In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Hier ook geen te best humeur ... ik zat sinds zaterdag zonder internet en dus zonder TV en zonder vaste telefoon .. Nu na herhaaldelijk bellen met Pr*o*mus eindelijk een technieker hier gehad ... zucht ..
Ga dus vanavond proberen te antwoorden / groetjes aan iedereen ...
Hier ook geen te best humeur ... ik zat sinds zaterdag zonder internet en dus zonder TV en zonder vaste telefoon .. Nu na herhaaldelijk bellen met Pr*o*mus eindelijk een technieker hier gehad ... zucht ..
Ga dus vanavond proberen te antwoorden / groetjes aan iedereen ...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: ik zet de clafoutis een 30 tal minuten in de oven op 180°.Natuurlijk hoe dikker het deeg, hoe langer het in de oven moet.Als je er in prikt ( in het midden) en er kleeft geen deeg meer aan, is het gaar.Je eet de clafoutis warm of lauw, maar wij eten het ook koud, is even lekker.Net voor het eten bestrooien met bloemsuiker.
Moet vandaag niet koken, dochter had belegde broodjes mee.Is ook eens lekker.We eten dat af en toe eens.In de zomer als ik sla en tomaten heb in de tuin, maak ik ze zelf.Dochter kwam haar auto wassen( dat was ook nodig).Bij ons op de oprit is dat veel makkelijker dan waar ze woont.
GrannyM: soms kun je van die dagen hebben dat alle nare dingen gebeuren op 1 dag.Heb dat ook al meegemaakt, niet leuk.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: ik zet de clafoutis een 30 tal minuten in de oven op 180°.Natuurlijk hoe dikker het deeg, hoe langer het in de oven moet.Als je er in prikt ( in het midden) en er kleeft geen deeg meer aan, is het gaar.Je eet de clafoutis warm of lauw, maar wij eten het ook koud, is even lekker.Net voor het eten bestrooien met bloemsuiker.
Moet vandaag niet koken, dochter had belegde broodjes mee.Is ook eens lekker.We eten dat af en toe eens.In de zomer als ik sla en tomaten heb in de tuin, maak ik ze zelf.Dochter kwam haar auto wassen( dat was ook nodig).Bij ons op de oprit is dat veel makkelijker dan waar ze woont.
GrannyM: soms kun je van die dagen hebben dat alle nare dingen gebeuren op 1 dag.Heb dat ook al meegemaakt, niet leuk.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
We hebben allemaal zo wel eens een baaldag zeker?
Ik ben content dat mijn operatie "theemuts terug ineen steken" gelukt is.
Wat ons moeder daar voor vulling in gefoefeld had, wie weet dat?
Die had ik weg gegooid, maar nu moest ik op zoek naar een alternatief.
Enfin, al wandelend kreeg ik een ingeving en het is gelukt.
Nog een laatste afwerking met de hand.
Dat is voor morgen, want de handen gingen in protest staking.
Dan valt er wat veel op de grond en ik had geen zin om mijn koppespelden te moeten oprapen...
Nog een fijne avond aan allen.
Ik ben content dat mijn operatie "theemuts terug ineen steken" gelukt is.
Wat ons moeder daar voor vulling in gefoefeld had, wie weet dat?
Die had ik weg gegooid, maar nu moest ik op zoek naar een alternatief.
Enfin, al wandelend kreeg ik een ingeving en het is gelukt.
Nog een laatste afwerking met de hand.
Dat is voor morgen, want de handen gingen in protest staking.
Dan valt er wat veel op de grond en ik had geen zin om mijn koppespelden te moeten oprapen...
Nog een fijne avond aan allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje heeft gisteren de uitslag van zijn bloedresultaat gehad. Het valt beter mee dan gedacht. Zijn suiker stond iets te hoog, zijn lever was verstoord, niet vervet. en tsja: de cholesterol. Moet nog gen pillentjes nemen maar opletten met vetten en suikers. Hij had echt verwacht dat de dokter ging zeggen: je moet naar de kliniek voor een gastroscopie of een colonscopie.
ik moet vandaag ook, voor bespreking en enkele voorschriften.
