Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

23 jan 2021, 09:25

goeie morgen allemaal
wel ik heb toch niet gelaten van slapen
jullie hebben gelijk
maar weten jullie, je komt thuis, je bent afgeblaft
en kunt het met niemand delen, je bent alleen
en je denkt dan al rap, ik kan dat niet meer
en daarom schrijf je dit hier en dan krijg je een steuntje
en kan je weer weg :lol:
iedereen schrijft hier zijn grote en kleine problemen
en iedereen helpt je waar hij kan
en zo kan ne mens verder in deze rare tijd
anders zouden we dikwijls op ons tandvlees bijten
dank jullie daarvoor

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

23 jan 2021, 09:55

Rietepetietje, had laatst ook zulk iemand achter mij, heb een zijstraat genomen en daar gewacht. Hij was heel agressief, stak me voor en remde bruusk. Zach zijn genoegen bij dit spelletje.
Wat bezield zulke mensen. Bij het thuiskomen mijn hart kunnen luchten. Was ook niet de eerste keer.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

23 jan 2021, 10:00

Goede morgen,

Ik kom jullie allemaal een (ondanks de rare tijd) toch mooi weekend wensen.
Het weer zal nog meevallen, hoorde ik net op de radio, en goed aangekleed kunnen we dan toch eens naar buiten voor een wandeling.

Michelly, ik treed ook bij en zou het niet beter kunnen formuleren dan Yvette en andere maatjes hier. We moeten er de moed in houden, met zijn allen, maar het is zeker niet gemakkelijk en het dagelijkse nieuws brengt ons van streek. Vooral het gemis aan contact met kinderen en kleinkinderen valt mij ook zwaar. Ook de vrienden en vriendinnen, en het sporten zelf mis ik erg.
Ik hoop dat we terug mogen spelen in april, dan begint het zomerseizoen, dus op de buitenterreinen.
Morgen kijk ik echt uit mijn jongste dochter Ilse, haar man Rinus en de twee jongens Danté en Mauro terug te zien. Ik ben uitgenodigd op een etentje bij hen thuis, want gisteren is Danté 19 geworden, hij is mijn metekind, en ik ben als enige uitgenodigd.

Mémérietje, zulke gekke chauffeurs die kom je overal tegen hoor, ja je schrikt daar wel van, maar laat je niet intimideren, soms steken ze je voorbij aan overdreven snelheid, en bij de volgende lichten staan ze toch voor rood; dat heb ik ook nog tegengekomen.

Voor jullie allemaal, nog veel goede moed, en nu maar eens tot aan de kledingcontainer, heb eens mijn kleerkast onder handen genomen.

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

23 jan 2021, 11:37

Goeie voormiddag

Windstil, droog... "t zal wel wandelen worden deze namiddag.

Oma-Dina, geniet maar van het familiesamenzijn, 't is een van de weinige keren dat het kan.

Menu : verse tomaten-paprikasoep, biefstuk met gestoofde prei en gratinaardappeltjes, en een appelcake die ik nu uit de oven ga halen...
Oud maar niet Out

Ritavdm

23 jan 2021, 16:40

image.png
image.png (85.15 KiB) 562 keer bekeken
dit was het; met af en toe een klein buitje een zonder foto's
Oud maar niet Out

vera-maria

23 jan 2021, 16:50

Goedenamiddag allemaal!
Alles bijgelezen, dikke knuf Corry en Meme- rietje en al degene die het nodig hebben!
Ik ben bij ons mama geweest deze namiddag, ze weet het soms toch allemaal niet meer zo goed, ze vroeg me: ben ik nu geopereerd in mijn buik? Hoop dat dit van voorbijgaande aard is maar ik vrees ervoor want het is de eerste keer niet dat ze zo een vragen stelt!
Ventje is efkes naar zijn werk en straks als ie thuiskomt gaan we warm eten... op het menu: rundstong in madeirasaus met aardappelpuree en groene boontjes en heb ook nog een witloofslaatje met appel! Maar eerst gaan we aperitieven als hij straks terug thuiskomt...santé en tot later...
You only have one life...live it!

corry

24 jan 2021, 08:17

Afbeelding

Goedemorgen

De dagen beginnen te lengen, januari bijna voorbij, hoop in februari enkele mooie dagen te krijgen.

We trachten met zen allen naar terug normaal, hou mijn hart vast , er komen nog toestanden op ons af.

