Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Zo voel ik me soms.

Goedemorgen
Morgen komt kleinzoon Gunther, op bezoek, , ons helpen waar nodig is.
Ben blij hen regelmatig te zien, papa van onze kindjes wacht telkens tot hij enkele dagen thuis is om langs te komen.
Nog even volhouden en hopen dat we snel onze vaccin krijgen, het normale leven terug op gang. In de lente een terrasje doen, weer mensen zien, klinkt onrealistisch maar
dat het zo zal zijn.
Er zijn meer klachten dat het niet zo nauw wordt genomen wat kleding in het verzorgingshuis betreft. Gelukkig was mijn vader zelfstandig genoeg om de kleding welke ik klaar hing om de twee dagen te wisselen, soms gebruikte hij deze weerom .Dagelijks proper ondergoed sloeg hij ook wel eens over.
Mag er niet aan denken ooit daar terecht te komen, velen wachten daar op hun einde, heel triest om horen.
Voor de rest dagelijkse dingen, het zienderogen ondergaan dat Staf weer dringen bloed nodig heeft, soms is zijn spreken minder duidelijk , zijn hoofd minder helder, bewegingen traag. Na transfusie komt het deels weer op normaal.
Groetjes
Corry

Goedemorgen
Morgen komt kleinzoon Gunther, op bezoek, , ons helpen waar nodig is.
Ben blij hen regelmatig te zien, papa van onze kindjes wacht telkens tot hij enkele dagen thuis is om langs te komen.
Nog even volhouden en hopen dat we snel onze vaccin krijgen, het normale leven terug op gang. In de lente een terrasje doen, weer mensen zien, klinkt onrealistisch maar
Er zijn meer klachten dat het niet zo nauw wordt genomen wat kleding in het verzorgingshuis betreft. Gelukkig was mijn vader zelfstandig genoeg om de kleding welke ik klaar hing om de twee dagen te wisselen, soms gebruikte hij deze weerom .Dagelijks proper ondergoed sloeg hij ook wel eens over.
Mag er niet aan denken ooit daar terecht te komen, velen wachten daar op hun einde, heel triest om horen.
Voor de rest dagelijkse dingen, het zienderogen ondergaan dat Staf weer dringen bloed nodig heeft, soms is zijn spreken minder duidelijk , zijn hoofd minder helder, bewegingen traag. Na transfusie komt het deels weer op normaal.
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
hallo goeie morgen iedereen
niks te vertellen, zie niemand, ga nergens