Gimly heeft jammer genoeg last van slijmpjes. Dat is de voorbode voor Gal en haarbal-alarm.
Toen ik hem vanmorgen niet direct jammerlijk hoorde miauwen, wist ik genoeg. hij is een week te laat met zijn "cleansing". ( in de zin van zuiveren)
Ventje heeft een nieuwe koptelefoon. niet meer met van die mini-oortjes. als ik die in heb gehad heb ik altijd oorpijn.
ik heb vannacht gedroomd over het huwelijk van nichtje dat wegens Covid niet doorging maar ze stond wel in de krant omdat ze dit jaar een lock-down huwelijk gedaan had met alle toeters en bellen en Covid-proof omdat schoonmoeder erg achteruit ging ( en dat is zo) en ze haar toch iets wou geven. wij waren er niet bij, ik wegens een ziekenhuisopname voor een acute opstoot van mijn arthrose en ventje was bij mij op bezoek. Het "feestje" waarop ze betrapt werd werd gehouden op privè-terrein van een van schoonmoeders steenrijke vriendinnen. we hadden het net als de andere gasten gevolgd via streaming en ik zei tegen ventje dat nichtje wel een heel duur kleed aanhad voor een ceremonie van pakweg 25 min. Neef's schoonvader probeerde de politie om te kopen. die vent heeft ook veel geld. Dus dat alles stond in de krant. heb ik dat nu gedroomd omdat nichtje toch Covid-proof gaat trouwen of speelt die datum een rol want ze ging huwen op wat Hans zijn sterfdag ( vandaag) is. The mind is a mysterieus one. Be one with the mind.
Vandaag een klein beetje afwas en pasta carbonara maken. dat duurt niet lang.
Pasta koken: penne dit keer, afgieten, afkoelen, spekblokjes bakken. laten uitdruppen van vet, afkoelen en pot carbonarsaus opendraaien. alles bij elkaar in een microgolfpot en opwarmen.
Normaal wordt dat niet zo gedaan, ik weet het, maar ventje vind dat hele ritueel met dat eitje in het midden te veel gedoe.
Het is aan het regenen. ik voel het. en de wind waait in de stoof. Straks een kopje koffie maken en alles onder water zetten van afwas.
Ik heb een nieuwe lange trui besteld bij wish. zou volgende maand toekomen. Is in het grijs.
In een XXXXL maat want die chineesjes zijn klein en slank. geen wonder dat die truien me dan nog ruim genoeg zitten en ons moeder denkt dat ik verdikt ben. ( optisch dan)
Mijn damartje is ook veel te groot. maar liever te groot dan te klein. ik pas in mijn broek van maat 48/50 maar ik heb toch een riem nodig dus technisch gezien heb ik maat 49.
Wacht op een telefoontje van ventje voor ik m'n koffie ga maken. dan naar fb om een bemoedigend berichtje te sturen naar Suus. daar niet te lang blijven hangen want anders moet ik me haasten om bij de dokter te geraken. In de boerderij waren we nr 1! moet nog de vallei doen en hopen dat er iemand bouten verkoopt om mijn schuur op te waarderen. ook de silo is nodig. maar ik heb daar meerder pakjes nageltjes voor nodig en bouten niet al te veel.
mijn sims moeten ook aan het werk. die moeten aan hun relatie werken.
mijn brein moet ook eens werken want hoe krijg ik de foto's van messenger overgezet naar een stick zodat ik de trouwfoto's kan afdrukken in het kruidvat. Eerst zien natuurlijk of er nog genoeg geheugen op de stick zit. anders moet de playlist van de bbq van 3 jaar geleden weggeveegd worden. De toen optredende travestiet heeft darmkanker. niet uitgezaaid. wij en buurman hebben ons enorm geamuseerd. buurvrouw wat minder omdat buurman meeging in het optreden. en wij hem uitdaagden natuurlijk.
Die showmannen kunnen er wat van. En die kostuums zijn zeer duur en tot in de detail afgewerkt.
