PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Seppe123

01 feb 2021, 22:55

Ik denk dat het goed meevalt met de meeste jongeren. Bij navraag in de scholen willen de meesten zich laten vaccineren, vooral om hun ouders, grootouders te beschermen. En ze willen ook geen voorrang, ze willen liever dat hun grootouders eerst gevaccineerd worden. Ze beseffen heel goed dat de oudere mensen veel meer kans hebben om erg ziek te worden bij besmetting. En ze weten ook dat feesten er nog niet zal aankomen, ook niet als ze als eersten een vaccin krijgen.

boeffer

01 feb 2021, 23:51

Velen hebben nog een afkeer van in quarantaine blijven na hun verlof. Ook met 't spuitje gehad te hebben(1 à 2).
Geduld dan maar ipv klagen of de zoveelste belofte te moeten aanhoren.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

berretz

02 feb 2021, 06:13

In mijn logica zou het normaal zijn dat men eerst de mensen zou vaccineren die het meest met anderen in aanraking komen. Verzorgend personeel, dokters, studenten, scholieren, zij die in groep moeten werken enz. En daar heeft leeftijd niets mee te maken, het virus kijkt daar ook niet naar.

Hobo

02 feb 2021, 06:52

Het argument dat jongeren nu zoveel missen vind ik echt van de pot gerukt.
Toen ikzelf 19 was werd ik opgeroepen voor verplichte legerdienst... (15 maanden)
Een jaar "beroeps"-leven en aanverwanten gemist en wat extra regels en discipline opgelegd krijgen.

Anderzijds noemen o.a. de kleinkinderen van mijn partner ons "oude besjes"
maar vergeten, dat onze jaren arbeid en de belastingen die wij hebben afgedokt,
mee de structuren hebben opgebouwd, waardoor zij nu tot hun 25ste of zelfs langer
kunnen verder studeren.

Voor hen is er natuurlijk lol trappen feestjes bouwen enz...
Maar bij heel wat ouderen vormt de sleet van de oude dag al een beperking op zich,
zonder dat er Corona en/of lockdown hoeft te zijn.

Wie tijdens de levensavond met zicht op het naderen van de finale horizon,
de moed bijeen schraapt om toch nog iets van die oude dag te maken,
mist op zich al heel veel en vaccinatie of niet...veel valt er niet meer te verwachten.

QUOTE C' est la vie, c' est la guerre

H.

voorn

02 feb 2021, 08:47

Beke was weer helemaal fout er is nooit sprake geweest van risicopatiënten ; 65+ en verplegend personeel op te schuiven.
Het is wel belangrijk dat in het TSO en BSO praktijk kan gegeven worden en sommige opleidingen hoger onderwijs. Dat hoeft niet te zeggen alle jongeren.

Fred1950

02 feb 2021, 08:58

Blijkbaar is het geheugen bijzonder kort. De laatste golf vanaf september/oktober is net met de jongeren gestart en steeg indrukwekkend snel en hoog met een piek van bijna 30.000 besmettingen per dag op 29 oktober. Ik herinner mij nog dat er toen studentenfeesten in de uitgangsbuurten in Gent en Leuven door de politie werden stilgelegd omdat er geen afstand werd gehouden en geen maskers werden gedragen. De straten lag nat , en dat was niet door de regen of omdat de Leie aan 't overstromen was.

Het resultaat ? Dit :
September.jpg
September.jpg (29.29 KiB) 243 keer bekeken
En nu gaat men na amper 5 maanden van dol feestgedruis gaan mekkeren dat jongeren zich beknot voelen ? Verwende seuten , dat zijn het .... :evil:

Voor het ogenblik telt men in Gent nog steeds het hoogste aantal besmettingen onder jongeren.

Gent.jpg
Gent.jpg (29.13 KiB) 243 keer bekeken

Versoepelingen en toegevingen voor jongeren zijn totaal ondenkbaar met de huidige besmettingscijfers van gemiddeld 2000 nieuwe besmettingen per dag.

Paul Siemons

02 feb 2021, 09:09

Een paar dagen geleden heb ik eens aangehaald dat we misschien wel binnenkort verplicht gaan zijn om een vaccinatie attest voor te leggen bij bv reizen of sollicitatie .... mijn woorden zijn nog niet koud:

“Wat als je vaccin echt niet wil? Dan gaat jouw stage niet door”

https://www.hln.be/binnenland/heisa-ove ... ~aca87b47/

Wil.

02 feb 2021, 09:24

berretz schreef:
02 feb 2021, 06:13
In mijn logica zou het normaal zijn dat men eerst de mensen zou vaccineren die het meest met anderen in aanraking komen. Verzorgend personeel, dokters, studenten, scholieren, zij die in groep moeten werken enz. En daar heeft leeftijd niets mee te maken, het virus kijkt daar ook niet naar.
Dus zeker ook kleuters en leerlingen van de basisschool? 8O

Ik denk het niet. Wie niet ernstig ziek wordt na een 'besmetting' , hoeft zeker niet bij de eersten ingeënt te worden. Leeftijd speelt een héél belangrijke rol.

Trouwens - nog maar eens herhalen, want het blijkt nodig - besmettingen zeggen zo goed als niets. Ziekenhuisopnames zijn de norm waartegen je het probleem moet afwegen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

02 feb 2021, 10:34

Paul Siemons schreef:
02 feb 2021, 09:09
Een paar dagen geleden heb ik eens aangehaald dat we misschien wel binnenkort verplicht gaan zijn om een vaccinatie attest voor te leggen bij bv reizen of sollicitatie .... mijn woorden zijn nog niet koud:

Dat zou een goede zaak zijn. En al zeker voor verplegend personeel en verzorgenden ( in spé ) die zich niet willen laten vaccineren. Die krijgen een administratief jobke of zoeken ander werk.

wardje

02 feb 2021, 10:42

Nog geen enkele boete voor reizigers die zich niet lieten testen. :twisted: :twisted:
En als ge als gehoorzame burger u één maal niet aan de regels houd ( moet daarom niet bewust zijn ) krijgt een boete aangesmeerd.
Als de bewindslui de mensen zo moet motiveren om zich aan de regels te houden moeten ze niet verwonderd zijn dat er demonstraties zijn en op de duur burgerlijke ongehoorzaamheid? :twisted:
Er wordt duidelijk met 2 gewichten afgewogen.
Gisteren hoorde ik nog een discusie op straat en die zei het volgende " Ware het niet beter dat je besmet geraakt en zo eigen antistoffen aan maakt ,want aan de ratio waar er nu mee gevacineerd word is gans het jaar naar de vaantjes", en verdorie er zit daar waarheid in.
Er wordt voortdurend gehamerd over tekort aan vaccins , en we moeten dat maar geloven , er is daar geen controle op , er is altijd een argument om de vaccinaties op de helling te zetten , op duur gelooft ge niemand meer en geloof me ik ben niet alleen met dat gedacht, er word nooit klare wijn geschonken , geen perspectief gegeven en altijd ons met een kluitje in het riet gestuurd.
De mensen worden dat beu en wie het nog niet is , dat komt wel!

Dicksy

02 feb 2021, 10:51

Fred1950:
Paul Siemons schreef: ↑Vandaag, 09:09

Dat zou een goede zaak zijn. En al zeker voor verplegend personeel en verzorgenden ( in spé ) die zich niet willen laten vaccineren. Die krijgen een administratief jobke of zoeken ander werk.
Ik ben toch andere reacties van u gewoon. Ik tip op een hoax van de anti-vaccinatielobby, en u? :roll:

gast43

02 feb 2021, 11:04

Hebben al zoveel gezegd waar op neer komt dat ze zien dat de vaccin aanwezig zijn .

