In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro

23 jan 2021, 20:40

fijne avond allen,en slaap wel voor straks bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

23 jan 2021, 20:55

Afbeelding

Slaaplekker allemaal en hou het safe
tot morgen :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

23 jan 2021, 21:24

Fijne avond allemaal,
Even voorbij flitsen 😊.....
OmaC, alles ok hoor, videotje heeft al contact gehad ! Alles dus in orde, al moet ik nu wel wat beter 'opletten' .... met alles. 🤔
Ondertussen al veel papier in mijn handen gehad. Gedaan is gedaan, dan is er nadien bijna geen werk voor die erna komen..... 😉
Nu hier eens deftig bijlezen waarna nog even tv kijken wat ik heb opgenomen. Manlief is al naar documentaire van Alaska aan het kijken, daar ook ik wel hier en daar wat van op, tussen het lezen door. Heet dat niet 'multitassen' of iets in die aard? Precies gelijk een 🐙, die doen volgens mij ook alles tegelijk ! 😊
Nu verder doen dus...
Dames, hou het warm, veilig en maak nog wat van de avond .....
Tot de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

24 jan 2021, 08:50

Afbeelding

clive

24 jan 2021, 09:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, dank je wel voor het mooie plaatje.

Was op het gewone uur op, zijnde 06.30H , ben opgestaan, tasje koffie gedronken en de strijk van gisteren al gedaan. Die leg ik morgen weg. Matice lag weer achter mijn voeten toen ik aan het strijken was, dat vindt hij geweldig, dat gesis van het ijzer. En dan na 10 minuten, valt mijnheer in slaap en verzet ik mijn strijktafel een beetje, zodat ik meer ruimte heb. Beneden en boven is ook al opgeruimd en gestofzuigd.
Enkel de keuken en de living moet ik nog stofzuigen, maar dat doe ik na het ontbijt. Want dan liggen er kruimels op de vloer. Ontbijttafel is al gedekt met mijn nieuwste Blond Amsterdam ontbijtsetje, met allemaal gekleurde sterretjes erop. Manlief vindt het ook een mooi. Heb dan placemats en een kom voor de broodjes in te leggen, ook van Blond Amsterdam, zo is alles een beetje assorti. Wat ik in hun collectie mis, is een broodmandje, dat hebben ze niet. Misschien eens een mailtje sturen en dat zeggen. Wie weet vinden ze het een leuk idee.
Gisteren geen tulpen meer gevonden, heb dan een bos rozen in geel en lichtoranje genomen. Is ook mooi. Maar tulpen zijn nu eenmaal mijn lievelingsbloemen. Misschien volgende week dat ik er wel vind. Heb dat graag, een boeketje bloemetjes of een bloemstukje in huis.
Het zou droog blijven vandaag wat fijn is, want we gaan natuurlijk met Matice wandelen, die heeft dat echt wel nodig. Gisterenavond wou hij weer niet eten. Maar op zaterdag eten we altijd spaghetti. En altijd hebben we over. Nu had manlief de pasta wat gesneden en aan Matice gegeven in zijn kom beneden in de garage.
En weer hetzelfde natuurlijk, een hap spaghetti nemen en deze hap op de grond leggen, tweede hap idem. Maar de derde at hij dan wel op, at zijn kom volledig leeg + de 2 happen die langs zijn kom lagen. Dus daarom mag hij van mij niet in de living eten, want dan blijf ik bezig met alles op te ruimen.

Zo, ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

24 jan 2021, 09:56

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
nog rustig op zondagmorgen, root gelijk
Hier ligt en laagje aangevroren sneeuw
de wegen zijn goed gestrooid maar
elders ligt een dikke pel ijssneeuw :roll:
het was gisteravond rond 19u begonnen
met sneeuwen en het bleef plakken zo te zien :oops:
Maar het was maar buiten en ik zat gezellig binnen :lol:
Nu zag ik bij het opstaan dat het er nog ligt...
De zon die er zit zal hopelijk de rest wel weg
laten smelten want ik ga er niet door om de
ijslaag te gaan verwijderen aan de garage, dat is
in de andere straat om de hoek.... mensen moeten
maar een beetje begrip hebben dat ik het niet doe
ik wil geen benen breken :oops: :roll: hopelijk is
straks de ° wat hoger en smelt het zo weg...
hopen dat niemand er valt... want het is wel
mijn verantwoordelijkheid dat stukje voetpad :oops: :roll:

Hopelijk hebben jullie allemaal goed geslapen
Maak er een gezellige en veilige dag van vandaag :wink:

Muddy Maddy

24 jan 2021, 09:56

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren had alles weer vertraging. Hopelijk kan ik al mijn plannen vandaag doen anders maandag maar dan heb ik maar een halve dag "hulp" van ventje en een halve van N.
Verder niet veel nieuws. Gimly is er door. die is zich nu weer aan het volstoppen voor een volgende ronde.
Fijne dag en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

24 jan 2021, 09:59

@ M-M we hebben tegelijk gepost :lol:
een gezellige dag vandaag en hou het veilig... :wink:

Helena van Troje

24 jan 2021, 10:48

Geen pistoleetjes vandaag.
Ik ga daar mijn benen niet voor breken.
Heel goed en lang geslapen vannacht.
Daar kikkert een mens van op.
Seffens verder strijken.
Alles gaat hier in stukken en brokken.
Gisteren al een heel deel gedaan.
Gezellig Matice mee aan de strijk.
Aan allen een fijne dag.

anjelierken

24 jan 2021, 14:53

Hallo iedereen,

Bekske: bedankt voor de dagelijkse prent.

