SDHC-kaartje sputtert tegen-opgelost
-
joerky - Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Heb gisteren in mijn vorig fototoestel nog een SDHC-kaartje teruggevonden (4GB). Ik wou interessante foto's op mijn laptop zetten (nu ik het onder de knie heb dankzij verhaegen) en aanvankelijk ging dit vlekkeloos. Doch, ........ op een bepaalt moment duurde het toch lang, vooraleer ik naar de volgende handeling kon overgaan. En effectief, ....... links boven verscheen "100Canon reageert niet meer." Het beeld werd flou, zelfs bijna helemaal wit. Rechtsboven op het rode kruis drukken lukte zelfs niet meer. Heb het kaartje dan maar uit de laptop genomen, ben herbegonnen en het lukte terug. Maar niet voor lang. Dan ging het weer niet, dan weer wel. Ben van miserie gestopt. Gooi ik het kaartje gewoon weg, of is het nog te betrouwen om te hergebruiken als ik alles wis ?
Joerky.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Als je de kaart wil formatteren , moet het in de camera gebeuren dat is veel beter , dan trekt ge enkele foto's en ge probeert ze terug op u laptop te zetten , dan weet je of ze kapot is .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
joerky - Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Hallo,
Heb gedaan wat audibac voorstelde : kaartje formatteren vanuit het fototoestel, een paar foto's getrokken en dan kaartje terug in laptop geplaatst. Gemaakte foto's staan erop. Dus : kaartje is nog goed veronderstel ik. Het enige is wel, dat al het vorige kwijt is. Maar ja, ........ als ge het toch niet kunt zien, heb je d'er toch niks aan. Dank voor de raad.
Joerky.
Heb gedaan wat audibac voorstelde : kaartje formatteren vanuit het fototoestel, een paar foto's getrokken en dan kaartje terug in laptop geplaatst. Gemaakte foto's staan erop. Dus : kaartje is nog goed veronderstel ik. Het enige is wel, dat al het vorige kwijt is. Maar ja, ........ als ge het toch niet kunt zien, heb je d'er toch niks aan. Dank voor de raad.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
nog even een toelichting
nadat men de foto's van het kaartje naar de computer brengt
het kaartje hoeft niet telkens geformateerd te worden om het léég te maken
op het toestel staat ook ergens "wissen " één foto >alle foto's
formateren van een kaartje alléén doen als het echt nodig is !
nadat men de foto's van het kaartje naar de computer brengt
het kaartje hoeft niet telkens geformateerd te worden om het léég te maken
op het toestel staat ook ergens "wissen " één foto >alle foto's
formateren van een kaartje alléén doen als het echt nodig is !