Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

02 feb 2021, 22:34

Vrijdagavond 5 februari komt mijn zoon Nik in het programma IEDEREEN BEROEMD op één met zijn modelbouw auto’s van Bugatti
Vorige week hebben ze vele uren opgenomen, ze waren zeer geïnteresseerd, hij heeft uitgelegd hoe hij zijn mini auto’s in elkaar steekt en welke prijzen hij reeds gewonnen heeft met zijn kundig monnikenwerk.
Vanmorgen hebben ze hem verwittigd dat ze het nu vrijdagavond zullen uitzenden.
Het zal zeker niet lang duren dus wil je zeker kijken?
Groetjes van zijn fiere mama!
Ivette

Michelly

02 feb 2021, 23:19

Voelt iedereen zich goed in zijn vel? Domme vraag hé. De ellende met dat virus blijft maar duren en ik zit te verdrogen tussen mijn vier muren. Ik hoor net een flinke regenbui de ramen ranselen en dat is het enige waartegen we kunnen aankijken de laatste tijd. De zon doet af en toe een poging om een straaltje tot hier te sturen maar blijkbaar kan ze de ellende ook niet langer aanzien en trekt zich dan schielijk terug. Heb wat TV gekeken en nu ligt mijn zoveelste boek klaar om verder te lezen. De kleinkinderen en zoon en vrouwtje zien we alleen nog via facetime en daar moeten we het maar mee stellen. Maar ja, kreunen en zagen helpt ook niets. Wens jullie allemaal nog een droge en aangename avond en straks een weldoende nachtrust.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

03 feb 2021, 09:03

Goedemorgen

Hier gaat alles in een traag tempo, de dagen kruipen voorbij, vooruitzichten ver af.
proberen te aanvaarden , al knaagt het hier en daar.

Haartjes zelf geknipt, heb het vorige keer ook gedaan.

Ivette ga zeker kijken.

Indra jarig geweest, mooie meid. Proficiat 👏🤗
Veveke, samen op pensioen, een nieuw begin. Voor vele een aanpassing, voor jullie zeker niet.

Heb een rappel gekregen van het ziekenhuis, had een rekening niet betaald, resultaat 20€ erbovenop.
Vorige week ook een, gelukkig zonder boete.
Krijg regelmatig post in de bus van iemand anders
Doe het terug op de bus.
Mijn gedacht loopt er veel mis .
Heb me echt boos gemaakt omdat me zulk iets noch nooit overkwam, nu tweemaal na mekaar. Hoop dat de het laatste keer is.

Staf slaapt, transfusie zet deels zijn leven terug op rails .

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

granny M

03 feb 2021, 09:20

Goede morgen,
Ivette, ik heb het meteen maar geprogrammeerd voor a.s. vrijdag dan vergeet ik het zeker niet ...
Ben benieuwd !
Groetjes voor allen.

meme-rietje

03 feb 2021, 10:06

goeie regenachtige morgen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

03 feb 2021, 13:04

Goedemiddag allemaal!
Mooie meid jou kleindochter Indra Meme-rietje!
Corry ziet er picobello uit je geknipte kopje! Ik knip ook mijn haar maar enkel de toppen meer durf ik niet, in mijn nek knip ik het ook en ventje kijkt dan of het recht geknipt is...is niet mooi meer ik moet mijn haar achter mijn oren dragen nu, ik krijg al een korte carré!
Yvette wij kijken meestal naar Iedereen beroemd dus we gaan vrijdag zeker kijken!
Michelly, ik denk dat de meeste mensen niet zo goed in hun vel meer zitten door dat smerig virus, en voor jou is het helemaal lastig, dikke knuf!
Viv is niet meer zo leuk hé om nu in coronatijden les te volgen, in het muziekatelier dat ik volg zijn we een klasje van 12, en we zijn nu in 3 groepen verdeeld want er mogen maar 4 leerlingen in de klas, dus moet de juf 3 x dezelfde les geven op één avond en de les duurt ieder keer maar 45 min.inplaats van 90 minuten, en de band tussen de leerlingen is nu foetsie hé want het was een hele gezellige klas, er hebben ook dit jaar een paar mensen afgehaakt!
Gelukkig krijg ik nog zangles maar ja dat is al altijd ik alleen met de lerares!
We zijn ook weer gaan wandelen gisteren 8km, heb eens een foto genomen met mijn gsm het zijn bijlange zo geen mooie wandelingen zoals Rita maakt, want ons wandelingen starten altijd van aan ons huis!
Afbeelding
Vandaag is het geen wandelweer, is hier al de ganse dag goed aan het regenen!
En wat hebben we gegeten deze middag : kaashamburger met gebakken bloemkool, heel eenvoudige en sobere kost maar het heeft gesmaakt!
Mijn nieuwe Libelle is aangekomen en ga die nu uitlezen...nog een gezellige woensdag en tot later!
You only have one life...live it!

Ritavdm

03 feb 2021, 19:25

Goeieavond

Dat ik hier vandaag nog niet eerder was heeft er niet mee te maken dat ik weer eens op sta was hoor.

NEE !!!!

Er viel echts niet te beleven vandaag, hele dag door heeft het geregend hier.
Het enige dat er gebeurd is is dat ik mijn voorraadkast en frigo aangevuld heb.

Menu : tongrolletjes in wijnsausje en rijst.
Oud maar niet Out

meme-rietje

04 feb 2021, 09:29

goeie morgen het zonneke schijnt

Afbeelding

Ritavdm

04 feb 2021, 09:29

Goeiemorgen

JOEPIE de zon heeft terug de weg naar hier gevonden.
Het enige minpuntje is dat ze me duidelijk laat zien dat mijn vensters niet gekuist zijn :roll:
maar 'k veeg er mijn broek aan;
deze namiddag ga ik naar buiten.

Menu : witloofsoep, biefstuk met champignonsaus en puree, appelcake
'k ga eraan beginnen :wink:
Oud maar niet Out

corry

05 feb 2021, 08:02

Reeds vroeg op, Staf moet naar de cardioloog. Pacemaker wordt besproken, zullen nieuwe batterijen worden.
Goedemorgen

Voorraad gisteren aangehaald, ga niet dagelijks boodschappen doen.
Wandeling zit er niet in, flapje meniscus steekt eruit, kan jullie verzekeren dan ga ik niet met gerust hart op stap. Kijkoperatie noodzakelijk, wacht nog even, moest het helemaal niet meer gaan dan ga ik er geen gras laten overgroeien.
Gelukkig kan ik nog redelijk veel met pijn en pijnstillers .

Even met de grove borstel door mijn huisje. Gisteren al de ruiten van binnen en enkele buiten gekuist.

Laat de dagen over me heengaan, reken niet meer op onverwachte telefoon van dochter. Hopen wel.

Wat haar bezielde, als alles volgens haar wens verloopt kan je ermee kaarten, maar pas op als je even dwars ligt. Staf heeft het er heel moeilijk mee zijn gezondheid is niet zo denderend, heeft tijd om te denken. Ik praat erover, we komen er samen niet uit op de vraag waarom nu.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

05 feb 2021, 09:23

goeie morgen allemaal

Afbeelding

omadina

05 feb 2021, 10:19

Goede morgen allemaal !

Ik ben al de hele morgen bezig geweest, ja 't is vrijdag, en ik heb het toch niet kunnen laten de ramen een beurt te geven. Het is wel weer grijs, wat een verschil met de mooie blauwe lucht van gisteren...
Maar genoeg over het weer, we kleden er ons wel naar, en hopen toch nog buiten te kunnen.

Yvette, ik zal zeker kijken hoor, kijk heel vaak naar "Iedereen beroemd", en nu ik weet dat je zoon zijn mooie hobby toont, dat wil ik niet missen.
Corry, het beste voor Staf en ook voor jou, ja knieën, er mag niks aan mankeren, ben op mijn 17de geöpereerd aan mijn linkse knie, kwam door het turnen, maar alles is goed gekomen, ja als je jong bent geneest dat sneller. Mijn kleindochter Luna, 18 jaar, moet dinsdag een operatie ondergaan aan haar voet, dachten eerst dat het met steunzolen zou helpen... ja is ook een fervent sporter, zal nu wel maanden moeten revalideren, de lessen zegt ze, zal ze wel kunnen volgen, hebben toch veel on-line.
Ik zit toch met haar in, al helpt dat natuurlijk niks.

Ik wens jullie allemaal nog een mooie vrijdag en al het uitzicht op een toch gezellig weekend, en goed nieuws voor de kappers en dergelijke. Ik hoop echet volgende week eens een afspraak te kunnen maken.
Groeten, omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

05 feb 2021, 13:30

Goede middag allemaal!
Alles bijgelezen...Corry ik kan mij dat niet voorstellen zoals je dochter om niks meer van zich te laten horen, dat moet enorm lastig zijn voor jou & Staf!
De eerste week van mijn wederhelft zijn pensioen zit er ook al bijna op en ik vind het zalig om samen te zijn!
Straks samen ons oogappeltje van school halen en dan genieten met ons drietjes, ze word nogal verwend op vrijdag want dan mag ze kiezen wat ze wil eten deze namiddag pannenkoeken of ander lekkers!
Wens jullie allen een fijn weekend daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

05 feb 2021, 13:37

Goeie middag

Corry, van wie heeft ze, je dochter, die wispelturigheid ????

Gisterenmiddag kregen we een telefoon van een kennis die iets moest verhuisd krijgen naar Izegem, iets dat niet in haar auto kon met de vraag of wij het niet wilden brengen.
Altijd klaar om iemand te helpen zijn we dus naar Izegem gereden
en
van de gelegenheid gebruik gemaakt om daar eens te wandelen.

Izegem: stad van borstels en schoenen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar ook van mooie gebouwen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een mooi stukje natuur waar tientallen reigers wonen

Afbeelding

Afbeelding

Wat het vandaag nog wordt ???
Een dagje huiswerk ???
of misschien toch nog een klein wandelingetje, we zien wel.
Oud maar niet Out

Ivette

05 feb 2021, 15:56

Bedankt omadina, ik denk dat vele oaserkes en uiltjes zullen kijken vanavond naar Iedereen Beroemd, ik zal het ook opnemen natuurlijk om nog eens opnieuw te genieten ik ben benieuwd wat ze van die urenlange opnames zullen overgehouden hebben!
Cory, uw dochter is toch erg wispelturig, ik ben heel blij dat dit bij mij niet het geval is, ik zou heel verdrietig zijn want ik heb mijn kinderen en kleinkinderen hard nodig!
Die familieband is niet te vervangen, ik ben content dat we allemaal goed overeenkomen, voor dat tijdje dat ons hier gegund is!

Heerlijk vera-maria uw man zo definitief thuis nu, Elise zal ook wel in de wolken zijn!
Ja Rita, Izegem heeft ook veel te bieden, mijn kleindochter heeft daar een huis gekocht. Wij waren van plan in 2020 het interessante schoen-en borstelmusem Eperon d'or met Okra te bezoeken met een rondrit door de stad enz. maar als zoveel kon ook dat niet doorgaan!
Ivette