Nieuwe computer aanschaffen
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Hello Iedereen, ik speel met het gedacht mij een nieuwe computer aan te schaffen, momenteel werk ik sinds meer dan 5 jaar met een Medion laptop met een SSD en een HDD
Enkele dagen geleden hoorde ik iets alsof de HDD raar begon te doen, iets kloppends …
Op die laptop staat natuurlijk heel wat software, kan ik door middel van een clone al die software naar de nieuwe laptop overzetten?
Groetjes
Danny
Enkele dagen geleden hoorde ik iets alsof de HDD raar begon te doen, iets kloppends …
Op die laptop staat natuurlijk heel wat software, kan ik door middel van een clone al die software naar de nieuwe laptop overzetten?
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Als het de bedoeling is om het OS met ge-installeerde software te clonen naar een andere PC, dan is het om miserie vragen.
Anderzijds zal de activatie op die andere PC ook niet geldig zijn.
Anderzijds zal de activatie op die andere PC ook niet geldig zijn.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Hellokes, ik begrijp voor wat je hier wil waarschuwen, ik heb misschien niet voldoende nagedacht en ook wel te weinig mijn bedoeling duidelijk gemaakt, sorry.Charlie Maru schreef: ↑30 dec 2020, 17:48Als het de bedoeling is om het OS met ge-installeerde software te clonen ...
Ik dacht wel een nieuwe Windows10 te installeren en enkel al de andere programma's te kunnen clonen, maar misschien gaat dat niet lukken.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zoals hovel al aangeeft moet je alle programma's terug installeren.
Bij de installatie van programma's wordt een deel van alle nodige stuursoftware zoals drivers en andere nodige bestanden mee ingewerkt in Windows zelf en het register ervan. Door gewoon de mappen met programma's te clonen of te copieren krijg je dat nooit deftig in gang.
Dit kan werken, maar dan alléén voor "portable"/(op zichzelf draaiende) programma's.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Als ge vreest dat de disk niet meer 100% is :
- Maak een backup van je gegevens want als de disk echt kracht dan zijn die verloren.
- Download eens chrystalinfo om de toestand van je disk te bekijken.
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Daar het een laptop is met SSD en HD zal deze waarschijnlijk niet heel oud zijn. Meestal is de HD van een laptop eenvoudig te vervangen. Als er iets lawaai maakt in een laptop dan is dit de ventilator of de HD, een SSD kan geen lawaai maken.
Daar Windows en de programma's normaal op de SSD staan kan je de gegevens van de oude HD gewoon overzetten naar de nieuwe.
- Maak een backup van je gegevens want als de disk echt kracht dan zijn die verloren.
- Download eens chrystalinfo om de toestand van je disk te bekijken.
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Daar het een laptop is met SSD en HD zal deze waarschijnlijk niet heel oud zijn. Meestal is de HD van een laptop eenvoudig te vervangen. Als er iets lawaai maakt in een laptop dan is dit de ventilator of de HD, een SSD kan geen lawaai maken.
Daar Windows en de programma's normaal op de SSD staan kan je de gegevens van de oude HD gewoon overzetten naar de nieuwe.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
Hello iedereen, ik heb nog steeds niets beslist, maar de reden waarom ik enkele jaren geleden overgestapt ben ven desktop naar laptop is de omvang ven een desktop.
Wel tijdens mijn zoektocht naar informatie ben ik te weten gekomen dat een desktop tegenwoordig iets groter is dan een brooddoos (ja sorry, ik ben de laatste 5 jaar niet meer buiten geweest
), heeft iemand onder dergelijk iets reeds in gebruik en wat is de ervaring ermee?
Bedankt en groetjes
Danny
Wel tijdens mijn zoektocht naar informatie ben ik te weten gekomen dat een desktop tegenwoordig iets groter is dan een brooddoos (ja sorry, ik ben de laatste 5 jaar niet meer buiten geweest
Bedankt en groetjes
Danny
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
fonzie,
Ga naar "gebruikerspaneel"..."profiel"..."wijzig onderschrift"..."verstuur"
Ga naar "gebruikerspaneel"..."profiel"..."wijzig onderschrift"..."verstuur"
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17