In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen al de seizoentjes,
ik schrok dat het al zo laat was
ja als je bezig bent
Hier regen en vannacht was er ook regen
Het is wel al iets lichter dan gisteren
clive, Dank voor het mooie overzichtje
en ik ga niet alles herhalen, ik wens iedereen
beterschap en sterkte... probeer gezond te blijven
't is nog even voor we de prik zullen krijgen
Groetjes allen ik ga verderdoen met de huistaken
dan kan ik vanmiddag toch en toerke doen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag allen,
Ik heb zalig geslapen zonder wakker worden.
Was wel heel stijf vanmorgen.
Niet genoeg gewoeld vannacht.
Vandaag komt de bevoorrading langs.
Ik mag niet vergeten te vragen dat hij mijn brievenbus rechter zet.
Het regent binnen in de brievenbus.
Taakje van vandaag: ijskast uit kuisen.
Dan zijn alle grote elektrische apparaten aan de beurt geweest.
Om de zoveel tijd moet dat toch ook eens grondig gebeuren.
Het is geen weer om ver op stap te gaan voor de moment.
Ik hoop dat het uitklaart deze namiddag.
Een mens geraakt verslaafd aan zijn wandelingetjes.
Volgens mijn "app-je" heb ik verleden week per dag gemiddeld 2,5 km gewandeld..
En slaap ik zo om en rond de zes uur per nacht.
Zal volstaan zeker, aangezien ik me uitgeslapen voel.
Waar een mens zich zoal mee bezig houdt als hij alleen zit...
GrannyM en oma-C jullie hebben daar duidelijk minder last mee, me dunkt.
Ik had me rond Kerst serieus verbrand aan hete damp uit een kastrol.
Flammigel was vervallen, dus durfde ik dat niet gebruiken.
Ik heb als het wondje dicht was witte malve zalf van Weleda gebruikt.
Eigenlijk is dat billenzalf voor baby's.
Ongelooflijk hoe mooi het aan het genezen is.
Ik moest lachen met die deugniet van een Matice die stilletjes naar boven geslopen was...
Dames hou jullie gezellig bezig de rest van de dag!
Ik heb zalig geslapen zonder wakker worden.
Was wel heel stijf vanmorgen.
Niet genoeg gewoeld vannacht.
Vandaag komt de bevoorrading langs.
Ik mag niet vergeten te vragen dat hij mijn brievenbus rechter zet.
Het regent binnen in de brievenbus.
Taakje van vandaag: ijskast uit kuisen.
Dan zijn alle grote elektrische apparaten aan de beurt geweest.
Om de zoveel tijd moet dat toch ook eens grondig gebeuren.
Het is geen weer om ver op stap te gaan voor de moment.
Ik hoop dat het uitklaart deze namiddag.
Een mens geraakt verslaafd aan zijn wandelingetjes.
Volgens mijn "app-je" heb ik verleden week per dag gemiddeld 2,5 km gewandeld..
En slaap ik zo om en rond de zes uur per nacht.
Zal volstaan zeker, aangezien ik me uitgeslapen voel.
Waar een mens zich zoal mee bezig houdt als hij alleen zit...
GrannyM en oma-C jullie hebben daar duidelijk minder last mee, me dunkt.
Ik had me rond Kerst serieus verbrand aan hete damp uit een kastrol.
Flammigel was vervallen, dus durfde ik dat niet gebruiken.
Ik heb als het wondje dicht was witte malve zalf van Weleda gebruikt.
Eigenlijk is dat billenzalf voor baby's.
Ongelooflijk hoe mooi het aan het genezen is.
Ik moest lachen met die deugniet van een Matice die stilletjes naar boven geslopen was...
Dames hou jullie gezellig bezig de rest van de dag!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
GrannyM: een vinger bloedt altijd erg.Zeker de vingertop.
Clive: Matice weet waar het goed is om te liggen, toch een deugnietje, hé
.
Ons mopsje indertijd ook.Toen we eens op reis waren, en dochter alleen thuis bleef, vond ze hem niet.Tot ze boven ging kijken, en hij prinsheerlijk op het bed lag , en ondeugend kijken
.Ja, ja ze weten het goed wat mag en wat niet.Wat is het gezegde: als de kat van huis is, dansen de muizen
.
Heb de oven uitgewassen en die staat nu op pyrolyse, dat duurt 2 uren.Nadien is die terug als nieuw, doe dat elke winter eens.
Manlief heeft de houtkachel al aangemaakt , is hier gezellig warm.Spaanse woef weet ook al waar het goed liggen is.
De zon komt er hier een beetje door.Gisteren gehoord op weerbericht dat we de eerste 6 dagen van het nieuwe jaar 3 uur zonneschijn hebben gehad, niet veel hé.
Dames, tot morgen allemaal.
GrannyM: een vinger bloedt altijd erg.Zeker de vingertop.
Clive: Matice weet waar het goed is om te liggen, toch een deugnietje, hé
Ons mopsje indertijd ook.Toen we eens op reis waren, en dochter alleen thuis bleef, vond ze hem niet.Tot ze boven ging kijken, en hij prinsheerlijk op het bed lag , en ondeugend kijken
Heb de oven uitgewassen en die staat nu op pyrolyse, dat duurt 2 uren.Nadien is die terug als nieuw, doe dat elke winter eens.
Manlief heeft de houtkachel al aangemaakt , is hier gezellig warm.Spaanse woef weet ook al waar het goed liggen is.
De zon komt er hier een beetje door.Gisteren gehoord op weerbericht dat we de eerste 6 dagen van het nieuwe jaar 3 uur zonneschijn hebben gehad, niet veel hé.
-
Anjelier ik heb gisteren de oven uitgewassen, maar niet tot in de puntjes proper gekregen.
Ik durf die pyrolyse niet toepassen. Hoe gaat dat in zijn werk. Ik heb een Miele.
Ik moet dat werkboekje nog eens goed lezen.
Ik durf die pyrolyse niet toepassen. Hoe gaat dat in zijn werk. Ik heb een Miele.
Ik moet dat werkboekje nog eens goed lezen.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond allen
heb wel serieuse problemen gehad,
mijn compte paypal is nl gehackt geweest met alle problemen
en zorgen, ,ik heb nu een klacht bij de politie gedaan,kreeg het papier direkt via internet
morgen terug naar de bank om het papier binnen te brengen
hoop dat alles goed gaat met jullie
fijne avond bisous
heb wel serieuse problemen gehad,
mijn compte paypal is nl gehackt geweest met alle problemen
en zorgen, ,ik heb nu een klacht bij de politie gedaan,kreeg het papier direkt via internet
morgen terug naar de bank om het papier binnen te brengen
hoop dat alles goed gaat met jullie
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Oma c: gelukkige verjaardag!
Ben gisteren bij de pedicure geweest. had ik nog een week of zo gewacht dan was de teennagel ingegroeid en moest ik bij 'n podoloog.
voor mij had ze een andere klant gehad met probleemnagels. voor 'n medische pedicure moet je wel een briefje hebben van de dokter. ze heeft ontsmettende zalf gesmeerd en gezegd dat ik iets dergelijks aan de apotheek mag vragen. nu die teen behandeld is, voel ik het wel.
Ventje moet werken. is van wacht. komt wel naar huis zo rond 6 met een gsm in zijn zakken. die moet hij overal meenemen. vanaf maart moeten ze nu met twee lopen. er was gisteren een akkefietje omdat brugge nog steeds op 50% capaciteit draait terwijl iedereen ( uitgezonderd het wachtlokaal aan de ingang) normaal thuis moet werken en maar 1 dag in de week om zijn/haar papierwinkel mag komen. Er was al sprake van de arbeidsinspectie, maar tot op heden geen nieuwe orders.
