Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

hovel

06 jan 2021, 15:55

bluevelvet schreef:
06 jan 2021, 13:03
De vraag blijft of er een verband bestaat tussen vaccinatie en besmettingen !
Bij een heleboel landen lijkt dat goed zichtbaar !
Er is een gelijklopendheid te zien maar een oorzakelijk verband is er niet. Dat is er alleen in het hoofd van enkele warhoofden.
bluevelvet schreef:
Hahaha, hovel en Fred1950 werpen zich op als dé experten om deze vraag te beantwoorden. :P :P
Men moet geen expert zijn, gezond verstand is genoeg, en dat ontbreekt blijkbaar dikwijls.
bluevelvet schreef:
Ze kunnen misschien eens de plaats innemen van onze virologen, immunologen, infectiologen en eens met hun kop in de media verschijnen :mrgreen:
Ik heb het volste vertrouwen in deze personen.

Fazal

06 jan 2021, 17:25

En ik ook.

En wat dat vaccin betreft, we zullen er mettertijd allemaal moeten aan geloven, of we dat nu willen of niet.
Omdat het de enige strohalm is waar we ons momenteel nog kunnen aan vasthouden.
Het vaccin weigeren is niet aan te raden, want dan blijft het risico op besmetting verder bestaan.
Ik heb er ook een grondige hekel aan, maar ik wil de hoop dat het werkt, niet in de weg staan.
Alleen maar hopen dat het virus vanzelf verdwijnt, zal ons zéker niet helpen.

Enfin, dat is mijn mening hierover. Ik tracht dus geenszins mijn gelijk te halen.
Trouwens, wat heb je aan 'gelijk hebben'? Ook dat, zal ons niet verder helpen.
Misschien hebben de non-believers wel gelijk waar ze het over liegen en bedriegen hebben, maar wat hebben wij daar aan? Ikzelf ga het er in ieder geval op wagen, en het vaccin een kans geven.
Ik wil gerust als proefkonijn dienen, want op mijn leeftijd heb ik toch al niet veel meer te verwachten.
En als het lukt, dan kan het resultaat gunstig zijn voor iedereen. Lukt het niet, dan is dat maar zo.
Ik maak mij al lang geen illusies meer. :|
Ice

06 jan 2021, 17:31

Fred1950 schreef:
06 jan 2021, 15:20
Ice schreef:
06 jan 2021, 15:11
....
Men zou beter bezorgd zijn voor de onbekende nevenwerkingen waarvoor niemand aansprakelijk is want daaraan zijn al enkelen bezweken na vaccinatie... :roll:
Kent ge al de namen van de enkelen en weet ge wat hun onderliggende fysieke en psychische problemen waren ?

Er bestaan geen "onbekende" nevenwerkingen :lol: , als er een nevenwerking is, is die duidelijk zichtbaar en wordt die dus "bekend" :wink:
Ik hoef mijn mening niet te bewijzen en mijn argumenten zijn reeds gekend.
Gij gelooft wat je wil en ik heb datzelfde recht, mijn gezondheid is belangrijker dan neven- en bijwerkingen, al dan niet bestaande :twisted: van een experimenteel vaccin...kwestie van prioriteiten te stellen en niet onnodig je leven of gezondheid op het spel te zetten.
Dat moet je dan gaan vertellen aan de farmaceuten, die beweren dat er wél nog onbekende nevenwerkingen zúllen optreden en soms pas na jaren.... :P
En wat vindt je er dan eigenlijk van dat het je eigen schuld zal zijn als je met vaccinatieschade door nevenwerkingen te maken zult krijgen? :twisted:
Ah...die nevenwerkingen bestaan immers niet.... :P :P :P

E.T.

06 jan 2021, 17:55

Waar komt die drang toch vandaan om mensen bang te maken eerst was 't Corona, nu vaccinatie, wat morgen 5G?

Tegen halfweg 2023 kan 70 procent van de Belgische bevolking toegang hebben tot het 5G-netwerk voor sneller mobiel internet. Dat heeft minister van Telecommunicatie Petra De Sutter (Groen) woensdag laten verstaan in de Kamer.

De Sutter hoopt de bezorgdheden rond 5G weg te werken. Er komt een website met vragen en antwoorden en een campagne op sociale media. “We zullen daarbij aandacht hebben voor de gezondheidsaspecten, omdat dat een bezorgdheid is van een deel van de bevolking, maar ook actie ondernemen tegen ‘fake news’.

Er gaan nogal wat complottheorieën rond over 5G. We moeten dat aanpakken”, zei ze in de Kamercommissie Economie.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet

06 jan 2021, 18:19

@ Ice,

Heb je ook het volgende opgemerkt van hovel ? 8O

Maar ik heb het volste vertrouwen in de duizenden artsen en wetenschappers wereldwijd die correcte informatie verspreiden en ons trachten te waarschuwen tegen alle onheil die we meemaken en nog zullen meemaken. Veel meer vertrouwen dan in de vier of vijf “experten” :P :P die ganse dagen met hun kop in de media verschijnen zonder tegenwoord te krijgen van hun bevindingen en die tegenstrijdig zijn met de studies van duizenden werkelijke experten.

