PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

09 jan 2021, 18:00

Ice schreef:
09 jan 2021, 15:26
....

Het plaatst genetisch materiaal van een RNA virus in je cellen, en het vraagt je celsysteem om met dat RNA proteïne te maken vanuit je cellen, waar je dan een immuunrespons aan koppelt.
Wat zou hier nu mis mee kunnen gaan?!
Je hebt cellen in je eigen lichaam die proteïne produceren, waar je immuunsysteem een immuunrespons op geeft?
Fred1950 schreef:
08 jan 2021, 12:53
De bijwerkingen die de proefpersonen ondervonden zijn hééél normaal en bewijzen dat het lichaam antistoffen aanmaakt

U trekt dus conclusies uit feiten door gebrek aan kennis over de materie.
....
WIE heeft overduidelijk gebrek aan kennis over de materie?? :evil:
Nu mag jij de feiten en bewijzen van deze VACCIN EXPERT weerleggen...uiteraard ook door de medische termen in begrijpelijke taal om te zetten voor je uitleg. :twisted:
Sorry jong, maar wat ik hierboven in het rood heb aangeduid klopt langs geen kanten. Wie beweert dat ?

wardje

09 jan 2021, 19:39

Zo te horen op het Nieuws wordt er met de beloften van snelle vaccinatie al op de rem gestaan " als er een derde golf komt zal er vertraging optreden.
Ge zou er horens van krijgen altijd alles voorstellen als rozengeur en dan achteraf beginnen denken lopen we niet te rap van stapel.
Ze moeten de mensen niks beloven , dat ze wachten tot we een maand of drie ver zijn .
Ze doen al beloften en als ze niet kunnen waar maken , staan ze weer voor piet lul.
Niemand weet wat de mutaties ons gaan brengen ( zie maar naar Londen wat daar gebeurt), dat kan evengoed bij ons de kop opsteken , beloven als je niets zeker weet is enkel verwarring veroorzaken.
Afwachten is de boodschap en ons gezond boerenverstand gebruiken , k'weet het het is een cliché maar tis nu niet anders.
Ice

09 jan 2021, 20:21

De kannibaal schreef:
09 jan 2021, 16:23
De professor is uiteraard weeral een Hollander, die eerst en vooral zichzelf probeert te verkopen, en daarom gretig gebruik maakt van Xanderneuws.net. Normaal maken de wetenschappers gebruik van erkende wetenschappelijk tijdschriften om gegronde wetenschappelijke reacties uit te lokken, maar hier hebben wij weeral een Hollandse goudzoeker, die bevestiging vraagt van een hoop kwakzalvers à la Willem Engel, een dansleraar met pseudo- wetenschappelijke vorming.
Den Theo is een farmaceut die studies uitbrengt over zijn eigen product of een slager die zijn eigen vlees keurt. Een dergelijke figuur moet noodzakelijkerwijze gebruik maken van licht of zwaar dolgedraaide kwakzalvers of hekserijkunstenaars om zichzelf naar de top te werken. Dergelijke mensen hangen aan zijn lippen en zouden normaal gesproken een flinke duit moeten binnenbrengen aan steungelden.
Het feit dat het altijd Hollanders zijn, die zich in de belangstelling proberen te werken, is al een teken aan de wand, dat er op slinkse manier veel geld mee te verdienen valt. De domme Belgen, worden in de ogen Van de Hollanders nog een stuk stommer, want Vlaanderenland wordt duidelijk het grootste afzetgebied voor hun profetieën. Een spijtige evolutie die het Vlaamse volk niet in een gunstig daglicht plaatst. Van onze politieke leiders zouden wij een krachtig signaal mogen verwachten om de kwakzalverij onmiddellijk de kop in te drukken en de vaccinatie voor iedereen verplichtend te maken.
Mijn posts waren bedoeld voor mensen die bezorgd zijn voor hun gezondheid en de volledige informatie waarderen, die hen onthouden wordt. :roll:
Geen spek voor jouw bek dus. :P
Zulke kwaadaardige roddel past bij een ordinair viswijf van op de vismarkt..
Gij kunt weer enkel op de boodschapper schieten. :roll:
Probeer nog eens opnieuw, maar deze keer eens over de INHOUD :roll: ipv onnozel geroddel over de reputatie van een expert terzake om zijn geloofwaardigheid te ondermijnen omdat de professionele meningen en bewezen feiten van deze experten in hun vakgebied niet in jouw vaccinatiestraatje passen.

