Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

02 jan 2021, 18:05

De eerste wandeling van het jaar zit erop, dat klein toertje van gisteren niet meegerekend.

We zijn naar De Panne gereden voor een wandeling van 7,5 km maar één bordje missen en je hebt er bijna 9.
't was best lastig door de duinen maar leuk
en 't zorgt ervoor dat ik weer honger heb :wink: voor het eerst dit jaar maar zeker niet voor het laatst

enkele beelden, voor mee zie FB

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

03 jan 2021, 09:25

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

03 jan 2021, 11:02

Goedemorgen allemaal!
Is mistig buiten!
Mooie wandeling Rietjes!
Ik heb niets speciaals te melden.
Hopelijk kan ik deze namiddag weer op bezoek bij mijn mama!
En anders staat er niks op het programma...
Afbeelding
Tot later daag...
You only have one life...live it!

omadina

03 jan 2021, 11:08

Goede morgen en voor jullie allemaal een mooie zondag, de eerste van 2021 !
Ik had daarjuist mijn twee kleindochters, Luna en Maïté aan de lijn. Ik had hen al gehoord op nieuwjaarsdag, maar nu zaten ze in de auto bij hun mama, op weg naar Durbuy. Zomaar een daguitstapje, want morgen is het terug naar school. Waar is de tijd dat we dat ook deden ???

Ja, ondertussen is het nieuwe jaar ingezet. Op nieuwjaarsdag zelf is mijn oudste kleinzoon Danté, 19 jaar bij me langs geweest, samen met zijn vriendinnetje Céleste. Hij heeft al zijn rijbewijs en ik was heel blij hen eens echt te zien. Ze zitten beiden al in het hoger onderwijs, Céleste in haar tweede jaar verpleegkundige, dus alle regels werden zeker goed opgevolgd, al wilde Danté oma zo graag eens knuffelen.

Wij kijken er allemaal naar uit tot we weer met allen kunnen samenkomen en de neefjes en nichtjes elkaar weer eens zien, want ja, ze wonen ver van elkaar , en eens allemaal samen bij oma is een mooie gelegenheid, zegt Luna dan.

Voor jullie allemaal, hou jullie goed, veel wandelen, veel lezen, en voor de rest koken en poetsen, wat de tijd ook maar verdrijft, en nu en dan toch een goede film op tv, zoals gisteren avond "Chocolate", dat vond ik toch mooi !
Hou jullie gezond, en hopelijk zien wij elkaar allemaal op onze jaarlijkse afspraak, ergens in september ???... Ik hoop het althans.

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

omadina

03 jan 2021, 11:20

Hallo,

Ik heb alles bijgelezen, en een grote Proficiat aan alle jarige maatjes, en hun kinderen of kleinkinderen.
Ja wat gaat de tijs snel hé, als we jong waren vonden we een halve eeuw een eeuwigheid, maar 't gaat allemaal zo snel hé ! Dus toch een beetje proberen genieten van het leven, ook in deze bizarre tijd !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

03 jan 2021, 13:24

Mijn haar is grijs
mijn trui is grijs
het weer buiten is grijs
en mijn humeur is nog grijzer...

KUTDAG
Oud maar niet Out

meme-rietje

03 jan 2021, 17:12

Ritavdm schreef:
03 jan 2021, 13:24
Mijn haar is grijs
mijn trui is grijs
het weer buiten is grijs
en mijn humeur is nog grijzer...

KUTDAG
mijn haar is ook grijs
toevallig heb ik ook een grijze trui aan
het weer hier is zoals bij jou
en mijn humeur......ik voel me goed als ik je berichtje lees :lol:

meme-rietje

04 jan 2021, 09:46

goeie morgen allemaal

Afbeelding

Ritavdm

04 jan 2021, 10:30

Goeiemorgen euh voormiddag

Gisteren dan toch nog ff buiten geweest, 5 km in eigen omgeving.

Als je om 5u opstaat en aan je hh begint dan ben je voor 10 klaar.
Het probleem is dat je dan nog een lange dag moet vullen
en met wat in dat vieze natte weer ? :roll:
We zien wel.

