PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons

03 feb 2021, 07:43

voorn schreef:
03 feb 2021, 07:29
Patat het schema zit in een knoop.
Wij moeten waarschijnlijk wachten door dat men het A.Z niet durft gebruiken voor 65+
KNOEI, en nog eens KNOEI
Ze kunnen misschien dat Russische vaccin "Sputnik V" bij gaan aankopen?

voorn

03 feb 2021, 08:51

Als die een leidende functie zouden hebben in de privé stonden die al lang op straat.
Met al wat die al uitgespookt hebben. Deze en vorige regering.

Dicksy

03 feb 2021, 11:06

"Groot deel personeel Brusselse en Waalse rusthuizen weigert vaccin: “Zelden laat meer dan helft zich vaccineren.”
(Bron: KVDS 03-02-21, 09:00 Laatste update - HLN: 10:05

Natuurlijk is het te wijten aan en vooral ­beïnvloeding door de idiotieën die de ronde doen, wie had nu anders durven denken. Hoe komen ze erbij. :mrgreen:
Misschien zijn er in de Walen wel meer die kritisch durven denken dan in Vlaanderen 'waar men de zelfs bereid is de voeten van onze politici en virologen te wassen.'

https://www.hln.be/binnenland/groot-dee ... ~aadbb55d/

8O :roll: :roll:

verhaegen
Support SeniorenNet

03 feb 2021, 11:24

en allemaal omdat ze zich onozel laten praten door misinformatie
dat zijn mensen die zelf niet méér kunnen nadenken , en zich laten leiden door idioten die denken dat ze het weten
maar zelf ziek zijn van geest
en dat is het ergste , die bezien dat als wij zijn gezond en de rest is ziek
een normale gedachtengang voor geesteszieken

Dicksy

03 feb 2021, 11:55

Nog zo eentje:
Studie: vaccin van AstraZeneca gaat niet alleen ziekte maar ook besmetting tegen
(Bron:AW 03-02-21, 10:24 Laatste update: 11:38 - HLN)

'Uit een studie van de University of Oxford - tevens ook dezelfde universiteit die meewerkt aan het AstraZeneca-vaccin - blijkt dat het vaccin niet enkel beschermt tegen de ziekte Covid-19, maar ook de verspreiding van het coronavirus (SARS-CoV-2) tegengaat. Belangrijk, want op die manier wordt er als het ware een ‘beschermingsmuur’ opgebouwd voor personen die het vaccin nog niet ontvingen.'

Doet mij denken als zou een autodealer, van één of ander merk, kandidaat-kopers doorverwijzen naar de concurrentie omdat zijn eigen product (automerk) teveel tegenwind krijgt. Natuurlijk breng je dan een eigen reclamefolder (studie) uit om je winkel/product te promoten en goed in de verf te zetten.
Over idiotieën gesproken? :roll:

https://www.hln.be/wetenschap/studie-va ... ~a0b10620/

Fred1950

03 feb 2021, 12:39

Dicksy schreef:
03 feb 2021, 11:55
Nog zo eentje:
Studie: vaccin van AstraZeneca gaat niet alleen ziekte maar ook besmetting tegen
(Bron:AW 03-02-21, 10:24 Laatste update: 11:38 - HLN)

'Uit een studie van de University of Oxford - tevens ook dezelfde universiteit die meewerkt aan het AstraZeneca-vaccin - blijkt dat het vaccin niet enkel beschermt tegen de ziekte Covid-19, maar ook de verspreiding van het coronavirus (SARS-CoV-2) tegengaat. Belangrijk, want op die manier wordt er als het ware een ‘beschermingsmuur’ opgebouwd voor personen die het vaccin nog niet ontvingen.'

....
Awel, dat geloof ik nu eens niet. 8)

E.T.

03 feb 2021, 12:46

BeschermingsMUUR is da zo iets als herd immunity oftewel groepsimmuniteit ???
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43

03 feb 2021, 16:15

Deze namiddag op Villa Politica

Was iemand die zegde mag geen enkel rusthuis meer sluiten .
Pvda ging er op in dat er veel gesloten zijn wegens personeel te kort
Plus de mensen hebben maar pas eerste vaccin gekregen zijn nog niet beschermd duurt een maand
en dan tweede half februari
en dan afwachten of vaccin word geleverd
En dan gaan we zwijgen dat ze moeten sluiten wegens covid
Dan moeten ze mij eens komen vertellen wat je moet doen voor dat je op bezoek kunt gaan
Moet u aanmelden online en dan afwachten of je kunt gaan plus moet laten testen voor dat je op bezoek kunt gaan .

En dan zegt minister Wouter Beke dat niet waar is en dan hij geen zes minuten gaat verspelen
is gisteren als gezegd geweest . Amai die kunnen de mensen nog al beliegen zou me diep schamen
tegen over de bevolking .

voorn

07 feb 2021, 06:42

Antwerpen telt het minst bewoners die zich willen laten vaccineren.
Hoe zou dat nu komen?
Ik zou vier keer meer dan een uur op tram of bus moeten zitten of staan vanuit Hoboken.
Er is maar één centrum voor Antwerpen en zijn fusie gemeenten.
Het is korter naar Niel

Dicksy

07 feb 2021, 07:51

Dicksy schreef 01 feb 12.36:
Hasselt - 289.633 Belgen hebben al minstens één dosis van een coronavaccin gekregen. “Hiermee liggen we lichtjes voor op ons oorspronkelijke vaccinatieschema”, zegt Dirk Ramaekers, hoofd van de Taskforce vaccinatie. “Tegen september zou iedere Belg minstens één keer ingeënt moeten zijn
E.T schreef 12.26 uur:
De vaccins hebben allemaal als hoofddoel: de mensen uit het ziekenhuis (en/of mortuarium) te houden 8)

Het heeft dus weinig zin de weinig beschikbare dosissen te "verknoeien" aan de jongeren die sowieso haast niet gehospitaliseerd worden. 8O
Verknoei dan dat gecontesteerd vaccin (zie Duitsland/Italië en wie zal nog volgen.....? :roll: ° van astrazeneca aan die jongeren en niet aan 65/+65-plusser/risicopatiënten/ouderlingen...... Ze (die jongeren) hebben hun spuitje gehad en ze blijven uit het ziekenhuis. Baat het niet dan schaadt het niet als die sowieso haast niet gehospitaliseerd worden en ze worden meegeteld in de cijfers dat iedere belg tegen september minstens één keer ingeënt zou moeten zijn.
Wie krijgt AstraZeneca-vaccin? Deze groepen komen als eerste aan bod:
(Bron: TTR, KG, TT 06-02-21, 12:53 Laatste update: 17:52 Bron: Belga, VTM NIEUWS, ANP)

AstraZeneca-vaccin zal in ons land worden ingezet voor de groep van 18 tot 55 jaar, aldus de taskforce vaccinatie. In eerste instantie zal het gaan naar zorgverleners in die leeftijdsklasse, inwoners van collectieve zorgvoorzieningen, risicogroepen met bepaalde aandoeningen en ook mensen met een kritische functie, in het bijzonder leden van de interventie-eenheden van de politie. Er komen voorlopig geen andere prioritaire beroepen aan bod, zo meldt Vlaams minister Wouter Beke (CD&V) bij VTM NIEUWS.”

Ze hebben dus eindelijk het licht gezien. Het wordt hoogtijd dat ze eens led-lampen onder hun hersenpan gaan steken. Voor de kostprijs moeten ze het niet doen want ze verdienen genoeg maar ze verbruiken minder, gaan langer mee, maar vooral ze geven meer licht. En laat net nu net dat laatste zijn wat ze nodig hebben, ze zouden zich wat minder belachelijk maken.
Maar onze premier en zijn gevolg zijn wel goed bezig 8O :roll: :D

https://www.hln.be/binnenland/wie-krijg ... ~aa037a62/

Wil.

07 feb 2021, 09:26

voorn schreef:
07 feb 2021, 06:42
Antwerpen telt het minst bewoners die zich willen laten vaccineren.
Hoe zou dat nu komen?
Ik zou vier keer meer dan een uur op tram of bus moeten zitten of staan vanuit Hoboken.
Er is maar één centrum voor Antwerpen en zijn fusie gemeenten.
Het is korter naar Niel
Zeg, Voorn, hoe geraak jij met al jouw visgerei bij die visput? Met de bus?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

07 feb 2021, 09:54

Als het gerief daar staat met een fiets en het voer en aas.

gast43

07 feb 2021, 11:39

Vaccinatiepaspoort: over agnosticisme en het niet-pluis-gevoel

https://www.youtube.com/watch?v=gwRnAEp_40c

De grenzeloze morele bevoogding door één mening

https://www.youtube.com/watch?v=Gm72Rb7wdN8

Deze link al haar video's van Mieke Mosmuller

https://www.youtube.com/channel/UCY8Q50 ... la2zR44-cg

Wil.

07 feb 2021, 11:42

Voorn, ik zie de vissers hier met een 'bagage' aankomen waartegen een wintersporter niets is.

Een Citroën Berlingo of iets van dat kaliber is het vaakst gebruikte transportmiddel en dat hebben die mannen ook nodig. Je gaat mij niet vertellen dat je met je fiets al je spullen meeneemt.
Daarom denk ik dat je ook wel in staat zult zijn om naar 't Noord te rijden of met een andere visser mee te rijden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

07 feb 2021, 13:47

Wil: Voorn, ik zie de vissers hier met een 'bagage' aankomen waartegen een wintersporter niets is.

Een Citroën Berlingo of iets van dat kaliber is het vaakst gebruikte transportmiddel en dat hebben die mannen ook nodig. Je gaat mij niet vertellen dat je met je fiets al je spullen meeneemt.
Daarom denk ik dat je ook wel in staat zult zijn om naar 't Noord te rijden of met een andere visser mee te rijden.

Ben je hem aan testen Wil want daar komt het wel op neer . :evil: