In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Heb alles met een glimlach gelezen. Iedereen heeft haar zondag kunnen invullen.
MJ, succes met de schutting, het zal mooi worden.
Granny M, kleinzoon wordt streng opgevoed zoals het hoort. Maar ik vond niet dat dat beledigend overkwam, hij maakte duidelijk een grapje. Het lijkt mij een hele lieve jongen te zijn.
En de taal van de jeugd, dat versta ik op momenten ook niet meer. Toen de kinderen nog bij hun ouders hiernaast woonden, heb ik met hen een duidelijke afspraak gemaakt, ze mochten me zoveel sms'en als ze wilden, maar niet met hun afkortingen en GSM taaltje dat ze gebruiken. En ze hebben zich altijd aan hun afspraak gehouden.
Wij hebben gisteren in de vroege namiddag pannenkoeken gegeten. 's Avonds hadden we geen echte honger meer en hebben we een bord verse broccoliroomsoep met een geroosterd toastje gegeten. Tafel was dus vlug gedekt en afgeruimd. En onze kleine honger was gestild
Moet met de fiets naar de krantenwinkel, dacht dat ik nog een mooie verjaardagskaart had, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus ga ik er enkele halen, want eentje moet vandaag nog op de Post.
Volgend weekend de kerstboom afbreken en de rest van het kerstgerief opbergen. Manlief helpt mij daarbij. Alles keurig terug in de boxen stoppen. En dan de gewone spulletjes terug zetten. Ben hem thans nog niet moe gezien, de kerstboom.
Vandaag licht HH en de was en de strijk. Dan naar de krantenwinkel en daarna gaan wandelen met Matice, manlief neemt dan even een pauze, want ook hij kan een frisse neus gebruiken.
En als ik niet te moe ben, beginnen aan een extra taak, maar dat laatste is nog niet zeker.
Zo ,ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Als je naar buiten moet, duffel je dan heel warm in. Ik stuur iedereen lieve groetjes en een portie knuffels.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede maandagmorgen alle seizoentjes
zonder alle namen (sorry) want kan niet alles
onthouden, m'n hoofd wordt een zeef
ik moet alles opschrijven en dan nog
Maar al het goede dat ik jullie toewens is
voor iedereen bestemd... zonder uitzondering
we zijn al 4 januari 't gaat weer snel
Vanaf vandaag weer de gewone werkweek
en gedaan met de verwarrende dagen allemaal
Ik wens jullie allen een fijne week en hopelijk
blijft iedereen gezond, doen wat moet.... beter kan niet
en dan maar hopen dat het goed blijft gaan
want met die nieuwe varianten van het beest
Maak er allemaal een fijne week van ik stuur
jullie allen veel moed en groetjes
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Rustige zondag gehad. Ventje heeft goed geslapen. de advocaat bij ons is op. die gisteren opgegeten met een toef slagroom. was lekker.
en wat schaft de pot vandaag? voor ventje zurkelpetaten en voor mij uienstoemp. samen met een varkens minuut steak. die laatste vind ik niet zo lekker van smaak. ze zijn te droog naar mijn goesting.
en morgen zal ik moeten kiezen. moet naar de dokter en dus kan ik langs andere winkels passeren.
met mijn been nog steeds hetzelfde. het zal wel de vochtigheid zijn, denk ik.
Toen ik van de week de kalender verving, bleek dat ik het hele jaar opnieuw de kalender van '19 heb gebruikt. die van 2020 hing er achter! tast nu mijn zakken af zou papa gezegd hebben.
moet vandaag ook ventje twee kaartjes laten bussen en dat van mijn moeder zit erbij. kan wel niet naar haar "verjaardagsfeestje" komen, want ik moet op controle naar het ziekenhuis. en je moet nergens heen gaan want de horeca blijft nog tot maart dicht, dacht ik.
denk niet dat onze chinees naar zijn thuisland gaat. enfin, zal straks eens op fb loeren.
Telewerken is de norm, maar het ABL denkt daar weer anders over, morgen zitten ze met drie op 1 buro, welliswaar met de nodige afstand en met mondmaskers voor heel de dag.