niks te vertellen, zie niemand, ga nergens

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede middag allemaal!
Echtgenoot heeft daar net een bericht gestuurd dat ie wat later ging zijn dus kom ik vlug nog even langs om goeiedag te zeggen!
Corry hoop ook van er nooit terecht gekomen, wij zijn al blij dat ons huis overal gelijkvloers is en later moest het nodig zijn dan kom je met familiehulp ook al heel ver, het scheelt natuurlijk als je nog een partner hebt dan kun je nog voor mekaar zorgen, het ergste vind ik als een mens dement word!
Deze namiddag op bezoek bij ons mama, er mag niemand meer op de kamer op bezoek er gelden weer strengere regels en de was is enkel aan een sas nu, op maandag afhalen en op donderdag terugbrengen!
Ik ga vanaf volgende week dan op die dagen op bezoek hé, 2 x in de week ons mama mag niet klagen dan, heb ook nog een broer en 2 zussen hé!
Anders niets te melden...oei ventje is daar al, tot later daag...
Echtgenoot heeft daar net een bericht gestuurd dat ie wat later ging zijn dus kom ik vlug nog even langs om goeiedag te zeggen!
Corry hoop ook van er nooit terecht gekomen, wij zijn al blij dat ons huis overal gelijkvloers is en later moest het nodig zijn dan kom je met familiehulp ook al heel ver, het scheelt natuurlijk als je nog een partner hebt dan kun je nog voor mekaar zorgen, het ergste vind ik als een mens dement word!
Deze namiddag op bezoek bij ons mama, er mag niemand meer op de kamer op bezoek er gelden weer strengere regels en de was is enkel aan een sas nu, op maandag afhalen en op donderdag terugbrengen!
Ik ga vanaf volgende week dan op die dagen op bezoek hé, 2 x in de week ons mama mag niet klagen dan, heb ook nog een broer en 2 zussen hé!
Anders niets te melden...oei ventje is daar al, tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Gisteren heeft Sander geprobeerd me het een en ander te leren van FB enz.
(Vandaar dat er nu foto's bijgevoegd zijn op mijn profiel) Maar met die Smartphone ben ik nog altijd geen maat! op de PC gaat het wel al beter maar geef mij maar de gewone e-mail!!!
Deze namiddag fietste ik naar onze Bib, verbaasd dat er zoveel wind was ik vond het ook
nogal koud maar ja ik ben maar een kasplantje meer hé!
Ik heb wel al 2 van de 3 boeken gelezen en het staat nog wel allemaal goed opgetekend maar ja ik zal niet goed gekeken hebben, ik zal er gauw terug staan!
Ik zal toch aan mijn Okra Krantje voor februari moeten beginnen, zie er tegen op in deze onveranderde, saaie Corona!
(Vandaar dat er nu foto's bijgevoegd zijn op mijn profiel) Maar met die Smartphone ben ik nog altijd geen maat! op de PC gaat het wel al beter maar geef mij maar de gewone e-mail!!!
Deze namiddag fietste ik naar onze Bib, verbaasd dat er zoveel wind was ik vond het ook
nogal koud maar ja ik ben maar een kasplantje meer hé!
Ik heb wel al 2 van de 3 boeken gelezen en het staat nog wel allemaal goed opgetekend maar ja ik zal niet goed gekeken hebben, ik zal er gauw terug staan!
Ik zal toch aan mijn Okra Krantje voor februari moeten beginnen, zie er tegen op in deze onveranderde, saaie Corona!
Ivette
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Wat ben ik aan het doen? Als ik geen TV kijk of niet met mijn neus in een boek zit, pieker ik en maak me zorgen. Door de covid-maatregelen zie ik onze zoon en zijn gezin nauwelijks of niet. Hij woont in Nederland en daar zijn de maatregelen weeral verscherpt. Daar bovenop heb ik maandag van mijn oncoloog het mooie cadeau gekregen dat mijn tumormarker weeral gestegen is en hoe langer hoe korter bij de kritieke waarde komt. Volgende bloedonderzoek
en scan zal niet binnen drie maanden maar binnen twee maanden plaatsvinden en hij heeft me er al op voorbereid dat het dan terug aan de chemo is. Dat zijn dan weer vier maanden giftig goedje in mijn lijf en maar hopen dat ik niet onderuit ga zoals tijdens de vorige chemosessies Ik moet dus genieten van deze twee maanden maar kan me iemand eens vertellen hoe ik dat moet doen met al deze restricties en verboden. Nu ja, dat zal ik ook wel weer allemaal slikken en er doorheen komen, zoals ik dat eerder gedaan heb. En nu vooruit, met mijn neus in weeral een nieuwe dikke pil en over de miserie van anderen lezen om de eigen miserie te vergeten. Is toch een mooie oplossing, of niet dan?
Michelly
en scan zal niet binnen drie maanden maar binnen twee maanden plaatsvinden en hij heeft me er al op voorbereid dat het dan terug aan de chemo is. Dat zijn dan weer vier maanden giftig goedje in mijn lijf en maar hopen dat ik niet onderuit ga zoals tijdens de vorige chemosessies Ik moet dus genieten van deze twee maanden maar kan me iemand eens vertellen hoe ik dat moet doen met al deze restricties en verboden. Nu ja, dat zal ik ook wel weer allemaal slikken en er doorheen komen, zoals ik dat eerder gedaan heb. En nu vooruit, met mijn neus in weeral een nieuwe dikke pil en over de miserie van anderen lezen om de eigen miserie te vergeten. Is toch een mooie oplossing, of niet dan?
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Oh Michelly, ik heb zo met u te doen dat ik op slag mijn eigen eenzaamheid en triestig zijn vergeet. Ik denk niet dat ik zo moedig zou zijn als u daarom ook hebt u van ons allen hier de grootste bewondering om uw volharding.
Net als bij mij is dit hoekje wellicht ook voor u een plaatsje waar u altijd terecht kan en waar u welkom bent.
Hopelijk valt het binnen 2 maanden toch nog mee, hoop kan zo'n deugd doen.
Ik wens u en uw familie heel veel sterkte in deze vreselijke Corona tijd.
Net als bij mij is dit hoekje wellicht ook voor u een plaatsje waar u altijd terecht kan en waar u welkom bent.
Hopelijk valt het binnen 2 maanden toch nog mee, hoop kan zo'n deugd doen.
Ik wens u en uw familie heel veel sterkte in deze vreselijke Corona tijd.
Ivette
-
goeie morgen allemaal
Ivette heeft het verwoord voor ons allemaal denk ik, zekerlijk voor mij