Wat ben je met de laten vaccineren de één wel en andere niet .
Idem rustoorden en verplegend Omdat je bezoekers toelaat wil niet zeggen dat ze naar paar dagen
niet kunnen besmet zijn mogen nog controle uitvoeren .En dat is idem op werkvloer en winkels en gezinnen .
Virus blijft maar ze werk verder zetten .
Zo geraken we er nooit van af .
Denk dat we 2021 ook mogen vergeten .
Hoe kunnen ze wereldwijd voldoende vaccins bezitten en uitvoeren moeten ze me toch eens verklaren .
Plus dat de vaccin maand duurt is niet omdat je vaccin krijgt dat je direct veilig bent .Komt erna nog een tweede .

bluevelvet

02 feb 2021, 14:58

https://www.hln.be/binnenland/heisa-ove ... ~aca87b47
Dicksy schreef:
02 feb 2021, 10:51

Ik ben toch andere reacties van u gewoon. Ik tip op een hoax van de anti-vaccinatielobby, en u? :roll:
Ik lees op de blog van advocate Carine Knapen dat wie de toegang tot stage aan studenten weigert zich bloot stelt aan strafrechtelijke en burgerlijke sancties.

https://www.carineknapen.info/post/hoge ... -studenten

Zij schrijft :
ONGEOORLOOFDE MEDEDELING VAN HOGESCHOOL GENT
Het corona vaccin is NIET verplicht.
U kan dus studenten die een stage willen doen NIET verplichten om zich te laten vaccineren noch kan u hen toegang tot de stage weigeren indien zij zich niet voorafgaandelijk hebben laten vaccineren.
Het recht op onderwijs is gewaarborgd door de Grondwet.
Een stage maakt deel uit van de onderwijs vorming.
De Grondwet kan conform art.187 niet geheel of gedeeltelijk geschorst worden.
Als u uw huidige eisen handhaaft en studenten de toegang tot een stage weigert stelt u zich bloot aan strafrechtelijke en burgerlijke sancties.”

Mensen zouden zich beter moeten informeren :roll:
Buiten dat het vaccin niet verplicht is zijn er nog meerdere redenen om het vaccin te weigeren, omdat het een MEDISCH EXPERIMENT is waaraan men niet kan verplicht worden aan deel te nemen en vooral omdat het Pfizer vaccin NIET goedgekeurd is door de FDA !
De overheid is niet transparant omdat zij niet gezegd heeft dat het EMA door de EU commissie onder druk gezet is om sneller dan aangekondigd een voorlopige toelating af te leveren zonder verder onderzoek ( wat bewezen is op basis van de documenten die bij EMA gehackt zijn en die uitgelekt zijn in de Franse pers).
https://www.carineknapen.info/post/pfiz ... d-door-fda

voorn

02 feb 2021, 15:20

Gaat u bij een dokter; medisch personeel; en verzorgers u laten behandelen die niet gevaccineerd zijn?
Ben je gek.
En in mijn geval als Antwerpen maar één centrum heeft dat 20 km van Hoboken ligt kunnen ze oprotten.
Hoe geraak ik daar met de gevolgen van een herseninfarct.
4 keer taxi betalen.

De kannibaal

02 feb 2021, 15:24

bluevelvet schreef:
02 feb 2021, 14:58

Mensen zouden zich beter moeten informeren :roll:
Buiten dat het vaccin niet verplicht is zijn er nog meerdere redenen om het vaccin te weigeren, omdat het een MEDISCH EXPERIMENT is waaraan men niet kan verplicht worden aan deel te nemen en vooral omdat het Pfizer vaccin NIET goedgekeurd is door de FDA !
De overheid is niet transparant omdat zij niet gezegd heeft dat het EMA door de EU commissie onder druk gezet is om sneller dan aangekondigd een voorlopige toelating af te leveren zonder verder onderzoek ( wat bewezen is op basis van de documenten die bij EMA gehackt zijn en die uitgelekt zijn in de Franse pers).
https://www.carineknapen.info/post/pfiz ... d-door-fda
Het zou inderdaad beter zijn om U goed te informeren alvorens U onzin zit uit te kramen. Het vaccin van Pfizer is FDA Approved
Als gouden stelregel moet U steeds wantrouwig zijn voor de woorden en zinnen uit de mond van een advocaat.