Schaam jezelf, laat mensen die wél bezorgd zijn over hun gezondheid geïnformeerd worden. :evil:
En de politieke leugenaars zullen met hun fikken van onze grondwettelijke zelfbeschikking en ménsenrechten afblijven ondanks de onverdraagzame en jaloerse vaccinnazi's tussen de kudde schapen die van iedereen gedwongen proefkonijnen willen maken omdat zij zélf twijfels hebben over dit vaccin. :evil:

Dicksy

09 jan 2021, 20:30

Ice schreef:
Schaam jezelf, laat mensen die wél bezorgd zijn over hun gezondheid geïnformeerd worden. :evil:
En de politieke leugenaars zullen met hun fikken van onze grondwettelijke zelfbeschikking en ménsenrechten afblijven ondanks de onverdraagzame en jaloerse vaccinnazi's tussen de kudde schapen die van iedereen gedwongen proefkonijnen willen maken omdat zij zélf twijfels hebben over dit vaccin. :evil:
Het is mij ook al opgevallen dat de grootste pro vaxxers hier op het forum altijd een 'geldig' ( 8O) excuus (hebben) kunnen inroepen als het gaat om gevaccineerd te worden. :roll: Raar toch, niet.
Ice

09 jan 2021, 20:43

Fred1950 schreef:
Ice schreef:
....

Het plaatst genetisch materiaal van een RNA virus in je cellen, en het vraagt je celsysteem om met dat RNA proteïne te maken vanuit je cellen, waar je dan een immuunrespons aan koppelt.
Je hebt cellen in je eigen lichaam die proteïne produceren, waar je immuunsysteem een immuunrespons op geeft?
Sorry jong, maar wat ik hierboven in het rood heb aangeduid klopt langs geen kanten. Wie beweert dat ?
Lees de hele post, ventje.... :roll:
Meen je nu écht een bioloog, immunoloog en vaccin expert met 40 jaar ervaring in twijfel te kunnen trekken, hobby trol? :P
Ik stel voor dat je hem zelf een leugenaar noemt als je hem mailt en vergeet dan niet mee te delen wat jouw expertise is en hoe je tot die conclusie komt door jouw wetenschappelijk bewezen weerwoord mee te zenden. :P :P

bluevelvet

09 jan 2021, 20:45

Ice schreef:
Vermits hier nog steeds elke discussie over vaccinatie strandt en nog steeds feiten en bewijzen genegeerd worden door onnozel gekibbel over de geloofwaardigheid van experten terzake, vind ik dat de mensen, die bezorgd zijn voor hun gezondheid, het recht hebben op volledige informatie die hen door de leugenmedia en overheid wordt onthouden.
Goed dat ik jou lees had net een posting klaar over hetzelfde onderwerp. Je leest mijn gedachten :lol:
Als de kannibaal denkt dat alleen Hollanders experten zijn dan vergeet hij dat er wereldwijd in alle landen topexperten zich hebben uitgesproken TEGEN het coronavaccin en ons waarschuwen voor de ernstige gevolgen ermee gepaard gaande.
Hij gaat eens een expert blameren die al 40 jaar kennis heeft opgedaan over vaccins, en die zou niet weten wat een vaccin is :roll: Breek nou men klomp :P :P

Ik geef nog eens beknopt het essentiële mee over het coronavaccin.
Professor dr. Theo Schetters, top immunoloog en vaccinexpert, ontwikkelt vaccins voor dieren (*) , en is al 40 jaar actief in de vaccinindustrie, waar hij zelfs enkele patenten op zijn naam heeft staan. Schetters laat er geen misverstand over bestaan, en noemt het vaccinatiebeleid ‘hoogst onverantwoordelijk’.
Schetters bevestigt dat dit feitelijk géén vaccin is, maar genetische manipulatie. Het Pfizer ‘vaccín’ brengt zelfs een potentiële auto-immuunziekte in je lichaam.

Voor wie het gesprek van de expert Schetters wil volgen, in plaats van te lezen (35 min.)
https://www.youtube.com/watch?v=aWrZxCx ... e=emb_logo

Hij bevestigt wat een andere wetenschapper stelt :
Als je een vaccin wilt maken dan geef je proteïne, of dat nu bacteriële of virale proteïne is. Het is de proteïne waardoor het menselijke immuunsysteem een respons ontwikkelt. Een mRNA vaccin is per definitie dus helemaal geen vaccin! Want het veroorzaakt geen immuunrespons. Het moet in proteïne veranderen, en het is de proteïne die de immuunrespons veroorzaakt en NIET het RNA
Een mRNA vaccin is eigenlijk genetische manipulatie.

Heeft Fred1955 begrepen dat het mRNA vaccin geen immuunrespons geeft ?