Ivette heeft het verwoord voor ons allemaal denk ik, zekerlijk voor mij

-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie namiddag
Ivette heeft het inderdaad heel mooi verwoord wat betreft Michelly, ik sluit me dus ook aan.
Internationale knuffeldag....
dus voor iedereen :

en net als iedereen hunker ik naar een echte knuffel van x, y, z.....
Gisteren toch bij mijn knuffelcontact langsgeweest want op woensdagmiddag moet hij toch ook eten
en ja als oma er is ledigt ze dan meteen was- en strijkmanden.
'k denk dat het nog meer zal voorvallen nu ze een week afstandsonderwijs zullen invoegen net voor de krokusvakantie voor de eerste graad middelbaar.
Voor de rest : 'k heb niets te vertellen... er gebeurt gewoon niets dat het vertellen waard is
Ivette heeft het inderdaad heel mooi verwoord wat betreft Michelly, ik sluit me dus ook aan.
Internationale knuffeldag....
dus voor iedereen :

en net als iedereen hunker ik naar een echte knuffel van x, y, z.....
Gisteren toch bij mijn knuffelcontact langsgeweest want op woensdagmiddag moet hij toch ook eten
'k denk dat het nog meer zal voorvallen nu ze een week afstandsonderwijs zullen invoegen net voor de krokusvakantie voor de eerste graad middelbaar.
Voor de rest : 'k heb niets te vertellen... er gebeurt gewoon niets dat het vertellen waard is
Oud maar niet Out
-
goeie morgen allemaal

