In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

edwina

01 feb 2021, 16:45

dank u wel Oma-C

Bekske

02 feb 2021, 08:26

Afbeelding

clive

02 feb 2021, 09:21

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, geef Suus maar een beetje tijd, ze zit in een moeilijke periode ondanks dat ze een nieuwe vriend heeft, als ik dat juist lees natuurlijk.

Anjelier, jij bent ook echt wel een bezig bijtje :) . Ben er zeker van dat het bij jouw thuis ook altijd spic & span is.

Oma-C, ben gisteren ook gaan wandelen met Matice op een droog moment. Zou vandaag met de fiets naar de slager moeten gaan. Maar daarvoor heb ik regenkleding, broek incluis, met volledige ritsen aan de zijkanten zodat je ze over boots kan aandoen. Heb die regenkledij gekocht de laatste keer dat we in Texel waren. Een zwarte regenbroek en een rood jasje. Dat jasje heb ik toen een maatje groter gekocht, een M in plaats van een S, zodat ik daaronder een dikkere pull kan aantrekken als het koud is.

Edwina, HVT en Oma-c geven jouw wijze raad. Ik wens jou veel succes en vooral veel geduld. Dan komt alles weer goed.

Granny M, de buurjongetjes wouden niet naar school gisteren en papa heeft de strijd gewonnen.
Hoop dat je een leuk knuffelkransje hebt gehad.

Al een hele tijd niets van MJ en Wilde eend gehoord, hopelijk is daar alles oké.

Gisterenvoormiddag is ex buurmeisje dan samen met baby C, zijn bumbaloopmotor komen halen. Ik had hem in de keuken gezet op het aanrecht, want Matice was daar constant tegen aan het duwen.
Dus de kleine komt binnen in de living en vraag hem hoeveel jaar hij is. Twee vingertjes in de lucht.
Zou jij dan daarvoor een geschenkje krijgen ? En hij beziet de ganse living en zegt nee. Loop eens naar de keuken dan. Hij gaat de open keuken in en dan pas ziet hij dat ding staan en hij maar zeggen, Bumba, mama, kijk Bumba. Dus zet ik hem op de grond. Het duurde eventjes eerdat hij door had dat hij met zijn voetjes moest lopen, maar dan was hij er ineens mee weg. Hij heeft er een uur mee gespeeld, in de vlugte mijn glazen haardje weggezet, dat stond daar iets te gevaarlijk. Maar ik zag aan zijn doen, dat hij er supertevreden van was en dat deed mij dan weer oprecht plezier. En als dank kreeg ik een natte zoen.

Zo, ga doordoen, want wil de extra taak die ik vorige week begonnen ben, vandaag afmaken, dat zou moeten lukken.
Ik denk dat ik niet alle namen heb, maar ik wens wel iedereen een leuke dinsdag. De regen nemen we er maar bij. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

02 feb 2021, 09:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Ja regen, je zou het nog gewoon worden :oops: :roll:
maar nee dat went nooit...
Ik hoop dat het overgaat want ik moet deze
namiddag naar de huisarts, medicatie laten
voorschrijven, en dan is er altijd nog wel
iets wat hij wil weten :roll:

clive ik heb ook altijd nog zo'n regenpak van in
de tijd dat ik nog fietste, niet leuk om te dragen
maar nuttig om droog te blijven :roll:
Fijn dat die kleine blij was met de Bumba-motor :lol:

edwina, ik wens je sterkte en moed, we moeten allemaal
al eens door zo'n moeilijke periode gaan, maar
het komt goed als je niks forceert en geduld hebt :)

Ik hoop ook dat met M-J en wilde eend alles goed is
maar iedereen heeft niet elke dag zin of tijd om
aan de pc te zitten, we zien hen wel weer verschijnen :)
hoop ik...... groetjes alle seizoentjes en duimen
voor een zonnetje :lol:
(straks klagen we weer dat het te warm is) :oops:
Tot later :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