Ga nu mijn kopje koffie maken. het regent nog altijd en ik had mijn nieuwe schoenen willen inlopen. met blarenpleisters in m'n sjakos natuurlijk.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Ventje heeft gisteren de uitslag van zijn bloedresultaat gehad. Het valt beter mee dan gedacht. Zijn suiker stond iets te hoog, zijn lever was verstoord, niet vervet. en tsja: de cholesterol. Moet nog gen pillentjes nemen maar opletten met vetten en suikers. Hij had echt verwacht dat de dokter ging zeggen: je moet naar de kliniek voor een gastroscopie of een colonscopie.
ik moet vandaag ook, voor bespreking en enkele voorschriften.
Gimly heeft jammer genoeg last van slijmpjes. Dat is de voorbode voor Gal en haarbal-alarm.
Toen ik hem vanmorgen niet direct jammerlijk hoorde miauwen, wist ik genoeg. hij is een week te laat met zijn "cleansing". ( in de zin van zuiveren)
Ventje heeft een nieuwe koptelefoon. niet meer met van die mini-oortjes. als ik die in heb gehad heb ik altijd oorpijn.
ik heb vannacht gedroomd over het huwelijk van nichtje dat wegens Covid niet doorging maar ze stond wel in de krant omdat ze dit jaar een lock-down huwelijk gedaan had met alle toeters en bellen en Covid-proof omdat schoonmoeder erg achteruit ging ( en dat is zo) en ze haar toch iets wou geven. wij waren er niet bij, ik wegens een ziekenhuisopname voor een acute opstoot van mijn arthrose en ventje was bij mij op bezoek. Het "feestje" waarop ze betrapt werd werd gehouden op privè-terrein van een van schoonmoeders steenrijke vriendinnen. we hadden het net als de andere gasten gevolgd via streaming en ik zei tegen ventje dat nichtje wel een heel duur kleed aanhad voor een ceremonie van pakweg 25 min. Neef's schoonvader probeerde de politie om te kopen. die vent heeft ook veel geld. Dus dat alles stond in de krant. heb ik dat nu gedroomd omdat nichtje toch Covid-proof gaat trouwen of speelt die datum een rol want ze ging huwen op wat Hans zijn sterfdag ( vandaag) is. The mind is a mysterieus one. Be one with the mind.
Vandaag een klein beetje afwas en pasta carbonara maken. dat duurt niet lang.
Pasta koken: penne dit keer, afgieten, afkoelen, spekblokjes bakken. laten uitdruppen van vet, afkoelen en pot carbonarsaus opendraaien. alles bij elkaar in een microgolfpot en opwarmen.
Normaal wordt dat niet zo gedaan, ik weet het, maar ventje vind dat hele ritueel met dat eitje in het midden te veel gedoe.
Het is aan het regenen. ik voel het. en de wind waait in de stoof. Straks een kopje koffie maken en alles onder water zetten van afwas.
Ik heb een nieuwe lange trui besteld bij wish. zou volgende maand toekomen. Is in het grijs.
In een XXXXL maat want die chineesjes zijn klein en slank. geen wonder dat die truien me dan nog ruim genoeg zitten en ons moeder denkt dat ik verdikt ben. ( optisch dan)
Mijn damartje is ook veel te groot. maar liever te groot dan te klein. ik pas in mijn broek van maat 48/50 maar ik heb toch een riem nodig dus technisch gezien heb ik maat 49.
Wacht op een telefoontje van ventje voor ik m'n koffie ga maken. dan naar fb om een bemoedigend berichtje te sturen naar Suus. daar niet te lang blijven hangen want anders moet ik me haasten om bij de dokter te geraken. In de boerderij waren we nr 1! moet nog de vallei doen en hopen dat er iemand bouten verkoopt om mijn schuur op te waarderen. ook de silo is nodig. maar ik heb daar meerder pakjes nageltjes voor nodig en bouten niet al te veel.
mijn sims moeten ook aan het werk. die moeten aan hun relatie werken.
mijn brein moet ook eens werken want hoe krijg ik de foto's van messenger overgezet naar een stick zodat ik de trouwfoto's kan afdrukken in het kruidvat. Eerst zien natuurlijk of er nog genoeg geheugen op de stick zit. anders moet de playlist van de bbq van 3 jaar geleden weggeveegd worden. De toen optredende travestiet heeft darmkanker. niet uitgezaaid. wij en buurman hebben ons enorm geamuseerd. buurvrouw wat minder omdat buurman meeging in het optreden. en wij hem uitdaagden natuurlijk.
