In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
. Muddy Maddy, ben benieuwd wat de dokter morgen over ventje gaat zeggen en hopelijk mag hij vandaag naar huis. En poetske komt vandaag, dan is daarna alles weer netjes.
Ik lees dat veel Seizoentjes zijn gaan wandelen gisteren. Wij met Matice in ons kielzog ook. Vond het niet zo koud, maar had dan ook een muts aan, vrijdag zomaar gekregen van manlief die zijn auto voor het boetiekje moest plaatsen, waar ik mijn gewone kleding om thuis te dragen koop. De muts lag voor de etalage en het is een poederroze met een roze pompon en de binnenkant is fleece. Aan de muts hing geen kortingkaartje, dus was hij bij verrast aan de kassa toen er toch 30% korting vanaf ging. Hij heeft dan even verder in de winkel gekeken, maar het waren helaas allemaal grote maten, de kleintjes waren er allemaal uit. Maar was blij met zijn geschenkje, heb daar dan ook de perfecte sjaal in de dressing voor liggen, lichtgrijs met roze. Heb een lieve manlief. Ik match mijn mutsen graag met wat ik aanheb , vind dat mooi.
Het is weer een gewone werkweek. Dus toen manlief douchen was, heb ik de keuken en de living al gestofzuigd en de vaatwasser leeggemaakt en alles teruggezet. En dan ben ik naar beneden gekomen en heb ook hier al gestofzuigd, dan moet ik hem niet meer storen als hij via PC in meeting zit.
Vandaag ook terug wassen, heb weer een volle machine. En dan als ook boven de slaapkamer en de badkamer gedaan is, ga ik heel waarschijnlijk een extra taak doen. Heb overlaatst alle extra taken op een blad opgeschreven, dus ik kan kiezen wat ik ga aanpakken.
Rond 14.00H hou ik even op en ga ik wandelen met Matice die zojuist flink gegeten heeft. Maar gisterenavond had hij dan ook geen hap gegeten.
Waren gisteren nog naar mijn bloemiste gereden Manlief vond met het wegzetten van de kerstboom en het opruimen van het overige kerstgerief vooral de tafel zo kaal. Dat is een heel goedkoop bloemenwinkeltje waar je je niet blauw betaalt voor een bloemstukje. Het was bijna sluitingstijd, had niet meer zoveel keuze, maar zag dan iets verder toch nog een heel mooi en heb dat dan genomen, manlief vond het ook prachtig. En het siert de tafel heel erg mooi. Samen met de theelichtjes.
Dadelijk daarna zijn we met Matice gaan wandelen zodat we de rest van de dag het rustig konden aandoen.
Zo, ik ga niet alle namen noemen maar wens jullie allen een mooie eerste dag van de week. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
maak er een leuke week van....
we moeten het zelf aangenaam maken
veel plannen zit er nog niet in...
we moeten nog even met geduld
het einde van de corona afwachten
en van elke dag het beste proberen maken
leuk is anders maar 't is nu zo...
clive een lekkere warme muts erbij, geniet
van de wandelingen met man en Matice
M-M, beterschap voor je man,.. gebroken
of gekwetste ribben daar is niks aan te doen
alleen stillekes laten genezen, het kan eventjes duren
en hopelijk komt met de pols alles goed...
Dag Bekske, een aangename dag met je beestjes
Alle seizoentjes, maak er een zo fijne mogelijke dag van
we moeten het zelf zo aangenaam mogelijk maken
een fijne dag en tot..............
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, Clive , ik vind het hier nu ook zo kaal zonder de kerstboom ..
Dacht eerst een grote groene kamerplant te kopen maar het is niet zeker dat poes niet in die bloempot zou gaan krabben . dus toch maar even wachten . En plaats vrij laten voor donderdag als ze de nieuwe gordijnen komen hangen. Zal echt blij dat die vuile stoffige , dunne gordijnen weg kunnen die ik heb overgenomen van de vorige huurder .
Vandaag is ook de tweede was al aan het draaien , gelukkig heb ik nu veel plaats in de living om te drogen op twee wasrekken . ik heb bewust geen droogkast ..
Het is weer een sombere , grijze dag maar er is nog genoeg te doen in huis dus eigenlijk zou ik mij niet mogen vervelen ...
MM : ik hoop dat jouw ventje naar huis mag en dat hij vlug geneest .
Aan alle seizoentjes wens ik een rustige dag zonder pijn en ongemakken .
Ja, Clive , ik vind het hier nu ook zo kaal zonder de kerstboom ..
Dacht eerst een grote groene kamerplant te kopen maar het is niet zeker dat poes niet in die bloempot zou gaan krabben . dus toch maar even wachten . En plaats vrij laten voor donderdag als ze de nieuwe gordijnen komen hangen. Zal echt blij dat die vuile stoffige , dunne gordijnen weg kunnen die ik heb overgenomen van de vorige huurder .
