Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

04 jan 2021, 10:59

Fred1950 schreef:
04 jan 2021, 10:54

... dat een leerkracht met kleinkinderen al een tijdje op pensioen is en niet meer voor de klas staat ... Dit is de zoveelste fantasie van de idioten.
Voor een zelfverklaarde "ingenieur" kun jij behoorlijk slecht rekenen, Sof:

Eerst kind op 25 jaar. Grootmoeder/-vader op 50.

Die leerkracht heeft nog minstens een jaar of 12 tot 15 dat zij/hij voor de klas mag staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

bluevelvet

04 jan 2021, 11:36

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

... dat een leerkracht met kleinkinderen al een tijdje op pensioen is en niet meer voor de klas staat ... Dit is de zoveelste fantasie van de idioten.

Die leerkracht heeft nog minstens een jaar of 12 tot 15 dat zij/hij voor de klas mag staan.
Dacht ik ook al ! 50 jaar is zelfs al laat om kleinkinderen te hebben, velen hebben ze vroeger !
Volgens Fred zijn wij dan de idioten :roll:

Fred1950

04 jan 2021, 11:41

bluevelvet schreef:
04 jan 2021, 11:36
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Dacht ik ook al ! 50 jaar is zelfs al laat om kleinkinderen te hebben, velen hebben ze vroeger !
Volgens Fred zijn wij dan de idioten :roll:
Op 50 zijn de meeste leraren al op pensioen ( uitgeblust , uitgelachen , weggepest ... ) , en tegenwoordig trouwt men laat en wil men ook pas later kinderen. Eerst "wat leven" en centjes vergaren.

Wil.

04 jan 2021, 12:28

Dwaze praat. Zoiets schrijf je enkel als je onwetend bent.
Niemand die in het onderwijs staat, gaat nu nog met pensioen vóór zijn 62ste. Van degenen die boven de 50 zijn zullen bijna allen tot 65 in het onderwijs staan.

Het eigenlijke punt waarover het hier gaat: grootouders mochten 4 dagen geleden niet samen aan tafel zitten met hun kleinkinderen, maar mogen vandaag ineens met 20 of meer kinderen in een kleine ruimte verblijven. Misschien zelfs met hun eigen kleinkinderen.

gast43

04 jan 2021, 13:39

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... li=BBqiQ9V

In Wuustwezel, Lier en Duffel is de voorbije dagen een sterke stijging van het aantal besmettingen met het coronavirus vastgesteld. In Duffel en Lier gaat het om woonzorgcentra, in Wuustwezel werden de besmettingen in familiale kring gerapporteerd.

Volgens microbioloog Herman Goossens gaat het niet om een uitbraak met de besmettelijkere variant die eerder al opdook in het Verenigd Koninkrijk, maar kan het gaan om een mutatie van het coronavirus.

Professor Goossens verklaarde in Het Journaal op één al eerder dat deze mutatie een rol kan hebben gespeeld in de uitbraak in het woonzorgcentrum in Mol nadat er een hulpsint was langsgeweest.

"Deze mutatie was ook aanwezig in de virusstam die de uitbraak veroorzaakt heeft", zo herhaalt hij bij HLN Live. "Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de explosieve uitbraak: de combinatie van een superverspreider met deze mutatie. Maar het kon ook toeval zijn."

Ik blijf bij mijn standpunt , zolang ze toelaten in rusthuizen bezoekers ,Personeel moet zo op hoede zijn , en dan nog eens bezoekers , gaan problemen blijven bestaan !!
Want ze vergeten als ze op bezoek gaan dat ze de lijst moeten overmaken aan contact tracing
voel je dan goed dat je u ouders of familieleden gaat besmetten blijft er dan weg zijn middelen genoeg om met de mensen in contact te komen .

gast43

04 jan 2021, 13:46

Wil idd zo is het .

We merken het op dat in de rusthuizen mensen worden besmet door de bezoekers
hier is omgekeerde wereld in ons land .
Als je ziet dat er kinderen in andere landen van 6 jaar er erg aan toe zijn , gaan ze scholen weer openen .
Oké doet geen goed dat ze niet naar school kunnen .
Maar wat gaat er voor toch de gezondheid van de mens .