Suus mailde om te vragen of we tijd hadden voor te kletsen. we hebben wel soep gegeten en een pak sneetjes gedroogde ham tussen het kletsen door. anders hadden we weer niets gegeten. en 's avonds is ventje om stovers met friet geweest en voor mij iets lichts. voor vandaag heb ik nog van alles en vanavond is het gerookte zalm, heilbot en garnalen met een gekookt eitje.
Is ook licht. moet nog wel de afwas doen van woensdag. ging die gisteren doen, maar er kwam weer iets tussen. collega moet zaterdag met 1 kattin met een soort snotvalling en 2 kater die hun mannelijkheid kwijt moeten naar de dierenarts. ze vreest dat het kwaad bij 1 geschied is want die kroop op een andere kattin. dat wordt dus weer een pretnestje. ze weet dat ze kan beboet worden.
Ik heb Gimly verteld dat het him & me is vandaag. all day long. ik moet nergens naartoe.
zaterdag eten we croques en zondag steak pepersaus.
Tinneke heeft ook problemen met de voorhaven. ze moeten al drie maanden een deur komen ophalen. ze heeft al gebeld en gemaild, maar ook no-reply. ik ben dus niet de enige die ze in de zak aan het zetten zijn. Ventje denkt van dinsdag eens verhaal te gaan halen. Als hij het niet vergeet. want hij moet toch in de buurt zijn want ik heb nog een doos hydrogroton te goed. Tinneke merkte het ook op dat mijn enkels en handen weer opgezwollen waren, maar ik had die hydrogroton nog maar net ingenomen dus die werkte nog niet.
Ben benieuwd hoe vroeg de vuilniskar gaat komen en die van de blauwe zakken.
Gisteren samen met ventje slasoep gemaakt. met sla en rode paprika en een courgette. het was wel een kleine courgette. hebben we soep voor het weekend en als N. komt en zegt dat ze alleen rommel gegeten heeft op de tram, dan mag die een kop soep en een croque. ze hoeft die tijd niet in te halen want er is geen strijk. ze moet alleen de lakens vervangen boven en de badkamer opfrissen. dan weer hier de beneden. Toen ventje weg ging zag ik een halve maan met mistsluiers.
dat wordt normaal een mooie zonsopgang aan de "pit" maar het is nog altijd bewolkt. zondag zou het zelfs vriezen. kans is groot dat ventje de stoof aan steekt. Die had gisteren rugpijn. denk dat die weer bloot heeft gelegen. en dan zegt hij tegen mij, als ik klaag over koude voeten dat ik weer met 1 been bloot uit bed lag. jaja.
ik moet straks nog het opgenomen weerbericht bekijken. toen mailde Suus net.
We hebben gisteren teentjes knoflook op chiliolie gelegd. ik had nog chiliolie van O&V en ventje dacht verkeerdelijk dat we nog vlokken hadden. gelukkig heb ik een website gevonden met chinese produkten voor online bestelling. moet ook nog een bestelling doorgeven aan H&C en 1 voor de diepvries die de 19 de komt. mijn Dvd komt tussen nu en 23 januari af. Die kan in de bus. maar we denken dat ze vast zit aan de grens met de UK. Heb ooit eens meegemaakt dat er hier een T-shirt voor ventje toekwam uit de states en die postdame hier stond te roepen en te tieren dat ze de douanekosten moest hebben. Gelukkig had ik nog een briefje van 5 en heeft Gimly de rest bijgelegd.
Vanaf nu kan hij weer sparen, want bij de boekhandel moet je contant betalen, bij de groentenboer is het niet verplicht, wel bij de beenhouwer.
Ik heb koffie gemaakt en Gimly gezegd wat ik ging doen en hij bleef liggen.
In de keuken moet ik ook nog vegen want de velletjes van de look liggen naast de vuilniszak met lavendelgeur. En ik moet zien dat ik niet weer m'n keukenhanddoek met een hoek in het afwaswater laat hangen.
Zo, ik wacht nog op een telefoontje van ventje en dan ga ik eerst naar de boerderij want gisteren kwam er niet veel van in huis door te videochatten.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Oma c: gelukkige verjaardag!
Ben gisteren bij de pedicure geweest. had ik nog een week of zo gewacht dan was de teennagel ingegroeid en moest ik bij 'n podoloog.
Ventje moet werken. is van wacht. komt wel naar huis zo rond 6 met een gsm in zijn zakken. die moet hij overal meenemen. vanaf maart moeten ze nu met twee lopen. er was gisteren een akkefietje omdat brugge nog steeds op 50% capaciteit draait terwijl iedereen ( uitgezonderd het wachtlokaal aan de ingang) normaal thuis moet werken en maar 1 dag in de week om zijn/haar papierwinkel mag komen. Er was al sprake van de arbeidsinspectie, maar tot op heden geen nieuwe orders.
Suus mailde om te vragen of we tijd hadden voor te kletsen. we hebben wel soep gegeten en een pak sneetjes gedroogde ham tussen het kletsen door. anders hadden we weer niets gegeten. en 's avonds is ventje om stovers met friet geweest en voor mij iets lichts. voor vandaag heb ik nog van alles en vanavond is het gerookte zalm, heilbot en garnalen met een gekookt eitje.
Is ook licht. moet nog wel de afwas doen van woensdag. ging die gisteren doen, maar er kwam weer iets tussen. collega moet zaterdag met 1 kattin met een soort snotvalling en 2 kater die hun mannelijkheid kwijt moeten naar de dierenarts. ze vreest dat het kwaad bij 1 geschied is want die kroop op een andere kattin. dat wordt dus weer een pretnestje. ze weet dat ze kan beboet worden.
Ik heb Gimly verteld dat het him & me is vandaag. all day long. ik moet nergens naartoe.
zaterdag eten we croques en zondag steak pepersaus.
Tinneke heeft ook problemen met de voorhaven. ze moeten al drie maanden een deur komen ophalen. ze heeft al gebeld en gemaild, maar ook no-reply. ik ben dus niet de enige die ze in de zak aan het zetten zijn. Ventje denkt van dinsdag eens verhaal te gaan halen. Als hij het niet vergeet. want hij moet toch in de buurt zijn want ik heb nog een doos hydrogroton te goed. Tinneke merkte het ook op dat mijn enkels en handen weer opgezwollen waren, maar ik had die hydrogroton nog maar net ingenomen dus die werkte nog niet.
Ben benieuwd hoe vroeg de vuilniskar gaat komen en die van de blauwe zakken.
Gisteren samen met ventje slasoep gemaakt. met sla en rode paprika en een courgette. het was wel een kleine courgette. hebben we soep voor het weekend en als N. komt en zegt dat ze alleen rommel gegeten heeft op de tram, dan mag die een kop soep en een croque. ze hoeft die tijd niet in te halen want er is geen strijk. ze moet alleen de lakens vervangen boven en de badkamer opfrissen. dan weer hier de beneden. Toen ventje weg ging zag ik een halve maan met mistsluiers.
dat wordt normaal een mooie zonsopgang aan de "pit" maar het is nog altijd bewolkt. zondag zou het zelfs vriezen. kans is groot dat ventje de stoof aan steekt. Die had gisteren rugpijn. denk dat die weer bloot heeft gelegen. en dan zegt hij tegen mij, als ik klaag over koude voeten dat ik weer met 1 been bloot uit bed lag. jaja.
ik moet straks nog het opgenomen weerbericht bekijken. toen mailde Suus net.
We hebben gisteren teentjes knoflook op chiliolie gelegd. ik had nog chiliolie van O&V en ventje dacht verkeerdelijk dat we nog vlokken hadden. gelukkig heb ik een website gevonden met chinese produkten voor online bestelling. moet ook nog een bestelling doorgeven aan H&C en 1 voor de diepvries die de 19 de komt. mijn Dvd komt tussen nu en 23 januari af. Die kan in de bus. maar we denken dat ze vast zit aan de grens met de UK. Heb ooit eens meegemaakt dat er hier een T-shirt voor ventje toekwam uit de states en die postdame hier stond te roepen en te tieren dat ze de douanekosten moest hebben. Gelukkig had ik nog een briefje van 5 en heeft Gimly de rest bijgelegd.