02 feb 2021, 09:48

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft gisteren les gegeven en ik heb de tablet op stil gezet. Heb dan zelf de soep gemaakt: wortelen en witte kool, al was ik met die laatste een beetje aan het worstelen :D ze moest wel lang koken! omdat de chinees gisteren nog 1 dag open was, heb ik ventje om chinees gestuurd, dit keer geen eend, maar wel eens kip/curry met ui en soyascheuten en voor ventje zijn runderlapjes. kregen korting. het smaakte zo goed dat mijn wit t-shirt becurried was. smoddervos. hoop dat het eruit gaat anders wordt het t-shirt een slaapshirt. hebben nog haaienvinnen soep voor aperitiefhapje en een chinees pintje als aperitiefje.
Door dat lesgeven had ventje geen boodschappen kunnen doen, dus die chinees stond niet op mijn weeklijst. anders is het toch van wat gaan we eten? had gedacht van philly cheesesteaks maar de broodjes waren al hard. En te veel moet ik nu ook niet meer gaan doen want het is vochtig weer dus de rug en aanverwanten willen niet meer mee. :?
Clive : Suus heeft een lesbische vriendin. ik heb niets tegen lesbiënes maar die relatie zie ik falikant aflopen. na 2 weken is die al bij Suus ingetrokken....
heb gisteren een nieuwe ring gekocht bij wish. straks eens kijken wanneer die zal toekomen want mijn grijze tuniek zit nog in china. en besteld rond dezelfde datum als mijn al geleverde horloge en paarse batiktuniek.
Ik zie juist dat mijn grijze tuniek het verzamelpunt te china heeft verlaten. en binnen 24 dagen zou mijn ring geleverd worden. ik ben weer mijn trouwring kwijt, vandaar dat ik een andere ring heb gekocht. :? ( en ik weet zeker dat ze op mijn nachtkastje lag.)
Ik heb gisteren mijn webcam afgeplakt. om de een of andere reden heb ik het gevoel bespied te worden, al brand het groene lampje niet. al kan het zijn dat die via bluetooth connectie gemaakt heeft omdat ventje aan het skypen was. ik heb ook het skype op de tablet en op de gsm verwijderd. je weet nooit. misschien ben ik paranoid?
Ventje heeft mijn leesvoer gehaald, al zal ik wel een licht moeten aansteken het is hier nog tè donker. nu is die aan het kijken voor de afwas.
ventje moet morgen en overmorgen naar de kazerne. misschien vrijdag ook.
Donderdag kan er dan weer fritsnacks gegeten worden want ventje zal weer moe zijn.
En er is verkeershinder in brugge. :?
Ons Gimly voelde zich vanmorgen weer eenzaam. was achter ventje gelopen naar de badkamer en stond zijn verhaal te doen. hij was gisteren ook niet op zijn gemak toen ventje les gaf en ik heb hem dan maar eten gegeven als hij stond te klagen. nu ligt onze lord op zijn dweil. zal seffens wel verhuizen naar de zetel.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

02 feb 2021, 11:58

Hallo iedereen,

Boodschappenlijstje ligt al klaar, zal de boodschappen doen tussen de buien.

Buurvrouw kwam daarstraks eitjes vragen , maar heb er zelf amper, dus ging ze er maar gaan kopen.Het is Lichtmis , ze ging pannenkoeken bakken.Ja, in de winter zijn de eitjes hier vaak schaars, in de zomer des te meer.Dan maak ik soms advocaat om ze kwijt te kunnen.
Heb tegen buurvrouw gezegd, dat ze zaterdag een stuk appeltaart mag verwachten.Bij vrouwenbeweging Ferm roepen ze op om zaterdag deel te nemen aan appelbabbel, een nationaal initiatief om mensen bij elkaar te brengen( op veilige afstand) om een appeltje te schillen of een stukje appeltaart te eten.Ik ga bakken en een stuk naar de buren brengen.

Bekske: mooie prent met die katjes, ik vind prenten met dieren altijd leuk.

Clive: mijn huis spic & span? Niet altijd, zeker niet als de ukjes hier zijn ( wat al lang geleden is).Dan ligt het hier bezaaid met speelgoed, moet dan zelfs letten waar je je voeten zet.Of met hun kleverige handjes op de ramen of meubelen.Schoondochter zegt dan lachend: " kijk, zo ligt ons huis er dagelijks bij" :D .Als de ukjes s'avonds naar bed zijn, ruimen ze alles op.
Baby C was heel blij met zijn bumbaloopmotor, is dan ook een mooi geschenk waar hij nog veel plezier zal aan beleven.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

02 feb 2021, 14:07

Goede natte middag weeral,
Heb daarnet een wandelingetje gemaakt met hondje nu ja, het is al een redelijke hond van de buurtjes.
Bij wijze van experiment op vraag van de buurtjes en het was toch leuk ! In het begin allebei een beetje onzeker, maar hij bleef braaf naast mij. Ik was op alles voorzien, zakjes bij en een snoepje voor hem.
Zelfs even bij de bakker langs geweest ( er stond geen volk binnen) en hem vastgemaakt aan het fietsenrek, we konden elkaar door de grote winkelruit zien. En blij dat we allebei waren toen ik buitenkwam .. Snoepje was verdiend. Wat ik niet wist, de buurman is me een stukje gevolgd om in te grijpen als het mis zou gaan.
Wat nu misgaan, het ging perfect :D
Groetjes voor allemaal !