Die enkelingen hier op forum, de provaxxers, zouden zich beter informeren aangaande studies van de WHO, of debatten van de WHO, Lancet, Elsevier, dr. Fauci en zijn manipulaties, maar ook de studies van echte wetenschappers die online hun beklag doen maar nooit mogen aanschuiven aan tafel tijdens gevoerde debatten, de medicatie die heilzaam was en verboden werd, ten voordele van het aankomende “reddings”vaccin........ en niet in het minst de nadelen van vaccins.

Hoeveel studies hebben de zogenaamde betrouwbare “experten” zoals Fred1950, frits1955, e.a. gelezen ? Dat ze hier eens de BEWIJZEN komen posten over de effectiviteit van de mondkapjes, de 1,5 m afstand, de effectiviteit van lockdowns, de sluiting van horeca, kappers, sportevenementen.....

Ze zijn bang de links die worden aangegeven te lezen, want ze zouden hun kar moeten draaien willen ze eerlijk zijn ! Ze bekennen zelf dat ze de links niet lezen, maar ze hebben wel het lef te stellen dat het allemaal FAKE is, terwijl ze er geen letter van gezien hebben. STRAF toch :!:
Nee, in zulke mensen kan ik absoluut geen vertrouwen stellen.

Fred1950

06 jan 2021, 18:22

bluevelvet schreef:
@ Ice,

Maar ik heb het volste vertrouwen in de duizenden artsen en wetenschappers wereldwijd die correcte informatie verspreiden en ons trachten te waarschuwen tegen alle onheil die we meemaken en nog zullen meemaken. ...
BEWIJS dat het correcte informatie is !

bluevelvet

06 jan 2021, 18:43

Fred1950 schreef:
bluevelvet schreef:
@ Ice,

Maar ik heb het volste vertrouwen in de duizenden artsen en wetenschappers wereldwijd die correcte informatie verspreiden en ons trachten te waarschuwen tegen alle onheil die we meemaken en nog zullen meemaken. ...
Noem jij Ice ? Heb je nog niet gemerkt dat ik met jou niet discussieer.

BTW, waar zijn jouw bewijzen van wat je allemaal uitkraamt ?

Zal nog even dit zeggen :

Bewijs is al vele malen gegeven ! Je negeert de links, DUS wat wil je ?
Allemaal FAKE ? Oké, je googelt toch veel heb ik begrepen, bewijzen staan allemaal ON LINE.
Maak het dan voor je zelf uit.
Ik garandeer je dat je uren zult zoet zijn :P :P
Ice

06 jan 2021, 18:49

bluevelvet schreef:
@ Ice,

Ieder vertrouwt wie hij/zij wil...blue, je kunt een ezel drinken geven maar slikken moet ie zelf nog willen....niks aan te doen en wie niet horen wil, zal moeten voelen..de tijd zal het leren...
Misschien als er geen terugkeer komt naar een normaal leven, dat het eindelijk begint te dagen... :roll: ...tenzij ze zich weer laten vangen dat er een nieuw virus is... :P of een mutatie, :P dat dan allemaal gevolgen zullen zijn van het vaccin om de corona carrousel in stand te houden en onze dwangbuis door maatregelen nog wat vaster aan te halen...dit onvoorstelbaar domme 'geloof' in leugenaars blijft dit circus in stand houden...zelfs dát snappen ze niet of willen ze niet weten...tja....verdrink dan maar, hé?
Geen compassie mee. :roll: Ieder beslist voor zichzelf en God voor ons allen. :P
Je ziet toch al zelf dat fred weer ontkent dat er onbekende nevenwerkingen bestaan maar de farmaceuten verklaren dat wel zélf...wat wil je dan nog? :roll:
Parels voor de zwijnen.. :mrgreen:
Ice

06 jan 2021, 18:57

Fred1950 schreef:
Jij leest en gelooft toch geen bewezen feiten als je er niet naast staat en zélf vaststelt? :P
Denk je met marionetten aan een touwtje te doen te hebben die zo gemakkelijk te manipuleren zijn als sommige angsthazen die nog steeds het zonlicht ontkennen? :P
Er wordt niks meer bewezen want dan zeuren jullie weer dat de reacties te lang zijn, zoveel info ineens is immers véél te moeilijk te behappen. :mrgreen:
Ga zelf maar op onderzoek uit ipv eenzijdige propaganda te slikken als zoete koek en al de rest af te doen als fake, het is intussen steeds gemakkelijker te vinden.... :P
Overigens: wij weten nog wat een woord waard kan zijn en intussen ook wie schijnheilige huichelaars zijn en wie niet.. :P

Charlie Maru

06 jan 2021, 20:32

HLN:
Mondmaskers meer dan halfjaar verplicht: wat zijn de gevolgen op je gezondheid, huid en geest? 5 experts geven uitleg

https://www.hln.be/mijn-gids/mondmasker ... ~a36ba530/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