Vanaf nu kan hij weer sparen, want bij de boekhandel moet je contant betalen, bij de groentenboer is het niet verplicht, wel bij de beenhouwer.
Ik heb koffie gemaakt en Gimly gezegd wat ik ging doen en hij bleef liggen.
In de keuken moet ik ook nog vegen want de velletjes van de look liggen naast de vuilniszak met lavendelgeur. En ik moet zien dat ik niet weer m'n keukenhanddoek met een hoek in het afwaswater laat hangen.
Zo, ik wacht nog op een telefoontje van ventje en dan ga ik eerst naar de boerderij want gisteren kwam er niet veel van in huis door te videochatten.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, fijn dat jouw voeten gedaan zijn. Ik moet nog een beetje wachten. Gelukkig groeien mijn nagels niet vlug en zien ze er echt nog verzorgd uit met een mooi kleurtje nagellak. Voor mijn tenen neem ik altijd gewone nagellak, enkel mijn vingernagels daar laat ik gelnagellak op aanbrengen.
Was vandaag bewust vroeg opgestaan en heb onder het genot van een tasje koffie mijn lijstje gemaakt. Heb dan eerst de spaghettisaus ingevroren op 1 kommetje voor morgen na. Vaatwasser is aan het draaien en de keuken afgeveegd. En dan heb ik de keuken en de living al gedweild. Die zijn nu aan het drogen en dan kan ik daar alles terugzetten. Moet ook nog 2 machines was instoppen, waarvan een gedeelte ophangwas die niet in de droogkast mag. En dan kan ik beneden alles al meteen dweilen.
Ook daar alles laten drogen en alles terugzetten. Dan heb ik nog een paar lege flessen die naar de glasbol moeten, doe dan reeds mijn lange donzen hondenschooljas aan en kom na de glasbol, Matice halen voor zijn wandeling. Naar de glasbol neem ik hem niet mee, want daar liggen altijd scherven glas op de grond en wil niet dat hij daar met zijn pootjes intrapt.
Zo, ik ga doordoen, dan heb ik nadat ik een pijnstiller heb ingenomen een rustige namiddag.
Oma-C , nogmaals een gelukkige verjaardag, geniet ervan.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen zonder uitzondering een mooie vrijdag.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
@ alle seizoentjes hartelijk dank 

Goede morgen en hartelijk dank voor al de wensen
de virtuele en wat nog onderweg is
met de post
Ik moet de andere kaarten weghalen want
het wordt anders een overhoop en onoverzichtbaar
vanmorgen al vroeg uit bed ge-smst, voor wensen
ja... sommige mensen zijn vroeger op dan ik
en daarmee was ik ook al vroeg op
Vandaag de gewone huistaken doen en dan de tafel dekken
want de kinderen komen eten vanavond, ze hadden
graag uithaalchinees en ik zei dat ze het zelf moeten halen
ik betaal het wel terug
't is mijn traktatie nu
schoondochter brengt ineens al mijn boodschappen mee
Ik ga verder doen anders kom ik niet gereed, ik wens
jullie allen een fijne dag, hier is regen
kan het niet tegenhouden
helaas,
Iedereen een fijne dag en tot later....

Goede morgen en hartelijk dank voor al de wensen
de virtuele en wat nog onderweg is
Ik moet de andere kaarten weghalen want
het wordt anders een overhoop en onoverzichtbaar
vanmorgen al vroeg uit bed ge-smst, voor wensen
ja... sommige mensen zijn vroeger op dan ik
en daarmee was ik ook al vroeg op
Vandaag de gewone huistaken doen en dan de tafel dekken
want de kinderen komen eten vanavond, ze hadden
graag uithaalchinees en ik zei dat ze het zelf moeten halen
ik betaal het wel terug
schoondochter brengt ineens al mijn boodschappen mee
Ik ga verder doen anders kom ik niet gereed, ik wens
jullie allen een fijne dag, hier is regen
kan het niet tegenhouden
Iedereen een fijne dag en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: gelukkige verjaardag.