Fred1950

04 jan 2021, 14:29

gast43 schreef:
04 jan 2021, 13:39
.....
Ik blijf bij mijn standpunt , zolang ze toelaten in rusthuizen bezoekers ,Personeel moet zo op hoede zijn , en dan nog eens bezoekers , gaan problemen blijven bestaan !!
Want ze vergeten als ze op bezoek gaan dat ze de lijst moeten overmaken aan contact tracing
voel je dan goed dat je u ouders of familieleden gaat besmetten blijft er dan weg zijn middelen genoeg om met de mensen in contact te komen .
Het is het personeel en de vrijwilligers die de oudjes besmetten in de rusthuizen, het korte bezoek van familie is zelden de oorzaak. Dat personeel besmet mekaar ook nog eens.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 jan 2021, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal

04 jan 2021, 14:57

Wil. schreef:
Niemand die in het onderwijs staat, gaat nu nog met pensioen vóór zijn 62ste. Van degenen die boven de 50 zijn zullen bijna allen tot 65 in het onderwijs staan.

Het eigenlijke punt waarover het hier gaat: grootouders mochten 4 dagen geleden niet samen aan tafel zitten met hun kleinkinderen, maar mogen vandaag ineens met 20 of meer kinderen in een kleine ruimte verblijven. Misschien zelfs met hun eigen kleinkinderen.
Als 55+ zou ik nooit dagelijks voor het vuurpeloton gaan staan, , maar zou ik er alles aan doen om ziek verklaard te worden. De beslissing dat grootouders niet met hun kinderen aan tafel mochten zitten is te wijten aan het feit dat men het schoolmanagement overgelaten heeft aan een krankzinnige Vlaams Nationalist, Ben Weyts, die ervan geniet om zijn personeel voor de leeuwen te gooien. Iedere mens die kinderen heeft grootgebracht, weet dat het beestenbakken zijn en dat men als ouder een lange periode doormaakt van continu mee ziek zijn. Giet Weyts met zijn voeten in een betonblok en zet hem als schandpaal voor een klas 10-jarigen, die hun intellectuele vooruitgang hem zo aan het hart liggen. Na 14 dagen kunt gij het standbeeld afleveren op een IC afdeling. Deze man voert een Trumpiaanse politiek. Tegen beter weten in, een minderheid gelukkig maken om een massa volk het graf in te jagen.

voorn

04 jan 2021, 15:08

En hoe gaat kannibaal dit oplossen.
Les via een computer gaat bij deze kinderen niet.
Dan maar thuis zitten en afwachten ?En misschien een verloren jaar in het LO veroorzaken.
En wat met de ouders die werken?
Want opvang? Mag dan ook niet.
En in deze leeftijdsgroep werken de meeste grootouders nog.

Wil.

04 jan 2021, 15:18

De kannibaal schreef:
Wil. schreef:

Als 55+ zou ik nooit dagelijks voor het vuurpeloton gaan staan, , maar zou ik er alles aan doen om ziek verklaard te worden.
't Is daarom dat jij ook niet geschikt bent om voor een klas te staan. Maar, je zult wel een andere kwaliteit hebben, zeker? (al laat je voorkeur om 'ziek verklaard te worden' iets anders doorschemeren).

bluevelvet

04 jan 2021, 15:21

ER BEWEEGT EEN EN ANDER IN FRANKRIJK (via Carine Knapen)
Na de manifestatie van enkele dagen geleden door een behoorlijk aantal politie agenten in de straten van grootsteden, nu een officier van politie ( die ontslag genomen heeft ) die in naam van de Conseil National de Transition ( juridisch orgaan opgericht in 2015 ) de gendarmerie nationale en alle politiechefs oproept om de bevolking te beschermen en de huidige regering en voormalig regeringsleider Sarkozy te vervolgen wegens hoogverraad en misdaden tegen de menselijkheid , de grondwet opnieuw in werking te stellen en de soevereiniteit van het land te herstellen.

https://www.youtube.com/watch?v=-H76kZr ... AlYBXWQJho

Hovel beweerde onlangs dat het filmpje dat ik postte van de protestmars van de politieagenten in Frankrijk geen protestmars was maar gewoon een begeleiding van burgers die manifesteerden.
NEEN dat was het niet. De politieagenten komen op voor het volk !