edwina

02 feb 2021, 16:15

Goedemiddag,

zo de werkdag zit er op, deze ochtend om 7 uur gestart. Morgen naar het werk, is maar 5 minuutjes met de auto, meestal ga ik te voet maar er zijn wegeniswerken.

straks nog een wandeling maken met de hondjes, ik merk wel dat ze ouder worden, ze slapen veel.

ah ja, nog efkes vertellen waar ik woon : in een kleine gemeente tussen Gent en Aalst, waar normaal gezien
alles rustig is op een paar baldadigheden na.

avondeten : spruitjes met spek (bij uitzondering) maar ik eet dit graag met spruitjes.

zo nog efkes stofzuigen en een dweiltje slaan (is alle dagen nodig met mijn hondjes)

verder wens ik jullie allemaal een fijne avond toe

groetjes

Oma-C

02 feb 2021, 20:27

Afbeelding

Nog even een goeienavond komen zeggen :wink:
't was een donkere dag maar tegen 11u
was het gestopt met regenen en ik moest
om 14u bij de huisarts zijn, ik ben er tevoet
naartoe gestapt, met de regenkap op want
er viel wel nog wat motregen zo nu en dan
en er zat teveel wind voor een paraplu :oops:
Een half uurtje stappen ik ga niet meer zo snel
moet het op bevel van de dokter "langzaam rap"
doen hé :lol: en ik ben droog terug thuis geraakt,
ook tevoet, nog langs de apotheek en Lidl,
de terugweg zo uitgestippeld dat het mooi kon...
dan moet ik morgen niet buiten
het was niet echt koud, de ° wees 8° aan en als
je stapt krijg je vanzelf warm :wink:
maar nu voel ik het wel, ben moe maar ik zal
goed slapen straks....dat hoop ik tenminste :oops:

Ik wens jullie allen een fijne avond en een goeie nacht
slaapwel en tot morgen... :wink:

mammyretro

03 feb 2021, 07:16

Goedemorgen iedereen , :D ,
Tja , de regen begin nu wel wat tegen steken, ,al die streken onder water, ppfftt, ,dan mogen we nog content zijn dat wij in het noorden wonen :x :x
Hier het gewone nieuws :| :| , ,zoals jullie het gewoonlijk zijn van me :cry: :cry: , ,ik las dat er een nieuwe dame is bij gekomen, ,
Welkom Edwina , ,fijne natte dag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

03 feb 2021, 08:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Edwina, wens jou een leuke werkdag.

Oma-C, het was gisteren inderdaad niet zo koud buiten, wel nat. Moest met de fiets weg, droog vertrokken en natjes terug gekomen, mijn regenkledij kwam dus van pas. En dan op een droog moment gaan wandelen met Matice, want die houdt absoluut niet van regen en nog minder van waaien. Dan luistert hij slecht.

Anjelier, ja, dat snap ik wel als de Ukjes gespeeld hebben, dat het eruit ziet als een slagveld. Maar jou kennende is alles vlug opgeruimd en zijn de plakkerige handjes vlug verdwenen. En ik vind speelgoed geen rommel. Matice haalt zowat elke dag zijn speelgoedboxen meer dan half leeg en hoewel ik iemand ben die graag orde heeft, stoort me zijn speelgoed niet. ' s Avonds als hij gaat slapen neemt ieder een speelgoedbox en gaan daarmee rond. Dan nog de kussens in de zetel opschudden en pas dan ga ik slapen.

Muddy Maddy, ventje les gegeven en dan moet je natuurlijk stil zijn. En je hebt de indruk dat je bespied wordt.
Is er dan iets gebeurd, wat je dit laat denken ? Manlief werkt sinds een hele tijd al terug in de living en laat de hobbykamer links liggen. Zorg dan dat alles wat lawaai maakt, gedaan is voordat hij inlogt. En je hebt een nieuwe trouwring besteld, zal wel mooi zijn.

Granny M, fijn in het gezelschap van het buurhondje gaan wandelen gestalkt door buurman :D

Gisteren moest ik dan in Shopping zijn bij de slager, vooral voor onze Matice. Die moet tussen zijn hondenvoeding charcuterie hebben , anders eet hij helemaal niet + zijn zwanworstjes. Maar hij was zijn kalfsworst wat beu gegeten. Hen hem dan zure frut ( lust hij heel graag), kipfrikadellenkoek en kippenwit meegebracht en hij heeft gegeten alsof het zijn lieve lust was. Manlief die dit ook graag eet had voorgeproefd
:D :D .
Heb me gisteren nog een rokje gekocht aan - 70%, moest nog 35€ betalen en het was juist mijn maatje nog. En heb in de dressing spullen hangen die daar heel mooi op gaan staan. Manlief vond het een heel erg mooi en vooral de prijs vond hij zeer aantrekkelijk. Is wel een zeer onvriendelijke winkel, het personeel dan , maar als ik zo'n koopje kan doen, interesseert me dat niet.

HVT, MJ, Wilde eend en diegenen die ik vergeet, ik wens iedereen een mooie woensdag.
Liefs en een dikke knuffel voor allen.

Bekske

03 feb 2021, 09:18

Afbeelding

Muddy Maddy

03 feb 2021, 09:34

Goede morgen seizoentjes,

Nat weder en voor volgende week wordt het nog koud(er) :? 't zal weer afzien zijn.
Ventje moet morgen en misschien ook vrijdag naar de kazerne. als de MAT er is zal hij vragen of hij echt vrijdag moet komen of dat het niet nodig is, want er is nog veel te doen.
Heb een wreed rare droom gehad. was bij wijle wel leuk want Koen van de buurtpolitie was verliefd geworden op mij :D mijn grootmoeder die al jaren overleden is deed ook me en zelfs papa.
Ook mijn moeder deed mee en tal van mensen die ik nog nooit gezien had en de locatie's veranderden om de haverklap. Dan stommelde ventje boven om zijn kleren te nemen en werd ik wakker.
Vandaag eten we zelfgemaakte spaghettisaus. ik heb gewoon eens zin in een lekker vlezige saus.
Als ventje er haalt van bij de beenhouwer heb ik meer pasta in m'n bord dan saus. nu zal dat het geval niet meer zijn want ik heb zo'n pastameter gekocht.
Clive: de ring is met twee rijen "diamantjes" zullen wel geslepen glas zijn voor die prijs. Is zilverkleur en in titanium.
Zit nu al heel de morgen met het liedje van Neil Diamond in mijn kop: "love on the rocks".
het is weer donker in huis, seffens kaartje maken maar 't zal met licht zijn.
Ventje is naar de carref. achter de "ususal suspects" : water, fruit en kateten.
hij gaat misschien deze midddag naar de ldl en anders vrijdagmiddag. dus morgen zullen het frituursnacks zijn. Zal eens moeten vragen aan Sandro of hij soms aan "vlammetjes" kan geraken dat zijn mini-vuurvreters. die hot- bites van bofrost was meer filodeeg dan vulling.
Meneer pastoor heeft een uitvaart. met 15 personen. meer mogen er niet in de kerk. Hij zei ook dat hij niet elke week een lotterij kan doen wie van zijn parochianen nu mag komen dus is er hier de zondag geen mis meer. Ik weet niet wat de baptistenkerk doet. er staat daar wel een tafel met ontsmettingen en doekjes enz.
Ons ziekenhuis heeft overgebleven vaccinflesjes van een wzc gekregen en konden zo hun eerste lijn personeel inenten. Spoed dus. Er liggen 29 Covidgevallen waarvan 2 op IZ. Afspraken gaan gewoon door en kleine ingrepen ook.
Ik heb net naar de dokter gebeld voor voorschriften. mag ze tussen 4 & 6 komen halen.
Ik was mijn allergiemedicatie vergeten op te schrijven toen ik de laatste keer een afspraak had. Ventje kan er dan zaterdag om en ook een doos nurofenpleisters meebrengen en plakband want die pleister blijft niet goed zitten als je veel zweet.
Ventje belt net en zou een gebraadje willen voor zondag. mij goed. met kroketten. die moeten van de beenhouwer komen.
ventje had gisteren een 'stiff" drink nodig. heb gisteren via skype ook eens de vent van V. gezien.
Die van N. nog niet, wel heel de katten en andere beestenboel bij haar.
Beauty, de kat van V. lag in de kribbe van haar kleindochter.
Ik ga nu een kopje koffie zetten en daarna mijn pillenontbijt nemen en een stukje fruit.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

wilde eend 2

03 feb 2021, 09:45

Groetjes aan alle seizoentjes .
Hier is weinig nieuws en ook geen fut om iets te schrijven ...
Afbeelding

Oma-C

03 feb 2021, 10:04

Goede morgen alle seizoentjes, een kletsnatte dag :oops:
ben blij dat ik niet buiten moet zijn... :roll:
Vannacht opgestaan om een dafalgan te nemen,
zit nog met hevige hoofdpijn, die zit er altijd wel
maar niet zo hevig :roll: dus kalmte vandaag....
Ik heb nog niets bijgelezen, sorry.... dat doe ik straks
wel eens.... terug rust nu :oops: :roll:
Allen een fijne woensdag en tot...... :?