel beseffen dat vele opmerkingen, hoe aangebrand soms ook, met een kwinkslag gezegd worden. Of sarcastisch enz.
Ik ga er van uit dat wat tegen de wet is, niet kan.
Ik respecteer de rechtsstaat.
Dus als ik bijvoorbeeld een crimineel een standrechtelijk nekschot toewens, dan is dat natuurlijk bij wijze van spreken.
Als ik pleit voor het herinvoeren van de doodstraf, dan is dat wel gemeend, maar weerom binnen een wettelijk kader.
Als jij pleit voor verregaande sociale uitsluiting van mensen die geen vaccinatiebewijs kunnen voorleggen, dan lijkt me dat dus ook gemeend, omdat dit kan binnen een wettelijk kader dat men nu probeert te scheppen.
Zie maar bepaalde luchtvaartmaatschappijen die niet-gevaccineerden willen uitsluiten op lange-afstandsvluchten.
Het zou dus kunnen, en volgens jou wenselijk zijn denk ik, dat men niet-gevaccineerden toegang tot een concert ontzegt, misschien zelfs het openbaar vervoer, beroepen als onderwijs enz.
Natuurlijk, over dat brood gaan kopen, ik begrijp dat dat ook maar een kwinkslag is.
Niettemin hoop ik dat ge niet in de politiek zit, want dan zijt ge echt een gevaarlijk persoon met zo'n instelling.
Ondank is 's werelds loon

bluevelvet

04 jan 2021, 09:31

PORTUGAL
https://www.portugalresident.com/death- ... -on-alert/

Death of pediatric assistant two days after receiving Covid vaccine puts Portuguese health authorities ‘on alert’.”

Een triestig geval van een plotseling overlijden van een 41-jarige gezonde vrouw, twee dagen na haar vaccinatie!

Dicksy

04 jan 2021, 09:50

bleuvelvet schreef:
door bluevelvet » 11 minuten geleden

PORTUGAL

“Death of pediatric assistant two days after receiving Covid vaccine puts Portuguese health authorities ‘on alert’.”

Een triestig geval van een plotseling overlijden van een 41-jarige gezonde vrouw, twee dagen na haar vaccinatie!
Dit ligt niet aan de vaccinatie dus een fake-bericht. Ze zal wel ergens een onderliggende ziekte, aandoening of andere gehad hebben. Al is het maar een blaar op haar kleine teen door haar nieuwe schoenen, dit zal de oorzaak geweest zijn en niks anders.
We wachten gewoon de autopsie af.....als ze het resultaat al meedelen maar aan het vaccin zal niet getornd worden. Er zal wel een mouw aan gepast worden. :wink: :wink: :lol:

bluevelvet

04 jan 2021, 10:18

Dicksy schreef:
04 jan 2021, 09:50
bleuvelvet schreef:
door bluevelvet » 11 minuten geleden

PORTUGAL

“Death of pediatric assistant two days after receiving Covid vaccine puts Portuguese health authorities ‘on alert’.”

Dit ligt niet aan de vaccinatie dus een fake-bericht. Ze zal wel ergens een onderliggende ziekte, aandoening of andere gehad hebben. Al is het maar een blaar op haar kleine teen door haar nieuwe schoenen, dit zal de oorzaak geweest zijn en niks anders.
We wachten gewoon de autopsie af.....als ze het resultaat al meedelen maar aan het vaccin zal niet getornd worden. Er zal wel een mouw aan gepast worden. :wink: :wink: :lol:
.... puts Portuguese health authorities ‘on alert’..... de gezondheidsoverheid is “on alert”, dat zegt al genoeg ! Volgens de FDA is overlijden één van de bijwerkingen van het vaccin.
Bij wie moet haar man gaan klagen, moest de doodsoorzaak toch de vaccinatie zijn ? Kan bv. een hartstilstand bij jonge gezonde mensen te wijten zijn aan het vaccin :roll:

Wil.

04 jan 2021, 10:37

Vanaf deze week wordt de 'geestelijke massage' op gang gebracht bij ons. De overheden gaan de bevolking inlichten over het vaccin zodat zoveel mogelijk mensen bereid zijn de spuit te accepteren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.