Vandaag is ook de tweede was al aan het draaien , gelukkig heb ik nu veel plaats in de living om te drogen op twee wasrekken . ik heb bewust geen droogkast ..
Het is weer een sombere , grijze dag maar er is nog genoeg te doen in huis dus eigenlijk zou ik mij niet mogen vervelen ...
MM : ik hoop dat jouw ventje naar huis mag en dat hij vlug geneest .
Aan alle seizoentjes wens ik een rustige dag zonder pijn en ongemakken .
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: ik dweil ook altijd nat, dan pas is het proper vind ik.Maar als manlief poetst , is het ook droog dweilen.
Oma-C: die petit-beurretaart maak ik zelden of nooit, alhoewel ze heel lekker is.En ja, inderdaad teveel boter .Ik weet het, maar voor 1 keer zal het wel geen kwaad kunnen zeker
.
Straks naar de supermarkt,ik ga op de middag, dan is er weinig volk.Want het coronavirus stijgt terug, was te denken met al die vakantiegangers.En dan die koopzondagen, zijn hoogdagen voor het virus
.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: ik dweil ook altijd nat, dan pas is het proper vind ik.Maar als manlief poetst , is het ook droog dweilen.
Oma-C: die petit-beurretaart maak ik zelden of nooit, alhoewel ze heel lekker is.En ja, inderdaad teveel boter .Ik weet het, maar voor 1 keer zal het wel geen kwaad kunnen zeker
Straks naar de supermarkt,ik ga op de middag, dan is er weinig volk.Want het coronavirus stijgt terug, was te denken met al die vakantiegangers.En dan die koopzondagen, zijn hoogdagen voor het virus
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Een sombere donkere doch goede middag,
Poetske is hier, we hebben samen even het plafond in de keuken + achtergang en w.c. idem echt afgewassen, zij op de trapleer en ikke ernaast met schone doeken om aan te geven, meteen de lampen mee aangepakt. Daar had ik zelf minstens een middag mee zoet geweest ( durf het ook niet meer zo goed en het duurt veel langer) "Daar ben ik voor toch ?"zei ze. Ik moest het niet proberen ...
En als ze de laminaat dweilt, gaan eerst alle stoeltjes naar de andere kant, kunnen niet omgekeerd op tafel. Ook achter de bank wordt elke keer gekuist, zetels gaan opzij. Moest meteen aan HvT denken
Mijn 2 potten met Helleborus hingen helemaal slap gisteren buiten op de vensterbank. Heb ze vannacht in de achtergang gezet, lekker met lauw regenwater laten drinken en nu staan ze binnen op de keuken vensterbank weer helemaal opgefleurd met de bloemen rechtop.
Ook de dwerg- Cyclaampjes staan al een tijdje daar, als ze uitgebloeid zijn en de temperatuur is weer iets hoger mogen ze weer naar buiten, die heb ik al een paar jaar. In de living zal het te warm zijn voor hen, gaan ze direct in staking...
En nu even tijd voor een kopje koffie ...
Tot de volgende !
Poetske is hier, we hebben samen even het plafond in de keuken + achtergang en w.c. idem echt afgewassen, zij op de trapleer en ikke ernaast met schone doeken om aan te geven, meteen de lampen mee aangepakt. Daar had ik zelf minstens een middag mee zoet geweest ( durf het ook niet meer zo goed en het duurt veel langer) "Daar ben ik voor toch ?"zei ze. Ik moest het niet proberen ...
En als ze de laminaat dweilt, gaan eerst alle stoeltjes naar de andere kant, kunnen niet omgekeerd op tafel. Ook achter de bank wordt elke keer gekuist, zetels gaan opzij. Moest meteen aan HvT denken
Mijn 2 potten met Helleborus hingen helemaal slap gisteren buiten op de vensterbank. Heb ze vannacht in de achtergang gezet, lekker met lauw regenwater laten drinken en nu staan ze binnen op de keuken vensterbank weer helemaal opgefleurd met de bloemen rechtop.
Ook de dwerg- Cyclaampjes staan al een tijdje daar, als ze uitgebloeid zijn en de temperatuur is weer iets hoger mogen ze weer naar buiten, die heb ik al een paar jaar. In de living zal het te warm zijn voor hen, gaan ze direct in staking...
En nu even tijd voor een kopje koffie ...
Tot de volgende !
