PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

16 jan 2021, 14:12

Dicksy schreef:
16 jan 2021, 13:55
....
Mogelijks zijn we op weg naar een herhaling van de geschiedenis en de nabestaanden, zij die nog moeten geboren gaan worden uit gevaccineerden, zullen het ons weten te vertellen. Voor de ouderen zal het hunne tijd wel doen.
Ge kunt uiteraard ook alles op zijn beloop laten gaan en mensen op straat laten sterven. Het klimaat zal er wel bij varen ....
Ice

16 jan 2021, 15:12

wardje schreef:
16 jan 2021, 11:03
Dat ze het dan VERPLICHT maken dan heb je al die rompslomp niet , maar dat ze het niet verplichten heeft een reden, maar wat juist ??
Ze hebben NIKS te verplichten en dat weten ze maar al te goed!
1. De staat heeft niet de bevoegdheid noch het récht om zich te bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de individuele burgers!
Zij horen te BESTUREN, dat betekent het openbare leven in de maatschappij in goede banen te leiden!! PUNT! :roll:
NIET zich te bemoeien met onze gezondheid!
2. Elke burger heeft grondwettelijk zelfbeschikkingsrecht en dat is zelfs een MENSENRECHT! WIJ beslissen over ons lichaam! :evil:
Dát betekent dat geen énkele overheid vaccinatie kán verplichten wegens inbreuk op onze persoonlijke, lichamelijke integriteit.

Dat zou mooi worden als de stáát je morgen zouden kunnen verplichten welke medicijnen of pijnstillers dat je zou moeten nemen! :evil:
"Nu gaan we morgen allemaal verplicht de pijnstiller panadol moeten nemen voor diegenen die ergens pijn hebben en als preventie voor diegenen die nog geen pijn hebben voor de pijn die mogelijk nog kan komen???"...pure waanzin!! :roll:

En dat fabeltje voor de volksgezondheid of om anderen te beschermen gaat niet op want gevaccineerden zouden toch al beschermd zijn door het vaccin en dan lopen énkel nog de ongevaccineerden het risico! :mrgreen:
OF ze geven dan grif en openlijk toe dat het vaccin niet werkt als ze de smoes voor bescherming van de volksgezondheid blijven gebruiken. :P
Ice

16 jan 2021, 15:28

E.T. schreef:
15 jan 2021, 17:55
Het dringt precies nog niet door dat het vaccin dodelijker blijkt te zijn dan het virus zelf?
Nu is zelfs het preventiemiddel al erger dan de kwaal...
Het is een verloren strijd, de laatste dagen worden er in Europe meer dan 100.000 mensen (wereldwijd miljoenen) gevaccineerd zonder kwalijke gevolgen. Als die vaccins aanslaan en de wereld terug een beetje normaal zou kunnen gaan worden zal de roep om meer mensen te vaccineren steeds luider worden.

En of jullie het nu leuk vinden of niet zullen zij je met een scheef oog bekijken
Blijf je jezelf voor je gemoedsrust dat nog altijd wijsmaken terwijl gevaccineerden doodvallen gelijk vliegen maar gij dat niet wilt geloven? :P
En je hoopt nog steeds op een beetje terug normaal terwijl ze nu al kwaken dat ze de noodmaatregelen en lockdown al gaan verlengen tot in augustus 2021 ongeacht het 'verlossende' vaccin? :roll:
Je zegt toch zelf dat de politiek leugenaars zijn die ons beliegen? Daar heb je dan nogmaals de bevestiging... :twisted:

Er zullen er geen meer overblijven die ons nog met een scheef oog kunnen bekijken als het zo verder gaat gelijk nu, want het venijn van onbekende nevenwerkingen zit, zoals altijd pas later, in de staart.. :P

Dicksy

16 jan 2021, 16:00

Fred1955 schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 13:55
....
Mogelijks zijn we op weg naar een herhaling van de geschiedenis en de nabestaanden, zij die nog moeten geboren gaan worden uit gevaccineerden, zullen het ons weten te vertellen. Voor de ouderen zal het hunne tijd wel doen.
Ge kunt uiteraard ook alles op zijn beloop laten gaan en mensen op straat laten sterven. Het klimaat zal er wel bij varen ....
Zoals ik al schreef:
“ Voor de ouderen zal het hunne tijd wel doen.”