N. dacht dat ze gingen controleren, maar het kazerne ga je niet zo maar in, geloof mij.
Toen er ooit iets gebeurd was, stond VTM aan een kazerne. Ventje hoorde P. Van Gompel zeggen, Maar wij waren hier eerst!!! en daarop zei de chauffeur die hen terug bracht: Ja, Maar Wij mogen binnen!!! en daar bleef Van Gompel met zijn cameraploeg.
Nu een kopje koffie met een toef slagroom want die bus is gisteren open gedaan en dan een beetje fruit. dan voor nog 1 keer een brik soep opendoen, kan pas morgen beslissen welke groenten ik voor de soep ga gebruiken.
Vanmiddag twee verjaardagskaartjes maken. nog twee jarigen in januari. Lotgenote Rita en buurvrouw.
moet nog zoeken op welke site ik de happy birthday stickers kocht, anders is het een stempel.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe!
Rustige zondag gehad. Ventje heeft goed geslapen. de advocaat bij ons is op. die gisteren opgegeten met een toef slagroom. was lekker.
en wat schaft de pot vandaag? voor ventje zurkelpetaten en voor mij uienstoemp. samen met een varkens minuut steak. die laatste vind ik niet zo lekker van smaak. ze zijn te droog naar mijn goesting.
en morgen zal ik moeten kiezen. moet naar de dokter en dus kan ik langs andere winkels passeren.
met mijn been nog steeds hetzelfde. het zal wel de vochtigheid zijn, denk ik.
Toen ik van de week de kalender verving, bleek dat ik het hele jaar opnieuw de kalender van '19 heb gebruikt. die van 2020 hing er achter! tast nu mijn zakken af zou papa gezegd hebben.
moet vandaag ook ventje twee kaartjes laten bussen en dat van mijn moeder zit erbij. kan wel niet naar haar "verjaardagsfeestje" komen, want ik moet op controle naar het ziekenhuis. en je moet nergens heen gaan want de horeca blijft nog tot maart dicht, dacht ik.
denk niet dat onze chinees naar zijn thuisland gaat. enfin, zal straks eens op fb loeren.
Telewerken is de norm, maar het ABL denkt daar weer anders over, morgen zitten ze met drie op 1 buro, welliswaar met de nodige afstand en met mondmaskers voor heel de dag.
N. dacht dat ze gingen controleren, maar het kazerne ga je niet zo maar in, geloof mij.
Toen er ooit iets gebeurd was, stond VTM aan een kazerne. Ventje hoorde P. Van Gompel zeggen, Maar wij waren hier eerst!!! en daarop zei de chauffeur die hen terug bracht: Ja, Maar Wij mogen binnen!!! en daar bleef Van Gompel met zijn cameraploeg.
Nu een kopje koffie met een toef slagroom want die bus is gisteren open gedaan en dan een beetje fruit. dan voor nog 1 keer een brik soep opendoen, kan pas morgen beslissen welke groenten ik voor de soep ga gebruiken.
Vanmiddag twee verjaardagskaartjes maken. nog twee jarigen in januari. Lotgenote Rita en buurvrouw.
moet nog zoeken op welke site ik de happy birthday stickers kocht, anders is het een stempel.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Al naar de supermarkt geweest, ik dacht dat gaat daar rustig zijn, niks van, veel volk.Daar hing al carnavalskleding voor kinderen.Op school zal dat wel gevierd worden, denk ik.
Ik ga ook niet naar de solden, veel te gevaarlijk en je mag maar 30 minuten in de winkel blijven en dan nog alleen.Nee, dan blijf ik liever thuis.Heb genoeg in de kleerkast hangen.
In de namiddag naar vader, ga daar de kerstversiering verwijderen in zijn kamer, ja, de feestdagen zijn voorbij.De kerstboom hier zal ook deze week opgeruimd worden.De ster aan de straat blijft hangen tot half januari.
Dames, tot morgen allemaal.
Al naar de supermarkt geweest, ik dacht dat gaat daar rustig zijn, niks van, veel volk.Daar hing al carnavalskleding voor kinderen.Op school zal dat wel gevierd worden, denk ik.
Ik ga ook niet naar de solden, veel te gevaarlijk en je mag maar 30 minuten in de winkel blijven en dan nog alleen.Nee, dan blijf ik liever thuis.Heb genoeg in de kleerkast hangen.
In de namiddag naar vader, ga daar de kerstversiering verwijderen in zijn kamer, ja, de feestdagen zijn voorbij.De kerstboom hier zal ook deze week opgeruimd worden.De ster aan de straat blijft hangen tot half januari.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Alles gaat terug zijn gewone gangetje hier .