Hoe hou je het veilig, geen mensen ontmoeten, familie des te moeilijker, boodschappen doen op stille momenten, handen ontsmetten. Oppassen om niet te vergeten, wat me al overkwam bij het in de auto stappen alvorens masker af te doen. Krijg dan kippenvel nadien.

Staf heeft ook van die momenten dat hij er even niet bij is, het meest wanneer transfusie nodig wordt.
Moet alles heel duidelijk uitleggen, deels niet geïnteresseerd en deels verstrooid ? Weet het niet.

Heb wel met hem te doen, soms met mezelf ook, er wordt altijd gevraagd; hoe is het met Stafke, alle aandacht in en buiten huis gaat naar hem. Wil niet ruilen , toch prikt het soms een beetje. Zal wel normaal zijn zeker

Nog een fijne zondag, maken er het beste van, jammeren helpt niet.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

24 jan 2021, 09:44

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ritavdm

24 jan 2021, 11:00

Goeie frisse zondagvoormiddag

Ik ben mijn dag begonnen met een strijksessie.
Gewoonte die ik nog overgehouden had van toen ik twee kotstudenten had die alles op zondagavond terug meekregen netjes gewassen en gestreken.
Voor het lagere tarief hoef ik het niet meer te doen want zoveel is het eigenlijk nooit meer nu we hele dagen rondlopen in jeans en sweater of in huispak.

Corry je vraagt me wat ik zal doen bij versoepeling, omdat ik nu al zoveel doe ?

Gewoon alle wandelingen en fietsritten overdoen met gezelschap en met een stop onderweg voor een glaasje, een hapje, een praatje.
Mezelf eens in het nieuw zetten, me optutten want 'k raak die sportkledij langzaam aan moe
Een shoppingdagje inlassen (ook al doe ik dat niet graag)
Uit eten gaan ipv te experimenteren in mijn eigen keuken
Kerstfeest vieren met heel veel luister in de zomer dan maar met zijn allen, slingers en ballen, pakjes...
Alle uitgestelde verjaardagsdrinks ...
Mijn kinderen en kleinkinderen half dood knuffelen
Vrienden ontmoeten... aan zee :wink:

en nog zoveel meer ......

Menu : spaghetti uit de diepvries
eigenlijk moest het take away zijn van een retaurantje in de buurt
maar
'k ben gewoon vergeten te bestellen.
Oud maar niet Out

Ivette

24 jan 2021, 16:46

Vorige week hadden ze hier in onze Carrefour heel lekkere appelen. Ik heb gisteren mijn grootste pot appelmoes gemaakt, eet ik heel graag, vriest makkelijk in en komt goed uit de vriezer. Jammer maar de schillen kon ik niet meegeven met Nik en Els voor hun konijntjes, er was in de school in Izegem een besmetting waar Els ook les geeft en ze durfden natuurlijk niet komen.
Ik heb alweer angst om naar het nieuws te luisteren: minder vaccins dan beloofd, nog varianten van het virus nu ook al in Oostende, het komt almaar dichterbij. Hopelijk voor de inrichters kan het WK cross zondag doorgaan!
Nik en Els hebben Marc van Ranst ontmoet op de zaterdagmarkt in Izegem, in zijn trui zoals gewoonlijk. Hij zei dat er zeker in maart een 3e lockdown komt, allez bemoedigende taal zo onder de mensen op de markt... was dat nodig? Ik vind van niet!
Ik wil ook nog vertellen dat ze vrijdag bij Nik opnemen van zijn hobby: Bugatti's bouwen ze gaan het uitzenden op één in iedereen beroemd, ik zal u laten weten wanneer juist!

Jammer dat Matthieu platviel het zou een spannende tweestrijd geworden zijn, niet dat ik het Wout niet jeun hoor!
Ivette

meme-rietje

25 jan 2021, 09:10

Een goede morgen en een fijne maandag
maar ook een toffe nieuwe week ❤👍😀

Afbeelding

omadina

25 jan 2021, 09:27

Goede morgen, en ondanks al dat negatieve nieuws, een mooie week !

Ik ben blij dat ik gisteren toch eens op bezoek ben geweest bij mijn jongste dochter, schoonzoon en de twee jongens. Ik was er al van voor de middag , en Ilse kookt graag, dat weet ik, en ja mama nu je hier eens bent hé.... zei ze dan, laat het je smaken en let eens niet op je lijn, haha, we hebben ook hartelijk gelachen en even al die miserie vergeten; dat deed me echt goed.
In de namiddag hebben we, enfin, Ilse , Mauro en ik een partijtje rummicub gespeeld, was heel lang geleden... de anderen keken naar de cross op tv. Inderdaad Yvette, hoorde ook dat Matthieu pech heeft gehad, ja jammer maar dat is cross, en Wout is het zeker gegund.

