Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

31 jan 2021, 09:21

Goedemorgen allemaal!
Is prachtig weer buiten maar berekoud...straks gaan we wandelen!
Wij hebben al ons ontbijt op...en het heeft gesmaakt...
Afbeelding
Mijn wederhelft gaat morgen op pensioen en ik had voor een ontbijtje gezorgd!
En dit schattig jongetje is jarig vandaag 41 word hij...
Afbeelding
Deze middag zijn we uitgenodigd voor een glaasje bubbels bij de zoon...coronaproof hoor!
Ga mijn wandelschoenen aandoen...nog een fijne zondag allemaal daag...
You only have one life...live it!

corry

31 jan 2021, 10:50

Goedemorgen

Proficiat Veveke aan de jarige zoon, samen vormen we een hechte ploeg met verscheidenheid aan leeftijd , kinderen , kleinkinderen en achterkleinkindjes.😜
Dubbel feest bij jullie, geniet van het veilig samenzijn.

Heb een tuintafel en 4 bijpassende stoelen en kussens besteld, speciale aanbieding, 250 € profijt.
Doordat we naar het schoonverdiep zouden gaan wonen zijn ons tafel en stoelen van eigenaar veranderd.
Kleinzoon Gunther heeft ze nu.
Hadden een vervanging gekocht, goedkoop dure koop. Nu degelijk materiaal. Vermits we veel thuis zijn gaan we ervan kunnen genieten.
Nog een parasol met stevige voet zal moeilijker worden, zou ook graag een hebben welke kan klikken om schuin te zetten.

Het is zonnig, straks als het zo blijft proberen hier rond te gaan, knie is maar zus en zo.

Omadina, zolang niet meer gesport zal een hele opgaven worden om terug op te starten.
Gelukkig blijf je bewegen, een weelde om aan zee te wonen hoor ik nu meer en meer.

Groetjes en geniet van deze koude mooie dag

Corry

,
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

31 jan 2021, 11:43

Goeie bijna middag

Veve, dubbel feest... geniet er maar van maar met mate hé :lol:
Proficiat aan man en zoon !

Goed zo Conny, plannen maken voor de zomer.
Hopelijk kunnen jullie er met zijn tweetjes nog heel lang van genieten.

Ochtendwandeling langs de ondergelopen weggetjes langs de Ijzer.
Tot 4 keer toe moeten op onze stappen terugkeren omdat we geen lieslaarzen aan hadden 😆
maar 't was toch best leuk, koud en mooi !

Enkele beelden : (meer op facebook)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu tijd voor een apertiefke en dan voetjes onder tafel bij de Italiaan :lol: (take away)

Deze namiddag dan schermtijd voor het duel tussen twee grootheden in het cyclocrosswereldje.
Oud maar niet Out

omadina

01 feb 2021, 09:21

Goede morgen,

Mémérietje, mooi je laatste plaatje op 31 januari, ja nu zeggen we echt vaarwel tegen januari en goeie dag tegen februari, met veel goede moed, dat is nog altijd nodig !

Je foto's zijn zeer mooi Ritavdm, ja het is wel niet zo aangenaam wandelen. Ik hoorde gisteren dat de Ourthe ook buiten haar oevers is getreden. Ja, de Ardennen, is al een paar jaar geleden dat ik daar was.

Corry, ja ik vind het natuurlijk jammer, maar in de winter spelen we in de zaal, en alle binnensporten mogen nu niet, zelfs niet meer voor kinderen onder de 12 jaar. Ik hoop dat we vanaf april toch weer buiten kunnen tennnissen. Ik zag laatst iemand die in het bestuur zit van de club, zou dat graag hebben, maar ja ze moeten zich houden aan de regels dat ze opgelegd worden .... dus we zien wel ! Ondertussen een beetje in beweging blijven...

Vera, proficiat hoor, met je make en met de verjaardag van je zoon ! Toch goed dat jullie zijn verjaardag corona-proof hebben kunnen vieren !Mijn jongste dochter is in oktober 41 geworden. Mooie leeftijd !

Straks eens naar de bakker en de slager !

En de cross, 't was zoals verwacht hé , Matthieu is toch een crack, maar Wout heeft ook zijn best gedaan.

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

01 feb 2021, 09:58

Bestelde tuinstoelen, kunnen geplooid worden en ook rug naar achter.
Goed voor Staf zijn dutjes.