Ga nu mijn kopje koffie maken. het regent nog altijd en ik had mijn nieuwe schoenen willen inlopen. met blarenpleisters in m'n sjakos natuurlijk.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, Suus zal het nog moeilijker hebben vandaag. Vind het lief van jullie dat je contact met haar zoekt, zeker op dagen als deze. Amuseer je met jouw spelletjes. Trouwens fijn te lezen dat ventjes bloeduitslag relatief goed was. Dan ben je toch weer een tijdje gerust.
Las dat gisteren bepaalde Seizoentjes een echte pechdag hadden, zou dat van die bleu monday dan toch waar zijn ? Maar vandaag is een andere en een nieuwe dag. En hopelijk lukt alles beter vandaag.
Ik was vroeg op vandaag met als gevolg dat het licht HH overal al gedaan is. Ook de strijk.
Ga me nu bezighouden met de kleerkast, de dressing heb ik een tijd geleden gedaan en die staat nog volledig in orde. Maar die kleerkast
Zet de badkamerradio naast mij en ga eraan beginnen. Met wat muziek erbij gaat dat veel sneller.
Rond 14.00H zou het volgens mijn app droog zijn, dan stop ik en ga ik wandelen met Matice.
Zijn ontbijt staat klaar, maar hij keurt het geen blik waardig, hij zal er tegen de middag wel aan beginnen.
Zo, ga een potje magere yoghurt eten en dan ga ik herstarten met de extra taak, heb er eigenlijk wel zin in dat te doen.
Anjelier, dankjewel om de duur van de baktijd door te geven. Hoe gaat het nu met jouw arm ?
Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs en heel veel knuffels voor iedereen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, veel wind
en regen vandaag en het is nog altijd donker
We zullen het zelf gezellig moeten maken
M-M, is dat al een jaar dat Hans overleed
zo zie je hoe rap het gaat, veel sterkte voor Suus
't zijn moeilijke dagen weer voor haar...
Voor je ventje zal het oppassen zijn met de voeding
vet, suiker, niet simpel want dat zit in bijna alles
wat je koopt, als je de ingrediënten leest
Met ouder worden is het voor ons allen zo..
clive springt net over mij, maar ik heb het nog niet gelezen
Dag clive
Als het weer zo blijft zal er geen wandeling in zitten
en we moeten goed blijven oppassen voor al dat
covid geweld want die Engelse versie slaat overal
erg hard en massaal toe....
Groetjes allen en maak het gezellig binnen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: schrik daar ook van dat Hans al 1 jaar overleden is.De tijd gaat heel snel, dat merk je ook aan kleine kinderen, die groeien als kool.Moeilijke dagen voor Suus.
Clive: gisteren op radio gehoord dat blue monday eigenlijk in het leven geroepen is door de reissektor om meer citytrips te verkopen.Zo gezegd zou de 3de maandag van het jaar de meest deprimerende dag zijn
Met mijn arm gaat het goed, geen pijn, maar kan hem toch nog niet volledig omhoog krijgen zoals mijn andere arm, maar dat komt nog wel ( denk ik
).
Kleddernat buiten, gans de nacht geregend.Maar wel heel zacht .
MM: schrik daar ook van dat Hans al 1 jaar overleden is.De tijd gaat heel snel, dat merk je ook aan kleine kinderen, die groeien als kool.Moeilijke dagen voor Suus.
Clive: gisteren op radio gehoord dat blue monday eigenlijk in het leven geroepen is door de reissektor om meer citytrips te verkopen.Zo gezegd zou de 3de maandag van het jaar de meest deprimerende dag zijn
Met mijn arm gaat het goed, geen pijn, maar kan hem toch nog niet volledig omhoog krijgen zoals mijn andere arm, maar dat komt nog wel ( denk ik
Kleddernat buiten, gans de nacht geregend.Maar wel heel zacht .
