In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Goede koude morgen,
de tuin ligt er als een Kerstkaart bij met een zonnetje erop, zo mooi.
Daarnet even buurvrouwtje kunnen helpen, haar auto-slot was bevroren en wonder boven wonder wist ik direct mijn ontdooierke te vinden en ook zelf kunnen gebruiken voor het brievenbusdeurtje om de gazet eruit te halen.
Mammyretro, ik hoop voor U dat het PayPal probleem ondertussen opgelost is.
En dat het ventje van M.M. niet te veel pijn heeft ...
Clive : weer een stukje van je favoriete servies erbij
en eigenlijk dat iedereen gewoon even van het w.e. kan genieten zonder kommer of kwel. Ga lekker de gazet lezen met ja, natuurlijk koffietje en een vers meegebracht franchepanneke erbij en een zacht muziekje op de achtergrond, meer moet het niet zijn vandaag.
Tot in den draai , dames !
de tuin ligt er als een Kerstkaart bij met een zonnetje erop, zo mooi.
Daarnet even buurvrouwtje kunnen helpen, haar auto-slot was bevroren en wonder boven wonder wist ik direct mijn ontdooierke te vinden en ook zelf kunnen gebruiken voor het brievenbusdeurtje om de gazet eruit te halen.
Mammyretro, ik hoop voor U dat het PayPal probleem ondertussen opgelost is.
En dat het ventje van M.M. niet te veel pijn heeft ...
Clive : weer een stukje van je favoriete servies erbij
en eigenlijk dat iedereen gewoon even van het w.e. kan genieten zonder kommer of kwel. Ga lekker de gazet lezen met ja, natuurlijk koffietje en een vers meegebracht franchepanneke erbij en een zacht muziekje op de achtergrond, meer moet het niet zijn vandaag.
Tot in den draai , dames !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
granny M zo te lezen moet jij niet echt op je lijn letten
ben een beetje bang om te gaan wandelen.
ik heb geen zin om gelijk MM haar ventje te varen.
als er één ijsplek ligt gegarandeerd lig ik er.
de zon schijnt ondertussen
het gewassen hoofdkussen is droog
de dons is gelucht in de garage
ruikt nog altijd vies, vind ik
het is het bed van de kotstudent dat ik onder handen aan het nemen ben.
een fijn wasje hangt op het rek.
toch de rest buiten drogen?
eerst het terras controleren op ijsplekken
ja dat is een heel gevaarlijk ding met dit weer.
fijne zaterdag iedereen
ben een beetje bang om te gaan wandelen.
ik heb geen zin om gelijk MM haar ventje te varen.
als er één ijsplek ligt gegarandeerd lig ik er.
de zon schijnt ondertussen
het gewassen hoofdkussen is droog
de dons is gelucht in de garage
ruikt nog altijd vies, vind ik
het is het bed van de kotstudent dat ik onder handen aan het nemen ben.
een fijn wasje hangt op het rek.
toch de rest buiten drogen?
eerst het terras controleren op ijsplekken
ja dat is een heel gevaarlijk ding met dit weer.
fijne zaterdag iedereen
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
omaC dank je ,ik had het niet gelezen en was al bang dat je
het niet had gekregen
ben deze namiddag naar carfour geweest, ,en een klein wanndeling
aan geknoopt,
de zon kwam uit ,en het was opeens zalig buiten
jammer dat de papy,niet graag wandelt
fijne avond ,bisous
omaC dank je ,ik had het niet gelezen en was al bang dat je
het niet had gekregen
ben deze namiddag naar carfour geweest, ,en een klein wanndeling
aan geknoopt,
de zon kwam uit ,en het was opeens zalig buiten
jammer dat de papy,niet graag wandelt
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Granny,M ,ja ,inderdaad, ik kreeg een smsje gisteren
nadat ik een dossier had opgesteld gister morgen
mijn 18€,zal terug betaald zijn,
ikke dus content
nadat ik een dossier had opgesteld gister morgen
mijn 18€,zal terug betaald zijn,
ikke dus content
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zonnige morgen vandaag alweer
fijn dat na de mist de zon erdoor komt
Het is eens zo licht en ik heb geen lamp nodig.
