Coronavirus
-
verhaegen - Support SeniorenNet
dat kun je wél vergetenEn niet te pessimistisch zijn Fred1950, het is gekomen en zal ook wel weer weggaan
door de internationale reizen zal dat virus altijd wél ergens een etensbak hebben , en die toeristische maar zeker de zakenreizen zullen het wél terugbrengen ,
net zoals de zakenreizen van en naar engeland ..........
het is dus een "blijvertje"
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Denkt ge dat het virus zich iets van politiek en persvrijheid aantrekt ?Dicksy schreef: ↑06 feb 2021, 12:55Als je die maartregelen op zijn chinees volgt zou ik toch kunnen of moeten veronderstellen dat je chinees kunt lezen dus toch maar blindelings geloven wat de MSM en Google je voorkauwen over China want persvrijheid en China is als vuur en water, onverenigbaar. Dat weet je toch hé?Fred1950 schreef:
Nu , mij kan het geen bom meer schelen wat er gebeurt, ik gedraag me als een "Professor T" met maatregelen op zijn Chinees ( Australië is nu ook die weg opgegaan ) , en voor de rest : "let the beast go" voor wat ik als tweederangs denkende burgers beschouw.![]()
...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als een collega forumgebruiker in een dipje zit moet je hem opbeuren, erdoor sleuren en aanmoedigen om zeker de moed niet te laten zakken.verhaegen schreef:Fred1950 schreef:
Nu , mij kan het geen bom meer schelen wat er gebeurt, ik gedraag me als een "Professor T" met maatregelen op zijn Chinees ( Australië is nu ook die weg opgegaan ) , en voor de rest : "let the beast go" voor wat ik als tweederangs denkende burgers beschouw.dat kun je wél vergetenDicksy schreef:
En niet te pessimistisch zijn Fred1950, het is gekomen en zal ook wel weer weggaan
door de internationale reizen zal dat virus altijd wél ergens een etensbak hebben , en die toeristische maar zeker de zakenreizen zullen het wél terugbrengen ,
net zoals de zakenreizen van en naar engeland ..........
het is dus een "blijvertje"
Uw reactie kan misschien wel juist zijn maar het boezemt de mensen juist meer angst in en dat kan een negatief effect op hun mentale weerbaarheid hebben.
-
Door "gezonde" angsten te overwinnen bouw je juist meer weerbaarheid op. De angst tegen besmetting voor het covid virus is een gezonde angst omdat de bedreiging reëel is, en de weerbaarheid bestaat erin je voldoende te beschermen, vooral door de know-how hoe je dat moet doen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Te veel in de wind gelopen Fred 1950, waar haalt u het uit dat de kappers besmetten, ze zijn al 3 maand dicht, vanwaar komen dan al die dagelijkse besmettingen?Zonder masker op straat lopen is geen probleem en dat mag. Ge moogt alleen geen '"klappeke" doen. Het zijn vooral diegenen die besmet zijn zonder symptomen, die de kappers gaan besmetten .... en dan breekt terug de hel los. Vergelijk het met één besmet personeelslid ( nu de kapper ) in een woonzorgcentrum die op één avond 10 oudjes heeft besmet tijdens "het wassen van het poepke" .... ( en nu het knippen van het haar , dat gebeurt niet op een 1,5 meter afstand , nietwaar ).
De "virologen weten zelf niet vanwaar de besmettingen komen, het is natte vinger werk,ze kunnen ,om te testen eens in ieder dorp, of stad 1 Café of/en restaurant en kapper opendoen, en van iedereen die er gaat eten, een pint gaat drinken, of zijn haar laat knippen , naam en adres vragen, en dan na 7 dagen controleren hoeveel en besmet zijn, en waar ze die besmetting hebben gekregen, dan kan men tegen de burger zeggen , kijk van daar komt de besmetting.
Het kan evengoed door de lucht meereizen, ze weten het gewoon niet, er zijn families waar 1 iemand besmet is en ziek en de overige familie leden niet, en er zijn al 400 mutaties,en in China gaat het nog jaren duren voor ze daar weten vanwaar dat virus komt, dus steek het niet op de kappers.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De kappers zijn NU nog niet besmet, maar wacht maar hoeveel er binnen een paar weken hun viruskes zullen "uitbabbelen". Die geraken toch besmet door de bezoekers , en dat op minder dan 1,5 meter afstand. Men zou de kappers moeten verplichten om minstens een FFP2 masker te dragen i.p.v. een chirurgisch vodje of andere vod. En eventueel er ook nog een doorzichtige beschermkap er bovenop bij opzetten. Allemaal veel te lastig , zeker ?tokkio schreef: ↑06 feb 2021, 18:40Te veel in de wind gelopen Fred 1950, waar haalt u het uit dat de kappers besmetten, ze zijn al 3 maand dicht, vanwaar komen dan al die dagelijkse besmettingen?Zonder masker op straat lopen is geen probleem en dat mag. Ge moogt alleen geen '"klappeke" doen. Het zijn vooral diegenen die besmet zijn zonder symptomen, die de kappers gaan besmetten .... en dan breekt terug de hel los. Vergelijk het met één besmet personeelslid ( nu de kapper ) in een woonzorgcentrum die op één avond 10 oudjes heeft besmet tijdens "het wassen van het poepke" .... ( en nu het knippen van het haar , dat gebeurt niet op een 1,5 meter afstand , nietwaar ).
.....
De meeste besmettingen gebeuren nu ook bij de 20-ers en 30-ers , en dat op de werkvloer. Die gaan in de refter en aan de koffiezet lekker bij mekaar gaan keuvelen zonder mondmasker, en dan gebeurt het.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, neen, mensen. Laat u geen oor aannaaien.
De CEO van de keten Kreatos heeft 500 mensen in dienst in salons die verspreid zijn over gans Vlaanderen. In de tweede golf waren er enkele van die werknemers besmet geraakt. Die waren allemaal terug te voeren tot een familiale bron. Zo zie je maar.
Fred schreef
Wie van hen is serieus ziek geworden? Is er ook maar één van hen in het ziekenhuis opgenomen?
Die mensen zijn een paar dagen 'verkouden' of ze hebben bibber in de benen en gaan daarna weer aan de slag.
Idem met 'de werkvloer' van de voetballers. Geregeld lees ik dat binnen één team een man of 5 besmet is met corona. Ja, en dan? Die gasten zijn in topvorm en zijn jong. Die weten daar helemaal niet van, maar ze worden wel geteld bij "de besmettingen" - ha, ha, ha.
Een paar dagen geleden heb ik nog aangetoond met de cijfers van het Nederlandse bureau voor statistiek dat er in Nederland gedurende de voorbij 52 weken maar 1 persoon per week is gestorven in de leeftijdscategorie tot 50 jaar.
Het verkeer eist in die periode en in die groep wellicht een vergelijkbaar aantal slachtoffers. Dus overal 30 /uur - ook op snelwegen - om 'het gevaar' in te dijken, zeker?
De CEO van de keten Kreatos heeft 500 mensen in dienst in salons die verspreid zijn over gans Vlaanderen. In de tweede golf waren er enkele van die werknemers besmet geraakt. Die waren allemaal terug te voeren tot een familiale bron. Zo zie je maar.
Fred schreef
Nah, und ???De meeste besmettingen gebeuren nu ook bij de 20-ers en 30-ers , en dat op de werkvloer
Wie van hen is serieus ziek geworden? Is er ook maar één van hen in het ziekenhuis opgenomen?
Die mensen zijn een paar dagen 'verkouden' of ze hebben bibber in de benen en gaan daarna weer aan de slag.
Idem met 'de werkvloer' van de voetballers. Geregeld lees ik dat binnen één team een man of 5 besmet is met corona. Ja, en dan? Die gasten zijn in topvorm en zijn jong. Die weten daar helemaal niet van, maar ze worden wel geteld bij "de besmettingen" - ha, ha, ha.
Een paar dagen geleden heb ik nog aangetoond met de cijfers van het Nederlandse bureau voor statistiek dat er in Nederland gedurende de voorbij 52 weken maar 1 persoon per week is gestorven in de leeftijdscategorie tot 50 jaar.
Het verkeer eist in die periode en in die groep wellicht een vergelijkbaar aantal slachtoffers. Dus overal 30 /uur - ook op snelwegen - om 'het gevaar' in te dijken, zeker?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Basta !Fred1950 schreef: ↑05 feb 2021, 19:40.....
Er zal maar verlossing komen als het virus nog eens muteert waarbij 20-ers en 30-ers OOK zwaar ziek worden, dan pas zullen sommigen hun verstand krijgen. En ik hoop dat die mutatie er komt ( ! ) , en de kans ervoor wordt alsmaar groter zolang de bestaande varianten blijven circuleren.
-
Begint ge eindelijk het licht te zien. Ik heb het al eerder geschreven van de Britse met de Zuid-Afrikaanse, de Z.A met Braziliaanse, de Braziliaanse met de Britse......enz....enz.....en steeds weer een andere mutatie die dan weer onderling gaan muteren. Ik denk dat ge kunt fluiten naar uw ‘minder besmettingen van 10/dag’ net zoals ze met hun vaccins de feiten zullen blijven achterna hollen. De natuur is aan haar grote reset begonnen.Fred1950 schreef:Basta !Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 19:40
.....
Er zal maar verlossing komen als het virus nog eens muteert waarbij 20-ers en 30-ers OOK zwaar ziek worden, dan pas zullen sommigen hun verstand krijgen. En ik hoop dat die mutatie er komt ( ! ) , en de kans ervoor wordt alsmaar groter zolang de bestaande varianten blijven circuleren.
Basta too.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Vaak wordt hier gevraagd; "Vanwaar al die besmettingen komen"
Wekelijks ga ik mijn broodnodige inkopen doen in een lokale "Carrefour" Mini Market.
Er staat buiten een ontsmettingsapparaat, naast de ingang van de winkel.
Om de winkelkar eronder te plaatsen en tegelijk de handen in twee openingen te steken,
waar dan op spray komt met ontsmettings-product.
HELAAS het gros van de klanten loopt heel die apparatuur gewoon voorbij.
Gehaast dat ze zijn om hun boodschappen te doen.
Vaak liggen er dan in sommige winkelkarren - die op de parking onder een afdak staan -
nog restjes die er NIET thuishoren.
Soms stukken van groenten en/of rekeningbriefjes, papier van verpakkingen enz...
In het begin van de Covid-19-miserie, was er toezicht op het gebruik van ontsmetting van winkelkar en handen, maar dat is allang afgevoerd...
Tevens wordt de regel van één winkelkar per klant vaak straal genegeerd
(wat nochtans mee de 1,5 meter afstand dient te garanderen)
Bij een DELHAIZE waar ik af en toe inkopen doe, staat één persoon,
die controleert of ieder een ontsmette winkelkar neemt en de handen ontsmet!
Blijkbaar is men niet overal even zorgvuldig
en lijken alle gevraagde voorzorgsmaatregelen op "dweilen met de kraan open."
M.a.w. " Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil "
H.
Wekelijks ga ik mijn broodnodige inkopen doen in een lokale "Carrefour" Mini Market.
Om de winkelkar eronder te plaatsen en tegelijk de handen in twee openingen te steken,
waar dan op spray komt met ontsmettings-product.
Gehaast dat ze zijn om hun boodschappen te doen.
Vaak liggen er dan in sommige winkelkarren - die op de parking onder een afdak staan -
nog restjes die er NIET thuishoren.
Soms stukken van groenten en/of rekeningbriefjes, papier van verpakkingen enz...
In het begin van de Covid-19-miserie, was er toezicht op het gebruik van ontsmetting van winkelkar en handen, maar dat is allang afgevoerd...
Tevens wordt de regel van één winkelkar per klant vaak straal genegeerd
(wat nochtans mee de 1,5 meter afstand dient te garanderen)
Bij een DELHAIZE waar ik af en toe inkopen doe, staat één persoon,
die controleert of ieder een ontsmette winkelkar neemt en de handen ontsmet!
Blijkbaar is men niet overal even zorgvuldig
en lijken alle gevraagde voorzorgsmaatregelen op "dweilen met de kraan open."
M.a.w. " Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil "
H.
-
Onderling ?Dicksy schreef: ↑06 feb 2021, 23:28Begint ge eindelijk het licht te zien. Ik heb het al eerder geschreven van de Britse met de Zuid-Afrikaanse, de Z.A met Braziliaanse, de Braziliaanse met de Britse......enz....enz.....en steeds weer een andere mutatie die dan weer onderling gaan muteren. Ik denk dat ge kunt fluiten naar uw ‘minder besmettingen van 10/dag’ net zoals ze met hun vaccins de feiten zullen blijven achterna hollen. De natuur is aan haar grote reset begonnen.Fred1950 schreef:Basta !Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 19:40
.....
Basta too.![]()
Tien nieuwe besmettingen per dag ? Als IEDEREEN gedurende 10 dagen doodziek in bed ligt , en met niemand nog in contact komt zoals dat in de tijd van de Spaanse Griep het geval was, dan ..... kom ik buiten zonder mondmasker.
-
Fred1950 schreef:
Tien nieuwe besmettingen per dag ? Als IEDEREEN gedurende 10 dagen doodziek in bed ligt , en met niemand nog in contact komt zoals dat in de tijd van de Spaanse Griep het geval was, dan ..... kom ik buiten zonder mondmasker.Dat is natuurlijk een utopie , maar als IEDEREEN in quarantaine gaat, en zich daar ook aan houdt uiteraard, dan zitten we na drie weken tijd onder de 10 besmettingen per dag ( althans in theorie ).
‘Het is een van de dingen die het gemakkelijk maakt om van de ene soort tot de andere te komen. Ik denk dat er geen twijfel over bestaat dat recombinatie in een vleermuis achter het ontstaan zit van SARS-CoV-2’, zegt Díaz-Muñoz. De vrees is dat het nu opnieuw kan gebeuren, deze keer in een besmet mens.'Fred1950 schreef:
Onderling ?Als ge bedoelt dat ze met mekaar gaan vrijen en hierdoor nieuwe kindjes met een ander "profiel" gaan krijgen, dan heb je het mis.
![]()
Dat heb ik al eens aan u geantwoord. De mutaties treden doorgaans op nadat ze eerst een rondje hebben gemaakt langs een dier ( of misschien een mens met een bepaalde onderliggende ziekte of kenmerken ) .
Uw eerst rondje maken langs een dier kunt ge op uw buik schrijven denk ik. Maar we wachten wel af, over een week of twee zal ik mijn hele post toch weer terug moeten plaatsen zoals ik hierboven reeds gedaan heb als reactie op E.T..
-
Dat is een technisch fantasietje dat helemaal niet in staat is om die kar te ontsmetten. Je kan trouwens niet door die kar besmet geraken, aan de producten die je er achteraf in legt kunnen wel viruspartikels blijven plakken, maar die kunnen er ook al op zitten als er iemand die in de rekken heeft aangeraakt.Hobo schreef: ↑07 feb 2021, 06:50....
waar dan op spray komt met ontsmettings-product.![]()
Gehaast dat ze zijn om hun boodschappen te doen.![]()
....
Anders is het gesteld met de baar van de kar die je moet vasthouden om er mee rond te kunnen rijden. Persoonlijk draag ik vinyl handschoenen, en ontsmet die OVERvloedig met handgel waarmee ik dan de baar inwrijf, en zo ga ik dan met handschoenen aan de supermarkt binnen. Als ik terugkeer gaat alles de koffer in , dan gaat de kar terug , ontsmet ik nogmaals mijn handen ( met handschoenen aan ) en ga terug naar mijn auto om de klink van de koffer er mee te ontsmetten en terug de koffer te openen. Dan doe ik eerst de linker handschoen uit en werp die in de koffer , dan de rechter handschoen vanaf de rand ervan en die gaat ook de koffer in. En uiteraard .... draag ik een FFP2 masker, die gaat eraf als ik in de auto zit. Thuis blijft alles drie dagen in de koffer liggen, en als ik het toch zou nodig hebben wordt het eerst met een handspuit met 99 % alcohol erin ontsmet. Het FFP2 masker wordt bij thuiskomst ook meteen ontsmet met die 99 % alcohol en die leg ik dan te drogen.
Ik ben nogal een "Professor T" nietwaar ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 feb 2021, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een virus dat van een mens naar een ander mens werd overgedragen zal zeer zelden muteren - en niet veel afwijken van het origineel, puur omdat het afweermechanisme quasi identiek is. Dat "rondje maken" langs een dier is net de oorzaak van veel mutaties omdat het dier over een totaal ander, per DNA verschillend, model van afweersysteem beschikt. Denk terug aan de massa nertsen die men in Denemarken heeft afgemaakt omdat ze met covid besmet waren geraakt. Het covid virus waarvan die nertsen drager werden was op dat moment reeds gemuteerd. Al het dan "terugspringt" op de mens, ja dan zit er een nieuwe variant in de pijplijn die sterk afwijkt van de toevallige onschuldige andere mutaties. Voor dergelijke sterk afwijkende mutaties moet men dan eventueel het vaccin aanpassen , enzovoort ....Dicksy schreef: ↑07 feb 2021, 11:18....
‘Het is een van de dingen die het gemakkelijk maakt om van de ene soort tot de andere te komen. Ik denk dat er geen twijfel over bestaat dat recombinatie in een vleermuis achter het ontstaan zit van SARS-CoV-2’, zegt Díaz-Muñoz. De vrees is dat het nu opnieuw kan gebeuren, deze keer in een besmet mens.'
Uw eerst rondje maken langs een dier kunt ge op uw buik schrijven denk ik. Maar we wachten wel af, over een week of twee zal ik mijn hele post toch weer terug moeten plaatsen zoals ik hierboven reeds gedaan heb als reactie op E.T..![]()
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44