In bovenstaande video (49 min.)wordt duidelijk dat het ernstig wordt en dat er een afzetting wordt geëist van Macron door de gendarmerie, met verwijten naar regering Macron en Co. die worden beschreven als gangsterbende, een regime die op illegale wijze geïnstaureerd werd en eveneens door de vorige regeringen van Hollande en Sarkozy. Macron wordt verweten van hoogverraad en misdaad tegen de menselijkheid :!:
Er is o.a. sprake van pseudo pandemie, pseudo experten, ze spreken zich uit tegen het dragen van maskers die verplicht werden aan kinderen van zes jaar, leerlingen die psychologisch schade oplopen, genocide van in de eerste plaats bejaarden, valse PCR-testen die schadelijk zijn voor de hersenen, omdat de wattenstaafjes (15cm) diep indringen op gevoelige plaatsen...... zij geen wapens willen opnemen want dat wordt het een burgeroorlog.....

Er wordt een oproep gedaan aan gendarmerie en politie om het volk te beschermen !
Voor degenen die de Franse taal machtig zijn is het duidelijk dat er niet te lachen valt wanneer de gendarmerie en politieagenten zich tegen de regering keren. Vanaf de eerste minuten wordt het al heel serieus, ik heb de video nog niet tot het einde bekeken. Ik vrees dat het zal verdwijnen op sociale media.
image.jpeg

E.T.

04 jan 2021, 15:39

Die “Engelse dame met brilleke” zegde helemaal niets over triëren in het nieuws van 7.
Meen je dat nu echt Bleu?

Ik heb haar wel gezien op VRT en BBC Regionaal en ze had het wel degelijk over de moeilijke beslissingen die er moesten genomen worden over wie er een ventilator kreeg of niet en dus dood ging gaan.

Haar naam? Megan Smith zij is de anesthesist bij het NHS.

Afbeelding

Toegegeven zij zou ook een zus van hem, wiens naam we niet noemen, kunnen zijn.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

De kannibaal

04 jan 2021, 15:57

voorn schreef:
04 jan 2021, 15:08
En hoe gaat kannibaal dit oplossen.
Les via een computer gaat bij deze kinderen niet.
Dan maar thuis zitten en afwachten ?En misschien een verloren jaar in het LO veroorzaken.
En wat met de ouders die werken?
Want opvang? Mag dan ook niet.
En in deze leeftijdsgroep werken de meeste grootouders nog.
Laat die inderdaad maar een jaar niks doen. Na het middelbaar is het de gewoonte geworden dat zij een Sabbat jaar nemen, om als back packer de wereld rond te reizen. Een totaal overbodige luxe en een slechte gewoonte die ze beter kunnen afleren. Met een jaar of 2 thuis te zitten, verliezen ze eigenlijk niks op het maatschappelijk amusement na. De leerstof is toch maar noodzakelijk kwaad geworden.
En de jeugd kan dan nog tevreden zijn dat wij er zo losjes mee omgaan. In India zijn ze op hun 12de al slavenarbeid aan het uitvoeren.
En dan over die arbeid van de ouders. Bestaat er ergens een wet dat ze beiden moeten werken? Mijn vrouw is een aantal jaren thuisgebleven om te zorgen voor de kinderen. Stop aan de carrière en alles voor de kinderen. De grootouders worden dan al, gespaard van de overlast en het feit van de werkende grootouders zullen wij maar met een korrel zout nemen. Een vent van 74 die nog altijd aan het bijklussen is, doet dit niet meer omdat hij de inkomsten nodig heeft, zeker niet meer voor zijn plezier, maar omdat hij wrekkig verhangen is naar geld. Dergelijke grootouders moet men heropvoeden om hun aan te leren dat de schrale jobs voorbehouden zijn voor jongeren. Ik zie dud geen enkel probleem van opvang, tenzij bij de een ouder gezinnen.

De kannibaal

04 jan 2021, 16:14

Wil. schreef:
04 jan 2021, 15:18
De kannibaal schreef:
Wil. schreef:

Als 55+ zou ik nooit dagelijks voor het vuurpeloton gaan staan, , maar zou ik er alles aan doen om ziek verklaard te worden.
't Is daarom dat jij ook niet geschikt bent om voor een klas te staan. Maar, je zult wel een andere kwaliteit hebben, zeker? (al laat je voorkeur om 'ziek verklaard te worden' iets anders doorschemeren).
U heeft gelijk, ik ben onvoldoende egoist en te solidair om als een goeie ambtenaar door het leven te gaan. Het is waarschijnlijk een eigenschap die ingebakken is in het Vlaams Nationalisme.

voorn

04 jan 2021, 16:18

Nooit aan gedacht dat zowel in de privé als het verenigingsleven jobs zijn die enkel door een gepensioneerde kunnen gedaan worden; omdat die altijd thuis is.