Al terug van een wandeling, nu naar het veldrijden kijken en dan ... wafels bakken.Ga een ander recept gebruiken voor Brusselse wafels, hierin wordt zowel gist als zelfrijzende bloem gebruikt.Dan zal het heel luchtig zijn.

Daarna bankhangen, denk ik.Op zondag kun je toch niet veel doen.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

24 jan 2021, 20:52

goede avond
onverwachts zei papie ,deze middag ,
en als we eens naar je zus zouden gaan ,
voor we niet weet buiten mogen ,
welewel, wat een modderpoel ginder ,ben blij daar niet te wonen,
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

25 jan 2021, 06:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, hier was de sneeuw dadelijk weg. Is het gelijkvloers appartement niet verantwoordelijk voor het sneeuwruimen ? En natuurlijk mag jij dat nimmer doen, veel te gevaarlijk om uit te glijden, daar moeten ze maar begrip voor opbrengen. Heb je naar het veldrijden kunnen kijken ?

Muddy Maddy, zaterdag vertraging opgelopen en nu moest je gisteren en vandaag proberen bij te werken.
Ik heb daar echt een hekel aan als mijn planning niet loopt zoals het moet door externe factoren.
N. komt dan vandaag. En heel fijn te lezen dat Gimly terug beter is.

HVT, niet naar de bakker geweest wegens te gevaarlijk, groot gelijk. Je ligt rapper op de grond dan je denkt.
En heb jij de strijk gedaan gekregen ?

Anjelier, jullie zijn fijn gaan wandelen om daarna in de behaaglijke warmte naar het veldrijden te kijken. En zijn de wafels lekker ?

Mammyretro, papie heeft gesproken. Naar jouw zus gegaan. Hoop dat je het fijn vond.

Ik was vroeg op vandaag, kon nimmer inslapen en dan lig ik toch maar te woelen, dus ben ik maar opgestaan. Heb wel nog niets gedaan.
Moet vandaag enkel het licht HH doen en de was van het weekend doen. Kan dan doordoen met mijn extra taak waar ik vorige week gestopt was. Namelijk de kleerkast uitsorteren en alles wegdoen wat ik al jaren nimmer gedragen heb. Kleding die te groot voor mij zijn geworden, kan ik aan een vriendin geven, die is daar altijd blij mee. Maar ga wachten tot alles is gesorteerde en dan was ik haar spullen en geef het dan af. En de rest belandt in vuilzakken en in de kledingscontainer.

Ondertussen is ook manlief opgestaan, die is toe aan een tas koffie :D .

Zo, ik ga mijn planning van vandaag eens maken, dan gaan douchen en boven al alles doen.

Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens jullie allemaal een mooie maandag. Maak het binnen maar extra gezellig. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Bekske

25 jan 2021, 08:21

Afbeelding

Helena van Troje

25 jan 2021, 08:28

Bekske dat is een plaatje om welgezind van te worden.
Clive al zo vroeg uit de veren.
Mammyretro, blij voor jou dat je naar je zus kon.
Jawel hoor, de strijk is gedaan geraakt.
De strijkmand is helemaal leeg!
Strijkplank en strijkijzer zijn zelfs weg gezet.
Zal voor niet lang zijn want het bed is verschoond vandaag.
Gezien er een zonnetje getekend staat op de buienradar steekt de eerste was al in.
Vandaag ook een proper huisje.
Heb heel lief gevraagd of ze de ruiten wou doen zoveel mogelijk.
Okay zingt ze dan...

Het is nog donker buiten.
Het terras is nog nat, hopelijk droogt het gauw op.
Noordenwind het zal frisjes zijn om naar de bakker te rijden.

Dames en dieren maak er een mooie dag van!

Muddy Maddy

25 jan 2021, 08:37

Goede morgen seizoentjes,

En we zijn weer vertrokken voor een werkdag. Hier nog juist eens goed de plekken van Gimly's "ziek" wegmoppen en mijn clafouti maken. Dan ben ik bij. Morgen werkt ventje in de kazerne. Donderdag moet hij langs mijn moeder passeren. Zij heeft nog muntstukken van 2 euro voor Gimly.
Cash geld zal langzaam verdwijnen en we gaan meer uit geven dan we verwachten want met de kaart is heel verleidelijk.
vandaag een kaartje bussen en een nieuw maken. dan ben ik op tijd voor het buurmeisje en een andere jarige in februari. en dan heb ik nog tijd voor een andere jarige in februari ( is helemaal op 't einde van de maand.)
Vanmiddag komt Poetsje. Ze zal weer niet gegeten hebben. :?
Ventje moet straks nog om mijn grote doos canabidol. ben natuurlijk vergeten mijn anti-hystamine vergeten te vragen. kan ik misschien morgen voor bellen.
V. zegt juist dat we weer een derde golf hebben en dat er kans is dat de kazerne helemaal thuis moet blijven, behalve 1 dag om de papieren op te halen om verder thuis te werken.
Zo, ik ga een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!