Straks weer een wandelingetje doen en
nadien naar de cross kijken die gereden wordt
in Meulebeke, 't zal weer modderig zijn door
de vele regen van de laatste dagen
Dag Bekske, een aangename zondag ok voor jou
Dag mammyretro, jammer dat papy niet graag wandelt
't is zoveel gezelliger met 2
Ik wens alle seizoentjes een aangename dag
geniet van het weinige dat kan, en maak er het beste van
ik ga plaats maken voor de trouwe schrijfsters
Groetjes allen en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje zit nu in een brace. voelt een stuk minder pijnlijker aan dan met dat tapeverband. maar hij zal 't mogen uitleggen maandag in de kazerne want ik hoop dan dat hij na de overgave van de wacht naar huis mag. Dinsdag moet hij naar de dokter. we zullen dan wel horen wat die zegt. Vrijdag moet ik op controle naar Dr achternaamgenoot in het ziekenhuis. Met ventjes pols, vrees ik dat dit wel eens niet zou kunnen doorgaan. maar we zien wel. we zijn nog geen vrijdag. ( alweer een vrijdag waarop als er iets moet gebeuren met ons dat ook gebeurd)
En Ons moeder vond haar kaartje mooi, afgezien van het feit dat ze er een hoefijzer in zag, terwijl het een orchidee is!!! Ze had het Dinsdag gekregen maar nu wij geen landlijn meer hebben, heeft ze biet gebeld. en misschien maar goed ook want als ze 's avonds na 5-en belde en wij waren aan het eten of het eten te bereiden, dan was mijn honger weg.
Vandaag kook ik biefstuk, warm ik pepersaus op en laat ik de friteuse de frieten bakken. wel nadien zien dat ik fut genoeg heb om de afwas te doen want maandagnamiddag staat N. hier om te poetsen en ik wil dat m'n keuken deftig genoeg ligt. Er moet nog een machine was gedraaid worden en ene opgeplooid maar dat kan ventje nu niet. zal dat maandagmorgen wel zelf doen. ben toch vroeg genoeg op morgen.
Ga nu eerst m'n boerderij doen en tijdens de wachttijd zal ik die 4 stukken weekendkrant lezen.
dan pillen pakken en tegen dan is het aperitief tijd: een portooke ( wit) met salamistukjes.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
ventje zit nu in een brace. voelt een stuk minder pijnlijker aan dan met dat tapeverband. maar hij zal 't mogen uitleggen maandag in de kazerne want ik hoop dan dat hij na de overgave van de wacht naar huis mag. Dinsdag moet hij naar de dokter. we zullen dan wel horen wat die zegt. Vrijdag moet ik op controle naar Dr achternaamgenoot in het ziekenhuis. Met ventjes pols, vrees ik dat dit wel eens niet zou kunnen doorgaan. maar we zien wel. we zijn nog geen vrijdag. ( alweer een vrijdag waarop als er iets moet gebeuren met ons dat ook gebeurd)
En Ons moeder vond haar kaartje mooi, afgezien van het feit dat ze er een hoefijzer in zag, terwijl het een orchidee is!!! Ze had het Dinsdag gekregen maar nu wij geen landlijn meer hebben, heeft ze biet gebeld. en misschien maar goed ook want als ze 's avonds na 5-en belde en wij waren aan het eten of het eten te bereiden, dan was mijn honger weg.
Vandaag kook ik biefstuk, warm ik pepersaus op en laat ik de friteuse de frieten bakken. wel nadien zien dat ik fut genoeg heb om de afwas te doen want maandagnamiddag staat N. hier om te poetsen en ik wil dat m'n keuken deftig genoeg ligt. Er moet nog een machine was gedraaid worden en ene opgeplooid maar dat kan ventje nu niet. zal dat maandagmorgen wel zelf doen. ben toch vroeg genoeg op morgen.
Ga nu eerst m'n boerderij doen en tijdens de wachttijd zal ik die 4 stukken weekendkrant lezen.
dan pillen pakken en tegen dan is het aperitief tijd: een portooke ( wit) met salamistukjes.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Het is 09.34H en de kerstboom is al afgebroken en alle kerstgerief is weg en zit in de boxen. Mijn kastversiering is nogal teer en die heb ik in een doos apart gestopt met een nota op de doos: kerstversiering kast. Ben daar deze ochtend vroeg aan begonnen. Ik heb alle originele dozen van de kerstbollen nog en dat is handig, je neemt een doos en gaat op zoek in de boom naar die bepaalde kerstballen.
Moet nu nog even de kast afvegen en de tafel, want daar liggen allemaal glinsters op en dan de gewone prulletjes terug zetten. Die hebben dik een maand in de kast gezeten. Als alles terug staat, daar grondig stofzuigen. Bendeden is ook alles al gedaan, maar moet wel nog gaan douchen en dan meteen boven al alles doen.
Gisteren zijn we een ferme wandeling gaan maken met Matice in het bos van een dorp hiernaast het onze.