-
Wat een gezellig prentje oma-C!
Doet me denken dat ik met mijn emmer die ik in 2020 van mijn zus met Nieuw Jaar kreeg, veel liever poets dan met de gewone grijze. Het is er zo een met bloemetjesmotief.
Doet me er ook aan denken dat ik gisteren ontdekte dat ik mijn emmers allemaal eens grondig moet proper maken.Afwerken is niet echt de "fort" van mijn poetsdame. Ik zal weer te puntjes op de i zijn zeker. Ik droog mijn emmers uit als ik daarmee gedaan heb. Zij zet ze nat ineen.
Nichtje heeft zelf pralines gemaakt. Ziet er mooi uit en lekker.
Mijn zus had alweer goed geluisterd en had voor de nieuwjaar van haar dochter de vormpjes gekocht en een schort...
Ik heb de indruk dat het hier gaat uitklaren seffens.
Ik zie in mij planning dat het ook alweer van 2019 geleden is dat ik mijn kleerkast een goede beurt gaf.
Meestal doe ik dat bij het verhuizen van winter naar zomerkleding. Maar sinds ik alleen ben is de kast ingedeeld in winterkast en zomerkast, gezien de kast van grootvake leeg was.
Eerst die theemuts verder afwerken...
Ik hoop toch deze namiddag even buiten te kunnen.
Prettige dag nog verder iedereen!
Doet me denken dat ik met mijn emmer die ik in 2020 van mijn zus met Nieuw Jaar kreeg, veel liever poets dan met de gewone grijze. Het is er zo een met bloemetjesmotief.
Doet me er ook aan denken dat ik gisteren ontdekte dat ik mijn emmers allemaal eens grondig moet proper maken.Afwerken is niet echt de "fort" van mijn poetsdame. Ik zal weer te puntjes op de i zijn zeker. Ik droog mijn emmers uit als ik daarmee gedaan heb. Zij zet ze nat ineen.
Nichtje heeft zelf pralines gemaakt. Ziet er mooi uit en lekker.
Mijn zus had alweer goed geluisterd en had voor de nieuwjaar van haar dochter de vormpjes gekocht en een schort...
Ik heb de indruk dat het hier gaat uitklaren seffens.
Ik zie in mij planning dat het ook alweer van 2019 geleden is dat ik mijn kleerkast een goede beurt gaf.
Meestal doe ik dat bij het verhuizen van winter naar zomerkleding. Maar sinds ik alleen ben is de kast ingedeeld in winterkast en zomerkast, gezien de kast van grootvake leeg was.
Eerst die theemuts verder afwerken...
Ik hoop toch deze namiddag even buiten te kunnen.
Prettige dag nog verder iedereen!
-

't is alweer avond, bijna want het is
niet licht geworden vandaag
ik ben de lades ingeduikt en heb alle
paperassen uit gesorteerd, alle kaften
nagezien en de oudste weggedaan
't is weer een hoop, ik doe dat normaal
zo'n 2x per jaar en nu kan alles weer in
de voorsorteerlade
mogen gaat alles door de versnipperaar
dan kan het donderdag met de vuilbak mee
het is papier deze week, 't is mooi opgeruimd dan
een mens houdt wat bij, nu scheelt het al
omdat er veel automatische betalingen zijn
daar heb ik geen papieren meer van, doe je het weg
dan heb je weer iets nodig, dus hou ik het een tijdje bij
mijn kopje thee was wat later en 't heeft gesmaakt
straks witloof met ham en kaassaus in de oven
witloof staat al uit te lekken, dan is het rap klaar:)
Helena ik droog de emmers ook altijd uit anders
blijven ze makkelijk ineen hangen en de gebruikte
doeken droog ik ook, als er genoeg zijn gaan ze
in de wasmachine, samen met de dweilen
mijn vader zei altijd dat ik werk zocht
Ik wens jullie allen een fijne avond en een goeie nacht
hou het veilig en tot morgen
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Waar de baaldag van gisteren al niet goed voor was, heb mijn zegeningen van vandaag geteld en zit al boven het maximum denk ik.