Mammyretro: paypal gehackt, hopelijk wordt het probleem snel opgelost.Een mens is daar toch niet gerust in hé.
HVT: die pyrolyse, ik gebruik dat 1 keer per jaar.Mijn oven is een Bosch, eerst was ik de oven uit zodat losse voedselresten, vet enz. eruit zijn.De oven moet wel leeg zijn( geen roosters enz.)Dan moet ik 2 knoppen aan zetten( de functiekeuzeknop en de temperatuurkeuzeknop).Dan start de zelfreiniging.Die duurt 2 uren en bereikt een t° van 500°. De oven kun je tijdens deze reiniging niet openen.Wel is het zo , dat de omgeving van de oven ook heel warm wordt, zoals kasten, zelfs mijn keukendeur is warm.Na die 2 uren wordt de oven afgekoeld en kun je na verloop van tijd de deur openen.Op de bodem zal je fijn wit poeder zien.Dan nog de oven even uitwrijven , en hij blinkt zoals nieuw.Ben daar zeer tevreden over.
Oma-C: gelukkige verjaardag.
Mammyretro: paypal gehackt, hopelijk wordt het probleem snel opgelost.Een mens is daar toch niet gerust in hé.
HVT: die pyrolyse, ik gebruik dat 1 keer per jaar.Mijn oven is een Bosch, eerst was ik de oven uit zodat losse voedselresten, vet enz. eruit zijn.De oven moet wel leeg zijn( geen roosters enz.)Dan moet ik 2 knoppen aan zetten( de functiekeuzeknop en de temperatuurkeuzeknop).Dan start de zelfreiniging.Die duurt 2 uren en bereikt een t° van 500°. De oven kun je tijdens deze reiniging niet openen.Wel is het zo , dat de omgeving van de oven ook heel warm wordt, zoals kasten, zelfs mijn keukendeur is warm.Na die 2 uren wordt de oven afgekoeld en kun je na verloop van tijd de deur openen.Op de bodem zal je fijn wit poeder zien.Dan nog de oven even uitwrijven , en hij blinkt zoals nieuw.Ben daar zeer tevreden over.
-
Anjelier dank je wel voor de uitleg.
Dat ga ik dus niet doen dan, want de oven staat naast de ijskast.
Wie weet smelten mijn tupperware potjes in de kast erboven.
Weer heel goed geslapen deze nacht.
De technologie helpt dus duidelijk wel.
Vandaag nog wat verder administratie en logistiek in orde brengen.
Sinds gisteravond zullen we weer niet meer verhongeren.
Na zeven dagen niemand gezien te hebben was het plezant de jongste eens te zien.
Ik kom niet buiten tenzij om te wandelen alleen.
Toch zou ik contact gehad hebben met twee personen, laag risico, volgens coronalert.
Ze ze je maar dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn.
Gisteren niet gaan wandelen, was te moe en het was te laat na de kuis van de ijskast.
Nog een fijne dag iedereen.
Dat ga ik dus niet doen dan, want de oven staat naast de ijskast.
Wie weet smelten mijn tupperware potjes in de kast erboven.
Weer heel goed geslapen deze nacht.
De technologie helpt dus duidelijk wel.
Vandaag nog wat verder administratie en logistiek in orde brengen.
Sinds gisteravond zullen we weer niet meer verhongeren.
Na zeven dagen niemand gezien te hebben was het plezant de jongste eens te zien.
Ik kom niet buiten tenzij om te wandelen alleen.
Toch zou ik contact gehad hebben met twee personen, laag risico, volgens coronalert.
Ze ze je maar dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn.
Gisteren niet gaan wandelen, was te moe en het was te laat na de kuis van de ijskast.
Nog een fijne dag iedereen.