-

Goeienavond iedereen,
bbbrrr, ik vond het koud buiten, zo waterkoud
ja er was wat wind en die laat het dubbel koud aanvoelen
ik had mijn wandelingetje gedaan en ben langs
de bakker teruggekomen, vandaag worstenbrood dag
ik neem altijd maar eentje met een enkele worst
want eentje met dubbel worst is teveel voor mij
ook geen appelbol, jammer, het is zo lekker maar genoeg is genoeg
Het zal smaken straks, zo één keer per jaar mag dat hé
en het is maar één keer verloren maandag
granny M, een mooi werk gedaan samen met je poetske
af en tot is dat al eens nodig en je kan het best zelf niet doen
veel te gevaarlijk op een laddertje, als er iets gebeurt
ben je nog met 2 om wie gevallen is te helpen...
zo'n dingen kan je best laten als je iets ouder wordt....
en 't is eens zo rap gedaan met 2
anjelierken, zo eens snoepen mag voor een keer wel
zolang we niet overdrijven want daar hebben we zelf de last van
wilde eend, eerst even wennen aan de lege plaats en
dan kan je nog zien wat je in de plaats zet...
zo'n kerstboom is een hele bekleding natuurlijk
ik mag van de dokter geen was meer binnen drogen: het vocht
dat zich in huis opstapelt is niet zo goed voor de gewrichten
vandaar dat ik zoveel mogelijk buiten droog
en als dat niet kan, dan gaat het in de linnendroger,
dan gaat het vocht naar buiten via een rooster
gezondheid gaat voor nu...
Aan allen een fijne avond en een goeie nacht straks
tot morgen en hou jullie zo gezond mogelijk
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ook één worstenbroodje gegeten.
De winkeldochter vroeg zo op een toontje:"Eén?"
Ik dacht: " Verdorie die weet toch dat ik alleen ben."
Ik krijg met moeite dat ene broodje op.
Ik heb eigenlijk nog nooit zo een appelbol geproefd.
Ze stonden op een rij van wel tien man te wachten buiten, toen ik bij de bakker kwam.
En maar één iemand om te grieven.
Die haastte zich absoluut niet.
Het was best lekker.
Volgende zijn de halfvasten vlaaikes...met pruim of abrikoos.
Het blijft maar somber.
J. was t laat en heeft maar met de Franse slag gekuist.
Even aanzien tot we reageren.
Iedereen heeft al eens een mindere dag.
Ze is wel dadelijk aan de slag gegaan, maar had al om kwart voor twaalf gedaan.
Nog een fijne verder zetting van de dag vandaag
De winkeldochter vroeg zo op een toontje:"Eén?"
Ik dacht: " Verdorie die weet toch dat ik alleen ben."
Ik krijg met moeite dat ene broodje op.
Ik heb eigenlijk nog nooit zo een appelbol geproefd.
Ze stonden op een rij van wel tien man te wachten buiten, toen ik bij de bakker kwam.
En maar één iemand om te grieven.
Die haastte zich absoluut niet.
Het was best lekker.
Volgende zijn de halfvasten vlaaikes...met pruim of abrikoos.
Het blijft maar somber.
J. was t laat en heeft maar met de Franse slag gekuist.
Even aanzien tot we reageren.
Iedereen heeft al eens een mindere dag.
Ze is wel dadelijk aan de slag gegaan, maar had al om kwart voor twaalf gedaan.
Nog een fijne verder zetting van de dag vandaag
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentje
Ik ga dadelijk douchen dan meteen boven dan alles al doen en dan zijn de keuken en de living volledig aan de beurt, want dan komt ex-buurmeisje koffie drinken . Moet voor 10.00H klaar zijn
Heb de koffietafel heel mooi gedekt, met mijn spulletjes van BLOND AMSTERDAM en op een afstand van een anderhalve meter, tussen ons in.
Zo lieve dames, ik ga door doen, ik wens iedereen een fijne dinsdag. Liefs.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje is naar de dokter geweest en als zijn pols vrijdag niet beter is, moet hij foto's laten nemen. iets te maken met de zwelling. zijn ribben zijn verstuikt.
Gisteren was Poetsje te laat: de tram had vertraging. ze heeft hier snel een boterkoek gegeten en sloeg mijn aanbod om soep of een croque af. Ze had sneller gedaan dan verwacht, dus mocht ze weg, want ze moest nog naar de slager om schaap om een stoofpotje te maken. ik denk niet dat beenhouwer schaap op voorraad liggen heeft, wij bestellen altijd onze lamskoteletjes.
Aan worstenbrood en appelbollen waag ik me niet. ik ben niet gek op bladerdeeg en appels, tenzij granny smith, lust ik niet erg graag.
Was gisteren erg moe, Suus wou nog chatten maar ik heb laten weten dat ik me moe voelde en liever ging gaan liggen. Dat kan vandaag ook nog.
heb een paar keer moeten opstaan vannacht en de regen kletterde op de velux en ik hoorde het ook waaien. denk dat ik daarom ben blijven liggen.