Het was heerlijk wandelweer. Maar ben toch maar verstandig geweest toen ik thuiskwam en heb een pijnstiller genomen, want had behoorlijk veel last. Maar de bodem in het bos was wel erg glad. Moest meteen aan ventje van Muddy Maddy denken en aan HVT. Maar met stevige regenlaarzen aan, lukte het wel.
Toen we terug aan de auto waren, Matice meteen water gegeven uit zijn drinkfles en uit zijn canvas drinkbakje. Hij was moe en was in de autobench al in slaap gevallen, op die 10 minuten dat we terug thuis waren. Hier heeft hij dan in de garage, hij had natuurlijk vuile pootjes, op zijn kussen, zijn dut vervolledigd.
Manlief en ik hebben een tas warme chocolademelk gedronken. We hadden het niet koud, maar waren dan ook ferm ingeduffeld. Muts, sjaal , handschoenen en een warme jas.
Vandaag doen we de gewone wandeling met hem en zijn oefeningen.
Muddy Maddy, hoe is het met ventje ? Hij zal wel behoorlijk veel pijn hebben na zo'n ernstige valpartij. Wens hem heel veel beterschap.
Zo, ga eerst de kast en de tafel afvegen en daar alles terugzetten en dan daar grondig stofzuigen en dan douchen en boven dan nog alles doen.
Sorry voor dit egobericht.
Ik wens iedereen een mooie zondag en stuur jullie veel groetjes en een paar warme knuffels.
-
clive, mooi werk als de hele kerst is opgeruimd
ik ga die grote zak van mij vandaag naar
de garage brengen voor een jaar
M-M, beterschap voor je ventje, een valpartij is
rap gebeurd en je zit lang met de gevolgen
ik hoop maar dat er niks gebroken is...
Sterkte en moed.... en ja jullie moeten vooruit hé
hoe moeilijk het ook is...

ik ga die grote zak van mij vandaag naar
de garage brengen voor een jaar
M-M, beterschap voor je ventje, een valpartij is
rap gebeurd en je zit lang met de gevolgen
ik hoop maar dat er niks gebroken is...
Sterkte en moed.... en ja jullie moeten vooruit hé
hoe moeilijk het ook is...

-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Daarstraks een boterroomkoek gemaakt, dat was jaren geleden.Ik herinner me nog dat dat de eerste "taart" was , die we op school maakten.Jullie kennen het wel, petit-beurre koekjes besmeren met boterroom en op elkaar leggen, nadien de zijkanten en bovenaan ook met boterroom besmeren , en tenslotte wat hagelslag erover.Dan nog enkele uren in de frigo.Was al lang van plan dat eens te maken, maar het kwam er nooit van.
Op onze terras is het ook glad.Toen ik de was ging ophangen, moest ik extra voorzichtig zijn.Moest ook denken aan ventje van MM.Het is allemaal zo vlug gebeurd.
In de namiddag naar het veldrijden kijken.Misschien ga ik ook even wandelen met manlief en Spaanse woef.We zien wel.
Dames, tot morgen allemaal.
Daarstraks een boterroomkoek gemaakt, dat was jaren geleden.Ik herinner me nog dat dat de eerste "taart" was , die we op school maakten.Jullie kennen het wel, petit-beurre koekjes besmeren met boterroom en op elkaar leggen, nadien de zijkanten en bovenaan ook met boterroom besmeren , en tenslotte wat hagelslag erover.Dan nog enkele uren in de frigo.Was al lang van plan dat eens te maken, maar het kwam er nooit van.
Op onze terras is het ook glad.Toen ik de was ging ophangen, moest ik extra voorzichtig zijn.Moest ook denken aan ventje van MM.Het is allemaal zo vlug gebeurd.
In de namiddag naar het veldrijden kijken.Misschien ga ik ook even wandelen met manlief en Spaanse woef.We zien wel.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ook vandaag al een wandelingetje naar de bakker achter de rug.
Het is zalig buiten.
Het ontluisteren van de kerstboom zal voor deze namiddag zijn.
Morgen komt J. om te poetsen, dus is die best al weg.
Ze al haar werk hebben want ik heb alleen de boven bijgehouden deze weken.
Beneden van alle prullewerkjes gedaan en dan ligt het overhoop en vuil.
Maar een huis is om in te leven.
Dan zie je dat het gepoetst is.
Proberen uit te leggen dat ze beneden meer water moet gebruiken.
Eerst met veel nat , aftrekken en dan met droog.
Maar neen ze wringt haar vod eens goed uit en dan rond de meubelen rond...