Afbeelding

Heb tapijt geschuurd al zittend op een keukenstoel 😜

Afbeelding

Ondertussen haartjes geknipt, is beter dan voordien.

Nu even pauzeren, knie is een beetje beter, oppassen is de boodschap

Staf is gans de dag in de kliniek, heb veel tijd om dingen te doen er anders overschieten.

Gelukkig kunnen we op onze kleinzonen rekenen, ook buurman van over ons deur heeft zijn hulp aangeboden, komt regelmatig op weekend.

Groetjes en tot later

Corry

Afbeelding

Ritavdm

01 feb 2021, 11:28

Goeie maandagvoormiddag

Een maandag zoals zovele...... kuisen :lol: of het nodig is of niet :roll:

Menu : W heeft gekozen voor worst met appelmoes

Corry, verborgen talenten :wink:
je mag mijn koppeke onmiddellijk zo'n beurt geven
goed geslaagd !
Nu loop ik rond met zo'n knijperkes om mijn gezicht vrij te houden. 'k mag wel niet vergeten ze eruit te halen als ik buiten kom :D
Mijn tapijt vd zithoek heeft ook een grote beurt nodig, eens goed door de sneeuw slepen is daar goed voor maar daar moet je sneeuw voor hebben hé.
'k denk dat ik het zal laten reinigen.
Oud maar niet Out

meme-rietje

01 feb 2021, 11:51

goeie morgen iedereen
veve proficiat met je mannen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

02 feb 2021, 08:38

Afbeelding

Goedemorgen

Mijn haantje terug op stok, hopen dat hij zolang mogelijk de dagen wakker kan doorbrengen.

Er is een zekerheid het regent weer. !

De velden staan onder water, verbonden met grachten welke in Blankenbergse vaart samenkomen en zo via een Sas kort bij ons de Noordzee in.
Onze kleinkinderen hebben daar garnalen geschept, en vis gevangen. Nu is het een afgesloten natuurgebied geworden.

Staf is de badkamer in we gaan vooruit 👍

Vandaag binnen ramen lappen, buiten lap ik ze nog even aan mijn laars.

Groetjes

Corry

meme-rietje

02 feb 2021, 09:34

goeie morgen iedereen
er is weer iets te vieren,
al is het op afstand
Indra is vandaag 15j.
weten jullie nog dat klein boelleke :lol:

Afbeelding

meme-rietje

02 feb 2021, 10:02

:?
Laatst gewijzigd door meme-rietje op 05 feb 2021, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivette

02 feb 2021, 10:10

Sorry, ik ben hier gisteren niet geweest, ik had het druk met de vele mensen die me gefeliciteerd hebben te bedanken, ik hoop echt dat ik niemand vergeten ben!
Ik moest ook nog bij de huisdokter voor een Corona proef waarvan ik vanavond de uitslag zal weten voor mijn maagonderzoek morgenochtend.
Corry groot gelijk als het enigszins gaat dat ge thuis blijft wonen waar ge
"doet wat ge wilt!).
Christa heeft me echt verwend zondag , speciale kaarsjes en vlaggetjes met 80 jaar op boven haar mooi gedekte tafel:

Afbeelding
Ik heb werkelijk een dochter uit de duizend hé!

Het blijft triestig weer hé spijtig voor de wandelliefhebbers.
Oh ja wie kan kijken op FB bij Gits aan de Spits er staan foto's op van de gentlemenkoers waar mijn man op staat en toen we wafels bakten voor de jeugdploeg.
Ik ben er mee weg nu, tot later!
Ivette

Ritavdm

02 feb 2021, 10:58

Goeie voormiddag

Ivette, jij wordt nogal verwend hoor !

Ja meme-Rietje, kleine meisjes worden groot, zo ook Indra.

Mijn ramen lappen doe ik vandaag ook à la Corry :D nl aan mijn laars lappen. Je ziet het toch nooit langer dan een half uur.

Lichtrmis vandaag, Pannenkoekenbakdag.
Ik hoef er alvast geen te bakken, buurvrouw heeft het al gedaan :lol:
en aangezien we in Coronatijd nogal veel delen werd ik ook nu meebedeeld.

Ik heb mezelf daarstraks nog eens goed bekeken in de spiegel, 'k lijk meer en meer op een leeuw met mijn lange manen :lol:

Gisteren namiddag zijn we op stap geweest, wat valt er anders te doen ?.
Meme-RIetje zal wel weten waar we waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op onze wandeling van 9km ook weer een militaire begraafplaats

Afbeelding

Afbeelding

en of ze nog niet genoeg in de modderige loopgraven gezeten hebben in de "grote oorlog" liggen ze ook nu weer in het water.

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

02 feb 2021, 12:26

Goedemiddag allemaal!
Alles bijgelezen!
Wij zijn aan het aperitieven....er zat een fles cava bij het ontbijt zondag en die zijn we nu soldaat aan het maken!
Ventje is bezig met zijn IPhone hij is veel van zijn privé telefoonnrs kwijt nu hij niet meer werkt, ja was een gsm van zijn werk maar die mag hij houden...en daarmee kom ik hier eens piepen!
Goh ik vind dat zalig nu mijn ventje op pensioen is...geen vaste uren meer om mijn eten klaar te maken enz...tijd is niet echt van tel meer, niets moet...zalig!
Deze namiddag als het overblijft gaan we wandelen, maar nu ga ik aan mijn eten beginnen...tot later daag!
You only have one life...live it!

viv

02 feb 2021, 14:36

Het weer is niet om over te schrijven... :wink:

Gisteren heb ik de laatste praktijkles fotografie gehad van deze module. Volgende maandag de laatste lesdag online. Ga er (voorlopig?) mee stoppen. Het interesseert me momenteel allemaal wat minder. Zal nog zien of ik er in september terug instap.
Ondertussen ga ik een taalcursus volgen... om mijn Frans op te frissen. Op elf februari heb ik eerst een "proefles" om mijn niveau te bepalen. Alles online natuurlijk. Ben benieuwd, Frans begrijpen lukt wel maar spreken... heb weinig kans om het te praten en tegenwoordig is alles in het Engels... Waar is de tijd dat we op straat moesten komen voor "Leuven Vlaams". En nu zijn er zoveel cursussen in het Engels en ook in de media wordt er overwegend in het Engels gecommuniceerd.

Vera, gelijk heb je om te genieten van het pensioen van je man. Zal toch wel ook wat aanpassen zijn - altijd samen thuis. Maar je hebt zoveel hobby's en ook nog de zorg voor je mama dat het wel zal meevallen.

Corry - knap kort kapsel! Ben jaloers... Heb je dat zelf gedaan? Ik zit hier met een bos haar waar niets meer mee aan te vangen is. Voel me er onverzorgd door. Om buiten te gaan kan ik met dit weer gelukkig een muts opzetten :?

Ivette - door vele vrienden en familie in de bloemetjes gezet! En door je dochter lekker verwend - al denk ik dat vooral het gezelschap deugd doet.
Zondag verjaarde mijn petekind - 12 jaar. Ik was een cadeautje gaan afgeven - aan de deur met mondmasker op. Maar zijn mama overtuigde me om toch even binnen te komen. Natuurlijk met de nodige afstand en zonder knuffels. Deed me goed om nog eens onder de mensen te komen. Ze hadden het zo geregeld dat er altijd maar één iemand binnen was. Toch jammer voor de kinderen dat er geen echt feestje met vriendjes mogelijk is. Het blijft maar duren die coronamaatregelen.

Rita liet ons weer mooie foto's zien. Die ene waar je op water lijkt te lopen vond ik goed gevonden. Moest goed kijken - dacht eerst dat je op ijs stond...
Ik overweeg om opnieuw een compactcamera te kopen. Ik zie er tegenop om met mijn groot toestel op wandel te gaan. Mijn smartphone maakt niet zo'n goede foto's.
Welk type camera gebruik jij?

En nu ga ik eens tot bij de krantenboer wandelen om mijn Humo op te halen en dan wandel ik nog eens het blokje om. Het begint op te klaren...

Viv

laatste praktijkles in de mist aan het SchulensMeer
Afbeelding
Laatst gewijzigd door viv op 05 feb 2021, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Ritavdm

02 feb 2021, 17:21

Het zit er weer op
8 km in de benen
enkele leuke beelden
longen vol verse lucht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariakapelletje onderweg :wink: , dat dacht je
maar kijk eens wat erin staat

Afbeelding

Afbeelding

Van de lockdown gebruik maken om eens op te ruimen

Afbeelding

Om je frans te oefenen Viv

Afbeelding

Afbeelding

Viv, foto's genomen met : SONY dsc-hx19v , ligt makkelijk in de hand en kan in je zak
Oud maar niet Out