opgelos-geïmporteerde foto vanuit PlayMemories verzenden met email

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

joerky

27 jan 2021, 22:25

verhaegen,
Ik probeer alle opties uit die je aangaf. Ik geef alvast de eerste mee.
Optie 1 : mailprogramma gestart/voer bestemmeling in/onderwerp foto ingetypt/andere lijn genomen = op balk “invoegen” nemen. Gaat niet, omdat “invoegen” in ’t grijs staat.

Afbeelding

door verhaegen
dat komt omdat je bij onderwerp niets ingevuld hebt +
omdat je in het berichtenvenster niets getypt hebt
doe dat eerst en dan staat die invoegen niet méér grijs !
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky

27 jan 2021, 22:41

Ik probeer optie 2 : foto gezocht op pc : staat in PlayMemories. Rechts op geklikt/kopiëren naar emailgeadresseerd : zie foto.

Afbeelding

door verhaegen
play memorys is géén plaats op uw pc , dat is alleen een verzamelaar die voorbeelden laat zien
maar er is géén mailprogramma dat standaard staat bij u , dat is de reden !
je kan nooit gmail.com of hotmail.com als standaard zetten !
standaard zetten van het emailprogramma doet men zo :
https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... ient-maken
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky

27 jan 2021, 22:56

Optie 3 :
Zoek foto (= terug PlayMemories), rechtsklik. Heb niet de mogelijkheid om "Openen met" aan te duiden, maar wel "Bevattende map openen". Die foto komt in "Beheren". Rechterklik erop. Er komt : onder andere : openen met en ook kopiëren naar. Openen met, krijg ik -Foto's/Knippen en aantekenen/Paint/Paint D3/zoeken in microsoft store. Kopiëren naar geeft mij terug :

Afbeelding

Dus ..................... toch niet zo simpel verhaegen !!!!

door verhaegen
toch wél hoor , maar je moet niet gaan zoeken in die playmemories
die foto's staan in een map op uw computer !
open windows verkenner en blader door uw computer

ps.
volgens mij is het zelfs zo dar als je in die playmemories op een foto rechtsklikt en je eigenschappen kiest de pad getoond wordt waar die foto echt staat
playmemories is enkel een indexeringslijst , de echte foto's staan ergens in een map op uw computer

verhaegen
Support SeniorenNet

28 jan 2021, 09:56

kijk eens in uw vorige 3 antwoorden , ik heb der wat bijgeschreven

joerky

29 jan 2021, 15:56

bij optie 1 heb ik onderwerp ingevuld, dan een paar letters getypt en de boel naar mezelf eerst verstuurt, als test. Dan staat Invoegen inderdaad in 't zwart. Aangeklikt : komt ........ afbeelding. Aangeklikt : komt :

Afbeelding

Dan toch PlayMemoriesHome aangeduid + "Deze afbeelding aan het bericht koppelen". Maar dan komt :

Afbeelding

Dus voor mij stopt het hier al. Ik probeer straks het volgende bericht van je uit te klaren.

verhaegen
Support SeniorenNet

29 jan 2021, 16:12

Afbeelding
daar moet je op "bestand " klikken
dan kom je via windows verkenner in je computer om te bladeren naar een afbeelding
foto aanklikken op "openen" klikken
en dan in het venster van (screenshot ) op "ok"

joerky

29 jan 2021, 16:14

Bij 2de optie heb ik gecontroleerd en ja .........

Afbeelding

en inderdaad laten controleren. Voor de rest ben ik niet verder gegaan. Voor mij is't Chinees.
Straks doe ik nog even verder. Nu is 't even op.

joerky

29 jan 2021, 16:31

Optie 3 :
"foto's staan in een map op uw pc." Waar ergens, weet ik niet. Het lijkt debiel, maar ze staan al niet in mijn afbeeldingen.
Open Windows Verkenner en blader erdoor:

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de 2de onscherpe foto, maar die toont wat er horizontaal staat, naast foto 1.
Waar overal zoeken ? Afbeeldingen, niks. Al de rest open doen !!