(*) Hij is dus beslist geen anti-vaxxer !
Ice

09 jan 2021, 21:13

Dicksy schreef:
09 jan 2021, 20:30
Ice schreef:
Het is mij ook al opgevallen dat de grootste pro vaxxers hier op het forum altijd een 'geldig' ( 8O) excuus (hebben) kunnen inroepen als het gaat om gevaccineerd te worden. :roll: Raar toch, niet.
Dat is omdat ze em knijpen, Dicksy (overigens volkomen normaal, wie niet?) ....ze zijn zelf onzeker en ze worden steeds banger telkens er weer een nieuwe vaccinatie dode opduikt maar dat willen ze niet toegeven....ze blijven koppig ontkennen en beweren dat de doden niks met vaccinatie te maken hebben want ze willen het niet weten, ze willen de illusie blijven behouden dat de huichelende politiek het goed met hen voorheeft en dit vaccin ons zal verlossen van het virus en ook nog de terugkeer naar een normaal leven zal geven... :roll:

Er kan niet meer naast gekeken worden, de overweldigende, wetenschappelijk bewezen feiten die van experten overal ter wereld bekend geraken via internet, iedereen wordt er met de snuit opgedrukt en struisvogel spelen helpt niet meer. :roll:
Dat wekt irritatie op als de illusie als een ballon uit elkaar spat en ze tot hun schande moeten bekennen dat ze erin geluisd worden.
Dan worden ze gemeen want als zij het risico lopen op de onbekende nevenwerkingen van dit vaccin, dan vinden ze dat iedereen gedwongen dat risico moet delen.. :evil: ...dat is eigen aan t klootjesvolk: ze gunnen anderen het licht in de ogen niet. Zo van: ik wil het vaccin? Gij dan ook, desnoods gedwongen. :x

bluevelvet

09 jan 2021, 22:01

Na Spanje opnieuw zieke Covid-19 bejaarden na vaccinatie

https://de.rt.com/inland/111499-nach-pf ... ichtungen/

”Rund eine Woche nachdem sie die erste Dosis des Pfizer/BioNTech-Impfstoffs erhalten hatten, erkrankten in zwei Altersheimen mehrere Personen an COVID-19. Die Ursache ist bislang unklar. Nach Aussage des Paul-Ehrlich-Instituts gibt es jedoch verschiedene Erklärungsansätze.

(Ongeveer een week nadat ze de eerste dosis van het Pfizer/BioNTech-vaccin hadden gekregen, werden verschillende mensen in twee verpleeghuizen in Franken ziek met COVID-19. De oorzaak is tot nu toe onduidelijk. Volgens het Paul Ehrlich Instituut zijn er echter verschillende verklaringen mogelijk.)

https://de.rt.com/der-nahe-osten/111291 ... -covid-19/

“Etwa 240 Personen in Israel erkrankten an COVID-19, nachdem sie eine Impfung erhalten hatten. Das berichtete der israelische Fernsehsender Channel 13 News am 31. Dezember 2020. Jede tausendste geimpfte Person berichtet von Nebenwirkungen – 51 Personen mussten medizinisch betreut werden. Vier Personen starben kurze Zeit nach der Injektion des Impfstoffes.

In Israël een aantal mensen ziek geworden na vaccinatie en 4 mensen kort na vaccinatie gestorven

(Ongeveer 240 mensen in Israël hebben COVID-19 gecontracteerd na het ontvangen van een vaccinatie. Dit werd gemeld door het Israëlische Channel 13 News op 31 december 2020, waarbij een op de duizend gevaccineerde mensen melding maakte van bijwerkingen - 51 mensen hadden medische hulp nodig. Vier mensen stierven kort na de injectie met het vaccin.)

Hoort men daar iets van in onze media ?

Zou het kunnen dat opeens al die Covid-19 patiënten al van vóór de vaccinatie besmet waren :roll:

boeffer

09 jan 2021, 22:44

Internet, als men kucht in China dan hoort gans de wereld het. Een mens maakt/zoekt meteen een verband.
Een dokter denkt wel iets verder, de achtergrond: sportman, jong, dik, stress,.......
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

09 jan 2021, 23:14

Ice schreef:
09 jan 2021, 20:43
Fred1950 schreef:
Ice schreef:
....

Lees de hele post, ventje.... :roll:
Meen je nu écht een bioloog, immunoloog en vaccin expert met 40 jaar ervaring in twijfel te kunnen trekken, hobby trol? :P
Ik stel voor dat je hem zelf een leugenaar noemt als je hem mailt en vergeet dan niet mee te delen wat jouw expertise is en hoe je tot die conclusie komt door jouw wetenschappelijk bewezen weerwoord mee te zenden. :P :P
Ik ga dat jochie , wie het ook moge zijn , niet contacteren. Ik verspil daar geen tijd in, en trouwens, denk je echt dat hij die uitspraak heeft gemaakt ? Ik zou zelfs durven veronderstellen dat jij die tekst in mekaar hebt geflanst.