Ben ik kuismaniak als ik alle meubelen verzet in de zithoek?
Evenals in de eethoek behalve de grote kast?
Maar ik zal ze hebben morgen.
Ik veeg beneden al alles af en zet de stoelen op de tafel.
Dan zal ze wel moeten met veel water kuisen onder mijn waakzaam oog, deze keer.
Oeps, ze zal denken dat ik streng aan het worden ben.
Geniet nog van de zonnige zondag!
Het is zalig buiten.
Het ontluisteren van de kerstboom zal voor deze namiddag zijn.
Morgen komt J. om te poetsen, dus is die best al weg.
Ze al haar werk hebben want ik heb alleen de boven bijgehouden deze weken.
Beneden van alle prullewerkjes gedaan en dan ligt het overhoop en vuil.
Maar een huis is om in te leven.
Dan zie je dat het gepoetst is.
Proberen uit te leggen dat ze beneden meer water moet gebruiken.
Eerst met veel nat , aftrekken en dan met droog.
Maar neen ze wringt haar vod eens goed uit en dan rond de meubelen rond...
Ben ik kuismaniak als ik alle meubelen verzet in de zithoek?
Evenals in de eethoek behalve de grote kast?
Maar ik zal ze hebben morgen.
Ik veeg beneden al alles af en zet de stoelen op de tafel.
Dan zal ze wel moeten met veel water kuisen onder mijn waakzaam oog, deze keer.
Oeps, ze zal denken dat ik streng aan het worden ben.
Geniet nog van de zonnige zondag!
-

Goede avond ineens werd het donker
na een hele dag mooie zonneschijn
het was heerlijk buiten om te wandelen
natuurlijk wel goedgekleed maar
handschoenen had ik niet nodig....
mijn kerstgerief is in de garage geraakt
en dan heb ik verder mijn wandelingetje gedaan
Helena, hier wordt ook alles verzet om
te poetsen hoor en met nat natuurlijk
een uitgewrongen vod neemt geen stof weg
dat is eens goed in tijd van nood maar
dat is dan eens eenmalig...
anjelierken zon petit beure-taart maakte ik
vroeger ook wel eens voor de kinderen
maar nu niet meer, we moeten teveel op
het vet letten.... ik eet sowieso geen gebak meer
Allen een fijne avond en straks een rustige nacht
tot morgen...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje is naar zijn werk.Hopelijk zien ze in dat het erg moeilijk zal gaan om te werken met die ribben en zijn pols. En sturen ze hem naar huis. morgen ziet hij toch de dokter. maar ja, die commandant daar kennende....
Poetsje komt vandaag ook. ze mag de dampkap afwassen met soda. en de badkamer gewoon opfrissen. daarna hier stof afdoen, stofzuigen en dweilen.
Ventje heeft toch gekookt en ik heb de afwas gedaan want anders was het weer een zootje.
moet de vloer van de keuken nog vegen. En Soep overhevelen van de grote pot naar een kleiner potje.
Gimly wilde eten, maar we hebben hem gezegd dat hij alleen eten kreeg als wij gingen eten.
Daarna ben ik gaan liggen en heeft ventje dvd's bekeken. En 's avonds dan weer gekeken naar csi:las vegas.
Ik moet straks als ik me gaan aankleden zalf smeren in de plooi van mijn buik en mijn liezen.
ik zweet daar enorm en dan onsteekt dat. had het zelfs gisteren onder de douche weggewassen maar ik had te hard gewreven en was aan het bloeden. ik denk dat ik shapewear ga moeten dragen dan "hangt" die buik niet over m'n je weet wel.
moet vandaag een kaartje afwerken en in de brieven bus stoppen. het is koud buiten. 4° maar het voelt aan als 1°. 's avonds gaan we weer wat regen krijgen en heel de dinsdag ook zegt mijn meteo.
Vrijdag zou ik op controle moeten bij Dr achternaamgenoot maar we zullen eerst zien wat de Dr mogen zegt. Ik ga het ziekenhuis straks een messenger bericht sturen om te vragen of je voor een RX ook eerst getest moet worden. ventje heeft wel veel pijn in zijn gekneusde ribben. In zijn pols gaat het maar hij heeft daar met die brace geen 100% mobiliteit. ik hoop toch zo dat ze ginder inzien dat werken echt niet gaat.
ik verwacht vandaag een mailtje van H&C om te betalen. heb dat verleden jaar bij Sunitha ook moeten doen als ik mijn materiaal voor de kerstkaartjes bestelde. na de betaling heeft ze alles opgezonden.
vandaag op strooptocht in de diepvries, anders moet ik naar de beenhouwer.
ik kan echter eitjes bakken.