P.S. Heb ook rechts geklikt op die foto in PlayMemoriesHome maar daar staat niet in, waar die foto eigenlijk staat. Dat zou pas interessant zijn. Ik stuur nog even door wat ik krijg als ik dus rechts klik.

verhaegen
Support SeniorenNet

29 jan 2021, 16:37

24-12-2020 klik op die map eens , dan zal je aan de rechterkant de inhoud van die map zien

ps.
je zit in snelle toegang
klik aan de linkerkant op "deze pc"
en blader verder naar wat zich onder deze pc zich bevind
waarschijnlijk staat der dan : boot (c)blader verder door op de + tekens te klikken
als je aan de linkerkant op een map klikt , zul je aan de rechterkant de inhoud van die map zien

joerky

29 jan 2021, 16:38

Eigenschappen :
Afbeelding

Afbeelding

Dus ik denk dat ik daar ook niets mee opschiet. Tenzij ik even opspoor wat er gebeurt als ik P1000241.JPG (bestandsnaam) intyp in de Verkenner. Misschien kan ik Eureka zeggen.
Tot straks.

verhaegen
Support SeniorenNet

29 jan 2021, 16:40

verhaegen schreef:
29 jan 2021, 16:37
24-12-2020 klik op die map eens , dan zal je aan de rechterkant de inhoud van die map zien

ps.
je zit in snelle toegang
klik aan de linkerkant op "deze pc"
en blader verder naar wat zich onder deze pc zich bevind
waarschijnlijk staat der dan : boot (c)blader verder door op de + tekens te klikken
als je aan de linkerkant op een map klikt , zul je aan de rechterkant de inhoud van die map zien

joerky

29 jan 2021, 18:23

beste verhaegen,
ik hoop dat je zo'n slechte leerling nog nooit gehad hebt en ........... dat je gepensioneerd bent. Met andere woorden, .......... dat je toch de tijd hebt om je met mijn probleem bezig te houden. Maar ik denk dat het weinig gaat opleveren. Uw richtlijnen van je laatste antwoord indachtig ben ik tot het volgende gekomen :

Afbeelding

Heb hiervan alles "open gedaan" en ben niet op die foto's (2) uitgekomen.
Ik denk dat er een andere procedure moet gevolgd worden voor wanneer ik nog eens een foto (of meerdere) ga uploaden naar de pc, ........ in een map zetten (hoe creëer je dat), welke map, etc., etc.
Alvast bedankt voor al je moeite. Ik denk dat Sony, pcekspeer, Charly Maru, hovel en noem er nog maar een 10-tal andere op, content zijn dat ze op mijn vraag niet ingegaan zijn.
Joerky.

verhaegen
Support SeniorenNet

29 jan 2021, 18:48

ik weet niet of jij teamviewer op je pc geinstaleerd staan hebt natuurlijk
anders mocht je mij eens bellen via whatsapp (is gratis) met de gewone mag dat ook wél hoor , na 17.00 uur is dat ook gratis (voor mij)
dan zou ik je computer eens overnemen op afstand , zodat je kunt zien hoe men bladerd in een computer om dingen te zoeken
als je teamviewer niet staan hebt zou dat eerst geinstaleerd moeten worden
dat bellen is om een id nr en een wachtwoord door te geven
uiteraard ben je tot niets verplicht !
maar als je het zou zien zitten moet je het wél zeggen , indien niet dan ook natuurlijk
normaal doe ik dat dus nooit , maar hier wil ik wél eens een uitzondering voor maken
indien je ja zegt , zal ik je een privébericht sturen met daarin de nodige gegevens
indien neen , dan heeft dat géén verdere gevolgen voor hulp hoor , dan doen we gewoon verder zoals we bezig zijn

joerky

30 jan 2021, 11:11

Verhaegen,
Ik ga even doorgeven, wat mijn “status” is. Ik bedoel : wat ik heb en niet heb. Ik heb geen teamviewer, ik heb geen Whatsapp, ik heb geen smartphone (enkel zo’n plooibakske van alcatel van 39 euro, zonder internet, waar ge nog op de 1 drie keer moet duwen om een C te schrijven, enz…). Uw advies interesseert mij wel. Ik heb gisteren een algemene update moeten doen en toen die bijna gedaan was, kreeg ik een melding dat Kaspersky moet “gerestored” worden. Ik kan daarvoor maandag mijn laptopverkoper raadplegen. De winkel is nu gesloten. Dus ik zou eerst willen zien dat dàt in orde raakt. Vanaf dan, kan ik u contacteren. Als dat voor gaat. Alvast dank.
Joerky.

joerky

30 jan 2021, 11:30

Verhaegen,
Ik heb zonet nog eens geprobeerd het SD-kaartje in te steken en automatisch opent zich PlayMemoriesHome. Waarom ? Weet ik niet. Daar wordt je dan gevraagd welke foto's je wil importeren. Waarom opent Googlefoto's zich dan bv. niet ? Dat zou misschien gemakkelijker zijn. Dit maar terloops.
Joerky.