Niet vergeten, u behoort daar ook bij. Zolang ik mijne tijd maar kan uitdoen kan het mij geen barst schelen. Bent u daarom ook zo’n hevige fan van vaccinatie.

wardje

16 jan 2021, 17:18

Ice ;

Goed ze moeten het niet verplichten maar je kan toch niet ontkennen dat de kinderen die geboren worden verplicht hun spuitje krijgen tegen Polio, mazelen, kinkhoest , de bof enz.
Dus jij beweert dan dat die inspuitingen volgens jou een schending zijn , k' weet niet of je jouw kinderen ( in het geval je er hebt) dus niet hebt laten inenten.
Bij mijn weten staan er zelfs boetes op als je het niet laat doen en wordt dat zelfs genoteerd.
Ge moet nu ook niet doemdenken tot in het oneindige, want ik kan mij niet indenken dat jij ook in je leven maar één pilletje heeft ingenomen want je zou ook de genoteerde bijwerkingen op de bijsluiter niet geloven, waar zijn we mee bezig.
Hopelijks moet je nooit opgenomen worden en leggen ze je aan een baxter, want je weet op dat moment ook niet wat er allemaal door je aders stroomt. Geef toe of heb jij een glazen bol?

Paul Siemons

16 jan 2021, 17:51

wardje schreef:
16 jan 2021, 17:18
Goed ze moeten het niet verplichten maar je kan toch niet ontkennen dat de kinderen die geboren worden verplicht hun spuitje krijgen tegen Polio, mazelen, kinkhoest , de bof enz.
Dus jij beweert dan dat die inspuitingen volgens jou een schending zijn , k' weet niet of je jouw kinderen ( in het geval je er hebt) dus niet hebt laten inenten.
Bij mijn weten staan er zelfs boetes op als je het niet laat doen en wordt dat zelfs genoteerd.
Als ik het goed voorheb zijn de VERPLICHTE inentingen voor kinderen (Polio, kinkhoest, difterie en dan vergeet ik er nog een paar vermoed ik?) gestart ergens in de jaren '50 dus is de kans zeer groot dat ook Ice (weet geen ouderdom) deze ook heeft gehad?

Fazal

16 jan 2021, 18:27

Jamaar, toen kon ze nog geen nee zeggen natuurlijk. :wink:

Paul Siemons

16 jan 2021, 18:33

Fazal schreef:
16 jan 2021, 18:27
Jamaar, toen kon ze nog geen nee zeggen natuurlijk. :wink:
Ik heb Pokkeninenting nog vergeten stel ik vast?

janieburton

16 jan 2021, 19:16

Ice schreef:
16 jan 2021, 15:12

Ze hebben NIKS te verplichten
Waar is het probleem?

Er is toch geen verplichting om je te laten vaccineren.

Als jij dat niet wil, dan laat je je niet vaccineren.

frits1955

16 jan 2021, 19:49

De enige verplichte vaccinatie in Belgie is die tegen polio.

Paul Siemons

16 jan 2021, 20:22

frits1955 schreef:
16 jan 2021, 19:49
De enige verplichte vaccinatie in Belgie is die tegen polio.
Vanaf 1976 is dat het enige verplichte maar het poliovaccin is al veel langer een combinatievaccin tegen 6 ziekten: polio, difterie, tetanus, kinkhoest, Haemophilus influenzae type b en hepatitis B.
In uitzonderlijke gevallen kan alleen het poliovaccin worden gegeven als de patiënt medische redenene heeft om de andere niet te krijgen (blijkt weinig voor te komen) of dat er pertinent bezwaar door de ouders van het kind zouden rijzen tegen deze bijkomende inentingen (maar ook dat zou maar sporadisch zijn)

En voor 1976 had je ook pokkeninenting die mag ik aannemen zowat alle senneters hebben gehad?

E.T.

16 jan 2021, 20:43

Blijf je jezelf dat nog altijd wijsmaken terwijl gevaccineerden doodvallen gelijk vliegen
Afbeelding

Er hebben ondertussen al 5.000.000 mensen een corona spuitje gekregen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

16 jan 2021, 21:27

Op de 7,5 miljard? We zijn er bijna als de Belgen hun beloofde spuitjes krijgen. 8O

Paul Siemons

16 jan 2021, 21:55

E.T. schreef:
16 jan 2021, 20:43
Blijf je jezelf dat nog altijd wijsmaken terwijl gevaccineerden doodvallen gelijk vliegen
Afbeelding

Er hebben ondertussen al 5.000.000 mensen een corona spuitje gekregen ...
Onderzoek moet gebeuren maar een beetje zin voor realiteit en alles in perspectief plaatsen mag toch nog. In 2017 stierven er in Vlaanderen ongeveer 345000 mensen met een leeftijd tussen 80 en 84 jaar. Als we lineair mogen extrapoleren gaat dat over 69000 82-jarigen. Of nog gemiddeld 190 per dag. Je kan dus wel stellen dat er een reeele kans is dat iemand kort na een vaccinatie sterft zonder enig oorzakelijk verband.

boeffer

16 jan 2021, 22:05

Tov mensen is een niet gevaccineerde een egoist, zo meldde mij een verzorgsters die dat werk elke dag doet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk