opgelos-geïmporteerde foto vanuit PlayMemories verzenden met email
-
joerky - Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Hallo,
Ik ben zo fier dat mijn vrouw pistoleekes gebakken heeft. 't Is te zeggen : diepvriespistolets van den Aldi eerst 4 uur laten ontdooien en laten rijzen en dan 20 min. afbakken in den oven op 220°. Heb er 2 foto's van genomen met mijn Lumix fototoestel. Het SD-kaartje in de laptop gestoken en PlayMemories opent zich. Geïmporteerd. Maar dan loopt het spoor dood, in verband met het doorzenden van deze 2 fotookes naar een emailadres. Op welke manier kan ik toch deze 2 foto's doormailen naar iemand ?
Joerky.
Ik ben zo fier dat mijn vrouw pistoleekes gebakken heeft. 't Is te zeggen : diepvriespistolets van den Aldi eerst 4 uur laten ontdooien en laten rijzen en dan 20 min. afbakken in den oven op 220°. Heb er 2 foto's van genomen met mijn Lumix fototoestel. Het SD-kaartje in de laptop gestoken en PlayMemories opent zich. Geïmporteerd. Maar dan loopt het spoor dood, in verband met het doorzenden van deze 2 fotookes naar een emailadres. Op welke manier kan ik toch deze 2 foto's doormailen naar iemand ?
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
Verhaegen,
Bij het importeren van de 2 fotookes in PlayMemories, zie ik die wel staan, maar door erop te klikken (hetzij linkermuisklik, hetzij rechts) krijg ik geen melding dat ik die zou kunnen overbrengen naar een mailadres. Zoals ik anders wel kan (vanuit afbeeldingen) om hier bij SeniorenNet een afbeelding te uploaden en mee te sturen met een berichtje. Ik dacht die 2 foto's misschien over te brengen naar afbeeldingen en die dan van daaruit mee te sturen. Maar ik zie ook die mogelijkheid niet. Ik kan ook niet "start >alle programmas>sony" aanklikken. Heb ik niet. Onder de A staan : Alarmen en klok, accessoires en acrobat reader.
Joerky.
Bij het importeren van de 2 fotookes in PlayMemories, zie ik die wel staan, maar door erop te klikken (hetzij linkermuisklik, hetzij rechts) krijg ik geen melding dat ik die zou kunnen overbrengen naar een mailadres. Zoals ik anders wel kan (vanuit afbeeldingen) om hier bij SeniorenNet een afbeelding te uploaden en mee te sturen met een berichtje. Ik dacht die 2 foto's misschien over te brengen naar afbeeldingen en die dan van daaruit mee te sturen. Maar ik zie ook die mogelijkheid niet. Ik kan ook niet "start >alle programmas>sony" aanklikken. Heb ik niet. Onder de A staan : Alarmen en klok, accessoires en acrobat reader.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ik ken dat prog van sony niet hoor
als ik een memorykaartje met foto's in de comp steek dan kies ik altijd : openen met windows verkenner
dan kan ik daar mee doen wat ik maar wil
heb je daar géén handleiding van dat program ?
hier staat een basishandleiding
https://support.d-imaging.sony.co.jp/su ... /help/win/
klikken op de blauwe text
en hier staat der nog eentje
https://www.playmemoriescameraapps.com/ ... index.html

als ik een memorykaartje met foto's in de comp steek dan kies ik altijd : openen met windows verkenner
dan kan ik daar mee doen wat ik maar wil
heb je daar géén handleiding van dat program ?
hier staat een basishandleiding
https://support.d-imaging.sony.co.jp/su ... /help/win/
klikken op de blauwe text
en hier staat der nog eentje
https://www.playmemoriescameraapps.com/ ... index.html

-
verhaegen,
Ik heb inderdaad die handleiding, waarvan jij sprak. 't Is te zeggen die eerste, met die blauwe tekst. Wel, ik ga mij daar eens in verdiepen. Als ik er uit geraak, .......... alles oké. Anders hoor je nog van mij. Alvast bedankt.
Joerky.
Ik heb inderdaad die handleiding, waarvan jij sprak. 't Is te zeggen die eerste, met die blauwe tekst. Wel, ik ga mij daar eens in verdiepen. Als ik er uit geraak, .......... alles oké. Anders hoor je nog van mij. Alvast bedankt.
Joerky.
-
Heb geprobeerd mij aan te melden bij playmemories online via PMHome.
Dan krijg ik eigenlijk een aanmelding voor PlayStation. Is dit de bedoeling ?? Ik wil mij niet graag verbinden met iets waar ik het niet mee heb. Kan PlayStation mij dan niet verplichten andere dingen te doen dan foto's uploaden vanuit playmemories home ? Hieronder de afbeelding :

Joerky.
Dan krijg ik eigenlijk een aanmelding voor PlayStation. Is dit de bedoeling ?? Ik wil mij niet graag verbinden met iets waar ik het niet mee heb. Kan PlayStation mij dan niet verplichten andere dingen te doen dan foto's uploaden vanuit playmemories home ? Hieronder de afbeelding :

Joerky.
-
verplichten kunnen ze je tot niets
persoonlijk zou ik het doen , der is géén risico aan verbonden
en je kan dergelijke accounts indien nodig opzeggen of gewoon negeren
playmemories zal deel uitmaken onder die groep mijn gedacht
persoonlijk zou ik het doen , der is géén risico aan verbonden
en je kan dergelijke accounts indien nodig opzeggen of gewoon negeren
playmemories zal deel uitmaken onder die groep mijn gedacht
-
Oké verhaegen,
Ik ga het doen. Bedankt voor je bericht. Dat stelt mij toch al gerust.
Joerky.
Ik ga het doen. Bedankt voor je bericht. Dat stelt mij toch al gerust.
Joerky.
-
Heb gisteren geprobeerd om een nieuw account te maken op het PS-venster. Doch er kwam :

Heb vandaag opnieuw geprobeerd en terug hetzelfde. Betekent dit dat de mogelijkheid niet bestaat dat ik een account kan aanmaken of moet ik gewoon proberen tot het lukt ?
Joerky.

Heb vandaag opnieuw geprobeerd en terug hetzelfde. Betekent dit dat de mogelijkheid niet bestaat dat ik een account kan aanmaken of moet ik gewoon proberen tot het lukt ?
Joerky.
-
verhaegen,
Ik heb dat geprobeerd en .......... niks. Niks gezien in de browser. Het blad van PlayMemories bleef daar gewoon staan, met mijn 2 fotootjes. Dan heb ik geprobeerd in plaats van "Aanmelden", om "Registreren" (gratis) aan te klikken en na het ingeven van een nieuw account (want ik heb er nog geen eigenlijk), was een melding dat er al eenzelfde emailadres is maar dat het wachtwoord verkeerd is. Maar ik ben bézig met een nieuw account te maken. Per slot van rekening kreeg ik weer die melding dat de server een time-out heeft. Ik denk dat ik vast zit.
Joerky.
Ik heb dat geprobeerd en .......... niks. Niks gezien in de browser. Het blad van PlayMemories bleef daar gewoon staan, met mijn 2 fotootjes. Dan heb ik geprobeerd in plaats van "Aanmelden", om "Registreren" (gratis) aan te klikken en na het ingeven van een nieuw account (want ik heb er nog geen eigenlijk), was een melding dat er al eenzelfde emailadres is maar dat het wachtwoord verkeerd is. Maar ik ben bézig met een nieuw account te maken. Per slot van rekening kreeg ik weer die melding dat de server een time-out heeft. Ik denk dat ik vast zit.
Joerky.
-
verhaegen,
Vraag mij niet hoe het komt, maar ik ben toch aangemeld geraakt bij Playstation. Ik heb een paar keer foto's moeten aanduiden met fietsen, zebrapaden, ........ en 2 keer een mail gekregen van Sony, om mijn mailadres te verifiëren. Gelukt zou ik zo zeggen. Nu verder uitvlooien hoe ik die 2 fotookes kan verzenden met mail.
Joerky.
Vraag mij niet hoe het komt, maar ik ben toch aangemeld geraakt bij Playstation. Ik heb een paar keer foto's moeten aanduiden met fietsen, zebrapaden, ........ en 2 keer een mail gekregen van Sony, om mijn mailadres te verifiëren. Gelukt zou ik zo zeggen. Nu verder uitvlooien hoe ik die 2 fotookes kan verzenden met mail.
Joerky.
-
Ik heb het in orde gekregen om PlayMemories Online binnen te geraken, denkende dat ik dan een manier zou vinden om een foto via email door te sturen, doch, ......... ijdele hoop. Ik begrijp niet hoe iemand een foto neemt met zijn smartphone en die dan wel kan doorsturen naar iemand. Zoals verhaegen zegt : je zet "Verkenner" open, dan komt de foto (of wat dan ook) daarin terecht en dan kun je daar mee doen, wat je wil. Heb ik geprobeerd. Geen resultaat. En ik denk toch dat het geen verschil maakt of je het fototoestel verbindt met een usb-kabel naar je laptop of dat je het SD-kaartje in je laptop steekt. Hoe ingewikkeld een simpele zaak toch kan zijn.
Joerky.
Joerky.
-
het kan toch simpel zijn hoor
je start je mailprogramma
je voert de bestemmeling in
je typt het onderwerp der in
in het berichtenvak typ je : foto
neem andere lijn
via de balk neem je "invoegen " foto
en je bladerd naar de foto die je wilt , klikt die aan en dan op openen
die foto's moeten dan wél ergens in een map op uw computer staan natuurlijk
andere manier
zoek een foto op de comp , rechtsklik der op en kies : kopieren naar >emailgeadresseerde
andere manier
zoek een foto op de comp rechtsklik der op en kies : openen met
in de lijst kies je uw mailprogramma
je start je mailprogramma
je voert de bestemmeling in
je typt het onderwerp der in
in het berichtenvak typ je : foto
neem andere lijn
via de balk neem je "invoegen " foto
en je bladerd naar de foto die je wilt , klikt die aan en dan op openen
die foto's moeten dan wél ergens in een map op uw computer staan natuurlijk
andere manier
zoek een foto op de comp , rechtsklik der op en kies : kopieren naar >emailgeadresseerde
andere manier
zoek een foto op de comp rechtsklik der op en kies : openen met
in de lijst kies je uw mailprogramma