In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Iedereen bezig geweest vandaag op haar manier, leuk om te lezen. Ook ik heb vandaag nog eens alles gedaan gekregen wat op mijn lijstje stond. En nu ben ik mij al gaan verzorgen voor de nacht.
Deze middag dan met Matice naar de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse spuiten. Je moet nog steeds in de buitenlucht wachten en er mag nog steeds maar 1 persoon binnen mee met de woef of welk huisdier dan ook. We hadden een afspraak gemaakt en ze kwamen ons onmiddellijk halen. Ik ben met Matice binnen gegaan, manlief vindt dat ik het op dat gebied beter kan uitleggen.
Eerst moest hij worden gewogen, liep naar de weegschaal en liet hem zitten gaan en blijven. Hoera, 600 gram bijgekomen, dat lijkt niet veel, maar is het wel.
Dan op de onderzoekstafel, zijn schelp van zijn linkeroor was een beetje rood, dat is één van zijn aandachtspuntjes, zalfje meegekregen. En dan zei ik dat hij vaak met zijn poot in zijn oog krabt. Ja hoor, een klein beetje eczeem op zijn ooglidje, daarvoor moet hij nu 20 dagen drupjes in zijn ogen hebben; 10 dagen, 10 dagen niet en dan 10 dagen terug opnieuw. Longen , hartje helemaal oké. Heupen, zelden een hond gezien met zulke goede heupen, ikke blij natuurlijk. En tenslotte zijn spuitjes. Onze held die daar de superbrave en luisterende hond aan het uithangen was, duwde zijn hoofd heel diep tegen mij aan. Want onze held houdt niet van spuitjes. En toen had hij er genoeg van. De deur van de wachtkamer stond open en hij ging zeer demonstratief al naar de wachtkamer, maar hij was aangelijnd natuurlijk. De pinmachine stond buiten, betaald en hem dan maar een snoepje gegeven, die van de dierenarts waren te min voor hem
Nu gaan we zijn oor en zijn oogjes verzorgen.
Anjelier, ik moest lachen met jouw manlief en " jullie" koffiemachine. Manlief gaf me eerst mijn sjaal. Die was haast nog slimmer
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens ieder nog een mooie avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Matice had gisterenavond een beetje diarree, even naar de dierenarts gebeld, maar kon geen kwaad, kwam door de spuitjes die hij gisteren gehad had. Heb hem om 06.45H wakker gemaakt en is nu eindelijk opgestaan. Lag zoals altijd in zijn bench, verwisselde die met zijn slaapbank in zijn kamer om nog wat door te dutten. En nu is hij even buiten in de tuin. En als hij terug binnen is, gaat hij ofwel onmiddellijk eten, maar de kans is groter dat hij nog een powernapke gaat doen. Dat beest gaat veel te veel naar lockdownfeestjes volgens mij
Lijstje is gemaakt en ik ga er dadelijk aan beginnen. Boven is alles al gedaan in de slaap- en de badkamer. Nu meteen de keuken afvegen, living heb ik gisteren volledig dweilklaar gemaakt. Dus na de keuken kan ik daar onmiddellijk dweilen. Alles laten drogen en alles terugzetten en dan kan ik beneden alles dweilen.
Ga ook nog wasmachines instoppen, kan die dan morgenochtend strijken.
Verder heb ik weinig te vertellen. Ga dus plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een mooie vrijdag . Liefs en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje had de vuilniszak en de blauwe zakken buiten gezet en allemaal niet gehoord!
hij was van reserve wacht en had gisteren gevraagd om hem te bellen want anders zat hij daar van 6 u 30 te koekeloeren tot 8 uur. en dan zou hij naar huis zijn gestuurd. Ben blij want nu kan ventje nog een kleine boodschap doen. Denk dat ik mijn kabeljauwhaasje ga versnijden en in de panko doen. had eigenlijk zin in fishsticks. ( maar die eet ventje dan niet) hebben wel een vuurvreter voor aperitiefhapje. die wordt dan gebakken en al in de oven opgewarmd. Ik heb vannacht van Suus gedroomd. Gek hè dat ze zo'n goeie week geleden ineens schreef dat ze verliefd was. ik had echt geen idee dat ze Bi was.
Clive: een goede uitslag voor Matice en de snoepjes van de dierenarts te min
Ik denk dat Ons Mies in de tijd ook d'r neusje zou opgehaald hebben en dan zeiden wij dat ze dacht: moet niet hebben- Is te gemeen. ( wat in het brugs dialect ook gaat over te min= gemeen = is iets van de armen)
HVT: een opstoot: veel beterschap. je hebt gelijk dat je er niet in tegenop gaat want ik heb soms ook vlagen dat ik veel pijn heb van mijn weersgebonden arthrose. nu voel ik het al dat het weekend koud zou zijn. ( en de beerputjes stinken dus het gaat regenen) Dan moet ik alles aan ventje vragen en de laatste tijd is dat voor hem soms te veel gevraag nu met al die problemen hier en hinder. Buurman V. gaat weer stozuigen. soms denk ik dat die ook met vlagen OCD heeft.
Granny M: het was inderdaad weer om eens buiten te zitten gisteren. ik zie me hier al voor de deur zitten met zo'n bistrosetje m'n boek te lezen, drankje erbij en mondmasker. want ik heb pas zon in de late namiddag achteraan. Toen ventje thuis kwam begon het weer te betrekken.
Ik zal weer op mijn Fb het plaatje "ik wil zon" moeten plaatsen.
Zo, verder niets te vertellen, het zal een typische vrijdag zijn.
Ik ga aan ventje een kopje koffie vragen, Gimly heeft van mij al zijn "tweede ontbijt" gehad, zat als ik beneden kwam al netje aan zijn teljoor.
Fijne dag en keep Safe!
Ventje had de vuilniszak en de blauwe zakken buiten gezet en allemaal niet gehoord!
hij was van reserve wacht en had gisteren gevraagd om hem te bellen want anders zat hij daar van 6 u 30 te koekeloeren tot 8 uur. en dan zou hij naar huis zijn gestuurd. Ben blij want nu kan ventje nog een kleine boodschap doen. Denk dat ik mijn kabeljauwhaasje ga versnijden en in de panko doen. had eigenlijk zin in fishsticks. ( maar die eet ventje dan niet) hebben wel een vuurvreter voor aperitiefhapje. die wordt dan gebakken en al in de oven opgewarmd. Ik heb vannacht van Suus gedroomd. Gek hè dat ze zo'n goeie week geleden ineens schreef dat ze verliefd was. ik had echt geen idee dat ze Bi was.
Clive: een goede uitslag voor Matice en de snoepjes van de dierenarts te min
HVT: een opstoot: veel beterschap. je hebt gelijk dat je er niet in tegenop gaat want ik heb soms ook vlagen dat ik veel pijn heb van mijn weersgebonden arthrose. nu voel ik het al dat het weekend koud zou zijn. ( en de beerputjes stinken dus het gaat regenen) Dan moet ik alles aan ventje vragen en de laatste tijd is dat voor hem soms te veel gevraag nu met al die problemen hier en hinder. Buurman V. gaat weer stozuigen. soms denk ik dat die ook met vlagen OCD heeft.
Granny M: het was inderdaad weer om eens buiten te zitten gisteren. ik zie me hier al voor de deur zitten met zo'n bistrosetje m'n boek te lezen, drankje erbij en mondmasker. want ik heb pas zon in de late namiddag achteraan. Toen ventje thuis kwam begon het weer te betrekken.
Ik zal weer op mijn Fb het plaatje "ik wil zon" moeten plaatsen.
Zo, verder niets te vertellen, het zal een typische vrijdag zijn.
Ik ga aan ventje een kopje koffie vragen, Gimly heeft van mij al zijn "tweede ontbijt" gehad, zat als ik beneden kwam al netje aan zijn teljoor.
Fijne dag en keep Safe!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
't is minder stralend dan gisteren, maar de zon
probeert wel
clive jouw Matice mankeert alleen de spraak hé
die zou het nogal uitleggen denk ik
Bekske, weer een leuk plaatje, met een groet van je beestjes
Helena, 10 km is al snel een heel eind voor jou met de fiets
en ja ik vind het ook gevaarlijk worden, de mensen doen maar
en ze denken dat wij maar in ons kot moeten blijven zeker.?
Voorzichtig zijn is niet altijd gemakkelijk... beterschap met
de opstoot van fibro....als je je lichaam leert kennen is het
beter om te luisteren...sterkte
M-M je bent over mij gesprongen
ik moet nog lezen wat jij schreef, een fijne dag vandaag
Alle seizoentjes, ik wens iedereen een aangename dag
maak er het beste van en een beetje buitenlucht kan deugd doen
wel met de nodige voorzorgen .... niet vergeten...!!!
Groetjes allen en tot.......................
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: ja, die mannen, die moet je niet onderschatten
.
Vond gisteren vader een beetje flauw, zag er moe uit en hij zei het ook.Denk dat het van die 2de spuit is, daar hebben de mensen meer last van.Heeft ook niet veel gezegd.
De zon schijnt hier volop , doet eens deugd.Vanmorgen toen ik in de badkamer was, hoorde ik de vogels fluiten, dat viel me zo ineens op.Dus dan is de lente niet ver meer weg.
Als deze namiddag de zon nog schijnt, ga ik mee wandelen.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: ja, die mannen, die moet je niet onderschatten
Vond gisteren vader een beetje flauw, zag er moe uit en hij zei het ook.Denk dat het van die 2de spuit is, daar hebben de mensen meer last van.Heeft ook niet veel gezegd.
De zon schijnt hier volop , doet eens deugd.Vanmorgen toen ik in de badkamer was, hoorde ik de vogels fluiten, dat viel me zo ineens op.Dus dan is de lente niet ver meer weg.
Als deze namiddag de zon nog schijnt, ga ik mee wandelen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dank aan Wingerd en Bobijntje (Waltraud ) voor de mooie kaartjes .
Clive : ik zie het zo voor me als je schrijft over de avonturen van en met Matice .
Verder een fijne vrijdag aan iedereen zonder pijn en ongemakken ... als het kan ...
Groetjes aan iedereen !
Clive : ik zie het zo voor me als je schrijft over de avonturen van en met Matice .
Verder een fijne vrijdag aan iedereen zonder pijn en ongemakken ... als het kan ...
Groetjes aan iedereen !
-

Goede namiddag maatjes allemaal,
zo dacht ik er ook over, een warme trui aan en de jas
erover om toch maar een blokje rond te wandelen,
het weer is raar.... dan is er zon
en dan is het weer donker en regenachtig...
Maar dit heb ik gehad
warme thee en even uitrusten....
De boodschappen worden straks thuisgebracht
En nu maar hopen dat het in het weekend niet
al teveel "echte" winter wordt....en gevaarlijk
maar dat zien we dan wel weer
Aan jullie allen warme groetjes en een gezellige avond,
straks dan een rustige nacht, en tot morgen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Terug van het dagelijkse wandelingetje.
Het was aangenaam buiten.
Straks de wekelijkse boodschapper aan huis.
Ik hoop dat zijn vriendin de juiste elastiek gevonden heeft, dan kan ik verder met de verstelwerken.
Online bestellen was ook ene optie.
Bij de ene winkel moest je evenveel verzendkosten betalen als de elastiek kost.
Bij de andere winkel moest je zoveel bestellen dat ik de hele familie kon bevoorraden.
Of wel kon ik tot lang na mijn dood nog elastiek uitdelen.
Wat moet ik weeral klaar maken om te eten?
Nog een prettige avond verder iedereen.
Het was aangenaam buiten.
Straks de wekelijkse boodschapper aan huis.
Ik hoop dat zijn vriendin de juiste elastiek gevonden heeft, dan kan ik verder met de verstelwerken.
Online bestellen was ook ene optie.
Bij de ene winkel moest je evenveel verzendkosten betalen als de elastiek kost.
Bij de andere winkel moest je zoveel bestellen dat ik de hele familie kon bevoorraden.
Of wel kon ik tot lang na mijn dood nog elastiek uitdelen.
Wat moet ik weeral klaar maken om te eten?
Nog een prettige avond verder iedereen.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Gisterenmiddag de bel : pakketje voor mij. Mijne franc viel later, dochter had een sms je gestuurd of ik al visite had gehad. Visite ????
Bleek het een droogkap te zijn, wel een iets luxer exemplaar dan ik in gedachten had, te zijn maar bij nader inzicht veel gemakkelijker. Vanmiddag uitgetest, krullen indraaien, kap opzetten, stekker in het contact , onderwijl de gazet gelezen en na 20 minuutjes helemaal droog ! En makkelijk opvouwbaar in een keurig zwart tasje. Dat had ik al veel eerder moeten doen.
Maar er zat geen factuur bij, het blijkt een onverwacht cadeautje te zijn van de kinders
Voor Valentijn/Pasen/Pinksteren/Moederdag, ik moest zelf maar een verwen-reden verzinnen ....
Zeg HvT, hebben jullie geen "Veritas" winkel in de buurt ? dan kun je online bestellen en de zoon het gratis in de winkel afhalen .
En nu in een warm badje, ja een koud zou stom zijn toch ??
Ben eens benieuwd naar de weerberichten voor zondag en de rest van de week ...
Voor allemaal een rustige avond/nacht !
Bleek het een droogkap te zijn, wel een iets luxer exemplaar dan ik in gedachten had, te zijn maar bij nader inzicht veel gemakkelijker. Vanmiddag uitgetest, krullen indraaien, kap opzetten, stekker in het contact , onderwijl de gazet gelezen en na 20 minuutjes helemaal droog ! En makkelijk opvouwbaar in een keurig zwart tasje. Dat had ik al veel eerder moeten doen.
Maar er zat geen factuur bij, het blijkt een onverwacht cadeautje te zijn van de kinders
Voor Valentijn/Pasen/Pinksteren/Moederdag, ik moest zelf maar een verwen-reden verzinnen ....
Zeg HvT, hebben jullie geen "Veritas" winkel in de buurt ? dan kun je online bestellen en de zoon het gratis in de winkel afhalen .
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Gisterenmiddag de bel : pakketje voor mij. Mijne franc viel later, dochter had een sms je gestuurd of ik al visite had gehad. Visite ????
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Kom ook even een goede avond wensen. Hier is alles heel kalm, zelfs geen zin om buiten te gaan. Een dipje denk ik.... 

Alle, de kappers binnenkort terug bezig, gedaan met de corona-kapsels ! Net nu dat granny M een 'visite' mocht ontvangen
Het lijkt me wel een praktisch ding waar je veel plezier van zult hebben
.
Wilde eend, kaartje is graag gedaan hoor....
Dames, ik ga het hierbij laten....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Alle, de kappers binnenkort terug bezig, gedaan met de corona-kapsels ! Net nu dat granny M een 'visite' mocht ontvangen
Het lijkt me wel een praktisch ding waar je veel plezier van zult hebben
Wilde eend, kaartje is graag gedaan hoor....
Dames, ik ga het hierbij laten....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

toch raar de kapsters mogen open gaan in volgend weekend en die aan huis komen moeten wachten tot maart .Dus moet ik nog een tijd rondlopen met veel te lang haar naar mijn gewoonte waar ik nu problemen mee krijgt aan de hoofdhuid sorry moest het even kwijt
-

Dag seizoentjes allemaal,
een rustig weekend wens ik jullie toe
Nog even een winterprik doorstaan en stilaan
gaan we naar de lente toe...
Bij mijn schoondochter en zoon staan in de tuin
de kleine paasbloemetjes al te bloeien
die kleine "tête à tête 's'' zo met 2 op één stammetje
heel mooi, en de krokusjes zijn er ook al
Dat belooft toch de lente
granny M, mooi geschenkje, en praktisch,
wie weet hoe dikwijls je het nog nodig hebt
want ik vrees dat het na deze keer nog niet gedaan zal zijn...
Heel veel sterkte wie het kan gebruiken en goeie moed...
"Met geduld en boterhammen komt alles goed"
Groetjes en tot....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Appeltaartje zit in de oven.
Heb daarstraks manlief een beetje bijgeknipt.Hij had zelf zijn haar geknipt, maar achteraan is dat moeilijk.Dus met schaar en scheerapparaat aan de slag, het ziet er redelijk goed uit.
Gisteravond laat nog telefoon van beste vriendin, die is terug oma geworden.Alles oké met moeder en baby.Waarschijnlijk mag ze vandaag al naar huis.In deze coronatijden ga je heel vlug naar huis als alles goed.
Spaanse woef ligt met de poten omhoog in de zetel.Die is nog aan het uitrusten van gisteren.Ik had op internet een wandeling gevonden , hier in de streek.Een wandeling van 10km.Dus die hebben we gedaan.Het weer was goed en maar weinig mensen of fietsers tegengekomen.Is voor herhaling vatbaar.
Appeltaartje zit in de oven.
Heb daarstraks manlief een beetje bijgeknipt.Hij had zelf zijn haar geknipt, maar achteraan is dat moeilijk.Dus met schaar en scheerapparaat aan de slag, het ziet er redelijk goed uit.
Gisteravond laat nog telefoon van beste vriendin, die is terug oma geworden.Alles oké met moeder en baby.Waarschijnlijk mag ze vandaag al naar huis.In deze coronatijden ga je heel vlug naar huis als alles goed.
Spaanse woef ligt met de poten omhoog in de zetel.Die is nog aan het uitrusten van gisteren.Ik had op internet een wandeling gevonden , hier in de streek.Een wandeling van 10km.Dus die hebben we gedaan.Het weer was goed en maar weinig mensen of fietsers tegengekomen.Is voor herhaling vatbaar.