Biotechnisch kan dat vaccin mRNA in geen menselijke cel terechtkomen, het heeft er de "grijpertjes" niet voor om door de celwand heen te prikken. Al wat je hierbij nog kunt of durft fantaseren is science fiction .... Maar goed, als ge mij niet wilt geloven en de extreem-rechtse antivaxer anarchist wilt uithangen, dan is dat uw goed recht, maar mij ga je niet met je verhaaltjes overtuigen.

Waar ik me wel zorgen over maak ik over het gepruts met die spuiten. Men moet het vaccin uit het flesje zuigen , en zoals ik "de Vlaming" ken , gaat die wel eens onhygiënisch met dat materiaal om ....

kitten

10 jan 2021, 01:38

Ik ga niet mengen in de discussie over wel of niet vaccineren, maar die laatste zin kwets mijn labhart.
Waarom zou een " Vlaamse " laborant of verpleegster niet weten hoe ze correct met een spuit moet omgaan, is dat nu echt alles wat je kan vinden als kritiek ?

voorn

10 jan 2021, 08:48

Het is geen intraveneuse inspuiting; dat kan jan en alleman.

Fred1950

10 jan 2021, 09:53

kitten schreef:
10 jan 2021, 01:38
Ik ga niet mengen in de discussie over wel of niet vaccineren, maar die laatste zin kwets mijn labhart.
Waarom zou een " Vlaamse " laborant of verpleegster niet weten hoe ze correct met een spuit moet omgaan, is dat nu echt alles wat je kan vinden als kritiek ?
Er zijn een pak manipulaties nodig vooraleer dat vaccin in de spuit geraakt. Diegenen die de spuiten vullen dragen handschoenen, maar die kunnen evengoed besmet geraken met bacteriën en schimmels uit de ( aerosol ) omgeving. Ik heb gemerkt bij wat er hiervan gefilmd werd dat de naald van de spuit van de zuiger werd afgehaald , iets wat helemaal uit de boze is. Het prikken in de flacon met vloeistof duwt beslist ook micro partikels in het flacon flesje. Het vullen van de spuiten gebeurt helemaal niet in een steriele omgeving , en de diegenen die spuiten vullen dragen een niet zo aansluitend chirurgisch masker ! De aerosol in de omgeving geraakt gevuld met uitgeademde bacteriën , schimmelpollen en andere micro organismen .....

Het gaat er mij niet om wie de spuit geeft of hoe de spuit wordt gegeven, maar wat eraan vooraf gaat. De spuitjes met het griepvaccin worden in de fabriek gevuld en in een doosje gestoken. Dat gebeurt in steriele omstandigheden en mechanisch zonder dat een mens er letterlijk zijn handen aan moet vuil maken. Dit is een veilige manier van werken , en zo hoort het.

Als men massaal vaccineert zoals dat nu gaat gebeuren, zou men beter de hoge druk spuit gebruiken zoals dat ( destijds ) in het leger gebeurt ( gebeurde ). De miliciens stonden gewoon in de rij achter mekaar .... en dan spuiten maar ( de hogedruk spuit werd telkens met een "doekje" ontsmet vooraleer die een ander zijn vel raakte , maar van een "plakkertje" achteraf was geen sprake als ik me goed herinner :lol: )

bluevelvet

10 jan 2021, 10:28

De vrouw krijgt convulsies na vaccinatie met het mRNA vaccin van Moderna. En het wordt erger met de dag zegt ze. Ze werd in sommige hospitalen door verwezen naar een neuroloog. Uiteindelijk kon ze toch worden opgenomen. Het zal je maar overkomen.
Coronavaccin, de weg naar vrijheid :roll:

https://www.facebook.com/10003826033477 ... 087597899/

8O Als je Fred1955 zijn commentaar leest over het gepruts met de spuiten dan toch maar twee keer nadenken om de spuit te laten zetten :|

Fred1950

10 jan 2021, 10:50

bluevelvet schreef:
10 jan 2021, 10:28
.....

8O Als je Fred1955 zijn commentaar leest over het gepruts met de spuiten dan toch maar twee keer nadenken om de spuit te laten zetten :|
Er kunnen inderdaad "bijwerkingen" optreden , niet door het vaccin op zich , maar door een besmetting bij al wat vooraf ging. Het AstraZeneca vaccin zou men in de praktijk ook in reeds voor-geprepareerde en gevulde spuiten kunnen leveren omdat die niet gediepvriest hoeven te worden, maar die wordt helaas ook in flacons geleverd. Hoe men het Johnson&Johnson vaccin gaat leveren is me niet bekend. Beide laatsten zijn gefabriceerd volgens de oude "bekende" wijze gelijkaardig aan de manier waarop men griepvaccins aanmaakt ( dus geen mRNA vaccin ).