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Michelly veel moed wens ik je en geef je een dikke virtuele knuffel!
De lucht ziet er mooi uit buiten...is wel frisjes voelde ik toen ik het slaapkamerraam openzette!
Deze namiddag als de school uit is kan ik weer mijn knuffelcontact in de armen sluiten
ik heel content en Elise ook natuurlijk!
Anders niet veel te vertellen...
Wens jullie een fijn weekend daag...
Michelly veel moed wens ik je en geef je een dikke virtuele knuffel!
De lucht ziet er mooi uit buiten...is wel frisjes voelde ik toen ik het slaapkamerraam openzette!
Deze namiddag als de school uit is kan ik weer mijn knuffelcontact in de armen sluiten
Anders niet veel te vertellen...
Wens jullie een fijn weekend daag...
You only have one life...live it!
-
Goeie morgen
Het leven is niet altijd even makkelijk en simpel
maar moeilijk moet soms ook gaan
het ziet er in ieder geval goed uit buiten en dat doet een mens toch ook al goed.
'k zal mijn ventje straks eens verleiden
tot een wandeling want we zijn al twee dagen niet wandelen geweest, lang hé voor mij
Menu : koolrolletjes met gehakt gevuld met een tomaat-paprikasausje en overbakken met kaas...iets waar je al vlug een halve voormiddag mee kunt vullen en een lege maag
Het leven is niet altijd even makkelijk en simpel
maar moeilijk moet soms ook gaan
het ziet er in ieder geval goed uit buiten en dat doet een mens toch ook al goed.
'k zal mijn ventje straks eens verleiden
Menu : koolrolletjes met gehakt gevuld met een tomaat-paprikasausje en overbakken met kaas...iets waar je al vlug een halve voormiddag mee kunt vullen en een lege maag
Oud maar niet Out
-
ben juist thuis van boodschappen doen
werd daarstraks bijna omver gereden door een man die achter mij reed
naar zijn gedacht reed ik niet rap genoeg aan een kruispunt
waar je maar 40 mocht doen en dat reed ik
en hij maar toeteren en zwaaien met zijn armen
en we waren nog niet helemaal het kruispunt voorbij
en hij stak mij over en met zijn vuist zwaaien
en tien meters verder moest hij stopen omdat er een wagen indraaide
wel ik had toch verschoten mijn hart dokte in mijn keel
dacht eerst dat ik iets had misdaan, maar nee hoor
nu moet ik 2 weken geen boodschappen doen
ben blij want met zo'n zotten op straat zou je bang beginnen worden
en dan vraag je u af, kom ik te oud om in auto te rijden
werd daarstraks bijna omver gereden door een man die achter mij reed
naar zijn gedacht reed ik niet rap genoeg aan een kruispunt
waar je maar 40 mocht doen en dat reed ik
en hij maar toeteren en zwaaien met zijn armen
en we waren nog niet helemaal het kruispunt voorbij
en hij stak mij over en met zijn vuist zwaaien
en tien meters verder moest hij stopen omdat er een wagen indraaide
wel ik had toch verschoten mijn hart dokte in mijn keel
dacht eerst dat ik iets had misdaan, maar nee hoor
nu moet ik 2 weken geen boodschappen doen
ben blij want met zo'n zotten op straat zou je bang beginnen worden
en dan vraag je u af, kom ik te oud om in auto te rijden
-
ZIezo
terug van weggeweest
NEE, 'k heb hem niet kunnen verleiden om te wandelen
hij heeft mij laten lijden in de plaats
JA 't was een beetje afzien voor het eerst dit jaar terug op de fiets buiten, mijn dagelijks kwartiertje home trainer telt niet mee.
maar 't heeft goed gedaan.
Meme-Rietje, niet twijfelen aan je rijkunsten; zulke zotten kom je overal weleens tegen, negeren.
terug van weggeweest
NEE, 'k heb hem niet kunnen verleiden om te wandelen
hij heeft mij laten lijden in de plaats
JA 't was een beetje afzien voor het eerst dit jaar terug op de fiets buiten, mijn dagelijks kwartiertje home trainer telt niet mee.
maar 't heeft goed gedaan.
Meme-Rietje, niet twijfelen aan je rijkunsten; zulke zotten kom je overal weleens tegen, negeren.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Twee kleinzonen kwamen op één dag de ene in de voormiddag de andere na de middag.
Heb eens uitbundig kunnen lachen. , ze brengen ons het gevoel dat wij voor hen belangrijk zijn. Hun moeder word niet vernoemd, en wij belasten er hen ook niet mee. Meer dan 2 maanden niets meer vernomen. Onbegrijpelijk had nooit verwacht dat het zich nog zou voordoen. Telkens als ze een nieuwe vriend had gebeurde het.
Vandaag komt buurman, jeugdvriend van kleinzoon alles opmeten om onze tuin af te sluiten voor stout buurtje. Zal ook de plaatsing doen, met te betalen zijn we er vanaf.
Lieve maatjes het is onmogelijk jullie in deze toestand te verplaatsen, maar kan verzekeren dat het pijn doet.
Corry
Twee kleinzonen kwamen op één dag de ene in de voormiddag de andere na de middag.
Heb eens uitbundig kunnen lachen. , ze brengen ons het gevoel dat wij voor hen belangrijk zijn. Hun moeder word niet vernoemd, en wij belasten er hen ook niet mee. Meer dan 2 maanden niets meer vernomen. Onbegrijpelijk had nooit verwacht dat het zich nog zou voordoen. Telkens als ze een nieuwe vriend had gebeurde het.
Vandaag komt buurman, jeugdvriend van kleinzoon alles opmeten om onze tuin af te sluiten voor stout buurtje. Zal ook de plaatsing doen, met te betalen zijn we er vanaf.
Lieve maatjes het is onmogelijk jullie in deze toestand te verplaatsen, maar kan verzekeren dat het pijn doet.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.