Straks hier ook nog opruimen. alles ligt nog van de avond te voren want als we opruimen voor we gaan slapen dan loopt Gimly hier zenuwachtig rond om dat we nog van alles uitspoken.
De boerderij zal weer geen vetten zijn, ik had mijn taak afgewerkt en we stonden 15 de. dat betekend dat we weer naar beneden zakken. we hebben een groep waar er meer geparkeerd staan dan te spelen.
Enfin, we kunnen nog punten scoren op klondike en bij de sims.
heb steenrijk/straatarm geprogrameerd, maar ventje denkt dat het een herhaling is. zullen wel zien.
is ook wel behoorlijk laat te zien en dan liggen wij al in ons bed. zeker ventje.
Ga op de pc mijn ander sim spelletje opzetten want als ik met de tablet bezig ben gaat de pc in slaapmodus en mijn gsm moet nog opladen. vannacht een heel vreemde droom gehad. nu over mensen die ik ken en mensen die ik denk ik in een ver verleden nog gezien heb.
en ook onlogisch, die droom.
Zo, ik wacht op een telefoontje van ventje dat hij er is.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Ventje is naar zijn werk.Hopelijk zien ze in dat het erg moeilijk zal gaan om te werken met die ribben en zijn pols. En sturen ze hem naar huis. morgen ziet hij toch de dokter. maar ja, die commandant daar kennende....
Poetsje komt vandaag ook. ze mag de dampkap afwassen met soda. en de badkamer gewoon opfrissen. daarna hier stof afdoen, stofzuigen en dweilen.
Ventje heeft toch gekookt en ik heb de afwas gedaan want anders was het weer een zootje.
moet de vloer van de keuken nog vegen. En Soep overhevelen van de grote pot naar een kleiner potje.
Gimly wilde eten, maar we hebben hem gezegd dat hij alleen eten kreeg als wij gingen eten.
Daarna ben ik gaan liggen en heeft ventje dvd's bekeken. En 's avonds dan weer gekeken naar csi:las vegas.
Ik moet straks als ik me gaan aankleden zalf smeren in de plooi van mijn buik en mijn liezen.
ik zweet daar enorm en dan onsteekt dat. had het zelfs gisteren onder de douche weggewassen maar ik had te hard gewreven en was aan het bloeden. ik denk dat ik shapewear ga moeten dragen dan "hangt" die buik niet over m'n je weet wel.
moet vandaag een kaartje afwerken en in de brieven bus stoppen. het is koud buiten. 4° maar het voelt aan als 1°. 's avonds gaan we weer wat regen krijgen en heel de dinsdag ook zegt mijn meteo.
Vrijdag zou ik op controle moeten bij Dr achternaamgenoot maar we zullen eerst zien wat de Dr mogen zegt. Ik ga het ziekenhuis straks een messenger bericht sturen om te vragen of je voor een RX ook eerst getest moet worden. ventje heeft wel veel pijn in zijn gekneusde ribben. In zijn pols gaat het maar hij heeft daar met die brace geen 100% mobiliteit. ik hoop toch zo dat ze ginder inzien dat werken echt niet gaat.
ik verwacht vandaag een mailtje van H&C om te betalen. heb dat verleden jaar bij Sunitha ook moeten doen als ik mijn materiaal voor de kerstkaartjes bestelde. na de betaling heeft ze alles opgezonden.
vandaag op strooptocht in de diepvries, anders moet ik naar de beenhouwer.
ik kan echter eitjes bakken.
Straks hier ook nog opruimen. alles ligt nog van de avond te voren want als we opruimen voor we gaan slapen dan loopt Gimly hier zenuwachtig rond om dat we nog van alles uitspoken.
De boerderij zal weer geen vetten zijn, ik had mijn taak afgewerkt en we stonden 15 de. dat betekend dat we weer naar beneden zakken. we hebben een groep waar er meer geparkeerd staan dan te spelen.
heb steenrijk/straatarm geprogrameerd, maar ventje denkt dat het een herhaling is. zullen wel zien.
is ook wel behoorlijk laat te zien en dan liggen wij al in ons bed. zeker ventje.
Ga op de pc mijn ander sim spelletje opzetten want als ik met de tablet bezig ben gaat de pc in slaapmodus en mijn gsm moet nog opladen. vannacht een heel vreemde droom gehad. nu over mensen die ik ken en mensen die ik denk ik in een ver verleden nog gezien heb.
en ook onlogisch, die droom.
Zo, ik wacht op een telefoontje van ventje dat hij er is.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!