HvT, is het zo'n ouderwetse theemuts met zo'n "knipje" er tussen in om open te doen ? (Nostalgie, mijn Oma had er zo eentje)
Fijn, dat je arm langzamerhand vooruitgaat Anjelierken !
M.M., een jaar is voor ons toch zo snel voorbij, voor Suus zal het wel een rot-tijd zijn, 1e Kerst zonder, 1e verjaardag zonder enz. en je moet ver doorheen, willen of niet... Lief, dat je juist nu in contact blijft.
Clive, nog buiten kunnen gaan met Matice ? Ik zit hier al met de schemerlampjes aan en het nog geen 16.30 uur.
Oma-C, Clive en Bekske, inderdaad altijd zulke lieve plaatjes erbij, dat moet ik nu onderhand ook eens gaan oefenen..
MammyRetro, weer zo moeilijk thuis ? Hadden we maar een pasklare oplossing voor jou ....
Wilde-Eend, ben je al gewend aan de nieuwe digi-corder , zal weer efkes wennen zijn.
Ben vandaag niet blokje rond geraakt, mijn verstand zegt : foei-foei en mijn gevoel zegt : je gaat toch in zulk weer toch niet buiten als je geen zin hebt ?
Morgen zou het beter zijn, ik ben eens benieuwd. Eigenlijk zou het oud papier buiten moeten, maar ik wacht nog even af. Als het zo klets nat wordt, vind ik zielig voor de mannen om al die zware natte dozen te laten sleuren. Zal morgenochtend zien en anders wachten tot de volgende maand, nog plaats genoeg .
Tot de volgende dames - rustige nacht zonder pijn/kwaaltjes toegewenst.
HvT, is het zo'n ouderwetse theemuts met zo'n "knipje" er tussen in om open te doen ? (Nostalgie, mijn Oma had er zo eentje)
Fijn, dat je arm langzamerhand vooruitgaat Anjelierken !
M.M., een jaar is voor ons toch zo snel voorbij, voor Suus zal het wel een rot-tijd zijn, 1e Kerst zonder, 1e verjaardag zonder enz. en je moet ver doorheen, willen of niet... Lief, dat je juist nu in contact blijft.
Clive, nog buiten kunnen gaan met Matice ? Ik zit hier al met de schemerlampjes aan en het nog geen 16.30 uur.
Oma-C, Clive en Bekske, inderdaad altijd zulke lieve plaatjes erbij, dat moet ik nu onderhand ook eens gaan oefenen..
MammyRetro, weer zo moeilijk thuis ? Hadden we maar een pasklare oplossing voor jou ....
Wilde-Eend, ben je al gewend aan de nieuwe digi-corder , zal weer efkes wennen zijn.
Ben vandaag niet blokje rond geraakt, mijn verstand zegt : foei-foei en mijn gevoel zegt : je gaat toch in zulk weer toch niet buiten als je geen zin hebt ?
Morgen zou het beter zijn, ik ben eens benieuwd. Eigenlijk zou het oud papier buiten moeten, maar ik wacht nog even af. Als het zo klets nat wordt, vind ik zielig voor de mannen om al die zware natte dozen te laten sleuren. Zal morgenochtend zien en anders wachten tot de volgende maand, nog plaats genoeg .
Tot de volgende dames - rustige nacht zonder pijn/kwaaltjes toegewenst.
-
Oma-C uwe menu van vandaag was die van mij gisteren.
GrannyM ik was net hetzelfde aan het denken in verband met dat oud papier.
Ik moet er nog aan wennen dat de vuilkar nu op woensdag komt hier in plaats van op vrijdag.
Eens kijken of ik straks de boel kan buiten zetten.
Want een natte doos is niet tof inderdaad voor die mannen.
Wat die theemuts betreft:
dat is een heel gewoon modelletje dat ons moeke zelf gemaakt heeft met een stofje van Laura Ashley langs de buitenkant.De binnenkant is in grof geribd fluweel, overschot van een kleed van mij eind zestiger jaren vorige eeuw. Toen de onafhankelijkheid in Congo aangekondigd was mochten er geen deviezen meer uit het land, dus voor ze naar België kwamen kochten ze zoveel mogelijk op. Vandaar een serieuze voorraad stofjes.