Heb vandaag eerst buiten gewerkt , anders blijf ik achter die PC zitten .
De echte kerstboom buiten "uitgekleed" /volgende week worden ze opgehaald .
Ook binnen ga ik beginnen met opruimen van de boom en de versiering . Ik hoop dat ze nu gauw mijn nieuwe gordijnen komen hangen . Die zijn besteld eind oktober , en daarvoor moet die kerstboom uit de weg en ik wil zeker eerst nog de vensters wassen . Dus werk genoeg
Granny M : ik moest lachen met het verhaal over je favoriete kleinzoon
Voor de andere seizoentjes en hondjes : het is ijzig koud vandaag als je een wandeling wil doen ,maar voorlopig geen strakke wind .
Ik heb een deel lavendel geknipt want dan is de groene container vol en die wordt woensdag leeggemaakt .ik weet niet of dit het juiste seizoen is om dat te knippen maar ik moet het in verschillende fasen doen (ook al voor mijn rug )
Groetjes aan iedereen zonder namen en verder een fijne dag ... ik ga nog wat verder doen ...
Alles gaat terug zijn gewone gangetje hier .
Heb vandaag eerst buiten gewerkt , anders blijf ik achter die PC zitten .
De echte kerstboom buiten "uitgekleed" /volgende week worden ze opgehaald .
Ook binnen ga ik beginnen met opruimen van de boom en de versiering . Ik hoop dat ze nu gauw mijn nieuwe gordijnen komen hangen . Die zijn besteld eind oktober , en daarvoor moet die kerstboom uit de weg en ik wil zeker eerst nog de vensters wassen . Dus werk genoeg
Granny M : ik moest lachen met het verhaal over je favoriete kleinzoon
Voor de andere seizoentjes en hondjes : het is ijzig koud vandaag als je een wandeling wil doen ,maar voorlopig geen strakke wind .
Ik heb een deel lavendel geknipt want dan is de groene container vol en die wordt woensdag leeggemaakt .ik weet niet of dit het juiste seizoen is om dat te knippen maar ik moet het in verschillende fasen doen (ook al voor mijn rug )
Groetjes aan iedereen zonder namen en verder een fijne dag ... ik ga nog wat verder doen ...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne namiddag iedereen,
Ziezo, de schutting is helemaal en goed afgewerkt
. Hun 'adresplaatje' mag gerust blijven hangen, voor de voorbijgangers, het is reklame, he.....
Nu even naar de Okay, mijn cola zero is op en ik heb verder niets nodig. Als er niet veel volk is kan ik op 10 minuten terug zijn, te voet.
Dames, hou het goed warm binnen, af en toe regent het hier wat......
Tot .... de volgende
.
Ziezo, de schutting is helemaal en goed afgewerkt
Nu even naar de Okay, mijn cola zero is op en ik heb verder niets nodig. Als er niet veel volk is kan ik op 10 minuten terug zijn, te voet.
Dames, hou het goed warm binnen, af en toe regent het hier wat......
Tot .... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wat een sombere dag vandaag.
Geen wandeling, want ik heb de dampkap een grondige beurt gegeven.
Voor de zoveelste keer het goede voornemen gemaakt van daar niet zo lang meer mee te wachten.
Ik snap nu waarom ons grotemoe buiten frieten bakte!
Trouwens de frietketel had ik vorige week een goede beurt gegeven.
Volgende project: de ijskast.
Is maar een klein vriezertje dus die inhoud kan even in de grote diepvries.
Zo geraakt dat hier niet gedweild, maar niet alles tegelijk.
Ik moet al licht aandoen , dat is best vroeg.
Geen wandeling, want ik heb de dampkap een grondige beurt gegeven.
Voor de zoveelste keer het goede voornemen gemaakt van daar niet zo lang meer mee te wachten.
Ik snap nu waarom ons grotemoe buiten frieten bakte!
Trouwens de frietketel had ik vorige week een goede beurt gegeven.
Volgende project: de ijskast.
Is maar een klein vriezertje dus die inhoud kan even in de grote diepvries.
Zo geraakt dat hier niet gedweild, maar niet alles tegelijk.
Ik moet al licht aandoen , dat is best vroeg.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede avond allemaal.
Het avontuur van de nieuwe bel!
Het was de dag van de telefoons vandaag.
Zoals jullie weten of nog niet weten heb ik een nieuwe bel.
Ook daar heeft de jongste voor gezorgd.
Het is zo een draagbaar ding op batterijen en je kan uit 25 muziekjes kiezen.
Ben daarstraks aan het bellen met mijn schoolvriendin en hoor ik ergens een wijsje vandaan komen
Ik denk neen dat is de telefoon niet, want die heb ik vast.
Maar ook de gsm niet, want die heeft een andere beltoon.
Maar wat is dat dan?
Weer iets speciaals van de nieuwe gsm?
Enfin, het melodietje stopt...
Ik denk nog "Nu is die van gezond &Vers toch lat vandaag"
Als ik naar toilet ga wat zie ik daar staan: de doos van V&G aan de voordeur.
En ineens valt mijn euro!
Dat was het muziekje van mijn nieuwe bel!!!!!
Ik ben zeker tien minuten mezelf aan het uitlachen geweest...
Het avontuur van de nieuwe bel!
Het was de dag van de telefoons vandaag.
Zoals jullie weten of nog niet weten heb ik een nieuwe bel.
Ook daar heeft de jongste voor gezorgd.
Het is zo een draagbaar ding op batterijen en je kan uit 25 muziekjes kiezen.
Ben daarstraks aan het bellen met mijn schoolvriendin en hoor ik ergens een wijsje vandaan komen
Ik denk neen dat is de telefoon niet, want die heb ik vast.
Maar ook de gsm niet, want die heeft een andere beltoon.
Maar wat is dat dan?
Weer iets speciaals van de nieuwe gsm?
Enfin, het melodietje stopt...
Ik denk nog "Nu is die van gezond &Vers toch lat vandaag"
Als ik naar toilet ga wat zie ik daar staan: de doos van V&G aan de voordeur.
En ineens valt mijn euro!
Dat was het muziekje van mijn nieuwe bel!!!!!
Ik ben zeker tien minuten mezelf aan het uitlachen geweest...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
HVT, ik moest ook lachen met het verhaal van je bel. zoals jullie weten, als je kijkt naar de herhalingen van de "buurtpolitie" hebben die zo'n parlofoon met...ja, inderdaad: de begintoon van mijn deurbel!
ik heb al dikwijls bijna rechtgesprongen om open te doen!
Ventje is weg, mèt soep. en welbepaald: de kreeftensoep. ik heb hier nog kippensoep.
met de oostende bon straks groenten en wat fruit gaan halen want gisteren is ventje niet ver buiten geweest dan de brievenbus op het hoekje.
het is wreed koud buiten. zal m'n damartje wel kunnen verdragen en eens zoeken waar ik een deftig paar stapschoenen staan/liggen heb. want de kou gaat door canvassneakers. en laat nu dat enige zijn waar ik al een paar zomers en winters mee rondloop buiten, als ik niet vergeet mijn sloffen uit te trekken want dat is me ook al overkomen. en mijn handen jeuken, dus dat is ook al een teken dat het koud is.
ik moet rond 10 uur vertrekken naar de praktijk. Laat ons hopen dat alles weer goed is.
moet haar dan ook vragen wat zij van het vaccin vind. Ik geloof dat ik ergens in mei aan de beurt zou zijn, als alles volgens de optimistiche planning loopt.
Een kaartje maken zat er gisteren niet in, want ventje wilde videobellen met Suus. Die is snipverkouden. het was eerder te doen om de nieuwe box aan te sluiten op de pc, want anders moeten we oortjes gebruiken en die delen en dan heb ik oorpijn. En raad eens wie er ontdekte dat de restjes van de aardappelgerechten niet eens in een potje gestopt waren? dat die stonden te verpieteren? Ja, juist. heb dan uit colere ook de vettige pan afgewassen. alleen de twee potten waren er te veel aan, dus heb die onder water gezet om dan strakjes af te wassen.
Aangezien ik niet eens weet hoe de dag weer zal verlopen in brugge, zal ik iets moeten kiezen dat licht verteerbaar is en snel klaar. En, neen: geen spaghetti. denk van een italiaanse schotel te kiezen als Johan er liggen heeft. is ook een soort van spaghetti maar dan met korte slierten en gehaktballetjes. ik heb hier nog een blik van staan in m'n kast. en een blik vol-au-vent. maar dan heb ik weer dubbele afwas zoals met de aardappelen. Ventje had ze geschild maar open en bloot laten liggen zonder die onder water te steken. heb hem verteld dat je dan een zwarte aardappel zou gehad hebben. hij wist dat niet! Nu wel natuurlijk.
moet nog een zak korrels open doen voor Gimly, de kans is dan echter groot dat hij omdat ze vers zijn ervan zal willen blijven eten. als die zak aangebroken is, dan moeten we nieuwe bestellen.
binnen twee dagen heb ik die. en een stuk goedkoper dan ze te kopen in de apotheek.
er moest gisteren een dvd toekomen. dat zal vandaag zijn en ik vrees net op het moment dat ik bij de dokter zit of mijn boodschappen aan het doen ben. ik moet weer drie winkels in + eens gaan vragen in het zonnehuis of ze toch mijn pedicure niet kan doen want ik heb het zelf gedaan en dat gaat nu ook niet van een leien dakje. ( dat doet me denken aan een kookprogramma waar ze hun gerecht opdienden op zo'n leisteen.- kwestie van "chique" over te komen en extra punten te scoren)
Ik heb vannacht over het huis van de buren gedroomd. die met de veranda. maar in mijn droom zag het interieur er heel anders uit, met ook veel rommel. ik denk dat ik van hen droomde omdat ze me gisteren wakker maakten omdat ze boven aan het stofzuigen waren. Buurman heeft OCD. vroeger was het een stuk slechter toen hun siamese kater chartouche nog leefde. die was halflangharig ( werkshuw tuig
) op het laatst leed die aan blaaskanker. dus moest er daar elke dag gekuist worden. ik heb het dier, als zij niet thuis waren horen janken van de pijn. En siamezen kunnen al uit zichzelf veel lawaai maken. uiteindelijk was er niets meer aan te doen. ze moesten hem uit zijn lijden verlossen. en een nieuw wit hoogpolig tapijt kopen. gelukkig niet van muur tot muur.
Moet vandaag nog een sms sturen naar die van de voorhaven ivm mijn losse tegel. als het dit jaar niet in orde komt, laat ik geen nieuw dakraam steken door hun. en ze lopen ook een opdracht mis voor het maken van een dvd kast. van de ene muur tot aan de schouw.
Ventje belt net om te zeggen dat de thermos lekt. dat weten we dan ook weer. het zijn net solden en er staat ene in de ldl-webshop. ik moest vroeger als ik op school moest blijven eten, ik was dan haartooi gaan doen, ik ook een thermos soep mee kreeg. die is later na de verhuis van mijn ouders nog door papa gebruikt is als hij boven in zijn "mancave" zat.
was een mini-thermosje van 0, 75 liter denk ik en dat gebruikte hij voor warm water voor een koffiefilter. later waren het groter thermossen. hij dronk dan de hele dag door koffie. soms sloop hij in het geniep ( dacht hij) naar beneden om een tweede flesje "aperitief" te halen, maar ons moeder heeft zeer goede oren. Bovendien was die bak rapper leeg.
Zo, ik ga een kopje koffie gaan maken. dan ga ik naar de boerderij, naar ivywood en mijn sims opdrachten geven. tegen dan is het ver tijd om me klaar te maken en zien dat ik gegeten heb.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
HVT, ik moest ook lachen met het verhaal van je bel. zoals jullie weten, als je kijkt naar de herhalingen van de "buurtpolitie" hebben die zo'n parlofoon met...ja, inderdaad: de begintoon van mijn deurbel!
ik heb al dikwijls bijna rechtgesprongen om open te doen!
Ventje is weg, mèt soep. en welbepaald: de kreeftensoep. ik heb hier nog kippensoep.
met de oostende bon straks groenten en wat fruit gaan halen want gisteren is ventje niet ver buiten geweest dan de brievenbus op het hoekje.
het is wreed koud buiten. zal m'n damartje wel kunnen verdragen en eens zoeken waar ik een deftig paar stapschoenen staan/liggen heb. want de kou gaat door canvassneakers. en laat nu dat enige zijn waar ik al een paar zomers en winters mee rondloop buiten, als ik niet vergeet mijn sloffen uit te trekken want dat is me ook al overkomen. en mijn handen jeuken, dus dat is ook al een teken dat het koud is.
ik moet rond 10 uur vertrekken naar de praktijk. Laat ons hopen dat alles weer goed is.
moet haar dan ook vragen wat zij van het vaccin vind. Ik geloof dat ik ergens in mei aan de beurt zou zijn, als alles volgens de optimistiche planning loopt.