Als ik teugkwam was het aan het sneeuwen, maar alles smolt op straat, dus geen probleem.

Zou ik eens bellen naar G om te vragen of hij wil komen eten ? Ja, hij was niet content dat ik gisteren naar mijn dochter ging, dat kan toch niet, ik ben hem niks verschuldigd.

Zo, ga maar eens tot bij de slager, vandaag iets lichts, een beetje diëten hé, na gisteren.
Groetjes aan jullie allemaal !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

25 jan 2021, 10:06

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt uitbundig in onze living!
Omadina, Guy is een vervelende mens geworden zo te lezen, je bent veel te goed bij mij zou ie niet meer binnen mogen!
Corry ik heb er begrip voor en is ook zo, degene die zorgen nodig heeft krijgt terecht de meeste aandacht maar...de meeste mensen vergeten eens te vragen hoe het met de persoon gaat die zorgt! Af en toe een schouderklopje doet deugd!
Gisteren zijn we gaan wandelen, we hadden bijna 9 km op de teller!
Vandaag niet speciaals te doen, deze voormiddag is het uitzonderlijk geen poetsdag...ik ga zingen deze voormiddag, doe het bijna elke voormiddag als ventje niet thuis is...mijn stem is krachtig en prachtig haha volgens de juf...die stem moet dagelijks geoefend worden om goed te blijven en ben zo blij met mijn wekelijkse zangles op donderdagnamiddag!
Voor de geïnteresseerden ik oefen het “Agnus Dei”uit de Kröningmesse van Mozart dan “ La farfaletta” van Vincenzo Bellini en “ I could have dance all Night” uit de musical My fair lady!
En in maart geven we een klein coronaproof optreden enkel voor een klein groepje leerlingen die ook opera volgen!
Zo ik ga zingen, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

25 jan 2021, 11:21

Goeiemorgen

Bij dementerenden is het soms een hulpmiddel om in elke kamer een scheurkalender te hangen, die up to date is natuurlijk 8)
Wel ik denk dat dit hier ook een goeie oplossing zou kunnen zijn want 'k weet soms ook niet meer welke dag het is.
Huishoudelijke werkjes, wandelen en fietsen en af en toe eens een boodschap, 't is het enige wat nog kan en mag en of je dat nu op maandag, woensdag of zaterdag doet 't blijft hetzelfde.
'k ben het kotsbeu en ik niet alleen denk ik.

Gisteren ondanks de minder goede weersomstandigheden zijn we dus toch weer op stap geweest, 9 km door de modder met af en toe een flinke sneeuwbui.

Menu : varkenshaasje met rode kool.
Oud maar niet Out

viv

25 jan 2021, 11:43

Een grijze, donkere start van de dag hier. Nu begint het een beetje op te klaren...
En zoals bij de meeste mensen, begint het gemis aan gezelschap, aan fysiek contact zwaar te wegen.
Ik word bang en ongerust als ik de stijging van de coronacijfers lees, de nieuwe, nog meer besmettelijke varianten, meer en meer scholen die moeten sluiten...
Heb me nog nooit zo alleen gevoeld als nu.
Nochtans probeer ik mij bezig te houden maar vind er weinig voldoening in. De wekelijkse wandeling met mijn zus doet wel deugd - kikkert mij ook op.
Al is het bijzonder modderig tegenwoordig. Vorige week heeft de modder gewonnen - er was op een bepaald moment geen doorkomen meer aan. Noodgedwongen hebben we de wandeling aangepast. Ze vroeg mij deze week een wandeling te plannen met minder modder... ;-)
Muziek helpt ook... Veve, ik zou je graag eens horen zingen!
Namiddag ga ik na lange tijd nog eens tot in de stad wandelen. Ik zou graag enkele mooie verjaardagskaartjes kopen en een cadeautje voor mijn petekind. Hij wordt zondag 12. Een feestje zit er niet in natuurlijk. In het beste geval zal ik hem aan de deur met mondmasker een gelukkige verjaardag kunnen wensen.
Groetjes,
Viv

Afbeelding

Afbeelding