Mozilla en Thunderbird-opgelost
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Hellokes iedereen, zijn er hier gebruikers van Thunderbird die mij eventueel kunnen wijzer maken?
Over wat gaat het?
Wel, ik maak reeds enkele jaren gebruik op mijn laptop van Thundertbird, en heb daar natuurlijk ook een uitgebreid adressen bestand.
Nu zou ik na de aanschaf van een All-in-one PC dit adressenbestand naar die nieuwe computer willen exporteren (of welke bewerking dan ook, en beide toestellen Windows 10).
Maar op Googel kan ik verschillende mogelijkheden vinden maar geraak er niet wijs uit (ik weet het, mijn platte kaas is aan het opstijven
).
Heeft er iemand van de Senioren dit reeds met goed gevolg kunnen uitvoeren, en zo ja, hoe?
Bedankt voor een begrijpelijke en uitvoerbare handeling.
Groetjes
Danny
Over wat gaat het?
Wel, ik maak reeds enkele jaren gebruik op mijn laptop van Thundertbird, en heb daar natuurlijk ook een uitgebreid adressen bestand.
Nu zou ik na de aanschaf van een All-in-one PC dit adressenbestand naar die nieuwe computer willen exporteren (of welke bewerking dan ook, en beide toestellen Windows 10).
Maar op Googel kan ik verschillende mogelijkheden vinden maar geraak er niet wijs uit (ik weet het, mijn platte kaas is aan het opstijven
Heeft er iemand van de Senioren dit reeds met goed gevolg kunnen uitvoeren, en zo ja, hoe?
Bedankt voor een begrijpelijke en uitvoerbare handeling.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
verhaegen - Support SeniorenNet
en als daar beiden thunderbird opstaat is het contacten >exporteren >naar een stick , en dan in de nieuwe stick insteken en dan contacten >importeren
gewoon in vfc
of
als ge cvs pakt moet ge ze opslaan als : komma cvs (,cvs)
gewoon in vfc
of
als ge cvs pakt moet ge ze opslaan als : komma cvs (,cvs)
-
Verhaegen, bedankt voor deze uitleg.
Op beide toestellen staat de Thunderbird op, maar het was toch nog effekes "af tasten of het water niet te warm was"
Uiteindelijk ben ik toch gesprongen, en ik heb nu wat ik wilde op de nieuwe PC.
Bedankt en groetjes
Danny
Op beide toestellen staat de Thunderbird op, maar het was toch nog effekes "af tasten of het water niet te warm was"
Uiteindelijk ben ik toch gesprongen, en ik heb nu wat ik wilde op de nieuwe PC.
Bedankt en groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Verhaegen, blijkbaar toch iets te vroeg victorie liggen kraaien
Kan het zijn dat er nog andere zaken moeten versast worden?
Als ik een nieuwe mail wil opstellen, dan typ ik een gedeelte van het adres en krijg ik verschillende mogelijkheden aangeboden, wel, op mijn PC krijg ik die niet allen.
Ik zal straks een screenshot van beide toestellen laten zien waar het verschil te zien is.
Hier de screenshots.
Ik gebruik dus Thunderbird op zowel mijn laptop als op mijn PC, en wil een mail versturen naar een zekere Roel.
Op mijn PC krijg ik slechts een naam te zien

Terwijl op de laptop verschillende mogelijkheden te zien zijn..

Enig idee wat er mis zou zijn?
Groetjes
Danny
Kan het zijn dat er nog andere zaken moeten versast worden?
Als ik een nieuwe mail wil opstellen, dan typ ik een gedeelte van het adres en krijg ik verschillende mogelijkheden aangeboden, wel, op mijn PC krijg ik die niet allen.
Ik zal straks een screenshot van beide toestellen laten zien waar het verschil te zien is.
Hier de screenshots.
Ik gebruik dus Thunderbird op zowel mijn laptop als op mijn PC, en wil een mail versturen naar een zekere Roel.
Op mijn PC krijg ik slechts een naam te zien

Terwijl op de laptop verschillende mogelijkheden te zien zijn..

Enig idee wat er mis zou zijn?
Groetjes
Danny
-
verhaegen - Support SeniorenNet
niet direkt eigenlijk
misschien omdat ge die nog niet gebruikt hebt gehad ?
maar voor alle zekerheid kijk eens in de contacten of ze der allemaal instaan bij degene die ge overgezet hebt , en vergelijk ze met degeen die ...
ge kunt die ook de hele lijst afdrukken gemakkelijk hoor
adresboek >bestand >afdrukvoorbeeld van adresboek
in welk formaat heb je ze geexporteerd ? vfc card of csv ?
misschien omdat ge die nog niet gebruikt hebt gehad ?
maar voor alle zekerheid kijk eens in de contacten of ze der allemaal instaan bij degene die ge overgezet hebt , en vergelijk ze met degeen die ...
ge kunt die ook de hele lijst afdrukken gemakkelijk hoor
adresboek >bestand >afdrukvoorbeeld van adresboek
in welk formaat heb je ze geexporteerd ? vfc card of csv ?
-
Hellokes Verhaegen, ter info, de export alsook de import was met VCF, maar ...

Ik ben nog eventjes gaan kijken op de stick, en daar staan 3 bestanden die door de laptop geëxporteerd waren, en ik had er maar 1 geïmporteerd, en dat was blijkbaar de fout, nu werkt het op de PC zoals op de laptop.
Bij de export worden er automatisch 3 bestanden geëxporteerd, maar bij de import moet men de bewerking 3 maal herhalen, vandaar mijn vergissing.
Nogmaals dank en groetjes.
Danny

Ik ben nog eventjes gaan kijken op de stick, en daar staan 3 bestanden die door de laptop geëxporteerd waren, en ik had er maar 1 geïmporteerd, en dat was blijkbaar de fout, nu werkt het op de PC zoals op de laptop.
Bij de export worden er automatisch 3 bestanden geëxporteerd, maar bij de import moet men de bewerking 3 maal herhalen, vandaar mijn vergissing.
Nogmaals dank en groetjes.
Danny