Een kaartje maken zat er gisteren niet in, want ventje wilde videobellen met Suus. Die is snipverkouden. het was eerder te doen om de nieuwe box aan te sluiten op de pc, want anders moeten we oortjes gebruiken en die delen en dan heb ik oorpijn. En raad eens wie er ontdekte dat de restjes van de aardappelgerechten niet eens in een potje gestopt waren? dat die stonden te verpieteren? Ja, juist. heb dan uit colere ook de vettige pan afgewassen. alleen de twee potten waren er te veel aan, dus heb die onder water gezet om dan strakjes af te wassen.
Aangezien ik niet eens weet hoe de dag weer zal verlopen in brugge, zal ik iets moeten kiezen dat licht verteerbaar is en snel klaar. En, neen: geen spaghetti. denk van een italiaanse schotel te kiezen als Johan er liggen heeft. is ook een soort van spaghetti maar dan met korte slierten en gehaktballetjes. ik heb hier nog een blik van staan in m'n kast. en een blik vol-au-vent. maar dan heb ik weer dubbele afwas zoals met de aardappelen. Ventje had ze geschild maar open en bloot laten liggen zonder die onder water te steken. heb hem verteld dat je dan een zwarte aardappel zou gehad hebben. hij wist dat niet! Nu wel natuurlijk.
moet nog een zak korrels open doen voor Gimly, de kans is dan echter groot dat hij omdat ze vers zijn ervan zal willen blijven eten. als die zak aangebroken is, dan moeten we nieuwe bestellen.
binnen twee dagen heb ik die. en een stuk goedkoper dan ze te kopen in de apotheek.
er moest gisteren een dvd toekomen. dat zal vandaag zijn en ik vrees net op het moment dat ik bij de dokter zit of mijn boodschappen aan het doen ben. ik moet weer drie winkels in + eens gaan vragen in het zonnehuis of ze toch mijn pedicure niet kan doen want ik heb het zelf gedaan en dat gaat nu ook niet van een leien dakje. ( dat doet me denken aan een kookprogramma waar ze hun gerecht opdienden op zo'n leisteen.- kwestie van "chique" over te komen en extra punten te scoren)
Ik heb vannacht over het huis van de buren gedroomd. die met de veranda. maar in mijn droom zag het interieur er heel anders uit, met ook veel rommel. ik denk dat ik van hen droomde omdat ze me gisteren wakker maakten omdat ze boven aan het stofzuigen waren. Buurman heeft OCD. vroeger was het een stuk slechter toen hun siamese kater chartouche nog leefde. die was halflangharig ( werkshuw tuig
Moet vandaag nog een sms sturen naar die van de voorhaven ivm mijn losse tegel. als het dit jaar niet in orde komt, laat ik geen nieuw dakraam steken door hun. en ze lopen ook een opdracht mis voor het maken van een dvd kast. van de ene muur tot aan de schouw.
Ventje belt net om te zeggen dat de thermos lekt. dat weten we dan ook weer. het zijn net solden en er staat ene in de ldl-webshop. ik moest vroeger als ik op school moest blijven eten, ik was dan haartooi gaan doen, ik ook een thermos soep mee kreeg. die is later na de verhuis van mijn ouders nog door papa gebruikt is als hij boven in zijn "mancave" zat.
was een mini-thermosje van 0, 75 liter denk ik en dat gebruikte hij voor warm water voor een koffiefilter. later waren het groter thermossen. hij dronk dan de hele dag door koffie. soms sloop hij in het geniep ( dacht hij) naar beneden om een tweede flesje "aperitief" te halen, maar ons moeder heeft zeer goede oren. Bovendien was die bak rapper leeg.