07 jan 2021, 00:43

Charlie Maru schreef:
06 jan 2021, 20:32
HLN:
Mondmaskers meer dan halfjaar verplicht: wat zijn de gevolgen op je gezondheid, huid en geest? 5 experts geven uitleg

https://www.hln.be/mijn-gids/mondmasker ... ~a36ba530/
Ach, dat is toch larie. Diegenen die zouden kunnen klagen zijn het personeel in de ziekenhuizen, en dat zijn net diegenen die er niets over zullen vertellen. Hoeveel uur draag jij een mondmasker per dag ?
Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest en heb welgeteld een half uur een FFP2 masker op gehad ( dat trouwens veel comfortabeler zit dan een vod ).

gast43

07 jan 2021, 04:55

https://www.hln.be/dendermonde/na-maand ... ~a8e57f25/

Na maandenlang samen in coma kunnen huisarts Piet en zijn vrouw nu revalideren: “Tevreden dat we weer samen op één kamer zijn, ook al is het in ziekenhuis”
DENDERMONDE/LEBBEKEOok in deze coronacrisis kan al eens een wonder gebeuren. Dat hebben ze mogen ondervinden in het Algemeen ziekenhuis Sint-Blasius van Dendermonde. Huisarts Piet Vandeweghe (70) heeft na 75 dagen op de dienst Intensieve Zorgen zijn strijd tegen het coronavirus gewonnen, samen met zijn 65-jarige echtgenote. De twee lagen maandenlang samen in coma en zweefden op de grens tussen leven en dood. “Nu gaan we samen de tijd nemen om te revalideren. In alle rust”, zeggen ze.

Nu zitten jullie hier iedere dag één en weer te zagen dat je denkt met wat zijn we bezig
Stelt u maar eens in de plaats van dit koppel en hoelang nog zal aanslepen revalidatie
Laat ons hopen dat we gespaard blijven
En dat de vaccin ons verlost ook al is tegen ons goesting maar we gaan toch moeten ondergaan .

Wil.

07 jan 2021, 14:13

Zweden:

94.892 mensen zijn er in Zweden overleden in 2020.
Daarvan zijn 8.917 mensen overleden aan corona, zeggen de statistieken.

Indien deze mensen geen corona zouden gekregen hebben en zouden blijven leven zijn, dan waren er dat jaar maar 86.023 overlijdens geteld. Het jaargemiddelde over de vorige 10 jaar (zonder 2020) bedraagt 90.655

Die 86.023 zou een serieuze ONDERsterfte zijn, wat statistisch gezien quasi onmogelijk is. Als we vertrekken van het 10-jaarsgemiddelde, dan zien we dit jaar een extra sterfte van 4.237 mensen in Zweden.

Het is duidelijk dat er in de groep van 8.917 om en bij de 4.700 mensen zijn geteld die statistisch gezien 'voorbestemd waren' om in 2020 te sterven van ouderdom of van een andere ziekte. Net als bij ons zijn de ouderlingen degenen die het grote pak van de overlijdens vertegenwoordigen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

bluevelvet

07 jan 2021, 17:43

zonder woorden
image.jpeg

gast43

07 jan 2021, 19:34

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ailsignout

China kampt met grootste uitbraak in maanden
6 uur geleden

China kampt momenteel met de grootste uitbraak van het coronavirus in maanden. Zo kwamen er in de provincie Hebei op vijf dagen tijd 230 gevallen bij. Alleen al vandaag meldde de gezondheidscommissie dat 90 coronaviruspatiënten in het ziekenhuis werden behandeld en 144 personen een asymptomatische infectie hadden. De autoriteiten tonen zich gealarmeerd en riepen de "oorlogstoestand" uit in de strijd tegen het virus.

De transportverbindingen naar de provinciehoofdstad Shijiazhuang, 300 kilometer ten noordoosten van Peking, zijn danig verstoord. Onder meer het centraal station is afgesloten en 80 procent van alle vluchten en busdiensten is afgeschaft. Zo'n 11 miljoen inwoners van Shijiazhuang worden aan een test onderworpen. Ook zijn er wegversperringen opgeworpen en kunnen bestuurders de stad enkel in of uit met een speciale toestemming. Sommige wijken werden afgesloten en lessen in het basis- en middelbaar onderwijs werden geannuleerd.

Ook de steden Xingtai en Nangong zijn getroffen. Daar worden ongeveer 500.000 inwoners getest.

China had het virus sinds de zomer grotendeels onder controle en er werden enkel nog geïsoleerde besmettingen geregistreerd. De nieuwe uitbraak, waarvan de oorsprong nog niet gekend is, zorgt voor onrust met het oog op het Chinese Nieuwjaar op 12 februari aangezien de Chinezen rond die periode massaal naar hun geboortedorp afreizen.

Meer dan een jaar geleden werden in de Chinese stad Wuhan de eerste gevallen van het coronavirus ontdekt. Intussen raakten wereldwijd al 87 miljoen mensen besmet met COVID-19 en zijn ruim 1,8 miljoen personen aan het virus bezweken.