Menu : kalkoenlapjes, stoemp van brocoli en tiramisu toe
tja 'k moet toch iets doen met die pot mascarpone die nog in de koelkast staat hé
Oud maar niet Out

Ivette

04 jan 2021, 11:05

Allez, weer een hele gewone week! Ik heb gewassen. Niet de moeite meer om droogweer af te wachten, het moet vanaf nu toch binnen drogen!
Christa en haar kinderen hebben me een Smartphone gekocht voor mijn Nieuwjaar dus zal ik op mijn leeftijd weeral nog veel moeten leren! Morgen geeft ze me les!
Nu Sander heeft me al op FB gekregen, met mijn eigen naam lukte het niet met Yvetje Gits wel! Al veel foto's gezien maar ik ben er nog niet zo wild van.
Ik werk wel nog altijd liever met mijn gewone e-mail maar ik moet mee hé!
Vele groeten, tot later!
Ivette

Ritavdm

04 jan 2021, 12:43

'k heb hem dan toch in bloei gekregen
na allerhande tips
ondermeer de toppen van de veel te lange bladen afsnijden zodat alle voeding naar de bloem gaat
maar zo lijkt het dan ook op niet veel hé met die afgeknotte bladen

Afbeelding

Ivette, je zult het wel rap onder knie hebben hoor, toch datgene wat het leukst te gebruiken is.
Oud maar niet Out

Ivette

04 jan 2021, 15:26

Dat zal me ook volstaan Rita! De jonge gasten en ook Christa zenden zo graag foto's door en berichten op hun Smartphone, ik heb het lang tegengehouden maar ja, dan geven ze me er een voor mijn Nieuwjaar hé...Ik mag er me wel niet nerveus in maken, mijn bloeddruk is nu goed!
Ik heb gisteren nog met mijn kleine GSM waar er nog geld op stond naar Duitsland gebeld want dat was met een kaart, ik moet hetzelfde nummer behouden op die nieuwe GSM maar nu met een Telenet abonnement (heeft Christa al allemaal gearangeerd!)
Christa, Luc, Els en Nik hebben gisteren samen gewandeld in Kortrijk om te "Nieuwjaren!" rare toestanden allemaal!
Mijn was is al bijna droog, vanavond soep maken (ik eet die altijd 's avonds) en de dag is rond!
Ivette

vera-maria

05 jan 2021, 08:43

Goedemorgen allemaal!
Is nog helemaal donker buiten...ik zal blij zijn als we eind februari zijn dan zijn de dagen al een stuk langer en ook ‘s morgens op dit uur is het al klaar!
Rita sta jij ‘s morgens om 5 u op of ben je zo een slechte slaper?
Straks moet ik tegen 9u45 in het kortverblijf zijn waar ons mama vandaag naartoe gaat!
Alles wat ze daar nodig heeft en ook haar rollator zit al klaar in mijn auto om mee te doen.
Volgens de dokter is ze zeker niet verward ofzo maar gaat ze er deugd van hebben om weer tussen de mensen te zitten inplaats van tussen 4 muren in de kliniek! Ze gaat wel kloekmakende speciale yoghurt krijgen, ze eet wel goed maar ze moet aansterken ze weegt maar 46kg en haar normaal gewicht is 53!
Voor mij word het nu ook weer wat rustiger nu ik niet elke dag op ziekenbezoek moet en ik zal ik weer 2 x per week naar ons mama gaan zoals vroeger toen ze nog op haar appartement was!
Anders niet speciaals te melden...ik ga richting badkamer nu daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

05 jan 2021, 14:02

goeie middag iedereen
poetske was hier
alles begint weer normaal te komen :D
veve is het mij dat je bedoeld met dat slecht slapen?
ja inderdaad sedert ventje er niet meer is ben ik een heel slechte slaper gekomen
vroeger sliep ik met mijn gat in het water, zo zeggen ze dat hier
ik legde me en ik sliep maar nu amaai

Afbeelding

Ritavdm

05 jan 2021, 17:28

Wandelweertje ???
Ja toch want van al dat binnen zitten kom ik hoorndol
We zijn ff de grens over gestoken naar Herzeele, klein landelijk dorpje in Frankrijk op zo'n kleine 30 km van huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

je vindt er wel nog vuile boerderijen

Afbeelding

en vergane glorie van steenbakkerij

Afbeelding
Oud maar niet Out