Zo, ik ga een kopje koffie gaan maken. dan ga ik naar de boerderij, naar ivywood en mijn sims opdrachten geven. tegen dan is het ver tijd om me klaar te maken en zien dat ik gegeten heb.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen aan alle seizoentjes,
een grijze dag weerom en fris,
de thermometer wijst 2° aan buiten
en de barometer blijft op veranderlijk staan
dus en beetje warm induffelen als je buiten moet
maar om te stappen gaat het wel, dan krijg je warm
Geen nieuws hier, alles gaat z'n gewone gangetje
dus probeer ik het zo te houden, de gewone dagelijkse
huistaken, die komen altijd terug
Helena, ja 't is wennen zo'n bel
Bekske een fijne dag
M-M 't kan een vieze boel worden in de tas waar
de lekkende thermos inzat
thermos eerst in een plastic zak steken kan helpen
tegen de viezigheid in de tas, 't is maar een tip
Verder een fijne dag vandaag
wilde eend het gewone gangetje is nog het beste hé
M-J succes met de omheining, 't zal weer proper zijn
anjelierken, straks kom je in de supermarkt
weeral paaseieren tegen
clive ,granny M, en alle andere seizoentjes een
fijne dinsdag gewenst en blijf veilig... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, troost je, ik moet ook alles opschrijven Ben ook blij dat de feestdagen voorbij is. Ik wist nauwelijks welke dag het was tijdens die dagen. Erg verwarrend.
Muddy Maddy, verkeerde kalender gebruikt
Hoop dat de controle in het ziekenhuis meevalt. Ben gisteren met de fiets een klein stapeltje mooie verjaardagskaarten gaan halen in de krantenwinkel. Eentje daarvan had ik meteen eentje nodig, heb die dus dadelijk geschreven en op de bus gedaan. Hopelijk komt ze op tijd aan. En je hebt een rare droom gehad. En de thermos lekt. Dan ben je toe aan een nieuwe. Amuseer je met de boerderij.
Anjelier, dan was er veel volk in de supermarkt. Ik ga nooit in het begin naar de solden. Pas op het einde neem ik contact op met we winkels waar ik klant ben en laat dan bepaalde stukken die ik reeds daarvoor gepast had, opzij leggen. Meestal koop ik dan aan - 70%. Shop dan alleen en heb doordat alles of vaak maar 1 item voor me klaar hangt , zelfs geen half uurtje nodig. Manlief liet gisteren weten dat hij nog een paar
T-Shirts nodig had. Met dat thuiswerken draagt hij dat erg veel onder een trui of onder een sweater. Ben daarvoor niet naar shopping moeten gaan. Hij draagt toch altijd hetzelfde merk, dus weet ik ook zijn exacte maat erin. Heb hem er dan gisteren er 3 stuks online gekocht met een kortingscode van 40% en van 50%.
Ze zouden vandaag al aankomen. Hij had geen tijd gisteren om er zelf te kiezen, dus heb ik ze maar gekozen.
Ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen als ze vandaag aankomen. Ken zijn smaak, dus ze zullen wel goed bevonden worden.
Granny M, ik wens jou een hele fijne dag. En ik blijf erbij, kleinzoon maakte een grapje en wou jou zeker niet kwetsen. Vond hetzelf goed gevonden.
Wilde eend, jij hebt weer veel werk voor de boeg, jij bent wel echt ons bezig bijtje
MJ, de schutting staat en blijkt een pareltje te zijn. Goed zo, heb je meteen ook privacy. Fijn zo'n supermarkt op wandelafstand.
HVT, gisteren was inderdaad een sombere dag en het was erg koud.
Stop mijn filters 1 keer in de maand in de vaatwasser. En rond 16.30H is het echt al donker en moeten de lichtjes aan en alle LED kaarsen en de talrijke theelichtjes.
Wat een grappig verhaal van jouw bel, moest er echt mee lachen.
Bekske, bedankt voor het mooie plaatje.
Gisteren toen ik manliefs zijn shirts online bestelde in een andere winkel handschoenen zonder vingers voor mij besteld. Voor op de hondenschool en voor als ik met hem ga wandelen. Met gewone handschoenen kan ik zijn beloningssnoepjes niet nemen en geen poepzakjes gebruiken als hij een boodschap doet. Dus heb ik er zonder vingers besteld, maar je kunt er ook wanten van maken. Daar was helaas geen korting op. Ze zijn zo te zien wel heel goed afgewerkt. Ga er plezier van hebben, want zonder handschoenen is het nu toch een beetje te koud geworden. Dat pakje zou dan ook vandaag of morgen geleverd worden.