Nu een kopje koffie drinken en dan fruit en nadat de pillen geslikt zijn.
Ventje gaat kijken of de beenhouwer hutsepot heeft: het is er het weer voor.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Ventje is naar de dokter geweest en als zijn pols vrijdag niet beter is, moet hij foto's laten nemen. iets te maken met de zwelling. zijn ribben zijn verstuikt.
Gisteren was Poetsje te laat: de tram had vertraging. ze heeft hier snel een boterkoek gegeten en sloeg mijn aanbod om soep of een croque af. Ze had sneller gedaan dan verwacht, dus mocht ze weg, want ze moest nog naar de slager om schaap om een stoofpotje te maken. ik denk niet dat beenhouwer schaap op voorraad liggen heeft, wij bestellen altijd onze lamskoteletjes.
Aan worstenbrood en appelbollen waag ik me niet. ik ben niet gek op bladerdeeg en appels, tenzij granny smith, lust ik niet erg graag.
Was gisteren erg moe, Suus wou nog chatten maar ik heb laten weten dat ik me moe voelde en liever ging gaan liggen. Dat kan vandaag ook nog.
heb een paar keer moeten opstaan vannacht en de regen kletterde op de velux en ik hoorde het ook waaien. denk dat ik daarom ben blijven liggen.
Nu een kopje koffie drinken en dan fruit en nadat de pillen geslikt zijn.
Ventje gaat kijken of de beenhouwer hutsepot heeft: het is er het weer voor.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
hier ook redelijk veel regen vannacht en wind
nu nog regen, de wind is wat geluwd
het is precies wat minder koud ook
ik ben nog niet buiten geweest
en als het zo blijft zal ik niet ver lopen
alleen tot aan de brievenbus, daar zal
het TV blad inzitten zoals elke dinsdag
M-M sterkte voor je man, voor de pols
en de ribben, vallen kan heel pijnlijk zijn...
clive een fijn koffiemoment met ex buurmeisje
geniet van de babbel en je mooi serviesje
Dag Bekske een fijne dinsdag
Helena ik heb ook méér dan genoeg met
één worstenbroodje, en een appelbol kan er
dan niet meer bij
ik kan me niet ziek eten... hoe lekker zo'n
appelbol ook kan zijn
aan die halfvastenvlaaikes doe ik niet mee
Alle seizoentjes een aangename dag vandaag
hou het gezellig en blijf voorzichtig...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: ik heb geen linnendroger, in de winter droog ik altijd binnen, en ja, de vochtigheid stijgt dan wel in huis.Wij hebben zo'n thermometer waar je ook de vochtigheid kunt op aflezen.Natuurlijk gewrichten en vochtigheid gaan niet goed samen.
Ik wist het niet dat het gisteren verloren maandag was, pas gisteravond op het nieuws.Toen manlief nog werkte aten die elk jaar worstenbroodjes en appelbollen op het werk.
Wat een natte dag, alles is kleddernat.
Manlief is jarig vandaag, gaan vanavond een glaasje drinken .Een taart heb ik niet gebakken, ik bak wekelijks in het weekend, dus.
Oma-C: ik heb geen linnendroger, in de winter droog ik altijd binnen, en ja, de vochtigheid stijgt dan wel in huis.Wij hebben zo'n thermometer waar je ook de vochtigheid kunt op aflezen.Natuurlijk gewrichten en vochtigheid gaan niet goed samen.
Ik wist het niet dat het gisteren verloren maandag was, pas gisteravond op het nieuws.Toen manlief nog werkte aten die elk jaar worstenbroodjes en appelbollen op het werk.
Wat een natte dag, alles is kleddernat.
Manlief is jarig vandaag, gaan vanavond een glaasje drinken .Een taart heb ik niet gebakken, ik bak wekelijks in het weekend, dus.
-
Beste verjaardag wensen voor de man van
anjelierken, nog vele jaren en blijf gezond...

Dit geldt ook nog voor de man van M-J, die was jarig op 9-1-21
overgekeken op kalender, sorry, sorry M-J
Was een toerke gaan wandelen, het voelt
minder koud aan maar de wind is toch niet aangenaam
Nu nog iets betalen dan vergeet ik het niet
Fijne dag verder en tot......
anjelierken, nog vele jaren en blijf gezond...

Dit geldt ook nog voor de man van M-J, die was jarig op 9-1-21
overgekeken op kalender, sorry, sorry M-J
Was een toerke gaan wandelen, het voelt
minder koud aan maar de wind is toch niet aangenaam
Nu nog iets betalen dan vergeet ik het niet
Fijne dag verder en tot......