Ons moeke heeft altijd onze kleedjes zelf gemaakt voor ons.
Maar voor de moment heb ik zo een ouderwets geval van een theemuts in gebruik met een knip bovenaan en een handvatje. Daar zie ik serieus tegenop om die uiteen te halen om ze te wassen...Ik heb dat al één keer gedaan, maar dat was niet simpel.
Nog een fijne avond iedereen!
GrannyM ik was net hetzelfde aan het denken in verband met dat oud papier.
Ik moet er nog aan wennen dat de vuilkar nu op woensdag komt hier in plaats van op vrijdag.
Eens kijken of ik straks de boel kan buiten zetten.
Want een natte doos is niet tof inderdaad voor die mannen.
Wat die theemuts betreft:
dat is een heel gewoon modelletje dat ons moeke zelf gemaakt heeft met een stofje van Laura Ashley langs de buitenkant.De binnenkant is in grof geribd fluweel, overschot van een kleed van mij eind zestiger jaren vorige eeuw. Toen de onafhankelijkheid in Congo aangekondigd was mochten er geen deviezen meer uit het land, dus voor ze naar België kwamen kochten ze zoveel mogelijk op. Vandaar een serieuze voorraad stofjes.
Ons moeke heeft altijd onze kleedjes zelf gemaakt voor ons.
Maar voor de moment heb ik zo een ouderwets geval van een theemuts in gebruik met een knip bovenaan en een handvatje. Daar zie ik serieus tegenop om die uiteen te halen om ze te wassen...Ik heb dat al één keer gedaan, maar dat was niet simpel.
Nog een fijne avond iedereen!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, vergis jij jouw niet wat Hans betreft. Heb gisteren even in de zoekgeschiedenis van het forum gekeken en daar schrijf je de 20° september dat Hans de ochtend daarvoor, dus de 19° september overleden is.
Maar misschien bedoel jij iets anders met zijn sterfdag. Alleszins fijn dat jullie met Suus contact houden.
Oma-C , het was geen weer gisteren om te gaan wandelen. Manlief is vrij laat alleen gaan wandelen met Matice en hij zei dat het guur was.
Jij hebt gisteren de paperassen in orde gebracht . En wat een leuk avondplaatje gisteren
Anjelier, dankjewel voor de uitleg waar blue monday vandaan komt. Is weer een leuk weetje.
HVT, daar kan ik ook niet tegen, een slechte afwerking. Ook mijn emmers zijn altijd droog na gebruik . En de dweilen worden uitgewrongen en te drogen gelegd op de emmer en als ik er een stapeltje heb, worden die samen met de talrijke afveegdoekjes in de machine gewassen.
En voor het stofje van de theemuts van LAURA ASHLEY. Daar was ik gek op.
Granny M, wat een mooi overzicht heb jij gemaakt. Vandaag zou het wat droger zijn dan gisteren.
Manlief is gisteren gaan wandelen met Matice. Zet mijn papier ook altijd de dag van ophaling pas buiten. Vind nat papier niet leuk voor de ophalers. Vaak scheurt dat dan + door het feit dat het nat is is dat nog eens veel zwaarder ook.
Vandaag boven alles poetsen, dus geen tijd voor een extra taak. Zal al blij zijn als ik de bovenverdieping volledig gedaan krijg.
En vandaag ga ik met Matice wandelen , manlief heeft het te druk vandaag.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen , zonder uitzondering, een mooie woensdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-

Goede morgen alle seizoentjes
't was droog maar het regent weeral
ik was te vroeg blij
Dank voor de overzichtjes, dat is makkelijk
om alles bij te houden dan
In de verte probeert de zon, maar of het lukt.
we zien het wel...
weeral half de week, hier komt morgen de vuilkar
en ook het papier moet buiten... seffens nog wat
door de versnipperaar, dan kan dat nog mee in de doos.
Ik wens jullie allen een fijne dag, blijf gezond
en voorzichtig want het gevaar is nog lang niet weg
Groetjes allemaal, en tot.............