Zo, de 2 benedenverdiepingen had ik reeds gedaan zodat manlief rustig kan werken. Had deze ochtend ook de kussenslopen van de sierkussens in de zetels gewassen, die hangen op het droogrek.
Ga dadelijk beginnen aan de strijk van gisteren, is eigenlijk niet zoveel. En dan misschien een extra taak beginnen te doen.
Ik ben Wingerd vergeten. Hoop dat alles goed is met hen en hun lieve viervoeter.
Zo, ik wens iedereen een mooi dinsdag. Duffel je warm in als je buiten moet zijn. Liefs en een dikke knuffel voor allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
wilde eend2: lavendel snoei je na de bloei in de zomer.Niet te diep snoeien, je moet nog het groen zien, als je enkel houtig gewas overhoudt ( te diep snoeit), gaat het kapot.Enkele jaren geleden was een groendienst aan het snoeien bij de viswinkel, die hebben ook lavendel staan vooraan.Toen zag ik dat die veel te diep gesnoeid was.Ik dacht volgend jaar ga ik daar eens op letten of die nog groeit.Wel, tot op heden staan daar verdroogde , houterige plantjes.
HVT:grappig verhaal over de deurbel.
Hier gebeurde bijna idem hetzelfde als bij MM.Het eerste item van iedereen beroemd , waar ze aanbellen bij mensen.Een van die deurbellen is dezelfde als de onze.In het begin blafte Spaanse woef , bij het horen van die bel.Nu heeft hij het door dat het op tv is.
Kerstboom is opgeruimd, alsook kerststal en slingers, enz.De kerstkaartjes staan nog op de schouw, mogen daar nog even blijven staan.
wilde eend2: lavendel snoei je na de bloei in de zomer.Niet te diep snoeien, je moet nog het groen zien, als je enkel houtig gewas overhoudt ( te diep snoeit), gaat het kapot.Enkele jaren geleden was een groendienst aan het snoeien bij de viswinkel, die hebben ook lavendel staan vooraan.Toen zag ik dat die veel te diep gesnoeid was.Ik dacht volgend jaar ga ik daar eens op letten of die nog groeit.Wel, tot op heden staan daar verdroogde , houterige plantjes.
HVT:grappig verhaal over de deurbel.
Hier gebeurde bijna idem hetzelfde als bij MM.Het eerste item van iedereen beroemd , waar ze aanbellen bij mensen.Een van die deurbellen is dezelfde als de onze.In het begin blafte Spaanse woef , bij het horen van die bel.Nu heeft hij het door dat het op tv is.
Kerstboom is opgeruimd, alsook kerststal en slingers, enz.De kerstkaartjes staan nog op de schouw, mogen daar nog even blijven staan.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Alle, terug internet......
Was blijkbaar iets mis mee en onderbroken, en af en toe eens proberen helpt precies !
Goede morgen, seizoentjes,
En ook Bekske, en nog iemand, geloof ik, maar ben vergeten wie, sorry daarvoor....
De omheining is nu 'compleet', waarschijnlijk ter ergernis van ons buren, maar ja, als ze iets in gang steken moeten ze weten waar ze mee bezig zijn en met wie...... Feit is dat we nu meer privacy hebben.
Dit jaar ook eens uitkijken om windschermen te laten plaatsen, nu de schutting er staat kan de wind niet goed meer weg en blijft draaien waar wij gewoonlijk op het terras zitten , dus ....
Ja, MH, dat was wel wat schrikken, de bel !
Oei, moet opendoen, levering pakje, tot later
Was blijkbaar iets mis mee en onderbroken, en af en toe eens proberen helpt precies !
Goede morgen, seizoentjes,
En ook Bekske, en nog iemand, geloof ik, maar ben vergeten wie, sorry daarvoor....
De omheining is nu 'compleet', waarschijnlijk ter ergernis van ons buren, maar ja, als ze iets in gang steken moeten ze weten waar ze mee bezig zijn en met wie...... Feit is dat we nu meer privacy hebben.
Dit jaar ook eens uitkijken om windschermen te laten plaatsen, nu de schutting er staat kan de wind niet goed meer weg en blijft draaien waar wij gewoonlijk op het terras zitten , dus ....
Ja, MH, dat was wel wat schrikken, de bel !
Oei, moet opendoen, levering pakje, tot later
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen